۱۷ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی خرداد ماه سال 1400

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی خرداد ماه سال 1400
1400/2/28 گروه ناجا - سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: مشمولان دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم، دیپلم و زیردیپلم که برگ آماده به خدمت به تاریخ خرداد ماه 1400دارند، می بایست در محل و مراکزی که در برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعلام شده، حضور یابند.
به گزارش معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا،این سازمان در اطلاعیه ای اعلام کرد:کلیه مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ خرداد ماه سال 1400دریافت کرده اند،می بایست با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) ، برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج درآن اقدام کنند.
در این اطلاعیه آمده است،کلیه مشمولان دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی ،دیپلم و زیردیپلم می بایست روز شنبه یکم خرداد ماه سال 1400 درساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی نامه مشمولان اعلام شده ، حضور یابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
لازم به ذکر است:در این دوره از اعزام به خدمت برای حفظ سلامت مشمولان،تاریخ اعزام به خدمت مشمولان معاف از رزم مبتلا به بیماری های مزمن آسم و قلبی و عروقی تمدید شده و لذا این دسته از مشمولان با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی(پلیس+10) برگ آماده به خدمت با تاریخ جدید را دریافت کنند.
گفتنی است ، مشمولان اعزامی می بایست اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ آماده به خدمت،برگ محل مراجعه،برگ واکسیناسیون،کارت ملی و شناسنامه،مدارک مربوط به شرایط خاص مانند:تاهل ،گواهی فوت والدین ،جانبازان ، خانواده درجه یک شهدا و... را به همراه خود داشته باشند.
همچنین برای پیشگیری از بروز و شیوع بیماری کرونا،مشمولان اعزامی در روزاعزام توسط وظیفه عمومی استان ها و مراکز آموزش نیروهای مسلح مورد معاینه قرار می گیرند.
لازم به ذکر است:عدم حضور به موقع در زمان و محل های تعیین شده،غیبت محسوب شده و برابر ماده 10 و 58 قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان رفتار خواهد شد.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

بازدید از مرکز آموزش شهدای وظیفه برای راه اندازی مرکز نوآوری سرباز آجا

روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۲۱ تیمی از قرارگاه مرکزی مهارت آموزی به سرپرستی سردار کمالی، در معیت دکتر اثباتی و مهندس هاشمی و با همراهی نماینده آجا جناب سرهنگ اکبری و نماینده معاونت علمی ریاست جمهوری ، مرکز آموزش شهدای وظیفه (۰۱) مورد بازدید قرار گرفت . ابتدا محل پیشنهادی و امکانات موجود این مرکز جهت تشکیل مرکز نوآوری سرباز آجا مورد بازدید قرار گرفت سپس در جلسه‌ای با حضور فرمانده و جانشین مرکز و سایر مسئولین ذیربط موضوع مورد بررسی قرار گرفت و هماهنگی گردید آجا مراتب را بررسی و پیشنهاد خود را جهت تصمیم‌گیری را اعلام نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

مراکز نظامی همچنان امن‌ترین مکان‌ها در مقابله با کرونا هستند

مراکز نظامی همچنان امن‌ترین مکان‌ها در مقابله با کرونا هستند


امیر دریادار حبیب الله سیاری با حضور در مرکز آموزش شهید عبدالحمید انشایی نیروی زمینی ارتش ضمن بازدید ازشرایط زیستی و خدمتی اولین دوره آموزش سربازی سال جدید در جریان روند آموزش، خدمات بهداشتی و درمانی، وضعیت تغذیه و نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با کرونا قرار گرفت.

وی در بخشی از این بازدید با سربازان جدید الورود مرکز آموزش شهید انشایی دیدار و گفت وگو کرد.

امیر دریادار سیاری در جمع خبرنگاران گفت: همانطور که به خاطر دارید در سال های گذشته با پیدایش و شیوع ویروس کرونا، اعلام کردیم که پادگان ها امن ترین مکان ها برای افراد هستند. امروز نیز آمارها نشان می دهد که مراکز آموزشی و نظامی ما پاک ترین و امن ترین مکان ها هستند.

وی افزود: دشمنان در همان زمان به دنبال مخدوش کردن فضای رسانه ای بودند و می خواستند پادگان های نیروهای مسلح را اماکنی ناامن جلوه دهند، اما امروز با گذشت بیش از یکسال از شیوع ویروس کرونا، آمارها نشان می دهد که مراکز نظامی ما کمترین ابتلا را داشته اند و این به خاطر رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در یگان ها است.

معاون هماهنگ کننده کننده ارتش ادامه داد: با توجه به اینکه مراکز آموزشی از تراکم جمعیتی نسبی برخوردار هستند؛ رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی نیز همچون قوانین آموزشی جزء وظایف اصلی این مراکز قرار گرفته است و مسئولان اماکن آموزشی ما ملزم به اجرای دقیق و رعایت اصول بهداشتی هستتند.

