۲۹ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

پیکر سرباز جوان به چند بیمار زندگی بخشید

پدر و مادر وحید وقتی متوجه شدند پسر ۲۰ ساله‌شان بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده و دیگر به این دنیا برنمی‌گردد، دو کلیه، کبد، پانکراس، قلب، کشاله‌های ران، مغز استخوان، قرنیه‌های چشم و سایر اعضای مورد استفاده بدنش را در اختیار تیم اهدای عضو قرار دادند تا با این اقدام آنها، چند بیمار دیگر شانس زندگی دوباره پیدا کنند.




به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر و به نقل از ایسنا، روزنامه «جام جم» در ادامه نوشت: وحید فقط ۲۰ بهار پشت سرگذاشته بود و هنوز فرصت زیادی برای ادامه زندگی داشت. یک سال از سربازی‌اش گذشته و نقشه‌های زیادی برای آینده‌اش کشیده بود اما یک تصادف باعث شد او جانش را از دست بدهد.

۱۹ فروردین امسال بود که وحید تصمیم گرفت از پادگان محل خدمتش به خانه برود. ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح بود که از پادگان خارج شد، بی‌خبر از این‌که حادثه در کمین اوست. ۱۰ دقیقه بعد، در تقاطع رودکی - آزادی تهران، قیامتی بپا شد و مردم دور فردی که روی زمین افتاده بود، جمع شدند. مرد تصادفی، هیچ‌کس نبود جز وحید که پدر و مادرش در خانه منتظر بازگشت او بودند.

پس از تصادف، وحید را به بیمارستان امام خمینی منتقل کردند. اقدامات اولیه پزشکی آغاز شد و در این مدت، فرمانده وحید، موضوع تصادف او را به پدرش اطلاع داد و پدر و برادرش که فقط یک سال با وحید تفاوت سنی داشت، به بیمارستان رفتند. سر و صورت وحید بر اثر شدت تصادف بشدت زخمی شده بود. پزشکان به پدر و عموی وحید گفتند او خونریزی مغزی کرده اما حالش بهتر خواهد شد. فردای روز حادثه دوباره اعضای خانواده به بالین وحید رفتند اما این بار از امیدواری پزشکان خبری نبود و گفتند سطح هوشیاری سرباز جوان کم شده است اما خانواده و پدر وحید همچنان امیدوار بودند ورق به نفع آنها برگردد و در روزهای آینده، سطح هوشیاری وحید افزایش یابد. روز سوم پس از حادثه، وقتی دوباره اعضای خانواده برای ملاقات به بیمارستان رفتند، پزشکان این بار حامل خبر خوبی برای آنها نبودند و گفتند مرگ مغزی شده است.

حبیب‌الله عربشاهی، پدر وحید می‌گوید: از طرف تیم اهدای عضو، آقایی آمد و پس از گرفتن یک‌سری آزمایش به ما گفت وحید، مرگ مغزی شده است. اگر مایل هستید، اهدای عضو کنید تا چند بیمار دیگر نیز نجات پیدا کنند. هیچ اجباری هم در این کار نبود و به ما گفتند تصمیم‌گیرنده، فقط خودتان هستید. هیچ وعده و وعیدی هم به ما ندادند. من و همسرم از طریق رسانه‌ها و فیلم با بحث اهدای عضو آشنا شده بودیم و برای همین پس از مشورت با مادر وحید، تصمیم گرفتیم اعضای بدن او را اهدا کنیم. در تمام مراحل، رضایت همسرم را گرفتم. بخشی از اعضای بدن او در همان بیمارستان امام خمینی اهدا شد و پس از آن، وقتی پیکر وحید به پزشکی قانونی منتقل شد، آنجا هم گروه دیگری با ما در مورد بخشش قسمت‌های دیگر از بدن وحید صحبت کردند. ما هم که می‌دیدیم کار خیر است و ده‌ها بیمار دیگر نیز نجات پیدا کرده و به زندگی برمی‌گردند، رضایت دادیم و بخش‌های مورد نیاز بدن پسرم را اهدا کردیم. بعد هم به ما گفته شد چون پسرم در لباس نظام و خدمت دچار سانحه شده، می‌توان او را شهید محسوب کرد و ما هم استقبال کردیم. البته من خودم دوست داشتم اهدای عضو قسمت خودم شود اما تقدیر پسرم بود.

