۳۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

مدت خدمت سربازی در مناطق محروم کشور یک ماه کم می‌شود

 آینده نزدیک از سوی منابع رسمی ابلاغیه‌ای منتشر خواهد شد که بر اساس آن مدت خدمت وظیفه عمومی در مناطق محروم کشور یک ماه کم خواهد شد.

مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی که از ابتدای سال ۹۱ به مرحله اجرا درآمده است، مدت زمان خدمت کارکنان وظیفه در نیروهای مسلح و یگان‌های حفاظت در مناطق عادی ۲۱ ماه و مدت خدمت کارکنان وظیفه مأمور در دستگاه‌های غیرنظامی یا همان سرباز امریه، ۲۴ ماه است.

همچنین مدت خدمت کارکنان وظیفه غیربومی در مناطق امنیتی غیر درگیر، مناطق عملیاتی، مناطق محروم و بد آب و هوا ۱۹ ماه و مدت خدمت کارکنان وظیفه در مناطق جنگی و امنیتی درگیر نیز ۱۸ ماه تعیین شده است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

خبر مهم و خوب برای سربازان

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام والمسلمین شکرالله بهرامی گفت: سربازان وظیفه‌ای که فراری شده‌اند پس از پایان خدمت سربازی با احتساب ایامی که خدمت کرده‌اند از تخفیف ویژه برخوردار می‌شوند و به هیچ وجه زندانی نخواهند شد.

او گفت: فقط پرونده‌ای برای آن‌ها تشکیل می‌شود و تا زمانی که خدمت شأن تمام شود از نهایت تخفیف‌های بهره مند می‌شوند و کمترین مشکلی برای آن‌ها پیش نمی‌آید.

بهرامی اظهار کرد: سربازان متوجه شدند که سازمان‌ها و محاکم قضائی نسبت به آن‌ها حالت رأفت و رحمت دارند ضمن اینکه پیشگیری از وقوع جرم در میان نیروهای مسلح به گونه‌ای است که باعث خوشایند شدن محیط خدمت و سربازی شده و تلاش شده است افراد در محل زندگی خودشان بیشتر خدمت سربازی را بگذرانند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی مهرماه سال 99


گروه ناجا- سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی،کلیه مشمولان فارغ التحصیل دانشگاه ها،دیپلم و زیردیپلم که دارای برگ آماده به خدمت پایه خدمتی مهرماه سال 99هستند را به خدمت سربازی فراخواند.

در این اطلاعیه آمده است؛کلیه مشمولان دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی ،دیپلم و زیردیپلم می بایست در تاریخ،ساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی نامه مشمولان اعلام شده، حضور یابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند

گفتنی است، با توجه به اینکه امکان مرخصی سربازان در طول دوره به دلیل شرایط پیش آمده امکان پذیر نمی باشد ، مشمولان می بایست اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ آماده به خدمت،برگ محل مراجعه،برگ واکسیناسیون،کارت ملی ، شناسنامه،مدارک مربوط به شرایط خاص مانند:تاهل ،گواهی فوت والدین ،جانبازان بالای 25 درصد ، خانواده درجه یک شهدا و... را به همراه خود داشته باشند.

در این اطلاعیه آمده است؛برای پیشگیری از بروز و شیوع بیماری کرونا،مشمولان اعزامی در روزاعزام توسط وظیفه عمومی استان ها و مراکز آموزش نیروهای مسلح مورد معاینه قرار می گیرند.

لازم به ذکر است؛عدم حضور به موقع در زمان و محل های تعیین شده،غیبت محسوب شده و برابر ماده 10 و 58 قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان رفتار خواهد شد.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

هر سرباز باید یک مهارت تخصصی و ۵ مهارت عمومی را فرا بگیرد

سردار فرحی:
هر سرباز باید یک مهارت تخصصی و ۵ مهارت عمومی را فرا بگیرد
فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هر سرباز باید یک مهارت تخصصی و ۵ مهارت عمومی را بعد از اتمام دوره سربازی فرا بگیرد.

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگویی خبری با اشاره به جزئیات اجرای طرح مهارت‌آموزی سربازان وظیفه اظهار کرد: از سال ۹۶ به بعد با توجه به تدابیر مقام معظم رهبری ابلاغ شد که مهارت‌آموزی سربازان در دستور کار قرار گیرد. همچنین با دستور سردار باقری، این قرارگاه تشکیل شد و عملاً وارد بحث مهارت‌آموزی شدیم.

وی ادامه داد: ما نیاز به یک نقشه راه داشتیم که بگوییم کجا هستیم و به کجا می‌رویم، به این منظور با معاونت‌های مختلف ستاد کل مشورت کردیم و به نتیجه واحدی در رابطه با این موضوع رسیدیم. بر اساس این نقشه راه باید از سال ۹۷ تا ۱۴۰۱ به صورت صد درصدی به تمام اهداف خود در زمینه مهارت‌آموزی سربازان برسیم.

امسال ۶۵ درصد از سربازان دوره‌های مهارت آموزی را فراگرفته‌اند

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در سال ۹۷ حدود ۲۰ درصد، در سال ۹۸ حدود ۴۰ درصد و امسال حدود ۶۵ درصد از سربازان را توانسته‌ایم برایشان آموزش‌های مهارت‌آموزی را اجرا کنیم و آنها این آموزش‌ها را فراگیرند.

وی بیان کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۱ بتوانیم مهارت‌آموزی را تشریح کنیم و هدف آن است هر سربازی که سربازی‌اش تمام می‌شود، یک مهارت تخصصی و پنج مهارت عمومی را فرا گرفته باشد.

فرحی گفت: مهارت‌های عمومی که هر سرباز باید پنج مهارت را فرا گیرد، شامل مهارت‌هایی مانند امداد و نجات، سبک زندگی، کسب و کار، مهارت‌های مالی و حقوقی است. تمامی این مهارت‌ها و موارد گفته شده، ذیل موضوع اصلی سربازی که بحث ایجاد امنیت ملی است، شکل می‌گیرد.

آموزش دوره‌های مهارت آموزی از دوره آموزشی به بدنه سربازی انتقال پیدا کرد

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و دوره آموزشی سربازی از دو ماه به یک ماه کاهش یافته، آموزش این ۵ مهارت در دوره آموزشی، لغو و به دوران سربازی منتقل شده است.

به گفته وی، از ۵۱۲ مهارت تخصصی که طی آزمون و خطاهای مختلف به آن دست یافته‌ایم، هر سرباز باید یکی از آنها را حتماً فرا گیرد یعنی یک سرباز باید پس از دوره سربازی‌اش، با یک مهارت تخصصی و پنج مهارت عمومی آشنایی داشته باشد.

در شش ماهه دوم سال ۹۹ خلع‌های نیمه اول سال را جبران می‌کنیم

فرحی ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، از برنامه خود عقب مانده‌ایم که سعی می‌کنیم در ۶ ماهه دوم سال این مسئله را جبران کنیم. قرار بود در سه ماهه ابتدایی سال ۱۵ درصد از ۶۵ درصد برنامه هدف گذاری خود را اجرا کنیم و همچنین در سه ماهه دوم ۳۵ درصد و سه ماهه سوم ۷۰ درصد و در نهایت در سه ماهه چهارم صد درصد این برنامه را اجرا کنیم که به دلیل کرونا، متأسفانه ۱۰ تا ۱۵ درصد از این برنامه محقق نشده است.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما از برنامه ۶ ماهه ابتدایی سال ۴۰ درصد را از دست داده‌ایم و ۶۰ درصد آن محقق شده است. پیش‌بینی می‌شود در پایان سال ۹۹ بتوانیم به ۴۵ درصد اهدافمان در حوزه مهارت‌آموزی سربازان برسیم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

استانداریها مرکز ثقل مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه هستند

سردار فرحی در پنجمین نشست معاونین اقتصادی استانداری های کشور:
استانداریها مرکز ثقل مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه هستند
سردار فرحی: وزارت کشور و استانداری ها می توانند محور و مرکز ثقل و تعامل نیروهای مسلح در حوزه مهارت آموزی و اشتغال قرار گیرند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر سردار فرحی در پنجمین نشست معاونین اقتصادی استانداری های کشور، اهداف، مأموریت‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های مهارت‌آموزی و تسهیل گری اشتغال کارکنان وظیفه را تشریح کردند.


 ایشان اعلام نمودند بیکاری ابرچالش کشور است و از سوی دیگر هر ساله هزاران جوان وارد نیروهای مسلح می‌شوند که با توانمندسازی و مهارت‌آموزی می‌توان با این ابر چالش مقابله نمود.


سردار فرحی تاکید کرد: وزارت کشور و استانداری ها می توانند محور و مرکز ثقل و تعامل نیروهای مسلح در حوزه مهارت آموزی و اشتغال قرار گیرند و با تشکیل مستمر کمیته مهارت آموزی و اشتغال با حضور فرماندهان یگان‌های عمده و دستگاه‌های اجرایی دولت در هر استان به امر مهارت آموزی و اشتغال جوانان شتاب دهند.


 سردار فرحی در ادامه افزود: نیروهای مسلح نیروهای جوان را در اختیار دارند و از سوی دیگر امکاناتی جهت آموزش آنها در اختیار دارند و همچنین ۱۳ وزارتخانه و سازمان از قبیل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی آموزش و پرورش وزارت علوم وزارت جهاد کشاورزی وزارت ورزش و جوانان وزارت ارتباطات سازمان فنی و حرفه‌ای هلال احمر و ... در حوزه مهارت‌آموزی فعال و یا همکاری دارند و استانداری ها می توانند یگان‌های نیروهای مسلح و این دستگاه‌ها را با هم هماهنگ کنند و کار را پیش ببرند.


سپس دین‌پرست معاون وزیر کشور نیز در این نشست به همراهی وزارت کشور و استانداری‌ها با ستاد کل نیروهای مسلح و قرارگاه مهارت‌آموزی تاکید نمودند.

همچنین معاون اقتصادی تعدادی از استان‌ها نظرات خود را در خصوص پیشرفت کار بیان کردند

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

۵+۱ مهارت برای سربازان در ۱۴۰۱

 

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح مطرح کرد
۵+۱ مهارت برای سربازان در ۱۴۰۱
سردار مهدی فرهی، فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه یا سربازان نیروهای مسلح است. قرارگاهی که حدود سه سال از تشکیل آن می‎گذرد و طی این مدت برنامه‎ریزی‎های خوبی برای رفع بسیاری از معضلات اجتماعی متوجه جوانان کشور، از جمله اشتغال داشته و دارد. نیروهای مسلح برخی خلأهای مدیریتی و خدماتی را در این حوزه با این قرارگاه پر کرده‏اند، در ادامه درباره فعالیت‌های این قرارگاه می‎خوانید.

درباره علت و چگونگی تشکیل قرارگاه مهارت‌افزایی توضیح دهید.

سربازی و خدمت نظام وظیفه، از جمله موضوع‌هایی است که فرمانده معظم کل قوا از قدیم روی این موضوع تأکید فراوانی داشته‌اند. در این راستا، بیش از 173 تدبیر از ایشان داریم که 2 درصد آن در ارتباط با مهارت‌‌‌افزایی، توانمندسازی و ارتقای سطح سربازی است که در ارتباط با کار ماست.

سرلشکر باقری در سال 1396 به این جمع‌بندی رسیدند که در کنار همه مجموعه‎های مرتبط با سرباز در ستاد کل و سازمان‎های نیروهای مسلح باید پل جدیدی ایجاد کنند که نقش آن فقط در رابطه با مهارت‌آموزی و ارتقای سطح توانمندی سربازان باشد، از این رو در خرداد ماه آن سال قرارگاه مهارت‏آموزی کارکنان وظیفه به دستور ایشان تشکیل شد و بنده را هم به سمت فرماندهی این قرارگاه منصوب کردند.

 

از آن زمان تاکنون چه فعالیت‌هایی در این حوزه انجام داده‎اید؟

اولین کار ما مشخص کردن مأموریت این قرارگاه بود که بر اساس نظارت سردار باقری در حکم ابلاغی چهار سر فصل دارد؛ از جمله جذابیت دادن به سربازی در جامعه، نشاط سربازی در میان سربازان، مهارت‌آموزی و کسب مهارت در طول خدمت و آماده‌سازی و زمینه‌سازی اشتغال پس از خدمت. کسب مهارت می‎تواند کمک شایانی به اشتغال پس از خدمت کند.برای این کار نقشه راه را مشخص کردیم و در قالب 9 کمیته هیئت اندیشه‌ورز تشکیل دادیم. از سال 1397 تا 1401 نقشه راه پنج ساله مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه را بر اساس آیه 29 سوره فتح نام‌گذاری کردیم. سال 1397 سال رویش، سال 1398 سال پرورش، سال 1399 سال خیزش، سال 1400 سال گسترش و سال 1401 هم سال پوشش نام گرفت. هر سال هم درصدی از کارکنان وظیفه را تحت پوشش قرار دادیم و تا سال 1401 صد درصد کارکنان وظیفه تحت پوشش این طرح خواهند بود. در این میان، سه حوزه در 15 لایه با 54 تا شاخص و حدود 200 برنامه تعریف کردیم. در این فرآیند هفت نفر از معاونان و مدیران اصلی ستاد کل با دستور سردار باقری نقش‌آفرین هستند؛ از معاونت منابع انسانی، آماد و پشتیبانی، طرح و برنامه و... وظایف هر معاونت و بخش بر اساس حوزه‎ها، لایه‏ها، شاخص‎ها و برنامه‎ها مشخص شد.

 

هدف کلی در پوشش صددرصد در سال 1401 چیست؟

تا افق 1401 صددرصد سربازان ما پس از ترخیص از خدمت، باید یک مهارت تخصصی و پنج مهارت عمومی داشته باشند. هر سال درصدی در برنامه پیشرفت خواهیم داشت که امسال 65 درصد، سال آینده 85 درصد و سال آخر هم صددرصد خواهد بود. البته برای امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا هم در تعداد ورودی سرباز و هم در میزان زمان آموزش مشکل داریم که سعی کردیم با برنامه‌ریزی آن را حل کنیم.با توجه به اینکه نمی‏توان برخی مهارت‎ها را به دلیل طیف سواد و فرهنگ سربازان در مجموعه بیش از 15 هزار محلی که در آن سرباز به‌‌‌کارگیری می‎شود داشته باشیم، آموزش مهارت‏های عمومی را در همان مجموعه حدود 40 مرکز آموزشی که همه سربازان به آن وارد می‎شوند، اجرا می‏کنیم. در این زمینه بر اساس دستور سرلشکر باقری دو ابزار در اختیار ما قرار گرفت؛ یکی مشارکت حداکثری سازمان‎های نیروهای مسلح و دیگری مشارکت حداکثری دستگاه‌های غیر نظامی یا به قولی کشوری. در حوزه کشور ما 32 سازمان و نهاد مرتبط را شناسایی کردیم که تاکنون تفاهم‌‌نامه همکاری را با 26 مجموعه بسته‏ایم. همه مهارت‌آموزی‌ها رایگان و با هزینه‌کرد سازمان و نهاد مربوطه انجام خواهد شد.در کنار این، ما گا‎مهای مهارت‌آموزی را توسعه دادیم. گام اول قبل از خدمت است؛ یعنی نوجوانان باید به سمت مهارت‌آموزی در حوزه‌های مشخص شده قبل از خدمت بروند و با مشوق‏هایی روبه‌رو باشند. گام دوم در بدو خدمت است که در 40 پادگان آموزشی پنج مهارت عمومی در قالب 100 ساعت با اعطای گواهی‌نامه انجام می‏شود؛ شامل مهارت امداد و نجات، مهارت زندگی، مهارت کسب‌وکار، مهارت حقوقی و مهارت مالی که همه چند صد هزار نفری که طی سال وارد پادگان آموزشی می‎شوند، افزون بر آموزش‏های رزم مقدماتی، این مهارت‎های رایگان را فرامی‎گیرند و اگر گواهی آن را دریافت نکنند، کارت پایان خدمت نخواهند گرفت. 19 ماه هم عموماً حین خدمت آموزش، مهارت‎های تخصصی داریم که فرد باید در این مدت یک مهارت تخصصی بر اساس علاقه و استعداد خود بیاموزد که همه این مهارت‎ها فهرست شده است. اوقات فراغت سرباز را داریم که فرصت خوبی برای مهارت‌آموزی، از جمله شرکت در پودمان‏های دانشگاه علمی کاربردی است. گام آخر هم بعد از ترخیص از خدمت است که باید حمایت‏هایی برای اشتغال داشته باشیم.

 

نحوه اجرای این گام‏ها چگونه است؟

ما سامانه‌هایی را طراحی کرده‌ایم؛ از جمله «سرباز ماهر» برای قبل از خدمت به منظور نام‌نویسی و اطلاع از مهارت‌ها و نحوه شرکت در دوره‎ها و...، سامانه «سازمان وظیفه عمومی» برای حین خدمت و سامانه «ماهرسان» برای پس از خدمت که اینها را تجمیع خواهیم کرد. در قالب این سامانه‏ها مهارت‌آموزی‏ها سازماندهی می‏شود و سازمان‏های مرتبط هر یک نقش خود را اجرا خواهند کرد. حمایت‏هایی مانند بیمه، وام اشتغال و گواهی‌نامه آموزشی از جمله خدماتی است که در قالب این سامانه‌ها ارائه می‎شود.

 

در حوزه عقیدتی ـ سیاسی هم گویا به تازگی اقدامات خوبی پس از تفاهم با دفتر عقیدتی ـسیاسی ستاد کل نیروهای مسلح صورت گرفته، در این‎باره توضیح دهید.

ما حدود 500 مهارت را احصا کردیم که هر مهارت را یک سازمان و نهاد داخل یا خارج از نیروهای مسلح متولی آموزش آن است. در این حوزه در بحث‎های مهارت‌های فرهنگی و هنری مانند سینما، تئاتر، نگارگری، گویندگی، خبرنگاری و نویسندگی هم حاج آقای سعیدی با وسعت نگاهی که داشتند برای سال جاری 20 هزار نفر سهمیه مشخص کردند که در حوزه بیش از 50 مهارت مرتبط با خودشان آموزش برگزار کنند. سهم هر یک از عقیدتی ـ سیاسی‏های سازمان‏های نیروهای مسلح هم مشخص شد. شایسته است از استقبالی هم که حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه از این طرح کردند، یاد کنم. واقعاً صحبت‌های ایشان در حمایت صددرصد از فعالیت‏های قرارگاه برای ما دلگرم‌کننده بود. من حتی صحبت‎های ایشان را در جلسه‎ای که داشتیم، مکتوب کردم و به صورت جزوه در اختیار مدیران و مسئولان قرار دادم. ایشان تمام‌قد از این تدبیر حضرت آقا و طرح سرلشکر باقری و اقدامات قرارگاه حمایت کردند و آن را نظر و امر ولی و یکی از نیازهای اساسی در خدمت‌رسانی نیروهای مسلح، به ویژه سپاه به انقلاب و مردم دانستند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

برگزاری گردهمایی بزرگ طرح فرهنگی «حلقه‌های محبت و معرفت» ویژه کارکنان وظیفه ارتش

برگزاری گردهمایی بزرگ طرح فرهنگی «حلقه‌های محبت و معرفت» ویژه کارکنان وظیفه

گردهمایی بزرگ طرح فرهنگی «حلقه‌های محبت و معرفت» ویژه کارکنان وظیفهبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، نخستین گردهمایی بزرگ طرح فرهنگی «حلقه‌های محبت و معرفت» در راستای ارتباط چهره به چهره مسئولان و روحانیون ارتش با کارکنان وظیفه، صبح یکشنبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز مرکز آموزش شهید اسدی دژبان کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.


حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «حسین صنعت‌پور امیری» رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در این گردهمایی که با هدف ارتقای معنویت، بصیرت دینی و انقلابی کارکنان وظیفه و خوشایندسازی محیط سربازی برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های فرهنگی در مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران توجه به کارکنان وظیفه است. فرصت دو ساله‌ای که این جوانان در اختیار ارتش هستند، زمان بسیار مغتنمی است تا بتوان با برنامه ریزی شایسته، شرایط مطلوبی را برای خدمت مقدس این عزیزان فراهم ساخت.


وی افزود: ما در ستاد ارتش برای غنی‌سازی برنامه‌های فرهنگی کارکنان وظیفه ازجمله در حوزه‌های قرآن، عترت و نماز و مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، اقدامات جدی و موثری داشته ایم که طرح ابتکاری «حلقه‌های محبت و معرفت» کم‌هزینه‌ترین و پربارترین برنامه برای سربازان وظیفه بوده است و قابلیت تسری در سطح کل نیرو‌های مسلح و حتی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی کشور را نیز دارد.


حجت‌الاسلام صنعت‌پور در ادامه تصریح کرد: نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، کارکنان وظیفه علاقه زیادی به حضور در این حلقه‌ها دارند؛ چراکه روحانیون شرکت‌کننده در طرح، حرف‌ها و درد دل‌های عزیزان وظیفه را با گوش جان می‌شنوند و با ایجاد جو صمیمیت و محبت به شبهات و سوالات آنان پاسخ می‌دهند و در بسیاری مواقع، عزیزان روحانی حتی شماره تلفن همراه خود را نیز به سربازان داده تا هر موقع که نیاز باشد، زمینه ارتباط با یک روحانی برای آنان فراهم شود.


رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در ادامه با اشاره به تدابیر و رهنمود‌های فرماندهی معظم کل قوا در خصوص توجه ویژه به سربازان و اتخاذ رویکرد‌های لازم به منظور خوشایندسازی خدمت مقدس سربازی، گفت: ما امروز برای کارکنان وظیفه باید نگاه تازه‌ای داشته باشیم و همان‌گونه که در ارتقای بینش آنان تلاش می‌کنیم باید در تغییر نگرش آن‌ها و سمت و سو دادن گرایش آنان به معارف دینی و سبک زندگی اسلامی کار کنیم؛ لذا اجرای برنامه‌هایی همچون طرح فرهنگی حلقه‌های محبت و معرفت می‌تواند بسیار مؤثر باشد و در کنار بینش، نگرش‌ها را نیز تغییر دهد.


در اولین گردهمایی طرح فرهنگی حلقه‌های محبت و معرفت، تعدادی از معاونین اداره عقیدتی سیاسی ستاد آجا و رؤسای عقیدتی سیاسی‌های یکان‌های تابعه و ۳۰ نفر از روحانیون شاغل در این ستاد نیز حضور داشتند.


در این طرح که یکی از فعالیت‌های نو و ابتکارات اثربخش ارتش جمهوری اسلامی ایران است؛ سربازان در حلقه‌های پنج الی هفت نفره و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گرد هم می‌آیند و روحانیون شاغل در عقیدتی سیاسی یکان‌ها نیز با حضور در جمع صمیمانه آنان، ضمن آشنایی با روحیات و شنیدن مسائل و مشکلات این عزیزان، به شبهات و پرسش‌های کارکنان وظیفه پاسخ می‌دهند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

کمک به معیشت کارکنان وظیفه به مناسبت اعیاد قربان و غدیر

کمک به معیشت کارکنان وظیفه به مناسبت اعیاد قربان و غدیر

به مناسبت گرامیداشت اعیاد قربان و غدیر و به منظورکمک به بخشی از معیشت کارکنان وظیفه متأهل و معسر، فرماندهی انتظامی شهرستان تربت جام از توابع استان خراسان رضوی اقدام به تهیه تعداد 30 بسته پک مواد غذایی (جمعا به مبلغ 60میلیون ریال ) واهدای آن به سربازان متأهل معسر و نیازمند جمعی نموده است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

جلسه پرسش و پاسخ با کارکنان وظیفه در استان هرمزگان شهریور 1399

جلسه پرسش و پاسخ با کارکنان وظیفه در استان هرمزگان

در اجرای تدابیر ابلاغی و دستورالعملهای صادره به منظور بررسی مشکلات کارکنان وظیفه در یگان های خدمتی و بهره گیری از نظرها و پیشنهادهای آنان جلسه پرسش و پاسخی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مرکز استان با حضور معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان با حضور فرماندهان با سربازان برگزار گردید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

برگزاری هفتمین کارگاه آموزشی ویژه کارکنان وظیفه فرماندهی غرب استان تهران


در راستای غنی سازی اوقات فراغت و نیز در جهت توانمند سازی و توجیه کارکنان وظیفه جدید الورود به فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران، معاونت تربیت و آموزش استان با همکاری معاونت نیروی انسانی اقدام به برگزاری هفتمین کارگاه آموزشی (کارگاه سلاح شناسی و اصول تیراندازی) ویژه کارکنان وظیفه این فرماندهی در محل مجتمع آموزشی فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران اقدام نمود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

سردار فرحی: تا سال ۱۴۰۱ باید ۳۰ درصد اشتغال کشور از سربازان منقضی خدمت تشکیل باشد.

سردار فرحی:
تا سال ۱۴۰۱ باید ۳۰ درصد اشتغال کشور از سربازان منقضی خدمت تشکیل باشد.
سردار فرحی: مهارت آموزی برای اشتغال است و در سال ۱۴۰۱ باید ۳۰ درصد اشتغال کشور را، سربازان منقضی خدمت تشکیل دهند. به گزارش سایت سرباز ماهر جلسه شورای قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی در روز دوشنبه مورخ ۹۹/۰۶/۱۷ تشکیل شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر،  سردار مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستادکل نیروهای مسلح در جلسه مرکزی شورای قرارگاه مرکزی اظهار کرد: مهارت آموزی برای اشتغال است و در سال 1401 باید 30 درصد اشتغال کشور را، سربازان منقضی خدمت تشکیل دهند.

وی افزود: به همین دلیل ما باید کلیه مسیرهای اشتغال در کشور را شناسایی و به سربازان معرفی کنیم.

سردار فرحی گفت: به همین منظور پنجره واحد طراحی شده است، بر این اساس هر سرباز منقضی خدمت در سامانه سرباز ماهر ثبت نام خواهد کرد و علاوه بر استفاده از تسهیلاتی که این قرارگاه فراهم می‌کند این پنجره را باز می‌کند و کلیه مسیرها را می بیند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی گفت: هنر کار ما این است که با وزارتخانه‌ها و سازمانها تفاهم کنیم و یک مسیر ویژه برای سربازان بازکنیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون پنج سامانه در ماهرسان فعال شده است و تا آخر هفته به چهارده سامانه می‌رسد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

بازنگری قانون نظام وظیفه عمومی در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد بازنگری قانون نظام وظیفه عمومی در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد

بازنگری قانون نظام وظیفه عمومی در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس از بررسی بازنگری در قانون نظام وظیفه عمومی در کمیسیون خبر داد و گفت: باید نظرات و دیدگاه‌های دستگاههای مختلف مربوط در این زمینه دریافت شود و کمیسیون در جلسات آینده هم این موضوع را بررسی خواهد کرد.

ابوالفضل عمویی در گفت و گو با خبرنگاران درباره جلسه عصر یکشنبه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی گفت:‌ در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی، اعضای کمیسیون دیدگاه‌های خود را درباره قانون خدمت وظیفه عمومی مطرح کردند. همچنین نمایندگان از وزارت دفاع، ستادکل نیروهای مسلح و سازمان نظام وظیفه حضور داشتند و دیدگاه‌های خود را به سمع و نظر نمایندگان مجلس رساندند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه دیدگاه کلی نمایندگان بازنگری جامع در قانون خدمت وظیفه عمومی است، تصریح کرد: برای این بازنگری لازم است دیدگاه‌های دستگاه‌های مختلف از جمله ستادکل نیروهای مسلح و سازمان نظام وظیفه دریافت شود و در جلسات آینده کمیسیون این موضوع بیشتر بررسی خواهد شد.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: تشکیل سازمان پدافند غیرعامل دومین موضوعی بود که کلیات آن تصویب شد البته این سازمان پیش از این تشکیل شده ولی قانونی برای تشکیل آن نبوده و حسب ابلاغ و دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شده بود که نیاز به تدوین قانون برای آن وجود دارد.

عمویی خاطرنشان کرد: برای طرح بازنگری خدمت عمومی موارد قانونی لازم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح شد و ۳ ماده این طرح مصوب شد و ادامه بررسی آن هم در جلسات آتی کمیسیون انجام خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

کارگروه تخصصی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه در کلیه استانداری‌ها تشکیل شد

کارگروه تخصصی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه در کلیه استانداری‌ها تشکیل شد
مسئول اجرای تفاهمنامه ستادکل نیروهای مسلح با وزارت‌خانه، سازمان‌ها و دستگاه‌های کشور مشخص شد
به منظور اجرایی سازی تفاهمنامه همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و وزیر کشور در خصوص مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه ساختار و شرح وظایف کار گروه تخصصی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه نیروها ابلاغ گردید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر ؛مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی در یک گفتگوی خبری با ابلاغ ساختار و شرح وظایف کار گروه تخصصی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه از سوی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور، این کار گروه رسما کار خود را در استانداری‌های کشور شروع کرد

سردار کمالی همچنین خاطر نشان کرد؛ ایشان اعلام نمود معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری؛ رئیس این کارگروه و معاون آموزش یکی از سازمان‌های نظامی در استان به عنوان دبیر بوده و دبیرخانه در یکی از سازمان‌های نیروهای مسلح استان ( آجا، سپاه، ناجا و وزارت دفاع) مستقر خواهد شد.
سردار کمالی اعلام نمود اعضای این کارگروه فرماندهان سازمان‌های نیروهای مسلح استان ( آجا، سپاه، ناجا و وزارت دفاع ) ،مدیرکل  دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری، مدیران  کل‌ صنعت، معدن، تجارت، میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، تعاون کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، آموزش فنی و حرفه‌ای، ورزش و جوانان، ارتباطات و فناوری، جمعیت هلال احمر، تبلیغات اسلامی، صدا و سیماوجهاد دانشگاهی از اعضای این کارگروه هستند.
این کارگروه مسئول پیگیری تحقق تفاهمنامه ستادکل نیروهای مسلح با کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور خواهد بود.


همچینین این کار گروه وظایف زیر را بر عهده دارد.
۱- تطبیق و بررسی مستمر تعهدات  آموزشی سازمان‌های نیروهای مسلح با ظرفیت آموزشی دستگاه‌های اجرایی استان
۲- تطبیق و بررسی مستمر ظرفیت آموزشی داستگاه‌های اجرایی با نیازها و اولویت‌های شغلی کارکنان وظیفه
۳- رصد مستمر آموزش‌های منجر به اشتغال و بهینه‌سازی آموزش‌ها با توجه به اولویت‌های شغلی استان
۴- شناسایی و رفع موانع اجرای طرح جامع مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه در استان
۵- تسهیل‌گری و کمک به اشتغال مهارت دیدگان پس از خدمت در استان
۶- رصد شغلی و اشتغال مستمر پس از دوران فراغت از خدمت در استان
۷- ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های نیروهای مسلح و ارائه گزارش ماهانه به کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری
سردار کمالی در پایان تاکید کرد بر اساس این ابلاغیه استاندارها مسئول اجرای تفاهمنامه‌های ستادکل با کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

تسهیلات ویژه مشمولان کنکورسراسری سال 99


تسهیلات ویژه مشمولان کنکورسراسری سال 99
گروه ناجا - رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در مورد تسهیلات ویژه مشمولان کنکورسراسری گفت: مشمولان فارغ التحصیل سال 98 که در آزمون های سراسری دانشگاه ها شرکت کرده اند، می توانند برابر ضوابط از تسهیلات قانونی تمدید بهره مند شوند.
به گزارش معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا،سردار "تقی مهری" اظهار کرد: برابر اطلاع رسانی های قبلی، کلیه مشمولان (دانش آموزان، دانشجویان و طلاب) فارغ التحصیل ماه های خرداد، تیر و شهریور سال 98 که منتظر اعلام نتایج کنکور هستند، می توانند برابر ضوابط مربوط به تبصره 1ماده 2 آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی قانون خدمت وظیفه عمومی از تسهیلات ارائه شده توسط سازمان وظیفه عمومی استفاده کنند.

وی ادامه داد: کلیه مشمولان فوق تا پایان شهریور ماه مهلت دارند تا نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام کنند و در صورت عدم معرفی، مشمول غایب محسوب می شوند.

سردار مهری افزود: مشمولان دیپلم فارغ التحصیل خرداد، تیر و شهریور ماه 98که برگ آماده به خدمت برای ماه های مهر و آبان ماه دریافت کرده اند، می توانند با کارت شرکت در آزمون سراسری دانشگاه ها، درخواست تمدید خود را در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+10 ثبت تا تاریخ اعزام به خدمتشان به آذرماه تمدید شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا بیان داشت: مشمولان فارغ التحصیل دانشگاهی شرکت کننده در آزمون مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که مجاز به انتخاب رشته شده اند و دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ مهر و آبان ماه هستند، می توانند با به همراه داشتن برگ مجاز به انتخاب رشته به دفاتر پلیس+10 مراجعه تا تاریخ اعزام به خدمتشان به آذرماه تمدید شود.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

در جلسه کمیته تسهیل گری و مشوق ها مطرح شد: مهارت های عمومی و اجتماعی دانشجویان و مشوق ها

در جلسه کمیته تسهیل گری و مشوق ها مطرح شد:
مهارت های عمومی و اجتماعی دانشجویان و مشوق ها
 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر سومین جلسه کمیته تسهیلگری و مشوق ها به ریاست سردار کمالی در تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۱۲ برگزار گردید. در ابتدا جلسه سردار کمالی با بیان نتایج جلسه قبل دستور جلسه را اعلام نمودند سپس نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، طرح مهارت آموزی دانشجویان و مشوق های پیشنهادی را اعلام نمود. جناب آقای دکتر کناری اعلام نمود ۲۶ مهارت از قبیل مهارت‌های ارتباطی، کار گروهی، تصمیم گیری، اصول مذاکره، خلاقیت، تفکر انتقادی، خود انگیزشی و... برای دانشجویان پیش‌بینی شده است که باید در حین تحصیل آموزش ببینند، ایشان تاکید نمودند بخشی از این مهارت‌ها تخصصی و بخشی عمومی هستند و چنانچه فرد آموزش تخصص و مرتبط با رشته ببیند ۱۰۰ امتیاز مهارت عمومی ۱۰۰ امتیاز، سابقه دستیار پژوهشی هم ۱۰۰ امتیاز، کار آزمایشگاهی ۱۰۰ امتیاز و کار تدریس هم ۱۰۰ امتیاز دارد و در ادامه مراکز تایید و گواهی مهارت را بیان داشت.

در پایان سایر اعضا نظرشان را راجع به این بسته پیشنهادی گفتند و سردار کمالی اشاره به امتیاز دهی نوع دانشگاه و مدرک داشتند که لحاظ نشده بود و باید بررسی گردد.

 سپس آقای مرتضی زاده سوال پرسیدند که آیا همه مهارت های پیشنهادی مفیدند و منجر به اشتغال پس از خدمت میشود یا خیر . که سردار کمالی بیان کردند که وزارت علوم ابتدا یک لیست بلند و کامل تر آماده کرده بود که ما با توجه به 512 مهارت مورد تایید و ابلاغ ستاد کل گفتیم که محدودتر و دسته بندی شود و نتیجه این است که در ادامه آقای کناری این موضوع را که خیلی از مهارت ها برای همه بسته های مشاغل مورد تایید و استفاده است و کار باید شروع شود و وقتی شروع شد ایرادات مورد نظر جای بازنگری و اصلاح دارد و تا کاری شروع نشود اتفاقی نمیفتد.

در انتها نیز سردار کمالی با تشکر از اعضا و بیان دستور کار جلسه بعدی ساعت تغییر یافته جلسه را نیز اشاره کردند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

شهادت سرباز مرزبانی در هنگ مرزی ارومیه


🔹 سرباز میلاد ولی پور پاسداری و تامین امنیت مرزهای غربی کشور به درجه رفیع شهادت نائل گردید

  • شهید میلاد ولی پور
  • فرزند قاسم
  • تاریخ شهادت : 1399/06/13
  • محل شهادت : مرز ارومیه
  • مذهب : شیعه
  • علت شهادت : درگیری با اشرار مسلح
  • عامل شهادت : گلوله اشرار مسلح
  • شرح علت شهادت : شهید مدافع وطن میلاد ولی پور سرباز مرزبانی ارومیه مورخ 1399/6/13 حین پایش مرزی براثر درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسید.
  • ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
    َAdmin

    ایثارگری سربازان کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد

    سردار کمالی:
    ایثارگری سربازان کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد
    مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی سربازان گفت: سربازان ما عموما در مناطقی که مورد تهدید دشمن هستند حضور دارند که شرایط خدمت در این مناطق بسیار سخت است، ولی متاسفانه اینها کمتر مورد توجه قرار گرفته می شود.

    به گزارش ایسنا، سردار موسی کمالی در دومین جلسه کمیته فرهنگی این قرارگاه که با حضور نمایندگان سازمان‌ها و وزارتخانه های ذیربط درقرارگاه برگزار شد، گفت: سربازان دژ مستحکم ملت در برابر دشمنان و بازوان پر توان ملت هستند.سربازان در سخت ترین شرایط تکلیف قانونی و ملی شان را انجام داده و می دهند.

    کمالی تصریح کرد: متاسفانه این ایثار ، فداکاری ، جانفشانی و تلاش سربازان کمتر دیده می شود تا جایی که در همین هفته جاری حداقل دو نفر از سربازان برای دفاع از نظم و امنیت کشور شهید شدند.

    مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان با انتقاد از کم توجهی رسانه ها به این جان فشانی های سربازان گفت: متاسفانه کمتر به این موضوعات پرداخته می شود. اکثر خبرگزاری ها و نشریات بیشتر به حاشیه سربازی می پردازند تا اصل سربازی و یا اهمیت آن، رسانه ها بیشتر به دنبال اینکه کجا یک سربازی غیبت کرده ،کجا یک سرباز معاف شد و...هستند.

    وی با اشاره به این نکته که سربازان ما به سه دسته مهم تقسیم می شوند تصریح کرد: سربازان به سه دسته رزمی، پشتیبانی رزمی و پشتیبانی خدمات رزمی تقسیم می شوند.این  در حالی است که بیشتر سربازان ما به ترتیب در رزم و پشتیبانی رزمی هستند. ولی متاسفانه عده ای اصرار دارند که فقط سربازی را در همین پشتیبانی خدمات رزمی به مردم معرفی کنند.

    کمالی خاطرنشان کرد: سربازان ما عموما در مناطقی که مورد تهدید دشمن هستند حضور دارند که شرایط خدمت در این مناطق بسیار سخت است، ولی متأسفانه اینها کمتر مورد توجه قرار گرفته می شود.

    وی افزود: حالا در کنار این وظیفه اصلی که به دوش سربازان جوان است یک تحول جدید و نگاه نو به سربازی  مطرح شده و آن این است که سربازان علاوه بر وظایف اصلی بتوانند در داخل نیروهای مسلح کار یاد بگیرند و این موضوع متعرض سربازی نیست و منافاتی با اصل  سربازی ندارد.

    مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی با تاکید بر موضوع مهارت آموزی سربازان گفت: قرارگاه مهارت آموزی در همین خصوص تشکیل شده است تا با کمک نیروهای مسلح و دستگاه های دولتی و حتی بخش خصوصی به جوانان در حین خدمت سربازی کار و مهارت یاد بدهند تا بعد از سربازی هم کمکی بشود برای اینکه این جوانان بعد از پایان خدمت سربازی به اشتغال برسد. 

    کمالی افزود: لذا هدف کمیته فرهنگی قرارگاه این است که اولاً جامعه هدف خودش که عبارتند از فرماندهان و مسئولین، سربازان، جوانان و بخشی از نیروهای حاکمیتی... را ابتدا مشخص کرده و در مرحله بعد باید معلوم شود که چگونه باید با هر کدام از این جامعه هدف ارتباط برقرار کرده و از چه راهی باید این پیام را منتقل نماید.  لذا ما از همه ظرفیت هایی که در حوزه فرهنگی وجود دارد مثل صدا و سیما، خبرگزاری ها، فضای مجازی ، تشکل ها، همایش ها و...در این خصوص استفاده خواهیم کرد تا پیام مهارت آموزی را به همه برسانیم که مهارت آموزی جایگزین سربازی نیست؛ بلکه استفاده بهینه از ظرفیت و فرصت سربازی است و یک نوع خدمت و قدردانی از سربازی که دارد ایثار می کند است انتظار ما از رسانه ها این است که به ما کمک کنند تا این پیام را به جوانان و خانواده ها برسانیم.

    ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
    َAdmin

    تمدید مهلت مراجعه مشمولان دیپلمه به پلیس + ۱۰ تا پایان شهریور ماه

    تمدید مهلت مراجعه مشمولان دیپلمه به پلیس + ۱۰ تا پایان شهریور ماه
    رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از تمدید مهلت مراجعه مشمولان دیپلمه به پلیس + ۱۰ تا پایان شهریور خبر داد.

    امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به تمدید زمان مراجعه مشمولان دیپلمه به پلیس +۱۰ اشاره و اظهار داشت: به دلیل تعویق کنکور به کلیه مشمولین وظیفه دیپلم فارغ التحصیل 98 تا پایان شهریور 99 مهلت داده و مهلتی که تا ۱۰ شهریورماه بود تمدید شد.

    رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر این مطلب که کسانی که خود را به موقع معرفی کنند مشکلی برای ادامه تحصیل ندارند گفت: اگر افرادی در مهلت اعلام  شده خود را معرفی نکنند غایب محسوب شده و ممنوعیت ادامه تحصیل و سایر محرومیت های قانونی برای انان منظور خواهد شد.

    امیر رحیمی پور به دغدغه خانواده‌ها اشاره و اظهار داشت: خانواده‌ها نگران نباشند; مهلت تعیین شده برای مراجعه مشمولان به پلیس + 10 برای تعیین تکلیف سربازی است; پرونده مشمولان به مرور بررسی و افراد اعزام خواهند شد.

    وی خاطر نشان کرد: با توجه به حجم زیاد مراجعان و متراکم شدن مهلت مراجعه مشمولان دیپلمه به پلیس+ ۱۰ تا پایان شهریورماه تمدید شد.

    امیر دریادار دوم رحیمی پور اعلام کرد: این مهلت به هیچ وجه قابل تمدید نیست بنابراین مشمولان در بازه زمانی مشخص خود را معرفی کنند و مطمئن باشند در صورت قبولی در دانشگاه به موقع برای تحصیل و مراجعه به دانشگاه از خدمت سربازی ترخیص خواهند شد.

    ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
    َAdmin

    مهلت معرفی مشمولان کنکوری تا پایان شهریور ماه/ امکان تمدید تاریخ اعزام برای مشمولان مجاز به انتخاب رشته

    مهلت معرفی مشمولان کنکوری تا پایان شهریور ماه/ امکان تمدید تاریخ اعزام برای مشمولان مجاز به انتخاب رشته
    گروه ناجا - رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه مشمولان کنکوری فارغ التحصیل سال 98 تا پایان شهریورماه مهلت معرفی دارند، گفت: مشمولان از حداکثر مهلت تعیین شده استفاده کنند و مشمولان مجاز به انتخاب رشته نیز می توانند تاریخ اعزام به خدمت خود را تا اول آذر ماه تمدید کنند .
    به گزارش معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا،سردار "تقی مهری" اظهار کرد: کلیه مشمولان (دانش آموزان، دانشجویان و طلاب) که در ماه های خرداد، تیر و شهریور سال 98 فارغ التحصیل شده اند و منتظر اعلام نتایج کنکور هستند، برابر مقررات تا پایان شهریور ماه مهلت دارند نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام کنند.

    وی گفت: این دسته از مشمولان ضروری است از حداکثر مهلت تعیین شده استفاده کنند و سپس به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+10مراجعه کنند.

    این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: مهلت تعیین شده فقط برای معرفی و ثبت درخواست بوده و تاریخ اعزام به خدمت این عزیزان برای ماه های آتی مشخص می شود تا مشکلی برای انتخاب رشته و ثبت نام نداشته باشند.

    وی بیان داشت: مشمولان شرکت کننده در کنکور سراسری در صورتی که طبق نتایج اولیه اعلامی سازمان سنجش مجاز به انتخاب رشته شوند، می توانند تاریخ اعزام خود را تا اول آذر ماه تمدید کنند.

    سردار مهری افزود: با اعلام نتایج قطعی پذیرش دانشگاه ها، مشمولان پذیرش شده با ارائه درخواست معافیت تحصیلی از دانشگاه مربوطه و ابطال برگ آماده به خدمت، از مجوز معافیت تحصیلی برخوردار می شوند.
    ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
    َAdmin

    مهلت معرفی مشمولان فارغ التحصیل دیپلم ۹۸ تا 31 شهریور ماه

    گروه ناجا- رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی به درخواست کنکوری ها در تعیین تکلیف وضعیت خدمتی آنها پاسخ داد.
    به گزارش معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا ، سردار" تقی مهری " ، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به خبرنگار ما اظهار کرد : مشمولان فارغ التحصیل دیپلم سال 98 که در کنکور سراسری سال 99 شرکت کرده اند به منظور رفع مشکل این عزیزان مهلت معرفی آنان را تا 31 شهریورماه اعلام کرد و مشمولان می بایست در مهلت مقرر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام نمایند.

    وی ادامه داد: مهلت مذکور صرفاً به جهت ثبت درخواست ها در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10 ) می باشد و زمان اعزام به خدمت این عزیزان در ماه های آتی مشخص می شود.
    این مقام ارشد انتظامی افزود: مشمولان تا فرارسیدن زمان اعزام به خدمت خود فرصت انتخاب رشته و در صورت فراهم شدن شرایط توسط سازمان سنجش امکان ثبت نام بدون دغدغه در دانشگاه را دارند.
    سردار مهری خاطرنشان کرد: ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی ناجا به منظور مساعدت و تعیین تکلیف این مشمولان منتظر اعلام نتایج و برنامه زمان بندی انتخاب رشته، ثبت نام و زمان دقیق شروع به تحصیل این عزیزان از سوی سازمان سنجش و وزارتخانه های علوم و بهداشت است که به محض تعیین موارد مذکور، سازمان وظیفه عمومی ناجا، ضوابط مربوط به این عزیزان را به زودی اعلام می کند.
    رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: در صورت عدم اعلام برنامه زمان بندی مناسب از سوی سازمان سنجش و وزارتخانه های مذکور و نیز شروع به تحصیل این عزیزان در ترم دوم، اعزام مشمولان در نزدیک ترین ماه انجام تا آنها بتوانند دوره آموزشی خود را در نیروهای مسلح گذرانده و در صورت تمایل در بهمن ماه از خدمت ترخیص می شوند.
    وی ادامه داد: کلیه نیروهای مسلح موظف هستند برابر مقررات در صورت اعلام قبولی مشمولان در مقاطع تحصیلی کارشناسی و بالاتر نسبت به تسویه حساب با مشمولان اقدام و برای صدور معافیت تحصیلی به سازمان وظیفه عمومی معرفی کنند.
    سردار مهری گفت : ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی به دنبال رفع دغدغه و نگرانی مشمولان و خانواده های محترم آنان هستند .
    ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
    َAdmin