امیردریادار سیاری با تاکید بر اینکه امنیت کشور به هیچ وجه تعطیل بردار نیست، تصریح کرد: برای امنیت مرزها نیاز به نیروی انسانی آموزش دیده، سالم و متعهد است که به حمدالله این نیاز از سوی نیروهای مسلح کشور تأمین می شود تا مردم عزیز کشورمان در امنیت کامل باشند.

وی خاطرنشان کرد: در ماه های اخیر با توجه به شیوع کرونای جهش یافته، قریب به صد درصد مشمولان وظیفه وارد عرصه خدمت مقدس سربازی شدند که این بیانگر خوشبینی ملت شریف ایران در شرایط کنونی کرونا به خدمات نیروهای مسلح و اطمینان کامل از اقدامات پیشگیرانه ارتش در پادگان‌های سربازی است و نشان می دهد که امنیت کشور برای مردم اهمیت دارد چرا که در این وضعیت جوانان خود را برای تحقق امنیت کشور به پادگان ها می‌فرستند و این مسئولیت ما را در قبال مردم سنگین تر می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

ضیافت افطاری سربازان ستاد نیروی انتظامی با حضور فرمانده محترم ناجا و جمعی از مسئولان


سردار "حسین اشتری" در ضیافت افطاری که با حضور سربازان وظیفه ستاد ناجا برگزار شد، ضمن تبریک میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) گفت: خدا را شاکرم که توفیق داد افطاری را در خدمت شما سربازان عزیز باشم و به همین خاطر از برگزارکنندگان این مراسم زیبا تقدیر و تشکر می کنم.
وی با اشاره به این مطلب که خدمت سربازی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عبادت است، عنوان کرد: شما سربازان عزیز بایستی شاکر خداوند باشید که زیر پرچم اسلام و انقلاب تحت فرماندهی مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" و نایب برحق امام زمان (عج) خدمت می کنید.
فرمانده نیروی انتظامی همچنین گفت: خدمت سربازی در هر مقطع زمانی خدمت مقدسی است، چراکه خدمت به کشور و میهن است و امروز خدمت سربازی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک ارزش است و شما جوانان عزیز سرمایه این نظام هستید، لذا قدردان شما هستیم.
سردار اشتری با اشاره به این مطلب که نگاه ما به سربازان یک نگاه ارزشی است، افزود: تاکید مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" همواره به فرماندهان بر این محور است.
فرمانده نیروی انتظامی سربازان را امانتی نزد نظام خواند و عنوان کرد: خدمت سربازی در زمان حال با گذشته بسیار تغییر کرده، امروزه نگاه به سرباز یک نگاه ارزشی و والاست و شما سربازان مانند خانواده ما هستید و هیچ فرقی با آنان ندارید.
وی با اشاره به تغییرات حقوقی ایجاد شده برای سربازان و تلاش های بسیار خوبی که در این خصوص صورت گرفته،گفت: تمایل داریم هر کدام از سربازان عزیز که بخواهند به استخدام نیروی انتظامی درآیند برای آن‌ها شرایطی فراهم شود که در این نیرو خدمت کنند و این برای بنده و همکارانم یک افتخار است.
سردار اشتری در پایان با اشاره به انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: من از شما جوانان انقلابی تقاضا دارم که با شناخت و معیارهایی که فرمانده معزز کل قوا به آنها اشاره کرده فرد اصلح را انتخاب کنید و ضمن حضور فعال در کنار خانواده به آن رای دهید، چرا که شرکت در انتخابات برای همه ما یک وظیفه دینی و ملی است.
لازم به ذکر است، در این مراسم فرمانده نیروی انتظامی ضمن صرف افطاری با کلیه سربازان عکس یادگاری گرفت.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

اگر سربازی حقوق نگرفت چه کند؟

اگر سربازی حقوق نگرفت چه کند؟

افزایش حقوق سربازان که با پیگیری ستاد کل نیروهای مسلح و همراهی دولت و مجلس انجام شد، خبر خوشحال‌کننده این روزها برای بسیاری از سربازان بود، با این وجود برخی از سربازان اعلام کردند که به تازگی به سربازی اعزام شده و از ابتدای آغاز دوره هنوز حقوق نگرفته‌اند. موضوعی که رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح به آن پاسخ داده است.

امیر غلامرضا رحیمی‌پور درباره پرسش تعدادی از سربازان مبنی بر اینکه تاکنون حقوقی بابت سربازی دریافت نکرده است، گفت: تمام کارکنان وظیفه به شکل سیستمی حقوق خود را دریافت می‌کنند و اینطور نیست که حقوق برای سربازی واریز شده و ماه بعد واریز نشود. اما ممکن است برخی از سربازان در ماه‌های نخست دوره سربازی‌شان به دلیل نقص مدرک یا عدم ثبت شماره حساب حقوق خود را دریافت نکرده باشند که این دسته از سربازان باید حتما به کارگزینی مراجعه کنند.

