۱۸ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

فراخوان مشمولان اعزامی به سربازی پایه خدمتی تیر ماه سال 1402

گروه فراجا-سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: کلیه مشمولان دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ تیر ماه سال 1402 می بایست در محل و مراکز مندرج در برگ معرفی نامه مشمولان حضوریابند.


به گزارش معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا ،این سازمان در اطلاعیه ای اعلام کرد: کلیه مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ تیر ماه سال 1402دریافت کرده اند،می بایست با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) ، برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج درآن اقدام کنند.

این دسته از مشمولان می بایست روز پنج شنبه یکم تیر ماه 1402 درتاریخ ،ساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی نامه مشمولان اعلام شده ، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

مشمولان اعزامی می بایست کارت واکسیناسیون کووید 19 وکارت واکسن مننژیت و دوگانه را در روز اعزام به همراه داشته باشند.

مشمولان می بایست اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ آماده به خدمت،برگ محل مراجعه،برگ واکسیناسیون،کارت ملی و شناسنامه،مدارک مربوط به شرایط خاص را به همراه خود داشته باشند.

در این اطلاعیه آمده است ،عدم حضور به موقع در زمان و محل های تعیین شده،غیبت محسوب شده و برابر ماده 10 و 58 قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان رفتار خواهد شد.

این سازمان دراین اطلاعیه متذکرشده است، متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پیام رسان های سروش،ایتا و روبیکا به نشانی@ khabaresarbazi  از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

حمایت از طرح‌های تحقیقاتی در قالب کسر خدمت سربازی

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد مرودشت و فرماندهی انتظامی فارس به منظور حمایت از طرح‌های تحقیقاتی در قالب بهره‌مندی از کسر خدمت و ... منعقد شد.

با حضور سیروس فارسی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت و سرتیپ پاسدار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس تفاهم‌نامه همکاری این دو مجموعه در پنج ماده به امضا رسید.

در مراسم امضای این تفاهم‌نامه همکاری که در محل مقر فرماندهی انتظامی استان فارس صورت گرفت، طرفین بر تعامل و همکاری هرچه بیشتر در مسیر رفع موانع و مشکلات تولید دانش و استفاده از توانایی­‌های علمی و توسعه همکاری­‌های آموزشی، تحقیقاتی و کاربردی در راستای استمرار ارتباط سازمان یافته بین طرفین به منظور برطرف‌کردن نیاز‌های متقابل تأکید کردند.

هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه برقراری همکاری‌های مشترک در زمینه تحقیقات کاربردی و تولید محتوای علمی بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت و فرماندهی انتظامی استان فارس است که مبنی بر همکاری مشترک و برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات بین بخشی در زمینه تحقیقات کاربردی و تولید محتوای علمی، زمینه سازی برای استفاده از توان و تخصص استادان و استعداد‌های برتر واحد دانشگاهی، همکاری‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی در حوزه ارتقای امنیت اجتماعی، نشست‌های علمی و تخصصی، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی در قالب بهره‌مندی از کسر خدمت و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری و سایر موارد دیگر خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

سرباز وظیفه حامد نقابی با وجود داشتن 3 فرزند، در حال خدمت‌رسانی به کشور است.

سرباز وظیفه حامد نقابی با وجود داشتن 3 فرزند، در حال خدمت‌رسانی به کشور است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان فارس از سرباز وظیفه حامد نقابی اهل شهرستان "بختگان" که با دارا بودن 3 فرزند، در محل خدمت حاضر شده و به مردم خدمت رسانی می کند، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل و قدردانی کرد.

سردار سالمی گفت: این سرباز وظیفه با وجود دارا بودن مسئولیت 3 فرزند خود، در راستای تأمین نظم و امنیت مردم و خدمت رسانی به آنان در محل خدمت حاضر شده و در این راستا از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده است.

سردار سالمی افزود: سربازان سرمایه های بزرگی برای کشور هستند و باید از ظرفیت آنان به خوبی بهره برد.

وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های بی شائبه سربازان وظیفه، گفت: همه سعی و تلاش ما بر آن است تا به هر شکل ممکن از مشکلات و دغدغه های سربازان بکاهیم تا آن ها بتوانند در طول خدمت، اقدامات  خوبی را به کشورشان ارائه دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

معافیت جدید سربازی برای خانواده های دارای فرزند معلول

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: درراستای حمایت از خانواده های دارای فرزند معلول و برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح،معافیت تنها فرزند ذکور سالم خانواده های دارای فرزند معلول شدید،به  ماده 6 قانون جامع حمایت از معلولان افزوده شد.

درماده 6 قانون خدمت وظیفه عمومی یکی از فرزندان ذکور بواسطه ی معلولیت پدر ویامادر و یا دو فرزند معلول خانواده از خدمت دوره ضرورت معاف می شوندکه معافیت فوق نیز به این ماده افزوده شده وواجدین شرایط می توانند با تاییدیه سازمان بهزیستی از طریق یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) محل سکونت برای ثبت درخواست خود اقدام و از رده ی وظیفه عمومی شهرستان محل سکونت خود پیگیری نمایند .

بعنوان مثال، در خانواده ی دارای یک فرزند ذکور سالم و یک فرزند معلول ،در صورت تایید معلولیت شدید فرزند از سوی سازمان بهزیستی و شورای پزشکی وظیفه عمومی ،تنها فرزند ذکورسالم خانواده از خدمت دوره ضرورت معاف می شود.

در این اطلاعیه آمده است ، مشمولان و خانواده های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir و یا کانال سازمان در پیام رسان های داخلی(سروش،ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

تشریح فرآیند معافیت سربازی و کسرخدمت برای سربازان وظیفه دارای 3 فرزند و بالاتر

به گزارش معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا،این سازمان در اطلاعیه ای  اعلام کرد: تمامی سربازان وظیفه حین خدمت که دارای 4 فرزند و بیشتر هستند، بدون شرط سنی و سربازان وظیفه دارای 3 فرزند به شرط داشتن حداقل 40 سال تمام از انجام خدمت دوره ضرورت سربازی معاف می‌شوند.

ملاک عمل برای رسیدگی به درخواست سربازان وظیفه اعم از سربازان عادی، امریه، طلاب و ... سند رسمی ازدواج، شناسنامه پدر و تاییدیه ثبت احوال است.

یگان های خدمتی پس از بررسی و تایید مدارک و مستندات مربوطه و ثبت ترخیص آنان در سامانه، سربازان واجد شرایط را برای ثبت درخواست معافیت به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+10معرفی می کنند.

سازمان وظیفه عمومی فراجا پس از بررسی و تایید شرایط سربازان ترخیص شده، کارت معافیت را صادر و در صورت عدم احراز شرایط جهت ادامه خدمت فرد را به یگان خدمت معرفی می کنند.

کارکنان وظیفه فراری در صورت داشتن شرایط معافیت، پس از معرفی خود به یگان خدمتی و بررسی مدارک از یگان ترخیص و می توانند برای معافیت مذکور اقدام کنند.

همچنین کارکنان وظیفه متاهل حین خدمت که واجد شرایط معافیت نیستند می توانند علاوه بر 2 ماه کسر خدمت تاهل برای فرزند اول 3 ماه کسر خدمت و برای فرزند دوم 4 ماه و فرزند سوم 5 ماه کسر خدمت بهره مند شوند.

در این اطلاعیه آمده است؛ مشمولان و خانواده های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir و یا کانال سازمان در پیام رسان های داخلی (سروش، ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

شهادت سرباز وظیفه مهدی رحیمیان پس از تحمل 36 روز جراحت در اصفهان

  • شهید مهدی رحیمیان
  • تاریخ شهادت : 1402/03/19
  • دین : اسلام
  • درجه : سرباز
  • استان سکونت : اصفهان
  • نوع استخدام : سرباز
    • تاریخ شهادت : 1402/03/19
    • علت شهادت : مبارزه با شرور
    • عامل شهادت : واژگونی خودرو
    • شرح علت شهادت : شهید مدافع وطن مهدی رحیمیان مورخ 1402/2/14 در عملیات مبارزه با شرور در اصفهان براثر حادثه مجروح و پس از 36 روز درمان براثر شدت جراحات به یاران شهیدش پیوست.
    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    َAdmin

    مصوبه خدمت وظیفه روحانیون در آموزش و پرورش ابلاغ شد

    دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش از ابلاغ مصوبه فرماندهی کل قوا مبنی بر خدمت وظیفه روحانیون در امور علمی، فرهنگی و تبلیغی در آموزش و پرورش خبر داد.

    حجت‌‌الاسلام حمید نیکزاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش امروز سه شنبه 16 خرداد در گفت‌وگو با اصحاب رسانه، با اعلام این خبر تصریح کرد: پیرو اجرای مصوبه فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر تسرّی مقررات خدمت وظیفه روحانیون در امور علمی، فرهنگی و تبلیغی‌ در وزارت آموزش و پرورش، ابلاغیه این مهم از سوی وزارت آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور ابلاغ شد.

    وی افزود: این اقدام همانند سنوات گذشته می‌باشد که جمعی از روحانیون، دوران خدمت وظیفه خود را در فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و امور فرهنگی در آموزش و پرورش به انجام برسانند. بر این اساس سهمیه هر استان برای جذب و سازماندهی روحانیون وظیفه در سال تحصیلی 1403- 1402 به پیوست نامه ابلاغی ارسال شده است.

    وی با اشاره به شرایط فردی طلاب وظیفه اظهارکرد: دارا بودن کد فعال در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، برخورداری از توانایی جسمی لازم برای انجام مأموریت‌های محوله، تعهد به انجام مأموریت‌های محوله در طول دوران خدمت سربازی، ملبس‌بودن به لباس روحانیت و تعهد به رعایت سایر شئون روحانیت (داشتن جواز تلبس جهت اعزام برای خدمت شرط می‌باشد)، دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی سطح یک حوزه و یا گواهی موقت پایان تحصیلات سطح یک از جمله شرایط داوطبان می‌باشد.

    نیکزاد بیان کرد: ثبت نام و اعزام طلاب در سال 1402 فقط از طریق سامانه پیشخوان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیّه صورت می‌پذیرد

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    َAdmin

    صدور معافیت سربازی برای بیش از ۱۱۰ محقق ایرانی خارج از کشور

    بیش از ۱۱۰ محقق ایرانی خارج از کشور معافیت سربازی می گیرند. تا به امروز بیش از ۱۱۰ نفر از برترین متخصصان و کارآفرینان ایرانی شاغل در خارج از کشور از طریق حمایت مذکور همکاری خود را با مراکز علمی، پژوهشی و فناورانه داخلی آغاز کرده ­اند

    معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی ریاست‌جمهوری گفت: بیش از ۱۱۰ نفر از برترین متخصصان و کارآفرینان ایرانی شاغل در خارج ازکشور از خدمت سربازی معاف شدند.

     علی حسینی درباره برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور، گفت: ذیل این برنامه تلاش می‌کنیم تا با استفاده از تجربیات و تعامل با متخصصان و کارآفرینان برتر، ایده و نقطه نظرات آنها را دریافت و با همفکری صاحب نظران؛ راهکارهای بهتر و مؤثرتری را برای خدمت،
    تعامل و حمایت از جامعه هدف این برنامه تعریف کنیم.

    وی افزود: یکی از این راهکارها که دغدغه همه ما از ابتدای اجرای برنامه بود، حل مشکل خدمت سربازی برجسته‌ترین متخصصان و کارآفرینان ایرانی شاغل در خارج از کشور بوده است که به واسطه اشتغال و زندگی در خارج از کشور فرصت طولانی حضور در ایران را ندارند و موضوع خدمت وظیفه عمومی مانعی برای خدمت‌رسانی آنها به کشور شده است.

    به گفته حسینی، طی این سال‌ها تلاش‌هایی کردیم تا سازوکاری برای پاسخی مناسب به این نیازمندی پیدا کنیم. این کار را نیز با حمایت‌های بی‌دریغ مقام معظم رهبری از نخبگان به انجام رساندیم و توانستیم پیرو دستور مقام معظم رهبری (مد ظله‌العالی)، رسما حمایت نظام وظیفه تخصصی در خارج از کشور را از برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور دریافت کنیم.

    وی ادامه داد: در حمایت مذکور متقاضی با انجام طرحی پژوهشی یا فناورانه در راستای انتقال دانش و تکنولوژی روز به کشور، راه‌اندازی کسب و کار یا ساخت محصول بدون نیاز به حضور در کشور و دوره آموزشی کارت معافیت از خدمت وظیفه عمومی را دریافت می‌کند.

    به نقل از روابط عمومی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری، معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی ریاست‌جمهوری در ادامه بیان کرد: نفر اولی که در حمایت مذکور در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ موفق به اخذ مجوز شروع به کار شد، پس از ساخت محصولی بدون مشابه در ایران و انتقال دانش ساخت آن و تحویل نمونه ساخته شده به یکی از دانشگاه‌­های کشور کارت معافیت از خدمت وظیفه عمومی خود را طی هفته آینده تحویل خواهد گرفت.

    حسینی گفت: تا به امروز بیش از ۱۱۰ نفر از برترین متخصصان و کارآفرینان ایرانی شاغل در خارج ازکشور از طریق حمایت مذکور همکاری خود را با مراکز علمی، پژوهشی و فناورانه داخلی آغاز کرده که ۹ نفر از آن­ها پروژه خود را در ماه‌­های گذشته به پایان رسانده‌­اند.


    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    َAdmin

    مشمولان خدمت سربازی مراقب افراد سودجو و جاعل باشند

    سرهنگ مهدی خادمیان با اشاره به ماده ۲ قانون خدمت وظیفه عمومی گفت: برابر این ماده قانونی هر فرد ذکور ایرانی در ماهی که طی آن به سن ۱۸ سال تمام می‌رسد مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی است و کلیه افراد ذکور ایرانی باید در زمان مشمولیت وضعیت خدمت سربازی خود را تعیین تکلیف کنند. مشمولان برای ادامه تحصیل، استخدام، خروج از کشور و… نیز باید وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند در غیر این صورت با محرومیت‌های اجتماعی ازجمله عدم دریافت تسهیلات بانکی، عدم استخدام و… مواجه می‌شوند.

    وی ادامه داد: برخی از جوانان به علت کاهلی، به دنبال زیر پا گذاشتن قانون خدمت وظیفه عمومی هستند لذا همواره موضوع جعل، دسیسه و تقلب در امور وظیفه عمومی به عنوان یک چالش سازمانی و فراسازمانی مطرح است. برخی از مشمولان به خصوص مشمولان غایب و فراری به منظور فرار و سرپیچی از قوانین و مقررات، تعجیل برای جذب در بازار کار، سفرهای خارجی، ثبت شرکت‌های تجاری، استخدام در شرکت‌ها و ادارات دولتی اقدام به ارتباط با افراد سودجو و فرصت‌طلب و اعتماد به آنان کرده و با پرداخت مبالغی موفق به دریافت کارت‌های معافیت و پایان خدمت غیرقانونی شده‌اند.

    رئیس بازرسی سازمان وظیفه عمومی فراجا افزود: این موضوع با توجه به عدم آگاهی مشمولان از قوانین و مقررات، باعث ایجاد خسارت‌های جبران ناپذیری از جمله اعمال محدودیت درخواست در حوزه‌های وظیفه عمومی سراسر کشور و دفاتر خدمات انتظامی، سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمان ثبت احوال، مراجع قضائی، دستگیری آنان توسط پلیس آگاهی و عدم استخدام در ادارات دولتی با توجه به داشتن سو پیشینه شده است. بازرسی سازمان وظیفه عمومی در راستای اجرای وظایف محوله موضوع کشف، شناسایی و رسیدگی به جعل، جازنی و دسیسه و تقلب مشمولان در فرآیند اخذ معافیت‌های پزشکی، کفالت، موارد خاص، تحصیلی و همچنین نظارت سیستمی بر نحوه عملکرد معاونت‌های وظیفه عمومی استان‌های سراسر کشور را عهده دار است.

    به گفته خادمیان در صورت کشف و شناسایی معافیت‌های غیرقانونی و احراز دسیسه و تقلب مشمولان در امور وظیفه عمومی، ضمن انعکاس سریع موضوع به پلیس آگاهی و حسب شرایط به مراجع قضائی مراتب به صورت جدی در دستورکار قرار گرفته و با پیگیری و همکاری‌های لازم با مراجع ذیربط در خصوص دستگیری افراد سودجو اقدام می‌شود.

