۳۱ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی مرداد ماه سال 1402

گروه فراجا-سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: کلیه مشمولان دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ مرداد ماه سال 1402 می بایست در محل و مراکز مندرج در برگ معرفی نامه مشمولان حضوریابند

به گزارش معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا  ، این سازمان در اطلاعیه ای اعلام کرد: کلیه مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ مرداد ماه سال 1402دریافت کرده اند،می بایست با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) ، برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج درآن اقدام کنند.

این دسته از مشمولان می بایست روز یکشنبه یکم مرداد ماه سال 1402 درساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی نامه مشمولان اعلام شده ، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

مشمولان اعزامی می بایست کارت تزریق واکسیناسیون کووید 19 وواکسن مننژیت و دوگانه را در روز اعزام به همراه داشته باشند.

مشمولان می بایست اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ آماده به خدمت،برگ محل مراجعه،برگ واکسیناسیون،کارت ملی و شناسنامه،مدارک مربوط به شرایط خاص را به همراه خود داشته باشند.

در این اطلاعیه آمده است ،عدم حضور به موقع در زمان و محل های تعیین شده،غیبت محسوب شده و برابر ماده 10 و 58 قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان رفتار خواهد شد.

این سازمان دراین اطلاعیه متذکرشده است، متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانند از طریق کانال خبرسربازی در پیام رسان های داخلی (سروش ، روبیکا و ایتا) به نشانی khabaresarbazi @ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

تمدید اعزام حاجیان

مشمولانی که قصد تشرف به حج تمتع را دارند موعد اعزام آنان حداکثر تا 2 ماه تمدید می گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

سربازان وظیفه پس از آموزش مهارتی ۳ سال رصد خواهند شد

مشاور مهارت ‌آموزی سربازان ستادکل نیروهای مسلح گفت: پس از آموزش‌های مهارتی ضمن خدمت سربازی، سربازان ترخیص شده تا سه سال رصد خواهند شد.

سردار کمالی مشاور مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح در نشست بررسی طرح‌های ضمن خدمت سربازی ضمن بیان اینکه آموزش‌های سربازان شامل مهارت‌های تخصصی و عمومی در پادگان‌ها و مراکز نظامی کشور صورت می‌گیرد، بیان کرد: مهارت‌های تخصصی مطابق با بازار کار به سربازان آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه قرارگاه‌های مهارت آموزی، مهارت‌های شغلی کاربردی در جامعه را آموزش می‌دهند، گفت: این آموزش‌ها بستر ساز ورود سایر دستگاه‌های متولی اشتغال برای جذب نیروی انسانی خواهد بود همچنین مهارت‌های عمومی شامل سبک زندگی، کسب و کار، سواد مالی و حقوقی، سواد رسانه‌ای و امداد و نجات نیز به سربازان آموزش داده خواهد شد.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح بیان کرد: سربازان را تا سه سال مورد رصد قرار می‌دهیم تا بتوانیم هدایت و تسهیل گری را نیز داشته باشیم تا با توجه به آموزش‌های مهارتی فرا گرفته شده به اشتغال پایدار برسند.

کمالی با بیان اینکه بنا داریم به جایی برسیم که هیچ سربازی بدون مهارت و توانمندی ترخیص نشود، ابراز کرد: نهادینه سازی مهارت آموزی برای سربازان رویکرد مهم این قرارگاه است و در این راستا هم دستگاه‌های متولی و هم رسانه‌ها باید کمک کنند.

وی هدف از حضور در این استان را هم افزایی ارگان‌ها و سایر دستگاه‌های مسئول، تبلیغ و ترویج مهارت آموزی به عنوان یک مأموریت مهم برای همه نهاد‌ها و دستگاه‌های ذیربط و ارزیابی وضعیت مهارت آموزی کارکنان وظیفه در نیرو‌های مسلح استان اعلام کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

🔻دانش آموزانی که قبل از سن مشمولیت انصراف، اخراج یا ترک تحصیل نمایند و حداکثر تا 6 ماه بعد از ورود به سن مشمولیت خود را معرفی نکنند، غایب شناخته می شوند.