رحیمی پور درباره اینکه آیا حقوق ماه‌های واریز نشده نیز به حساب این دسته از سربازان واریز می‌شود یا خیر گفت: تمام حقوق معوقه نیز به حساب این سربازان واریز خواهد شد و مبلغ پرداختی به آنان از روز اول خدمت خواهد بود.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه آیا ممکن است حقوق برای برخی سربازان افزایش نداشته باشد نیز اظهارکرد: همانطور که گفتم پرداخت حقوق سربازان به صورت سیستمی است و افزایش آن برای همه اعمال می‌شود. رقم نهایی پس از کسر حق بیمه و ... به حساب سربازان واریز می‌شود، پس اینطور نیست که بگوییم حقوق برخی از سربازان هیچ افزایشی نداشته است.

هفته گذشته بود که ستادکل نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای از افزایش حقوق سربازان وظیفه خبر داده واعلام کرد که با اقدامات انجام شده «میانگین حقوق سربازان از ۴۴۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۹ به یک میلیون و پانصد هزار تومان در سال جاری افزایش یافته و در حال حاضر حداقل حقوق پرداختی به کارکنان موصوف در مناطق عادی یک میلیون و ۵۰ هزار تومان و حداکثر آن چهار میلیون تومان در مناطق عملیاتی است.»

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

جهاد دانشگاهی هرمزگان برای آموزش سرباز ماهر آمادگی دارد

جهاد دانشگاهی هرمزگان برای آموزش سرباز ماهر آمادگی دارد
سرپرست جهاد دانشگاهی استان هرمزگان گفت: طرح های حکمت و سرباز ماهر ۲ طرح مهم جهاد دانشگاهی است که برای مهارت آموزی سربازان وظیفه و خانواده کارکنان نیروی انتظامی در نظر گرفته شده و آمادگی اجرای آن در این استان وجود دارد.





به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر؛ محمد دلپسند روز سه شنبه در آیین انعقاد تفاهم نامه با فرماندهی نیروی انتظامی  هرمزگان، با اشاره به اجرای طرح حکمت در جهاد دانشگاهی اظهار داشت: این طرح با هدف توانمندسازی تحصیلی و مهارتی خانواده کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیروهای مسلح در جهاددانشگاهی در حال اجرا است.

وی آموزش مهارت‌های کاربردی و تخصصی و آمادگی جهت ورود به بازار کسب و کار را از مزایای طرح  حکمت عنوان کرد و افزود: خانواده کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیروهای مسلح، می‌توانند با بهره‌گیری از مزایا و تخفیفات مناسب در دوره‌های آموزشی جهاددانشگاهی هرمزگان شرکت کنند.

دل پسند با اشاره به طرح سرباز ماهر گفت: این طرح از طرح‌های ملی در کشور است که بر اساس تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح، با هدف توانمندسازی نیروهای وظیفه در نیروهای مسلح منعقد شده است و جهاددانشگاهی به عنوان مجری در استان هرمزگان این طرح را اجرا می کند.

وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح دوره های آموزشی مهارتی ، کار آفرینی و تخصصی برای نیروهای  وظیفه در یگان های نظامی و انتظامی استان هرمزگان برگزار می شود، اظهارکرد: برگزاری این دوره به واسطه طراحی و مدیریت عالی ستاد مشترک نیروهای مسلح و طی قراردادی با اداره کل ورزش و جوانان استان صورت گرفته است که با توجه به ارزیابی و نظرسنجی‌های انجام گرفته طی سال گذشته، روند اجرای طرح سرباز ماهر در استان هرمزگان موفق و رضایت بخش بوده است.

دل پسند همچنین در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره ظرفیت های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی جهاد دانشگاهی در استان هرمزگان، بیان کرد: این نهاد در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و تجاری سازی و اشتغال دانش آموختگان فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های آموزشی به صورت اشتغال محور بوده و عمدتا در دو بخش بلند مدت، کوتاه مدت و آموزش‌های کوتاه مدت برای عموم مردم و کارکنان دولت است.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان هرمزگان با اشاره به حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی، بیان کرد: خبرگزاری های ایسنا و ایکنا، سازمان دانشجویان، مرکز گردشگری دانشجویان و مرکز افکارسنجی ایسپا از جمله فعالیت‌های حوزه فرهنگی این نهاد بوده که هر کدام از آنها طی سال به انجام برنامه‌های فاخر فرهنگی در سطح دانشگاه ها و جامعه می‌پردازد.

وی به حوزه پژوهشی جهاد دانشگاهی در هرمزگان اشاره کرد و گفت: اجرای پژوهش‌های کاربردی با توجه به نیازهای استان مد نظر همکاران حوزه پژوهشی بوده و جنبه تجاری سازی نتایج یافته‌های علمی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی در پایان با بیان فعالیت‌های حوزه اشتغال این نهاد، افزود: الگوی طرح توسعه مشاغل خانگی یکی از فعالیت‌های مهمی بوده که برای ایجاد اشتغال شش هزار نفر در تمامی شهرستان‌های استان در حال اجرا است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

برخورداری بیش از ۱۲۰۰ نفر از طرح سرباز مهارت در خراسان شمالی

برخورداری بیش از ۱۲۰۰ نفر از طرح سرباز مهارت در خراسان شمالی
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی از برخورداری ۱۲۰۰ نفر در طرح سرباز مهارت در استان در سال جاری خبر داد.