پدر درمورد خصوصیات اخلاقی وحید ادامه می‌دهد: من در کارخانه شیشه کار می‌کنم و پسرم بعدازظهرها وقتی کارش تمام می‌شد و به خانه برمی‌گشت، به من‌کمک می‌کرد و در واقع کمک‌خرج خانه بود. به‌جز وحید یک فرزند دیگر هم دارم که معلول است. پسرم خیلی کمک‌حال زندگی‌مان بود و بیشتر درآمدش را هم در اختیار مادرش قرار می‌داد. او بسیار مهربان، دلسوز و غمخوار همه بود. بچه که بود، نزد پدربزرگش تراشکاری یاد گرفت. او همیشه روی فکر و عمل وحید حساب باز می‌کرد و می‌گفت این پسر، حساب و کتاب خوب بلد است. پسرم آنقدر خوب بود که در زمان برگزاری مراسمش، تمام دوستانش آمده بودند. من اعتقاد دارم پسرم هنوز زنده است و فوت نکرده. وقتی قلب او در سینه فردی می‌تپد و چشمانش در چشمان فرد دیگری جا گرفته است، از نظر من او هنوز هم زنده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه سال 1401

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه سال 1401

به گزارش معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی انتظامی جمهوری اسلامی ایران،این سازمان در اطلاعیه ای اعلام کرد: کلیه مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ اردیبهشت ماه سال 1401دریافت کرده اند، می بایست با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10)، برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج درآن اقدام کنند.

این دسته از مشمولان می بایست روز پنجشنبه یکم اردیبهشت ماه سال 1401 درساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی نامه مشمولان اعلام شده ، حضور یابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

مشمولان اعزامی می بایست کارت های تزریق واکسیناسیون کووید 19 و واکسن مننژیت و دوگانه را در روز اعزام به همراه داشته باشند.

مشمولان می بایست اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ آماده به خدمت،برگ محل مراجعه،برگ واکسیناسیون،کارت ملی و شناسنامه،مدارک مربوط به شرایط خاص خود را به همراه داشته باشند.

در این اطلاعیه آمده است ،عدم حضور به موقع در زمان و محل های تعیین شده،غیبت محسوب شده و برابر ماده 10 و 58 قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان رفتار خواهد شد.

این سازمان در این اطلاعیه متذکرشده است، متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره 096480 و یا کانال سازمان به نشانی khabaresarbazi @ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

تغییر تاریخ دوره آموزشی سربازان نخبه اعزامی اردیبهشت ماه سال جاری

تغییر تاریخ دوره آموزشی سربازان نخبه اعزامی اردیبهشت ماه سال جاری

به گزارش معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی،این سازمان در اطلاعیه ای اعلام کرد: سربازان وظیفه نخبه که برای سپری کردن دوره آموزشی دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ اردیبهشت ماه سال جاری می باشند، می بایست تاریخ 1401/2/14 خود را به مرکز آموزش درج شده در برگ آماده به خدمت معرفی کنند.
اسامی سربازان نخبه پس از انجام پروژه تحقیقاتی و سپری کردن دوره آموزشی ،از سوی مرکز نخبگان دانشگاه عالی دفاع ملی برای صدور کارت پایان خدمت به سازمان وظیفه عمومی معرفی می شوند.
لازم به ذکر است: مشمولان و خانواده های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گویا به شماره 096480 و یا کانال سازمان در پیام رسان سروش به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

همه آنچه باید از دوران آموزش‌ سربازان بدانید/ موافقان سربازی اجباری چه می‌گویند؟

گزارش از پادگان ۰۱ ارتش؛
همه آنچه باید از دوران آموزش‌ سربازان بدانید/ موافقان سربازی اجباری چه می‌گویند؟
«۰۱» را شاید بسیاری نشناسند و حتی ندانند که به چه معناست اما برخی دیگر یا نام آن را شنیده‌اند یا خاطراتی از آن را در ذهن دارند؛ خاطراتی از دوران سربازی؛ خاطراتی که تا سال‌ها و شاید تا پایان عمر همراه‌شان باشد.






