مهارت‌آموزی سربازان در روزهای خدمت مقدس سربازی زمینه را برای جذب آنها در بازار کار مهیا می‌کند که رئیس اداره آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت که این اداره توانسته تعهدات ابلاغی خود برای آموزش به این جوانان را ۱۱۹ درصد محقق کند.


سردار موسی کمالی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح که امروز به فارس سفر کرده بود در نشست با مسئولان آموزش فنی و حرفه‌ای فارس و رابطان یگان‌های نظامی، انتظامی و دفاعی این استان اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی می بایست به عنوان یک فرصت مغتنم برای دست یابی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح به مشاغل پایدار باشد.

در این نشست که درباره راهکارهای ارتقای کمی و سطح کیفی آموزش‌ها ی مهارتی بحث و گفت‌وگو شد، سردار موسی کمالی اظهار کرد: هدف مشترک ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، ارتقا مطلوب کیفیت و افزایش سرانه کمی مهارت آموزی به سربازان وظیفه است.

او گفت: آموزش مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح به عنوان اولویتی مورد تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب، فرمانده ستاد کل مشترک نیروهای مسلح و فرماندهان ارتش ، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و وزارت دفاع است.