به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، محسن رحمانی، در خصوص اجرای طرح سرباز مهارت در خراسان شمالی، بیان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص استفاده بهینه از دوران سربازی،  ستاد کل نیروهای مسلح به منظور اجرایی سازی منویات ایشان، با اقدامی ارزشمند قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه را ایجاد کرد.
وی افزود: در این راستا جهاددانشگاهی بر اساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که در بخش‌های مختلف آموزش و کارآفرینی، پژوهش و فرهنگی دارد به عنوان نهاد همراه قرارگاه «مهارت آموزی کارکنان وظیفه» ایفای وظیفه می کند.
وی توضیح داد: در طرح سرباز مهارت دوره آموزشی مهارت های زندگی به میزان ۳۴ ساعت و مهارت های عمومی و کارآفرینی به میزان ۵۴ ساعت با همکاری جهاددانشگاهی، اداره کل ورزش و جوانان و نیروهای مسلح استان انجام می‌شود.
به گزارش ایسنا، رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی ادامه داد: همچنین با توجه به ورود  کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از اول لغایت سوم هرماه به مراکز رزم مقدماتی، دو عنوان کتاب آموزشی با عناوین کارآفرینی و مهارت های کسب و کار و مهارتهای زندگی که به همت جهاد دانشگاهی تهیه و به چاپ رسیده است با همکاری و هماهنگی نهادهای مشارکت کننده در طرح مذکور در اختیار سربازان وظیفه قرار می گیرد.
رحمانی گفت: از ابتدای اجرای این طرح در استان تاکنون بیش از یک هزار سرباز آموزش دیده اند.
وی افزود: هدف از مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه و سربازان، افزایش جذابیت و نشاط خدمت وظیفه عمومی، کمک به توسعه قابلیت‌های اشتغال پذیری جوانان در بازار کار و بهبود وضعیت اشتغال در کشور است تا خدمت وظیفه عمومی را به فرصتی برای مهارت‌آموزی و مهارت ورزی تبدیل نماید.
وی گفت: سربازان پس از فراغت از سربازی با استفاده از آموزش‌های پایه و مقدماتی و حتی آموزش‌های تکمیلی، می‌توانند در مسیر خوداشتغالی و ایجاد کسب و کار فعالیت نمایند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

اجرای طرح جامع “سرباز مهارت” با همکاری جهاددانشگاهی در استان سمنان

اجرای طرح جامع “سرباز مهارت” با همکاری جهاددانشگاهی در استان سمنان




علی منصفی راد در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر افزود: این تفاهم نامه با موضوع همکاری مشترک طرفین در راستای اجرای طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با حضور مصطفی مرادی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان و حسن رهایی، رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان امضا شد.

وی ادامه داد: برقراری ارتباط سازمان یافته بین طرفین و بهره گیری از توانمندی های مختلف و امکانات بالقوه و بالفعل جهاددانشگاهی جهت ارتقای مهارت های فردی و اجتماعی جوانان نیز از دیگر موضوعات این تفاهم همکاری است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان اضافه کرد: طبق این تفاهم نامه، طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه در قالب دوره های آموزشی به میزان ۸۰ ساعت مشتمل بر دو بخش شامل «آشنایی با مهارت‌های زندگی به میزان ۳۲ ساعت و آشنایی با مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی به میزان ۴۸ ساعت» برگزار می شود.

منصفی راد تصریح کرد: با توجه به ورود کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از اول تا سوم هرماه به مراکز رزم مقدماتی، ۲ عنوان کتاب آموزشی باعناوین کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار و مهارت‌های زندگی که به همت جهاددانشگاهی تهیه و به چاپ رسیده است، در بازه زمانی فوق با همکاری و هماهنگی مسوولان دستگاه‌های درگیر در طرح در اختیار سربازان وظیفه قرار می‌گیرد.

منصفی راد همچنین گفت: سپس سربازان موظفند در مدت زمان ۱۵ روز، اقدام به مطالعه کتب کنند، سپس برای هر کتاب به مدت ۸ ساعت آموزش حضوری جهت مشاوره و رفع اشکال برنامه‌ریزی شده است و بلافاصله پس از برگزاری آموزش حضوری و با هماهنگی مرکز رزم مقدماتی آزمون پایانی برگزار می شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

اجرای فاز سوم طرح سرباز ماهر در خراسان جنوبی

اجرای فاز سوم طرح سرباز ماهر در خراسان جنوبی
رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: تاکنون دو فاز از طرح سرباز ماهر با موفقیت در استان اجرا شده است که فاز سوم این طرح نیز در خراسان جنوبی آغاز و سهمیه آموزش اردیبهشت ماه ۷۶۷ سرباز است.




به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر؛ جلال الدین صادقی، امروز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: طرح سرباز ماهر با هدف آموزش مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی سرباز در دوران آموزشی در پادگان‌ها شامل سه سطح قبل از خدمت، حین خدمت و پس از خدمت، شکل گرفته است.