    وی گفت: افراد سودجو اعم از جاعلین و…، به روش‌های مختلف از جمله چاپ کارت‌های معافیت و پایان خدمت ساختگی در بستر فضای مجازی، اغفال مشمولان در اطراف حوزه‌های وظیفه عمومی، نفوذ افراد مسئله‌دار برای برقراری ارتباط با کارکنان وظیفه عمومی، کاربران دفاتر خدمات الکترونیک، ارتباط با پزشکان متخصص و دیگر همکاران در بیمارستان‌های مرتبط با امورات مشمولان، دانشگاه‌ها و مراکز تحصیلی اقدام به فریب مشمولان و اخذ مبالغ غیر قانونی از آنان برای تهیه کارت‌های معافیت غیرقانونی می‌کنند.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    َAdmin

    مرگ سرباز ۱۹ ساله به دلیل شوخی با کلاشینکف در خراسان شمالی

    سرهنگ محمد غلامی اظهار داشت: در پی اعلام پلیس راهور استان مبنی بر مرگ سرباز وظیفه در هنگام نگهبانی در روز گذشته بررسی موضوع با جدیت در دستور کار مأموران پلیس آگاهی و بازرسی راهور استان قرار گرفت.

    وی افزود: در بررسی‌های کارآگاهان پلیس آگاهی و مشاهدات دوربین‌های مداربسته و شاهدان عینی مشخص گردید که یکی از سربازان در هنگام نگهبانی اقدام به شوخی با دوستش با اسلحه نموده و متأسفانه در این بین این سرباز ۱۹ ساله بر اثر اصابت گلوله فوت می‌کند.

    وی تصریح کرد: سرباز یاد شده که ۲۰ سال سن دارد هم اکنون تحت بازداشت است و بررسی‌های تکمیلی توسط پلیس آگاهی استان همچنان ادامه دارد.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    َAdmin

    210 سربازمهندس در سازمان نوسازی مدارس جذب می‌شود

    سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، فرصتی برای استفاده از ظرفیت سربازی مهندسان نخبه فراهم آورده و 210 نفر از بین مهندسین نخبه مشمول، سرباز امریه جذب می کند.

    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ صفرعلی یازرلو، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی این سازمان با اعلام مطلب فوق اظهار کرد: بر اساس مجوز صادر شده توسط ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص واگذاری خدمات کارکنان وظیفه به دولت جمهوری اسلامی ایران، درخواست‌ها و اقداماتی به منظور جذب سرباز امریه در ادارت کل انجام شد و برای سال پیش رو موافقت 210 مشمول با رشته‌های مهندسی مورد نیاز سازمان نوسازی مدارس کشور اخذ شده است. وی با اشاره به تلاش سازمان نوسازی مدارس کشور جهت ایجاد فرصتی برای استفاده از ظرفیت سربازی مهندسان نخبه کشور در جهاد مدرسه‌سازی افزود: بر این مبنا سهمیه مشمولین وظیفه برای رشته‌های مهندسی عمران، معماری، مهندسی برق، مکانیک، نقشه‌برداری و فناوری اطلاعات به ادارات کل نوسازی مدارس استان تخصیص یافت. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور در خصوص شرایط عمومی جذب سرباز امریه بیان کرد: اولویت جذب شامل متقاضیانی می‌شود که ازشرایطی چون تاهل، تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی، حافظان قرآن کریم، بستگان درجه یک خانواده شهدا، جانبازان و یا آزادگان و ایثارگران، افراد ممتاز علمی، فرهنگی و هنری، هیات علمی و امدادگر برخوردار بوده و یا معاف از رزم شده باشند. وی در پایان با تاکید بر فرصت‌آفرینی سازمان نوسازی مدارس کشور جهت بروز استعدادهای جوانان باایمان ایرانی در این طرح، یادآور شد: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر به پورتال ادارات کل نوسازی مدارس استان‌ها مراجعه کنند.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    َAdmin

    اعزام کارکنان وظیفه به نمایشگاه کتاب تهران

    در اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت کارکنان وظیفه و نیز ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تعداد 100 نفر از کارکنان وظیفه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اولویت افسران و درجه داران وظیفه در روز چهارشنبه مورخه 1402/02/27 به میزبانی اداره کارکنان وظیفه معاونت نیروی انسانی این فرماندهی به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اعزام شده و پس از بازدید از سالن ها و غرفه های انتشارات داخلی و خارجی نسبت به پذیرایی و صرف نهار اقدام و در ساعت 1400 به محل های خدمت مراجعه نمودند

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    َAdmin

    بخشنامه سرباز معلم سال ۱۴۰۲

    برخی از مواد این بخشنامه خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها به شرح زیر است:

    - صرفاً داوطلبین دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با اولویت حداکثری جذب در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد، مشروط به دارا بودن برگه آماده به خدمت بدون مهر غیبت که تاریخ اعزام آن‌ها اول تیرماه ۱۴۰۲ باشد، پس از ارائه درخواست کتبی مجاز به ثبت نام هستند.

    -، اما مشمولینی که تاریخ اعزام آن‌ها از اول مرداد و اول شهریور ۱۴۰۲ است پس از درخواست کتبی خود و موافقت آن اداره کل، بایستی به دفاتر (پلیس +۱۰) مراجعه و درخواست تعجیل ارائه و برگه آماده به خدمت به تاریخ اعزام اول تیرماه ۱۴۰۲ دریافت و به آموزش وپرورش تحویل دهند. در غیر این صورت امکان پذیرش امریه میسر نخواهد بود.

    - به منظور جلوگیری از ثبت نام همزمان متقاضیان طرح امریه سرباز وظیفه در آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های اجرایی و هدر رفت سهمیه تخصیصی، ضروری است در هنگام ثبت نام ضمن اخذ تعهد از داوطلب، نسبت به دریافت و ضبط اصل برگه سبز اعزام به خدمت وی و درج آن در پرونده ایشان تا زمان اعلام نتایج نهایی اقدام و از دریافت تصویر برگه‌های اعزام و گواهی‌های دیگر تحت هر شرایطی خودداری شود.

    - در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری مورخ چهارم خردادماه جاری دو جانبه فی مابین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت آموزش و پرورش، ضمن همکاری با سپاه استانی در شناسایی، جذب، ساماندهی و استفاده از خدمت مشمولان سربازی اولویت با بسیجیان فعال و همچنین بسیجیان دارای کارت تکمیلی باشد.

    - به جهت رعایت عدالت در فرآیند جذب سرباز معلم، فرم امتیازبندی بر اساس مؤلفه‌های مؤثر بر صلاحیت شغل معلمی با تائید کارگروه راهبری توسعه مدیریت استان تهیه و توسط متقاضیان تکمیل می‌شود؛ شایسته است سرباز معلمین بر حسب نیاز و سهمیه تخصیصی از بین افراد ثبت نام شده و بر اساس امتیازات فضلی انتخاب شوند.

    - ضمن تأمین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز مدارس استثنایی، از پذیرش رشته‌های مرتبط با پیراپزشکی (ارتوپدی فوریت‌های پزشکی و...) خودداری شود.

    جذب سربازمعلمان با اولویت دوره ابتدایی و مناطق محروم

    - جذب و بکارگیری معلمان وظیفه با اولویت در مقطع آموزش ابتدایی و در کلاس‌های درس و واحد‌های آموزشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته امکان پذیر است لذا از به کارگیری افراد مذکور در بخش‌های اداری، مدارس مناطق شهری و مرکز استان خودداری شود.

    - لازم است فهرست و مدارک داوطلبان واجد شرایط و حائز امتیاز لازم، حداکثر تا روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۳/۱۳ در اختیار هسته گزینش استان قرار گرفته و هماهنگی لازم در این خصوص انجام گیرد و به مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری به صورت مکتوب اعلام شود. بدیهی است پس از تاریخ مذکور و ارسال اسامی پذیرفته شدگان به ستاد کل نیرو‌های مسلح و سازمان وظیفه عمومی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیچگونه جذب جدید (حتی به عنوان جایگزین افراد رد گزینش شده، پذیرفته نشده و سهمیه مصرف شده قابل جایگزین نیست.

    - اعزام پذیرفته شدگان به مراکز آموزش نظامی در تاریخ اول تیر ماه ۱۴۰۲ انجام خواهد گرفت، لذا در این خصوص اطلاع رسانی مناسب صورت گرفته و قبل از اعزام نیز برگه‌های اعزام افراد کنترل شود.

    - مدت دوره آموزش نظامی بر اساس ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح دو ماه است.

    برخی ملاحظات اجرایی:

    مدت خدمت سربازی ۲۴ ماه کامل؛ انتخاب مشمولانی که کسر خدمت ندارند

    - داوطلبان بایستی از سلامت کامل جسمی و روحی روانی متناسب با شغل معلمی برخوردار باشند.

    - مدت خدمت در برنامه سرباز معلم، دو سال (۲۴ ماه) تمام است؛ لذا مشمولینی انتخاب می‌شوند که کسر خدمت ندارند. همچنین وفق نامه مورخ ۱۳۹۸/۹/۱۷ معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح، ترخیص سرباز معلمان به دلیل اعمال کسر خدمت در حین سال تحصیلی مقدور نیست.

    - با عنایت به بند ۲۶ از فصل سوم دستورالعمل ساماندهی امور مشمولین مامور به دستگاه‌های غیر نظامی کارکنان وظیفه مامور در حین خدمت مجاز به ادامه تحصیل در حین انجام خدمت دوره ضرورت نخواهند بود و دستگاه به کار گیرنده مجاز به مکاتبه در این خصوص جهت ادامه تحصیل نخواهند بود.

    ادامه اشتغال پس از خدمت، ممنوع است

    - ادامه اشتغال معلمان وظیفه پس از اتمام خدمت سربازی در آموزش و پرورش تحت هر عنوان ممنوع است و انجام خدمت ضرورت سربازی در آموزش و پرورش هیچگونه حق استخدامی و یا اشتغال برای افراد ایجاد نمی‌کند.

    - اگر مشمول قبلاً درخواست معافیت پزشکی و یا تحصیلی کرده باشد سازمان وظیفه عمومی اعزام وی را لغو می‌کند و از لیست سرباز معلمان کنار گذاشته میشود. لازم است این افراد در مهلت ثبت نام، نسبت به ابطال درخواست معافیت اقدام کنند.

    - در هنگام ثبت نام متقاضیان متاهل، اطلاعات افراد تحت پوشش (فرزند و همسر) به منظور صدور دفترچه درمانی (در صورت پذیرش نهایی) اخذ و بعد از معرفی افراد از یگان خدمتی (معاونت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان) ارسال شود.

    حداقل معدل دوره کارشناسی مشمولین باید ۱۴ باشد

    - با توجه به نیاز مناطق آموزش و پرورش رعایت شرایط احراز شغل مطابق با طرح طبقه بندی مشاغل معلمان الزامی است.

    - اولویت پذیرش با افرادی خواهد بود که علاوه بر داشتن کارت بسیج، دارای معدل بالاتر در مقطع تحصیلی مربوط نیز باشند، حداقل معدل افراد می‌بایست در دوره کارشناسی ۱۴ باشد.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    َAdmin

    شهادت سرباز مرزبانی محمدمهدی احمدی پاسگاه ساسولی هنگ مرزی زابل در پی حمله طالبان


  • شهید محمدمهدی احمدی
  • فرزند محمد
  • متولد 1381/04/18
  • محل تولد : گلی شهرستان بجنورد
  • تاریخ شهادت : 1402/03/06
  • محل شهادت : هنگ مرزی هیرمند
  • مذهب : شیعه
  • دین : اسلام
  • درجه : سرباز
  • استان سکونت : خراسان شمالی
  • شهر سکونت : بجنورد
  • تحصیلات : دیپلم
  • نوع استخدام : سرباز مرزبانی
  • علت شهادت : مبارزه با اشرار مرزی
    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    َAdmin

    افزایش میزان کسرخدمت سربازان دارای فرزند

    به گزارش معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا،سردار "تقی مهری" درخصوص کسرخدمت سربازان وظیفه دارای فرزند  اظهارکرد: از اول خرداد ماه سربازان وظیفه متاهل  علیرغم دریافت 2 ماه کسرخدمت تاهل تا پایان سال 1404 به ازای تعداد فرزندان از تسهیلات کسرخدمت جدید  بهره مند می شوند .

    وی گفت :سربازان وظیفه حین خدمت می توانند از3 ماه کسرخدمت برای فرزند اول ،4 ماه کسرخدمت برای فرزند دوم و 5 ماه کسرخدمت برای فرزند سوم بهره مند شوند.

    سردارمهری در ادامه افزود: این تسهیلات صرفا به سربازان وظیفه حین خدمت اعطاء می شود و این  افراد می توانند با ارائه مدارک لازم به یگان خدمتی از کسر خدمت سربازی استفاده کنند.

    این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir و یا کانال سازمان در پیام رسان های داخلی(سروش،ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    َAdmin

    معافیت سربازی برای مشمولان و سربازان وظیفه دارای سه فرزند و بیشتر

    به گزارش معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا،سردار"تقی مهری" اظهار کرد:تمامی مشمولان و کارکنان وظیفه حین خدمت که دارای4 فرزند و بیشتر هستند، بدون شرط  سنی و سایر مشمولان و سربازان وظیفه  دارای 3 فرزند به شرط داشتن  حداقل 40 سال تمام سن و در صورت طی دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی بسیج در سپاه پاسداران، از انجام خدمت دوره ضرورت سربازی معاف می‌شوند.

    وی با بیان اینکه این مقررات تا پایان سال 1404  اجرایی بوده و از ابتدای خرداد ماه رسیدگی به درخواست ها آغاز شده است،افزود: مشمولان واجد شرایط معافیت مذکور می بایست با به همراه داشتن مدارک لازم اعم از؛

    1) اصل و تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی خود، همسر یا همسران  و فرزندان،

    2 ) آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی اشتغال به تحصیل،

    به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه و درخواست خود را ثبت  نمایند.

    سردار مهری خاطرنشان کرد: به تمامی درخواست ها پس از بررسی و استعلام لازم در اسرع وقت در استان محل سکونت رسیدگی می شود و متقاضیان جهت طی دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی بسیج به سپاه استان محل سکونت معرفی می شوند و این دسته از مشمولان پس از طی دوره های مذکور کارت معافیت دریافت می کنند.

    سردار مهری ادامه داد: سربازان حین خدمتی که در شمول این مقررات قرار گرفته اند نیز در صورت سپری نمودن دوره آموزش رزم مقدماتی در یگان خدمتی ،بدون  نیاز به سپری نمودن آموزش مجدد و پس از احراز شرایط از خدمت ترخیص  و کارت معافیت دریافت می کنند.

    این مقام ارشد نظامی تاکید کرد: مشمولان و خانواده های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir و یا کانال سازمان در پیام رسان های داخلی(سروش،ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.#

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    َAdmin

    مراسم اعزام به خدمت سربازان مشمولان پایه خدمتی خرداد ماه 1402 سازمان وظیفه عمومی فراجا + فیلم


     

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    َAdmin

    عیادت جانشین فرمانده کل انتظامی کشور از مجروحان حادثه تروریستی سراوان

    جانشین فرمانده کل انتظامی کشور به همراه فرمانده مرزبانی فراجا از مجروحان حادثه تروریستی سراوان عیادت و از نزدیک در جریان روند درمان و بهبودی آنها قرار گرفت.

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "قاسم رضایی" به همراه سردار "احمدعلی گودرزی " از مجروحان حادثه تروریستی سراوان، استواریکم "مجتبی کهخا جوان" و گروهبانیکم "رضا برجی" عیادت و از نزدیک در جریان روند درمان و بهبودی آنها قرار گرفت.

    در این دیدار سردار " رضایی" از کارکنان به عنوان سرمایه اصلی سازمان یاد کرد و گفت: صحت و سلامتی کارکنان و ارتقاء روحیه آنان نقش مهمی در کیفی سازی ماموریت های مرزبانی دارد.

    این مقام ارشد درخاتمه ضمن دعا و آرزوی سلامتی  برای شفای کامل این عزیزان از خداوند متعال، خاطرنشان کرد: باید برای حفظ و صیانت ازکارکنان تلاش شود و از صدر اسلام تاکنون عیادت مریض و دیدار او از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و عیادت از بیمار رضایت خدا را به همراه خواهد داشت.

     جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در ادامه ضمن استماع درخواست همکاران مجروح که اکنون در حال سپری نمودن دوران درمان می باشد دلجویی و دستورات لازم را در جهت تسریع در روند درمان آنها صادرکرد.#


    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    َAdmin