مرکز آموزش شهدای وظیفه نیروی زمینی ارتش(نزاجا) یا همان مرکز ۰۱ نام یکی از پادگان‌های آموزش سرباز است که در تقاطع بلوار هجرت و بزرگراه بسیج در شرق تهران قرار دارد. این مرکز همواره از سوی ارتش به عنوان پرچم‌دار پادگان‌های آموزش سرباز معرفی می‌شود و فرماندهان عالی رتبه ارتش نسبت به آن توجه ویژه‌ای دارند.

خبرنگار ایسنا با حضور در این مرکز که در طول سال، به بیش از ۵ هزار سرباز تازه‌کار، آموزش مقدماتی نظامی می‌دهد،‌ گفت‌و گوهایی با تعدادی از مسئولان این پادگان انجام داده است که در ادامه آن را می‌خوانید:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

بیش از ۴ هزار سرباز در آذربایجان غربی، سال گذشته آموزش مهارتی دریافت کردند

بیش از ۴ هزار سرباز در آذربایجان غربی، سال گذشته آموزش مهارتی دریافت کردند
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی گفت: چهار هزار و ۳۰۰ سرباز طی سال گذشته در استان، آموزش مهارتی دریافت کرده و پس از انجام خدمت سربازی آماده ورود به بازار کار شدند





محمدسلیم عباسی روز جمعه در بازدید سردار بهروز رحیمی جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی از مرکز آموزش مهارتی دارالفنون ارومیه افزود: این تعداد سرباز با اجرای ۶۰۱ دوره در حرفه های مختلف، آموزش های لازم را دریافت کردند.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح آموزشی که با همکاری نهادهای نظامی و انتظامی آذربایجان غربی برگزار شد، بیش از نیم میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی ارائه شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی ادامه داد: موضوع آموزش سربازان و توانمندسازی شغلی آنان در چند ساله اخیر یک تکلیف عینی برای سازمان محسوب شده است که با رصدهای انجام شده، شاهد اثربخشی این آموزش‌ها در بازار کار هستیم.

عباسی تاکید کرد: با توجه به نتایج قابل توجه این طرح در ورود سربازان بعد از انجام خدمت نظام وظیفه به بازار کار، این طرح با قدرت و قوت ادامه خواهد یافت.

سردار بهروز رحیمی جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی هم در این بازدید، از فعالیت‌های موثر اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی قدردانی کرد و گفت: نقش آموزش‌های این سازمان در ایجاد اشتغال پایدار بی بدیل بوده است.

در این بازدید با اهدای لوح از فعالیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در پادگان‌های سپاه در آذربایجان غربی قدردانی شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

گزارش تصویری اردوی تفریحی کارکنان وظیفه سازمان وظیفه عمومی

در جهت ارتقای روحیه ی کارکنان وظیفه و غنی سازی اوقات فراغت آنان، اردوی تفریحی سربازان سازمان وظیفه در روزهای پایانی سال 1400برگزار شد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

برگزاری مراسم ضیافت افطاری سربازی در تیپ ۳۲۸ نزاجا

برگزاری مراسم ضیافت افطاری سربازی در تیپ ۳۲۸ نزاجا


رئیس عقیدتی سیاسی تیپ 328 متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش گفت: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار خوبی برای تمرین خودسازی است و بهترین کارگاه و بهترین زمان برای خودسازی محسوب می‎شود.

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، حجت‌الاسلام احمد گنج‌خانی، رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۳۲۸ متحرک هجومی نزاجا در مراسم ضیافت افطاری سربازی این تیپ گفت: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار خوبی برای تمرین خودسازی است و بهترین کارگاه و بهترین زمان برای خودسازی محسوب می‎شود.
وی افزود: مهم‌ترین دستاورد ماه مبارک رمضان، مسائل معنوی است. این ماه برای این است که انسان در مسیر تقوا قرار گیرد و تقوا و پارسایی ملکه وجود او شود. انسان در هر مرحله از تقوا هم که قرار داشته باشد، مسلماً با روزه گرفتن به پله‌های بالاتری از تقوا خواهد رسید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت سپهبد صیاد شیرازی؛مزار شهدای گمنام با حضور کارکنان وظیفه آشیانه جمهوری اسلامی ایران عطر افشانی شد.

به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت سپهبد صیاد شیرازی؛مزار شهدای گمنام با حضور کارکنان وظیفه آشیانه جمهوری اسلامی ایران عطر افشانی شد.