وی ادامه داد: سربازان بعد از سپری کردن خدمت خود، فصل جدیدی از زندگی را آغاز خواهند کرد که عموماً با تشکیل خانواده و درآمدزایی جهت امرارمعاش همراه خواهد بود، دوره‌های مذکور در همین راستا و باهدف توانمندسازی سربازان تدبیر شده است.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح برای مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در بخش آموزش‌های عمومی و با هدف استفاده از ظرفیت‌های موجود، تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای بین ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت ورزش و جوانان و جهاد دانشگاهی منعقد شد.

صادقی افزود: جهاددانشگاهی پس از مذاکره و تفاهم با وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح، اقدام به برنامه‌ریزی، طراحی و تدوین دوره مهارت‌های عمومی در دو بخش ویژه برای کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کرده تا با اجرای بسیار مناسب و با کیفیت توسط واحدهای مجری، امکان تداوم آن برای سال‌های آتی فراهم شود.

وی با اشاره به بهره مندی ۸۰۰ سرباز وظیفه در فاز دوم طرح سرباز ماهر از آموزش‌های عملی و تئوری مهارت در خراسان جنوبی، یادآور شد: تاکنون دو فاز از این برنامه با موفقیت اجرا شده که فاز سوم این طرح نیز در استان به صورت ماهیانه بوده که برای اردیبهشت ماه آموزش ۷۶۷ سرباز در نظر گرفته شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال، بیش از ۹ هزار سرباز از این  آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های ارائه شده به سربازان، توسط جهاددانشگاهی طبق قرارداد منعقده در حوزه «اشتغال، کارآفرینی و سواد مالی» و «مهارت های زندگی و سواد مجازی» خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

صفر تا صد مهارت‌آموزی سربازان در پادگان‌ها/چیزی به‌نام «سربازی حرفه‌ای» نداریم!

صفر تا صد مهارت‌آموزی سربازان در پادگان‌ها/چیزی به‌نام «سربازی حرفه‌ای» نداریم!
تهیه سند ملی طرح جامع مهارت‌آموزی تا اشتغال ، ثبت ۶۵۰۰ کارگاه محیط واقعی کار و توانمندسازی ۱۸۰ هزار سرباز وظیفه از جمله مواردی است که مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح آنها را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر به نقل از گروه انتظامی خبرگزاری فارس - مریم عرب‌انصاری: «با 2 هزار میلیارد تومان بودجه که مجلس برای اشتغال سربازان منقضی خدمت اختصاص داده، امیدواریم بتوانیم وظیفه اصلی مشاوره،‌ هدایت شغلی و تسهیل‌گری را برای سربازان منقضی خدمت انجام دهیم و با این اعتبار بتوانیم به کسانی که با ایده، طرح و برنامه دنبال کارهای خرد یا سازوکارهای بزرگ هستند در بحث اشتغال‌ کمک کنیم».

این سخنان را «سردار موسی کمالی» مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستادکل نیروهای مسلح در گفت و گو با خبرنگار انتظامی فارس می‌گوید. 

آخرین وضعیت و عملکرد قرارگاه مرکزی مهارت آموزی، آمار سربازان توانمند شده، چگونگی تعامل و انعقاد قرارداد با سازمان‌های مرتبط در حوزه آموزش سربازان و راهکارهای اشتغال کارکنان وظیفه بعد از پایان سربازی از جمله مواردی است که سردار کمالی به تفصیل در مورد آن سخن گفت.

* برنامه قرارگاه مرکزی توانمندسازی ستادکل 5 ساله  است

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

بهره مندی ماهانه ۲۶۷ سرباز سمنانی از دوره های آموزش مهارتی جهاددانشگاهی

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان خبر داد:
بهره مندی ماهانه ۲۶۷ سرباز سمنانی از دوره های آموزش مهارتی جهاددانشگاهی




به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر؛  معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: طبق هماهنگی و توافق انجام شده با معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان، در سالجاری، ماهانه ۲۶۷ نفر از نیروهای وظیفه آجا از آموزش های مهارتی بهره مند می شوند.

علی منصفی راد در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در همین راستا، تفاهم نامه‌ای مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح درجهت همکاری و ایفای نقش مبنی بر فرآیند برنامه‌های طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و بهره‌گیری از توان تخصصی جهاددانشگاهی به منظور استفاده از ظرفیت علمی، فرهنگی، فناوری، آموزشی و کارآفرینی منعقد شد.

وی افزود: آموزش‌های این دوره به میزان ۸۰ ساعت مشتمل بر دو بخش شامل «آشنایی با مهارت‌های زندگی به میزان ۳۲ ساعت و آشنایی با مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی به میزان ۴۸ ساعت» برنامه ریزی شده است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان اضافه کرد: با توجه به ورود  کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از اول لغایت سوم هرماه به مراکز رزم مقدماتی، ۲ عنوان کتاب آموزشی باعناوین کارآفرینی و مهارت های کسب و کار و مهارتهای زندگی که به همت جهاد دانشگاهی تهیه و و به چاپ رسیده است، در بازه زمانی فوق با همکاری و هماهنگی مسئولین دستگاه‌های درگیر در طرح در اختیار سربازان وظیفه قرار میگیرد.

منصفی راد همچنین گفت: سپس سربازان موظفند در مدت زمان ۱۵ روز، اقدام به مطالعه کتب نمایند، سپس برای هر کتاب به مدت ۸ ساعت آموزش حضوری جهت مشاوره و رفع اشکال برنامه ریزی شده است و بلافاصله پس از برگزاری آموزش حضوری و با هماهنگی مرکز رزم مقدماتی آزمون پایانی برگزار می شود.

وی تأکید کرد: سربازان پس از فراغت از سربازی با استفاده از آموزش‌های پایه و مقدماتی و حتی آموزش‌های تکمیلی که می‌آموزند، می‌توانند در مسیر خوداشتغالی حرکت کرده و کسب و کارهای کوچک و خانگی خود را به کسب ‌و کارهای بزرگ تبدیل کنند.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان تصریح کرد: در واقع هدف نهایی از مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه و سربازان، در کنار افزایش جذابیت و نشاط خدمت وظیفه عمومی، کمک به توسعه قابلیت‌های اشتغال پذیری جوانان در بازار کار و بهبود وضعیت اشتغال در کشور است و مهارت‌آموزی در دوران قبل و حین خدمت نیز با همین هدف صورت می‌پذیرد تا خدمت وظیفه عمومی را به فرصتی برای مهارت‌آموزی و مهارت ورزی تبدیل نماید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

آغاز مرحله سوم طرح ملی سرباز ماهر در اردبیل

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل خبر داد؛
آغاز مرحله سوم طرح ملی سرباز ماهر در اردبیل
رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: در مرحله سوم طرح سرباز ماهر، ۵ هزار و ۲۸۰ نفر سرباز وظیفه از خدمات آموزشی رایگان شامل کسب و کار و کار آفرینی، مهارت‌های زندگی، سواد مالی، سواد رسانه‌ای و فضای مجازی بهره‌مند خواهند شد.

 




به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر، مهران اوچی اردبیلی با بیان این مطلب اظهار کرد: در این طرح ملی ماهانه برای 240 سرباز وظیفه پادگان آموزشی شهید بیگلری مشگین شهر و 240 نفر سرباز وظیفه پادگان آموزشی شهید مدنی شهرستان اصلاندوز خدمات آموزشی توسط جهاددانشگاهی استان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای مرحله سوم این طرح از 4 اردیبهشت‌ماه جاری آغاز شده است، خاطرنشان کرد: طرح سرباز ماهر در قالب تفاهم‌نامه‌های جداگانه بین ستاد نیروهای مسلح، وزارت ورزش و جوانان استان و جهاددانشگاهی و با هدف آموزش مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی و آشنایی با مهارت‌های زندگی سربازان در دوران آموزشی، در پادگان‌های استان در حال اجرا است.

 رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه تاکنون دو فاز از طرح سرباز ماهر با موفقیت در استان اجرا شده است، اضافه کرد: دوره‌های آموزشی مرحله سوم این طرح به خاطر شرایط کرونایی کشور متفاوت از فاز اول و دوم و به صورت مکاتبه‌ای – حضوری اجرا می‌شود.

 اوچی اردبیلی افزود: در این راستا کتاب‌های آموزشی با موضوع مهارت‌های زندگی و مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی پس از تایید وزارت ورزش و جوانان و قرارگاه مهارت‌ آموزی سربازان وظیفه توسط انتشارات جهاددانشگاهی طراحی و چاپ شده و در اختیار سربازان قرار گرفته است. همچنین کلاس‌های حضوری برای رفع اشکال و پاسخگویی به سوالات احتمالی با حضور مدرسان جهاددانشگاهی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح سرباز ماهر از سال 1397 در استان آغاز شده ‌است، یادآور شد: با اجرای مراحل اول و دوم این طرح، یک‌هزار و 480 نفرسرباز وظیفه دوره‌های آموزشی و توانمندسازی را با موفقیت گذراندند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

سربازی از سیلی تا شهادت

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

مراسم اعزام به خدمت سربازان به مراکز آموزشی اردیبهشت ماه 1400 سازمان وظیفه عمومی ناجا

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

جزییات افزایش حقوق سربازان؛ از آخرین رقم فوق‌العاده عملیاتی تا چگونگی پرداخت هزینه سفر/افزایش حقوق در «فروردین» اعمال شد

جزییات افزایش حقوق سربازان؛ از آخرین رقم فوق‌العاده عملیاتی تا چگونگی پرداخت هزینه سفر/افزایش حقوق در «فروردین» اعمال شد
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با تشریح جزییات افزایش حقوق سربازان از واریز این مبلغ در حقوق پرداختی فروردین ماه خبر داد.





به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر به نقل از گروه انتظامی خبرگزاری فارس - مریم عرب‌انصاری:‌ بالاخره آن خبر خوبی که همه مشمولان وظیفه منتظرش بودند اعلام شد: افزایش حقوق سربازان!

«بعد از کلی تلاش و رایزنی توسط مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح و همکاری خوب مجلس شورای اسلامی،  سازمان برنامه و بودجه و همراهی ویژه برخی از نمایندگان محترم مجلس بالاخره حقوق سربازان افزایش یافت؛ آن هم افزایش قابل توجه ای ؛به طوری که تا سقف 72 درصد مبنای قانون خدمت وظیفه عمومی را سربازان دریافت خواهند کرد.

یعنی اگر در سال 99 پایه حقوق یک سرباز عادی میانگین 440 هزار تومان بود همین سرباز امروزبه طور میانگین  یک میلیون و 500 هزار تومان حقوق می‌گیرد؛ در حال حاضر حداقل حقوق پرداختی به کارکنان موصوف در مناطق عادی ۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان و حداکثر آن چهار میلیون تومان در مناطق عملیاتی می‌باشد؛ البته این را هم باید گفت که سربازان ‌متأهل و همچنین سربازان نخبه حقوق کامل را دریافت خواهند کرد یعنی افزایش حقوق برای این دو گروه به صورت صددرصدی است».

این مطالب را « امیردریاداردوم غلامرضا رحیمی‌پور» رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد؛ به همراه آخرین جزییات افزایش حقوق، فوق العاده ماموریتی، مرخصی و هزینه سفر، وضعیت مشمولان متاهل و همچنین موضع ستاد کل نیروهای مسلح در مورد سربازی حرفه ای و خرید خدمت.

*  افزایش فوق العاده عملیاتی در مناطق مرزی حداقل ۸۰۰ هزار تومان!

** آیا علاوه بر افزایش حقوق ، افزایشی در سایر موارد از جمله فوق العاده ماموریتی یا هزینه سفر داشته ایم؟

بله. این افزایش حقوق در فوق‌العاده عملیاتی در مناطق مرزی نیز دیده شده و  حداقل 800 هزار تومان متناسب با درجه سربازان علاوه بر حقوق پرداختی ماهانه به آنها تعلق می گیرد. 

* افزایش میزان هزینه سفر/ پرداخت به صورت ماهانه  به جای هرسه ماه یکبار!

همچنین نکته مهم دیگر پرداخت هزینه سفر کارکنان وظیفه است؛ براساس قانون به سربازانی که مسافت محل سکونت تا محل خدمت‌شان بیش از 50 کیلومتر باشد هر سه ماه یکبار هزینه سفر تعلق می‌گرفت اما هم اینک مقرر شد که هزینه سفر به صورت ماهانه در داخل حقوق دیده شود یعنی همان مبلغی که هر سه ماه یکبار به سربازان تعلق می‌گرفت همین‌ اینک تقسیم بر ۳ شده و  هر ماه در فیش حقوقی درج می شود؛اگرچه که مبلغ هزینه سفر نیز در قانون افزایش حقوق مدنظر قرار گرفته و از ابتدای امسال آن هم افزایش یافته است.

* افزایش حقوق در پرداختی فروردین 1400 لحاظ شد

** این افزایش حقوق ۷۲ درصدی سربازان وظیفه و 100 درصدی کارکنان وظیفه متاهل و نخبه از چه زمانی اعمال می‌شود؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

آماده‌سازی سربازان بوشهری برای اشتغال/ مهارت‌ها افزایش می‌یابد

آماده‌سازی سربازان بوشهری برای اشتغال/ مهارت‌ها افزایش می‌یابد
سربازی یک دوره مهم در زندگی جوانان است که باید از آن به خوبی استفاده کرد و افزایش مهارت‌های حرفه‌ای در این دوران می‌تواند سربازان را برای اشتغال پس از خدمت آماده سازد.





دوران خدمت سربازی به عنوان یک دوره گذار از پایان تحصیلات جوانان تا زمان اشتغال آنها است که اگر این دوره به خوبی استفاده شود، می‌تواند به موفقیت جوانان منجر شود.

امروزه یکی از مهمترین مشکلات پیش روی جوانان در دستیابی به فرصت شغلی مناسب، نداشتن مهارت لازم برای اشتغال است؛ در شرایطی که حتی بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز مهارت لازم را برای اشتغال کسب نمی‌کنند.

حضور در دوره‌های مهارت‌افزایی می‌تواند جوانان را بیش از پیش برای حضور در بازار کار توانمند سازد؛ دوره‌هایی که شاید در کمتر از یک ماه به اندازه سال‌ها درس خواندن به تجربیات جوانان می‌افزاید.

دوره سربازی فرصت بسیار خوبی برای افزایش توان مهارتی جوانان است و باید این فرصت در پادگان‌ها و محل‌های خدمتی برای جوانان فراهم شود تا بتوانند مهارت خود را بیش از پیش افزایش دهند.

شش هزار سرباز استان بوشهر مهارت‌افزایی می‌شوند

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر صبح چهارشنبه در نشست با مدیر منابع انسانی سرباز سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: در سال گذشته پنج هزار سرباز با حضور در ۴۷۵ دوره آموزشی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را در ۱۳۴ حرفه آموزشی فرا گرفته‌اند.

عبدالمجید دراهکی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی انجام شده با وجود محدودیت‌های شیوع ، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای توانسته است با همکاری قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح، برای آموزش مهارت به سربازان گام‌های مثبتی بردارد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای آموزش شش هزار سرباز وظیفه در سال جاری با همکاری قرارگاه مهارت صورت گرفته است، افزود: عنایت خاص به مهارت‌آموزی و حضور دو ساله سربازان در پادگان‌ها با وجود اوقات فراغت، فرصت ارزشمندی برای ارتقای سطح توانمندی جوانانی است که در این مسیر مقدس واقع می‌شوند تا پس از پایان خدمت برای قبول نقش‌های مطابق با نیاز جامعه از توانایی خوبی برخوردار باشند.

اشتغال ۹۰ درصد سربازان مهارت‌آموخته

دراهکی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد سربازان مهارت آموخته پس از فراغت از سربازی در همان مهارت فراگرفته جذب بازار کار می‌شوند، اضافه کرد: آموزش‌های مهارتی در یگان‌های نظامی به دو صورت مهارت در کارگاه آموزشی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی ارائه می‌شود که در هر دو حالت مهارت‌های فنی را به صورت کامل فرا می‌گیرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با اشاره به تنوع دوره‌های آموزشی اجرا شده برای سربازان چند نمونه از حرفه‌ها از جمله ایمنی و بهداشت، پیرایشگر مردانه، کاربر رایانه، تعمیر موتور خودروی بنزینی، آشپزی، سرویس و نگهداری خودرو، سیم کشی مدارهای پایه ساختمان (روکار و توکار)، لوله کش و نصاب وسایل بهداشتی، نانوایی نان سنتی، جوشکاری و عکاس دیجیتال را نام برد.

دراهکی با اشاره به اینکه اراده بر این است که تا پایان سال آینده تمام سربازان گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت کنند، تصریح کرد: هرچند اجرای این طرح جامع مهارت‌آموزی سه ساله است و ما تفاهم نامه‌ای سه ساله با قرارگاه مهارت‌آموزی داریم، اما بنا را بر این گذاشتیم که با استفاده از ظرفیت‌های کافی و همکاری قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح و بهره‌مندی از تسهیلات برای بودن در موضع اشتغال، این کار انجام گیرد.

تجهیز بیش از ۱۰ کارگاه در سپاه

مدیر منابع انسانی سرباز سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نیز اظهار داشت: نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال جدید، بسیار مؤثر است.

سرهنگ اکبر مهیمنی مطلق سربازی را یکی از ارکان دفاعی و امنیتی کشور خواند و خاطرنشان کرد: در کنار خدمت مقدس سربازی، آموزش مهارتی توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر، بستر مناسبی برای این عزیزان در کنار آموزش‌های دفاعی و امنیتی برای ورود به بازار کار پس از اتمام خدمت سربازی را فراهم می‌سازد.

وی از تجهیز بیش از ۱۰ کارگاه آموزشی و مهارتی برای سربازان در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر خبر داد و افزود: جامعه را باید به سمت کارآفرین شدن، سوق دهیم که در این صورت شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری خواهیم بود.

مهیمنی مطلق با بیان اینکه مهم‌ترین خلاء جامعه امروز، نداشتن مهارت است، گفت: کارآفرینی، موتور متحرک اقتصادی و رفع نگرانی‌های اشتغال است و جوانان را باید بیشتر با روش‌های کارآفرینی آشنا کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

آموزش مهارت به ۹۲ هزار سرباز وظیفه در سال گذشته

آموزش مهارت به ۹۲ هزار سرباز وظیفه در سال گذشته
رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای گفت: سال گذشته طبق برنامه قراربود به ۹۲ هزار سرباز وظیفه آموزش مهارتی ارائه کنیم که این کار محقق شد.

علی اوسط‌هاشمی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر در مورد آموزش مهارت به سربازان وظیفه در حین خدمت وظیفه عمومی گفت: با توجه به اینکه توانمندسازی جامعه به‌گونه‌ای است که هر کس در جست‌وجوی یک موقعیت متناسب با شأن خود است، باید بتواند از طریق مهارت و ارتقای توان به آن برسد، بنابراین آموزش فنی و حرفه‌ای در چند دهه اخیر معطوف به این مساله شده است.

وی گفت: در مراکز آموزش نظامی با توجه به اینکه افرادی که برای گذراندن دوره خدمت سربازی وارد پادگا‌ن‌ها می‌شوند، معمولا ۷۵ تا ۸۰ درصد فاقد مهارت فنی هستند، این ضرورت ملی احساس شد که از زمان خدمت سربازی استفاده کنیم و به سربازان مهارت و تخصصی یاد بدهیم که بعد از دوره خدمت در خود توانمندی احساس کنند که بتواند بر پایه آن شغل و زندگی خود را برنامه‌ریزی کند و با توجه به اینکه اکنون در زمان صلح قرار داریم، بهترین فرصت برای آموزش مهارت به سربازان به‌شمار می‌رود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin