سردار کمالی:
ایثارگری سربازان کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد
مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی سربازان گفت: سربازان ما عموما در مناطقی که مورد تهدید دشمن هستند حضور دارند که شرایط خدمت در این مناطق بسیار سخت است، ولی متاسفانه اینها کمتر مورد توجه قرار گرفته می شود.

به گزارش ایسنا، سردار موسی کمالی در دومین جلسه کمیته فرهنگی این قرارگاه که با حضور نمایندگان سازمان‌ها و وزارتخانه های ذیربط درقرارگاه برگزار شد، گفت: سربازان دژ مستحکم ملت در برابر دشمنان و بازوان پر توان ملت هستند.سربازان در سخت ترین شرایط تکلیف قانونی و ملی شان را انجام داده و می دهند.

کمالی تصریح کرد: متاسفانه این ایثار ، فداکاری ، جانفشانی و تلاش سربازان کمتر دیده می شود تا جایی که در همین هفته جاری حداقل دو نفر از سربازان برای دفاع از نظم و امنیت کشور شهید شدند.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان با انتقاد از کم توجهی رسانه ها به این جان فشانی های سربازان گفت: متاسفانه کمتر به این موضوعات پرداخته می شود. اکثر خبرگزاری ها و نشریات بیشتر به حاشیه سربازی می پردازند تا اصل سربازی و یا اهمیت آن، رسانه ها بیشتر به دنبال اینکه کجا یک سربازی غیبت کرده ،کجا یک سرباز معاف شد و...هستند.

وی با اشاره به این نکته که سربازان ما به سه دسته مهم تقسیم می شوند تصریح کرد: سربازان به سه دسته رزمی، پشتیبانی رزمی و پشتیبانی خدمات رزمی تقسیم می شوند.این  در حالی است که بیشتر سربازان ما به ترتیب در رزم و پشتیبانی رزمی هستند. ولی متاسفانه عده ای اصرار دارند که فقط سربازی را در همین پشتیبانی خدمات رزمی به مردم معرفی کنند.

کمالی خاطرنشان کرد: سربازان ما عموما در مناطقی که مورد تهدید دشمن هستند حضور دارند که شرایط خدمت در این مناطق بسیار سخت است، ولی متأسفانه اینها کمتر مورد توجه قرار گرفته می شود.

وی افزود: حالا در کنار این وظیفه اصلی که به دوش سربازان جوان است یک تحول جدید و نگاه نو به سربازی  مطرح شده و آن این است که سربازان علاوه بر وظایف اصلی بتوانند در داخل نیروهای مسلح کار یاد بگیرند و این موضوع متعرض سربازی نیست و منافاتی با اصل  سربازی ندارد.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی با تاکید بر موضوع مهارت آموزی سربازان گفت: قرارگاه مهارت آموزی در همین خصوص تشکیل شده است تا با کمک نیروهای مسلح و دستگاه های دولتی و حتی بخش خصوصی به جوانان در حین خدمت سربازی کار و مهارت یاد بدهند تا بعد از سربازی هم کمکی بشود برای اینکه این جوانان بعد از پایان خدمت سربازی به اشتغال برسد. 

کمالی افزود: لذا هدف کمیته فرهنگی قرارگاه این است که اولاً جامعه هدف خودش که عبارتند از فرماندهان و مسئولین، سربازان، جوانان و بخشی از نیروهای حاکمیتی... را ابتدا مشخص کرده و در مرحله بعد باید معلوم شود که چگونه باید با هر کدام از این جامعه هدف ارتباط برقرار کرده و از چه راهی باید این پیام را منتقل نماید.  لذا ما از همه ظرفیت هایی که در حوزه فرهنگی وجود دارد مثل صدا و سیما، خبرگزاری ها، فضای مجازی ، تشکل ها، همایش ها و...در این خصوص استفاده خواهیم کرد تا پیام مهارت آموزی را به همه برسانیم که مهارت آموزی جایگزین سربازی نیست؛ بلکه استفاده بهینه از ظرفیت و فرصت سربازی است و یک نوع خدمت و قدردانی از سربازی که دارد ایثار می کند است انتظار ما از رسانه ها این است که به ما کمک کنند تا این پیام را به جوانان و خانواده ها برسانیم.