همزمان با شهادت سپهبد صیاد شیرازی مزار شهدای گمنام توسط کارکنان وظیفه آشیانه جمهوری اسلامی ایران غبار روبی و عطر افشانی شد.
به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی ارتش؛ جمعی از کارکنان و سربازان وظیفه به مناسبت سالروز شهادت سپهبد شهید صیاد شیرازی با حضور در گلزار شهدای گمنام ضمن غبار روبی و عطر افشانی با شهدای دفاع مقدس و آرمان های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

اهداء بسته ی کمک معیشتی به کارکنان وظیفه متاهل در فرماندهی انتظامی استان کهگلویه و بویراحمد

اهداء بسته ی کمک معیشتی به کارکنان وظیفه متاهل در فرماندهی انتظامی استان کهگلویه و بویراحمد


به منظور ایجاد انگیزه و نشاط کارکنان وظیفه، مراسم جشن تحویل سال 1401 ویژه کارکنان وظیفه در یگانهای این فرماندهی با حضور فرماندهان و کارکنان وظیفه  و پایور برگزار گردید و در پایان به کارکنان وظیفه متاهل نیز بسته ی معیشتی اهدا گردید

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

تقدیر از عملکرد کارکنان وظیفه در طرح نوروزی محورهای مواصلاتی پلیس راه استان کرمان

تقدیر از عملکرد کارکنان وظیفه در طرح نوروزی محورهای مواصلاتی پلیس راه استان کرمان


در حاشیه بازدید از وضعیت خدمت رسانی ماموران پلیس راه شمال و جنوب استان کرمان ، ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو به هموطنان، از عملکرد کارکنان وظیفه در طرح نوروزی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

ملاقات و دلجویی از سرباز وظیفه امیرحسین محمود آبادی

ملاقات و دلجویی از سرباز وظیفه امیرحسین محمود آبادی


از سرباز وظیفه امیرحسین محمودآبادی که در حین انجام وظیفه در محل خدمت خود، به دلیل سانحه رانندگی از ناحیه سر دچار مصدومیت شده بود توسط فرماندهی انتظامی استان کرمان تقدیر به عمل آمد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

برگزاری مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره جشنواره جوان سرباز در استان آذربایجان شرقی

مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره جشنواره جوان سرباز به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تجلیل از سربازان برتر برگزار شد

 

پ

پ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

خدمت سربازی در سپاه؛ مانع ورود ایرانیان به آمریکا

خدمت سربازی در سپاه؛ مانع ورود ایرانیان به آمریکا
پایگاه اینترسپت در گزارشی نوشت که ماموران مرزی آمریکا با بازجویی از ایرانی‌تبارها درباره خدمت نظام وظیفه‌شان، تاکنون از ورود ده‌ها تن به ایالات متحده جلوگیری کرده‌اند.

 



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر و به نقل از اینترسپت، مو طغرایی، یک مهندس امور فاضلاب است که اکتبر سال گذشته برای دیدار با همسر و فرزندانش که در کانادا اقامت دارند، به مدت چند هفته به این کشور سفر کرده بود. وی قصد داشت برای کار به ایالت ویسکانسین واقع در آمریکا بازگردد.

مسافرانی که قصد سفر به آمریکا از طریق فرودگاه کالگری را دارند، باید پیش از پرواز برای کنترل شدن گذرنامه‌هایشان از یک ایستگاه اداره گمرک و محافظت مرکزی آمریکا عبور کنند. طغرایی ۵۳ ساله که یک شهروند کانادایی با اصالت ایرانی است بارها بدون بروز مشکل این روند را پشت سر گذاشته بود.

طغرایی در کنار عده‌ دیگری از مسافران که قرار بود از آن‌ها بازرسی ثانویه انجام بگیرد، در اتاق بازجویی نشسته بود. وی تصور می‌کرد که این اتفاق احتمالا به دلیل نقص کامپیوتری به افتاده و یا این‌که عده‌ای به صورت تصادفی برای پرسیدن سئوالات بیشتر انتخاب شده باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

چگونگی تردد مشمولان سربازی خارج کشور به ایران

چگونگی تردد مشمولان سربازی خارج کشور به ایران
سازمان وظیفه عمومی انتظامی کشور شرایط تردد مشمولان غایب مقیم خارج از کشور را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر و به نقل از فارس، سازمان وظیفه عمومی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد: مشمولان غایب مقیم خارج از کشور که با ضوابط و مقررات تردد سال ۱۴۰۰ وارد کشور شده اند و شرایط تردد را دارند، می توانند با مجوز تردد قبلی از کشور خارج شوند.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تمدید مقررات تردد مشمولان غایب ایرانی مقیم خارج از کشور تا پایان سال ۱۴۰۵، مشمولانی که برابر مقررات سال ۱۴۰۰ وارد کشور شده اند و در طول سال گذشته حداکثر ۲ بار و به مدت کمتر از ۳ ماه در کشور توقف داشته اند، می توانند در سال جاری با مجوز تردد قبلی از کشور خارج شوند و ثبت مهر ۱۴۰۰ مانعی برای خروج این دسته از مشمولان نیست.

با توجه به اطلاع رسانی های قبلی کلیه مشمولان غایب ایرانی مقیم خارج از کشور که ۳ سال در خارج از کشور اقامت داشته و وارد غیبت شده اند، می توانند تا پایان سال ۱۴۰۵ حداکثر ۲ بار در سال و در مجموع به مدت ۳ ماه به کشور تردد کنند.

مشمولان مقیم خارج از کشور به منظور دریافت مجوز تردد باید به نمایندگی دولت جمهوری اسلامی ایران در کشور محل اقامت مراجعه کرده و گذرنامه آنان پس از احراز شرایط، ممهور به مهر تردد با عنوان «اجازه تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور» شود؛ همچنین لازم است در متن اجازه تردد به شماره و تاریخ ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح نیز استناد شود.

در پایان این اطلاعیه آمده است؛ مشمولان و خانواده های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا کانال سازمان در پیام رسان سروش به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

پرداخت دیه سربازان مقتول و مجروح در محل خدمت برعهده کیست؟

پرداخت دیه سربازان مقتول و مجروح در محل خدمت برعهده کیست؟
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری گفت: سربازانی که در محل خدمت دچار حادثه یا کشته می‌شوند طبق قانون، مشمول دریافت دیه از بیت المال هستند و وزارت دادگستری در سال ۱۴۰۰، مبلغ ۱۴ میلیارد تومان به مشمولان این قانون پرداخت کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر و به نقل از خبرگزاری ایرنا علی فرهادی اظهار داشت: ۲ سال است که طبق قانون پرداخت دیه مستحقان دریافت دیه شامل مقتولان و مجروحان ناشی از عبور غیرمجاز از مرز که توسط یگان‌های ارتش، سپاه و مرزبانی مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند و همچنین سربازانی که در محیط پادگان در اثر حوادث مختلف کشته یا مجروح می‌شوند، با معرفی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به وزارت دادگستری محول شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس، وزارت دادگستری تکلیف دارد از منبع ۵۰۰ میلیارد تومان تا سقف ۲۰ درصد را به این موضوع اختصاص دهد.

فرهادی اظهارداشت: سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۴ میلیارد تومان و سال ۱۳۹۹ مبلغ ۲۳ میلیارد تومان از بودجه تعیینی در قانون به پرونده هایی که از ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی شد، پرداخت کردیم.

وی اضافه کرد: در پرداخت این پرونده‌ها به روز هستیم حتی پرونده‌های سالیان قبل هم صفر شده است یعنی پرونده‌هایی مربوط به ۴۰ سال قبل هم بود که سربازانی در پادگان‌ها دچار آسیب شده بودند و مشمول دریافت دیه شدند که با معرفی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیه به آنها پرداخت شد.

در تبصره ۱۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ آمده است: «وزارت دادگستری مکلف است از محل منابع جزء (۳) این بند نسبت به پرداخت دیه مستحقان دریافت دیه شامل مقتولان و مجروحان ناشی از عبور غیرمجاز از مرز که توسط یگانهای ارتش، سپاه و مرزبانی مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند و همچنین سربازانی که در محیط پادگان در اثر حوادث مختلف کشته یا مجروح می‌شوند، با معرفی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا سقف بیست درصد (۲۰%) از محل اعتبارات ردیف ۶۴ ـ۵۳۰۰۰۰ اقدام نماید.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

سربازان ماهر استان بوشهر تسهیلات شغلی می‌گیرند

معاون وظیفه عمومی استان بوشهر:
سربازان ماهر استان بوشهر تسهیلات شغلی می‌گیرند
معاون وظیفه عمومی استان بوشهر از اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی به کارکنان وظیفه منقضی خدمت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر و به نقل از خبرگزاری مهر، سرهنگ مرتضی حیدری بیان داشت: در راستای تفاهم نامه منعقد شده بین ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت کشور مقرر شد به سربازان منقضی خدمت بومی استان از سال ۹۷ تاکنون که دارای مدرک مهارت آموزی از دستگاه‌های دولتی (فارغ التحصیلان دانشگاهی و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و مدارس کارودانش از ارائه مدرک مهارتی معاف هستند با مراجعه به مراکز وظیفه عمومی شهرستان محل سکونت و تکمیل فرم مربوط و معرفی به بانک عامل تسهیلات به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در قالب وام اشتغال زایی پرداخت شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان بوشهر در ادامه از کارکنان وظیفه منقضی خدمت دارای گواهینامه مهارت و یا کارکنان وظیفه منقضی خدمت که رشته تحصیلی آنها با طرح اشتغال مورد نظر همخوانی دارد خواست که با توجه به مشوق‌ها و تسهیلاتی که در این طرح گنجانده شده جهت بهره‌مندی از مزایای آن به وظیفه عمومی محل سکونت خود مراجعه کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

شیوه نامه جذب سرباز معلم در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ + جزئیات

شیوه نامه جذب سرباز معلم در آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر صرفا داوطلبان دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد که تاریخ اعزام آن ها ۱ تیر ۱۴۰۱ باشد مجاز به ثبت نام هستند.

مشاهده فایل شیوه نامه جذب سرباز معلم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

گزارش تصویری دیدار صمیمانه ریاست سازمان وظیفه عمومی در سومین روز ماه مبارک رمضان با کارکنان وظیفه

به مناسبت سومین روز ماه مبارک رمضان، دیدار صمیمانه ریاست سازمان وظیفه عمومی با کارکنان وظیفه این سازمان برگزار شد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

ایرانیان خارج از کشور با انجام طرح تحقیقاتی کارت معافیت سربازی می‌گیرند

ایرانیان خارج از کشور با انجام طرح تحقیقاتی کارت معافیت سربازی می‌گیرند
خدمت نظام وظیفه برای مشمولان سربازی همواره یک دغدغه بوده، حال با اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،‌ این امکان فراهم شده است تا این متخصصان با اجرای طرح تحقیقاتی کارت معافیت سربازی دریافت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر و به نقل از خبرگزاری ایرنا، ‌خدمت وظیفه عمومی که به آن به‌طور عام خدمت سربازی یا سربازی اجباری نیز گفته می‌شود، معمولاً برای مردان ۱۷ تا ۱۸ ساله به مدتی که غالباً ۲ تا ۳ سال است اجرا می‌شود. سپری کردن دوران سربازی برای ایرانیان مشمول چه در داخل و خارج کشور اجباری است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای نیل به اهداف بلند مدت چشم‌انداز علمی کشور و بهره‌گیری از ذخایر علمی و حرفه‌ای سرمایه انسانی خارج از کشور، برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور را به منظور انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به داخل توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و با همکاری دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، پارک‌های علم و فناوری، شرکت های فناور و مراکز رشد و نوآوری منتخب کشور اجرا کرد.

این برنامه در قالب حمایت از انجام طرح های تحقیقاتی و فناورانه همچون پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و معین، راه‌اندازی کسب و کارهای فناورانه، اشتغال در شرکت‌های فناور و برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی به ارتباط مؤثر متخصص و مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور کمک می کند.

در اجرای این برنامه با مساعدت ستاد کل نیروهای مسلح، نظام وظیفه تخصصی را برای ایرانیان خارج از کشور در ۲ بخش طرح تحقیقاتی جایگزین خدمت در خارج از کشور و طرح تحقیقاتی جایگزین خدمت در داخل کشور  طراحی و از سال گذشته  اجرا شد. ‌

بسیاری از ایرانیان خارج از کشور از این طرح استقبال کرده اند به طوری که به گفته سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور تاکنون برای ۱۰۰ نفر طرح نظام وظیفه تخصصی تعریف شده است.

وی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: نظام وظیفه تخصصی در خصوص ایرانیان خارج از کشور در حال اجرا است و برای آنها طرح تحقیقاتی تعریف می شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور اظهار داشت:‌ در اجرای سربازی تخصصی برای ایرنیان خارج از کشور، سخت گیری ها برای تعریف طرح تحقیقاتی کمتر است، تا ۴۰۰ دانشگاه برتر کشور را برای انجام این طرح مدنظر قرار می دهیم، این افراد می توانند با حضور در داخل کشور در مدت حدود کمتر از ۲ سال به جای انجام نظام وظیفه، طرح تحقیقاتی اجرا کنند.

ایرانیان خارج از کشور با انجام طرح تحقیقاتی کارت معافیت سربازی می‌گیرند

 

ستاری ادامه داد:‌ سربازی این افراد می تواند در شرکت های دانش بنیان، سازمان های دولتی یا اجرای یک طرح تحقیقاتی در بخشی از صنعت دفاعی کشور باشد.

وی همچنین گفت:‌  قطعا ما یک ظرفیت بسیار خوبی از متخصصان و محققان ایرانی داریم که در خارج از کشور زندگی یا تحصیل می کنند و در رفت وآمد به ایران هستند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور تصریح کرد: در پنج سال گذشته تلاش ما این بوده که مکانیزمی را طراحی و ایجاد کنیم که بتوانیم یک پل ارتباطی بین ایرانیان خارج از کشور و مراکز علم و فناوری در داخل باشیم.

علی حسینی معاون توسعه سرمایه انسانی بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنادر خصوص نظام وظیفه تخصصی برای ایرانیان خارج از کشور گفت: برای افرادی که مشمول سربازی خارج از کشور و حتی غایبین سربازی درخارج از کشور با همکاری ستاد کل نیروی مسلح، طرح هایی برای طی کردن دوره  سربازی  تعریف می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این طرح های تحقیقاتی نظام وظیفه تخصصی در قالب دوره یک ساله پسادکتری در دانشگاه های مطرح از قبیل صنعتی شریف، تبریز، تهران است تا افراد مشمول بتوانند سربازی یک ساله خود را انجام دهند و کارت پایان خدمت بگیرند.

معاون توسعه سرمایه انسانی بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: حتی برای افرادی که خارج از کشورهستند و شغل دائم دارند با توجه به اینکه باید رزومه برجسته داشته باشند، اگر این امکان را داشته باشیم که طرحی را تعریف کنند، این افراد می توانند آن را کامل در خارج از کشور به عنوان خدمت نظام وظیفه انجام دهند.

حسینی یادآور شد: سال ۱۴۰۰ این کار را شروع کرده ایم و تاکنون توانستیم از ایرانیانی که در خارج از کشور هستند برای حدود ۱۰۰ نفر طرح تحقیقاتی سربازی تعریف کنیم، این افراد از سربازی با انجام پروژه تخصصی با دانشگاه ها معاف می شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

جذب نیروی امریه توسط وزارت کار و رفاه

جذب نیروی امریه توسط وزارت کار و رفاه
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به ظرفیت ایجاد شده در اصل ۱۴۷ قانون اساسی ، در نظر دارد از توان علمی و تخصصی فارغ التحصیلان دانشگاهی در قالب جذب نیروهای امریه اقدام کند.

در این راستا اداره کل توسعه منابع انسانی این وزارتخانه با همکاری ادارات کل اجرایی در استان‌ها در سال ۱۴۰۱ اقدام به جذب و به کارگیری تعدادی نیروی متخصص، نخبه و متعهد با مدرک تحصیلی دکتری، فوق لیسانس و لیسانس جهت اعزام ۱۴۰۱/۰۴/۰۱ کرده است.

متقاضیان امریه سربازی می‌توانند تا ۱۴۰۱/۰۲/۱۵ با مراجعه به سامانه مردم یار (تعاون‌یارقدیم) این وزارتخانه به آدرس اینترنتی taavonyar.mcls.gov.ir از شرایط پذیرش و جذب در ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها اطلاع یافته و ثبت نام کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin