۷ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۳ ثبت شده است

آموزش ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار سرباز وظیفه در ۶ سال گذشته

سردار محمد جواد زاده کمند عصر دوشنبه در همایش استانی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در ایلام گفت: به منظور مهارت آموزی کارکنان وظیفه در طول ۶ سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جوانان زیر پوشش این نیرو، دوره‌های مهارتی تخصصی و عمومی را فرا گرفته اند و حدود ۸۵۰ هزار نفر از آن‌ها نیز موفق به کسب یک مهارت تخصصی شده اند.

سردار زاده کمند افزود: در سال ۱۴۰۲ براساس برنامه، حدود ۲۴۰ هزار نفر از سربازان، دوره مهارت‌های تخصصی را طی کرده اند و استان ایلام سهم به سزایی در این زمینه دارد.

وی تأکید کرد: پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۳، ۲۵۰ هزار نفر دارای مهارت تخصصی و ۳۴۵ هزار نفر نیز موفق به آموزش مهارت‌های عمومی شوند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

امضا توافق نامه مشارکت و آموزش تخصصی حوزه کشاورزی کارکنان وظیفه

 28 فروردین ماه جلسه بررسی عملکرد سال 1402 مهارت آموزی کارکنان وظیفه در حوزه کشاورزی و ارائه راهکارهای ارتقا کیفی برنامه‌های مرتبط در سال 1403 با حضور سردار محمدجواد زاده‌کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و رئیس موسسه ترویج و آموزش کشاورزی و معاونین مرتبط برگزار شد.

در پایان جلسه توافق نامه مشارکت در آموزش‌ مهارت تخصصی حوزه کشاورزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در سال 1403 تصویب و به امضا رسید.

روابط عمومی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

مهارت‌آموزی سربازان راهی برای افزایش نشاط و پیشگیری از بروز اختلالات روانی است

‌ سرتیپ پاسدار محمدجواد زاده‌کمند با بیان اینکه رسالت قرارگاه مهارت‌آموزی این است که از اوقات فراغت کارکنان وظیفه که در مراکز آموزشی و مراکز پادگانی مشغول خدمت هستند، نهایت استفاده و بهرمندی را در راستای ساختن آینده‌ای روشن برای سربازان وظیفه داشته باشد.

وی افزود: به وسیله این قرارگاه کارکنان وظیفه طی مدت فراغت خود برحسب علاقه شخصی، مهارتی را فراخواهند گرفت که شامل مهارت‌های شخصی ومهارت‌های عمومی می‌شود.

سردار زاده‌کمند در ادامه با بیان اینکه در طراحی این شبکه‌های مهارت‌آموزی سعی شده تا فضایی نشاط بخش و امیدآفرین تدارک دیده شود، تصریح کرد: آموختن یک مهارت ویژه که سربازان حتی پس از خدمت سربازی بتوانند به‌وسیله آن کسب درآمد کنند ضمن اینکه اوقات فراغت سربازان را تبدیل به یک دوران مثبت و دانش‌افزا کرده، پایه‌گذار شغل و درآمد برای آینده سربازان نیز خواهد شد.

وی ادامه داد: نشاط در طول خدمت با طی دوره‌های مهارت‌آموزی، افزایش یافته چراکه فرد با نگاهی روشن به آینده و افزایش میل و انگیزه به آینده می‌تواند به شغل مناسبی دست یابد.

سردار زاده‌کمند این دست موارد را از جمله عواملی توصیف کرد که از نظر روحی و روانی به جوانانی که در طول خدمت سربازی هستند می‌تواند کمک فراوانی داشته باشد.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در خاتمه اظهاراتش گفت: وقتی نشاط در یک جوان ایجاد شود انگیزه تلاش و فعالیت نیز در او ایجاد خواهد شد و در پی آن قطعا آینده روشنی برای خود تصور خواهد کرد و از برخی مشکلات مانند اختلالات روانی که در بعضی مواقع بروز می‌کند پیشگیری خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند

سردار موسی کمالی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در اولین کنفرانس ملی مهارت ایران که ظهر امروز ۴ اردیبهشت ماه برگزار شد، اظهار کرد: احساس می‌کنیم امروز همه ما به مهارت نیاز داریم؛ تمامی افراد جامعه به مهارت‌های مختلف نیاز دارند و برای غلبه بر بیکاری، رشد و توسعه کشور و …. باید به مهارت آموزی توجه شود و نوع مهارت برای هر فردی متفاوت است.

وی درباره علت ورود نیروهای مسلح به موضوع مهارت آموزی افزود: امروز بیکاری یکی از معضلات جامعه ما است و نیروهای مسلح هرکجا که احساس کنند معضلی وجود دارد و می‌توانند کمک کنند، به موضوع ورود پیدا خواهند کرد.

سردار کمالی با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا تأکیدات فراوانی بر حوزه مهارت‌آموزی دارند گفت: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار جوان ذکور به خدمت وظیفه اعزام می‌شوند که بیش از ۶۰ درصد از آن‌ها جوانان دیپلم به بالا هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

خبر خوش سردار کمالی برای مشمولان وظیفه/ ثبت نام مشوق‌های مهارت آموزی از ۱۵ اردیبهشت ماه

 سردار موسی کمالی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح درباره جزئیات اعطای مشوق‌های مهارت آموزی و شرایط بهره‌مندی از آن‌ها اظهار کرد: به منظور ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ایجاد انگیزه و‌تشویق جوانان به مهارت آموزی، مشوق‌هایی برای سربازانی که قبل از اعزام به خدمت مهارت یاد میگیرند در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اعطای یک ماه کسری خدمت، تعیین سازمان محل خدمت، تعویق اعزام به مدت حداکثر ۶ ماه، انتخاب استان محل خدمت، بخشش اضافه خدمت سنواتی سربازان، استفاده از یک ماه مرخصی، اعطای یک درجه بالاتر، استفاده از سرباز ماهر به عنوان کمک مربی و مربی در نیروهای مسلح، بکارگیری تخصصی در داخل نیروهای مسلح و اولویت برای استخدام در نیروهای مسلح از جمله مشوق‌های موجود برای سربازان است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

شهادت سرباز وظیفه فرزین بلیان در هنگ مرزی ژال بانه و مجروحیت 2 سرباز دیگر

🔹در پی تیراندازی گروهک معاند به برجک نگهبانی در هنگ مرزی بانه سرباز وظیفه "فرزین بلیان" اهل کرمانشاه به فیض عظیم شهادت نائل شد.


🔹این گزارش می افزاید: تیراندازی گروهک معاند از مواضع نامشخص مستقر در آن سوی نوار مرزی، به سمت مأموران پاسگاه مرزی هنگ ژال، صورت گرفته که متاسفانه، علاوه بر شهادت یکی از کارکنان وظیفه، دو سرباز وظیفه و یک  کادر دیگر نیز مجروح شدند که جهت سیر مراحل درمان، به یکی از مراکز درمانی منتقل شدند.


🔹در پایان این گزارش آمده است: بررسی ها جهت روشن شدن زوایای این جنایت ادامه دارد که اطلاعات تکمیلی، متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

مراسم اعزام به خدمت سربازان مشمولان پایه خدمتی اردیبهشت ماه 1403 سازمان وظیفه عمومی فراجا + فیلم

اعزامی اردیبهشت 1403




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin