الف- قبل از استرداد ودیعه شماره ملی مشمول و شماره حساب ثبت شده در سامانه تطبیق داده می شود.
ب- ودیعه فقط و فقط به حساب شخصی مشمول در بانک سپه مسترد می گردد
ج- در صورت ثبت تاریخ واریز وجه در سامانه بازمهندسی ،یکی از اقدامات زیر صورت پذیرفته است :
1- استرداد ودیعه به حساب ثبت شده مشمول در بانک سپه در صورت تطبیق شماره حساب ثبت شده با شماره ملی مشمول.
2-استرداد ودیعه به یکی از حساب های مشمولان دارای حساب در بانک سپه در صورت عدم تطبیق شماره حساب ثبت شده با شماره ملی مشمول به علت ثبت اشتباه شماره حساب مشمول و یا ثبت شماره حساب سایر افراد (پدر،مادر،خواهر،برادر،دوست و..) در سامانه.
3- عدم استرداد ودیعه مشمولان فاقد حساب نزد بانک سپه که تا زمان افتتاح حساب و اعلام به امور مالی سازمان واریز انجام نمی گردد.
د-بلافاصله بعد از ثبت تاریخ واریز وجه در سامانه بازمهندسی ،مراتب از طریق ارسال پیامک به مشمولان اطلاع رسانی می گردد.
ه- پس از ثبت تاریخ واریز وجه در سامانه بازمهندسی ،اصلاح شماره حساب مشمول،تاثیری در فرایند استرداد مجوز مربوطه نخواهد داشت،لیکن به منظور دسترسی راحت به حساب بانک سپه مشمولان در درخواست های بعدی ،اصلاح شماره حساب پیشنهاد می گردد.
ی)عدم آگاهی برخی مشمولان از ادغام بانک های قوامین،انصار،حکمت ایرانیان،مهراقتصاد و کوثر در بانک سپه و دارا بودن حساب در یکی از بانک های یاد شده .