🔻دانش آموزانی که قبل از سن مشمولیت انصراف، اخراج یا ترک تحصیل نمایند و حداکثر تا 6 ماه بعد از ورود به سن مشمولیت خود را معرفی نکنند، غایب شناخته می شوند. مشمولانی که خود را در تاریخ تعیین شده از سوی سازمان برای اعزام و یا رسیدگی به سایر وضعیت ها معرفی نکنند. غایب شناخته می‌شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

گفت وگو با سرباز وظیفه سعید مهرآلى

بحث مهارت آموزى و خوشایند سازى دوران خدمت سربازى با رهنمودها و تدابیر مقام معظم رهبرى(مدظل هالعالى) در دستور کار فرماندهان و مسئولان نیروهاى مسلح کشور و ب هخصوص ارتش جمهورى اسلامى ایران قرار گرفته است تا جوانان سرباز با احساس رضایت و کسب مهارت، این دوران را سپرى کنند. به این خاطر سراغ یکى از سربازان هنرمند و حافظ قرآنى کشور رفتیم تا در مورد دوران خدمتش براى ما صحبت کند که در ادامه م ىخوانید



لطفاً خودتان را معرفى بفرمایید؟ بسم الله الرحمن الرحیم. سعید مهرآلى متولد 25 فروردین ماه سال 1378 اهل آذربایجان غربى، اما هم اکنون در شهر مقدس قم ساکن هستم، جمعى گروهان قرارگاه دانشگاه فرماندهى و ستاد ارتش و داراى مدرک کارشناسى مترجمى زبان انگلیسى هستم.
موفقی تهاى که تاکنون کسب کرد هاید را
نام ببرید؟
در دوران دبیرستان با تلاش و کوشش خودم و خانواده، موفق به حفظ 5 جزء قرآن شدم که از طرف نیروى انتظامى مدرکى دریافت کردم. در سن 18 سالگى وارد حوزه گویندگى و صداپیشگى شدم و دو سال بعد وارد رادیو قم شدم و همکارى با شبکه هاى مختلف تلویزیونى، بنیاد شهید و حوزه علمیه را داشته ام.
چه تلا شهایى براى ارتقاى کیفیت سربازى
خود انجام داد هاید؟
همیشه سعى کردم بهترین باشم. در برهه اى از دوران زندگى، خودم را باختم اما با تلاش و پشتکار توانستم به حوزه اى که در آن مشغول کار بودم، برگردم
براى جوانانى که هنوز سربازى نرفت هاند چه
توصی هاى دارید؟
واقعیت این است که خدمت مقدس سربازى، دورانى است که یک جوان مى تواند به خودشناسى برسد. ممکن است قبل از خدمت هم یک جوان به خودشناسى برسد و حتى نیاز به رفتن به سربازى نباشد، اما باز هم بى تأثیر نیست. تنها توصیه اى که دارم این است که جوانان، قبل از خدمت حتماً تخصصى را فرا بگیرید. داشتن تخصص به شما کمک مى کند که خدمت سربازى آسان ترى را سپرى کنید. فردى که با تخصص به خدمت مى رود، از زمین تا آسمان با آدمى که بعد از خدمت به جامعه میآید فرق دارد
آیا در دوران سربازى از تخصص شما
استفاده م ىشود؟
هنگام سربازى، هم از تخصص بنده استفاده شد که براى من خوشایند بود و هم فشار سربازى که همه به آن واقفیم کم و کمتر شد.
ب هنظر شما تجارب خدمت چه فواید و
کارکردهایى دارد؟
خدمت سربازى تجربه هاى واقعاً خوبى به من آموخت، اینکه قدر خانه و خانواده را بیشتر بدانم. در این دوران به خودشناسى رسیده و متوجه شدم که یک جوان یا بهتر بگویم یکانسان در مواجهه با مشکل باید در ابتدا به خدا توکل کند و بعد بتواند با فکر و اندیشه بر آن مشکل غلبه کند. در طول خدمت با افراد مختلفى آشنا شدم. یک جوان مى تواند بعد از دوران سربازى یاد بگیرد که مفهوم اصلى زندگى کردن چیست و باید تلاش کند تا خود را از لحاظ جسمانى و عقلانى بالا بکشد. اثرگذارى که خدمت بر زندگى یک جوان دارد بسیار مورد نیاز زندگى است. حضور در خدمت مقدس سربازى باعث مى شود آدم مسئولیت پذیرتر شود. احترام به بزرگتر را یاد بگیرد، براى آینده برنامه ریزى کند. نگرانى قبل از خدمت سربازى امرى طبیعى است اما این استرس و اضطراب در حین خدمت کاهش پیدا مى کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

🔸ارزش هاى معنوى و بهره ورى کارکنان وظیفه ارتش جمهورى اسلامى ایران

از نظر آموزه ها و تعالیم دینى، همه مسلمانان موظف به کسب آمادگى دفاعى در برابر تهاجم احتمالى دشمنان هستند، چنانکه قرآن کریم وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا استَطعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَ » : مى فرماید (انفال/ 60 ) « مِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللهَِّ و قطعاً یکى از آثار مثبت خدمت سربازى، کسب آمادگى هاى نظامى و دفاعى براى بیشتر افراد در جامعه است.
در این خصوص، قرآن کریم به مجاهدان و سربازان، دستور ثبات قدم، اتحاد، انضباط و رعایت مقررات حاکم را مى دهد و از قدرت و سرافرازى مى گوید و در عین حال نمى خواهد احساسات مسلمانان را در جامعه اسلامى به گونه اى تحریک کند که آنها را در جهت غرور و منیّت سوق بدهد. درصورتى که تمام مکاتبى که در دنیا شناخته شده هستند، اعم از مکاتب اجتماعى و یا روش هاى عملى که دولت ها در تربیت سرباز دارند، مى کوشند که در سرباز، به اصطلاح یک غرور ملى به وجود آورند؛ نوعى روحیه خاص که به موجب آن، سرباز فقط به کشورش فکر کند. قرآن مى گوید شما نباید این گونه باشید، مبادا روحیه شما روحیه تظاهر و خودنمایى باشد. دستاوردها و پیروزى ها، شما را مغرور نکنند و منیّت نورزید. درواقع آخرین دستورى که قرآن خطاب به سربازان مسلمان مى فرماید، تواضع اخلاقى در برابر دیگران است. قرآن نمى گوید شما چنین نباشید، بلکه مى گوید مانند آنان وَلَا تَکُونُوا کَالَّذِینَ » . که این گونه هستند نباشید خَرَجُوا مِنْ دِیَارِهِمْ بَطَرًا؛ مانند آن افرادى نباشید که وقتى از منزل هایشان بیرون آمدند، با غرور، زیرا «. خودپسندى و بى اعتنایى بیرون آمدند چنین اشخاصى فقط خود را مى بینند و خدا را نمى بینند و در جامعه مانع مردم مى شوند از راه(خدا، شما مانند اینان نباشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

فراخوان جذب تعداد محدودی نیروی امریه سربازی در یزد

متقاضیان گذراندن دوره امریه سربازی در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد برای ثبت‌نام اقدام کنند

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌منظور بهره‌گیری حداکثری از توان فارغ‌التحصیلان مستعد و متعهد، در نظر دارد از بین فارغ‌التحصیلان واجد شرایط رشته‌های تحصیلی رایانه، الکترونیک، فناوری اطلاعات، مدیریت، حسابداری، اقتصاد، برق، مکانیک، حقوق، آمار، صنایع، گرافیک، مخابرات، نقشه برداری، امنیت فضای سایبری نسبت به جذب تعدادی محدود نیروی امریه سربازی (کارشناسی ارشد و دکترا) در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد به شکل بومی، اقدام کنند.

ششمین مرحله فراخوان جذب نیرو‌های امریه سربازی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از بیست و چهارم لغایت سی و یکم تیر ماه است.

بر همین اساس، متقاضیان گذراندن دوره امریه سربازی در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده با مراجعه به سایت http://amrieh.ict.gov.ir/SitePages/Home.aspx نسبت به نام نویسی و ثبت‌نام اولیه اقدام نمایند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

اعطای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری به سربازی نرفته‌ها

با تایید طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از این پس سربازی نرفته‌ها هم می‌توانند از تسهیلات ازدواج و فرزندآوری استفاده کنند.

با تایید طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از این پس سربازی نرفته‌ها هم می‌توانند از تسهیلات ازدواج و فرزندآوری استفاده کنند. 

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز از تایید طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شورای نگهبان خبر داد. 

با تایید این طرح در شورای نگهبان از این پس کسانی که سربازی نرفته آمد هم می‌توانند از تسهیلات ازدواج و فرزندآوری استفاده کنند.

پیش از این یکی از موانع بهره‌مندی از تسهیلات ازدواج و فرزندآوری انجام خدمت وظیفه بود که پس‌از بررسی و تأیید مصوبه طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شورای نگهبان، این مانع برطرف شد.

براساس اعلام بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا 20 تیر، حدود 53 هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزند‌آوری به 394 هزار متقاضی پرداخت شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح آخرین وضعیت و جزئیات اعطای وام مهارت‌آموزی سربازان ماهر در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح آخرین وضعیت و جزئیات اعطای وام مهارت‌آموزی سربازان ماهر در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

سردار محمدجواد زاده‌ کمند درباره شرایط اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به کارکنان وظیفه مهارت‌دیده اظهارکرد: در راستای پشتیبانی و حمایت شغلی از کارکنان وظیفه ماهر ترخیص شده از خدمت، مطابق با هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های متولی اشتغال و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱، این قرارگاه موفق به ثبت نام بیش از شش هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان و بررسی و هدایت بخشی از آن‌ها به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات شغلی شد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹ هزار نفر از سربازان وظیفه مهارت‌دیده تسهیلات شغلی خود را دریافت کرده‌اند، گفت:  بیش از ۴۰ هزار نفر نیز که در گذشته ثبت نام کرده بودند، در نوبت دریافت تسهیلات قرار داشته و به زودی تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی از دو ماهه پایانی سال ۱۴۰۱ آغاز شد و مطابق مصوبه شورای عالی اشتغال کشور، ادامه روند اعطای تسهیلات از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۲ تمدید شده است. همچنین مطابق هماهنگی‌های صورت گرفته و تعامل با بانک‌های عامل استان‌ها، درحال حاضر تعدادی از متقاضیان در فرآیند دریافت تسهیلات قرار گرفته‌اند.

وی گفت: اعطای تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط برای سال ۱۴۰۲ منوط به ابلاغ آیین نامه نحوه اعطای تسهیلات توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و  تعیین قدرالسهم استانی بانک‌های عامل از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ شده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: اولویت پرداخت تسهیلات در سال ۱۴۰۲ با آن دسته از متقاضیان واجد شرایطی است که در سال ۱۴۰۱ ثبت نام کرده و در نوبت دریافت تسهیلات هستند و ثبت نام جدید از متقاضیان نیز به اتمام پرداخت تسهیلات به افراد در نوبت موکول خواهد شد.   پس از هماهنگی‌های لازم موضوع از طریق قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اطلاع‌رسانی می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

ضوابط و مقررات خروج از کشور مشمولان دانش‌آموز و طلاب

سردار "رحمان علیدوست": مشمولان دانش آموز و طلاب حوزه علمیه که متقاضی شرکت در مراسم ایام محرم و اربعین حسینی هستند، میبایست قبل از ثبت و ارایه درخواست خروج از کشور از معافیت تحصیلی خود اطمینان حاصل نمایند.
وی گفت : مشمولان دانش آموز و طلاب به شرط داشتن معافیت تحصیلی میتوانند از طریق سامانه sakha.epolice.ir و به صورت غیر حضوری مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

سردار علیدوست بیان کرد: مشمولان عزیز برای ثبت رخواست معافیت تحصیلی خود، میباست با نامه حوزه علمیه و یا دبیرستان محل تحصیل به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) مراجعه کنند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا افزود: با توجه به زمان باقی مانده تا ایام محرم از دانش‌آموزان و طلاب تقاضا میشود هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت تحصیلی خود اقدام کنند تا در زمان اوج درخواست ها با چالش مواجه نشوند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

فرمانده کل انتظامی کشور: امتیازات ویژه به مشمولانی که قبل و یا حین خدمت ازدواج کنند اعطا می‌شود

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: یکی از طرح‌های تشویقی فراجا برای فراهم کردن زمینه ازدواج در بین جوانان اعطای امتیازات ویژه به مشمولانی است که قبل و یا حین خدمت، ازدواج کنند.

سردار احمد رضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور بعداز ظهر امروز در مراسم جشن ازدواج جمعی از کارکنان فرماندهی انتظامی استان اصفهان با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خُم اظهار داشت: به تمامی زوج‌های جوانی که پیوند مبارک خود را در چنین شب و روزی جشن می‌گیرند تبریک می‌گویم و معتقدم انتخاب چنین ایام مبارکی برای بزرگترین اتفاق زندگی برکات خداوند متعال را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه همه دخترها و پسرها برای انتخاب همسر آینده خود معیارهایی را در نظر می‌گیرند، افزود: این یک امر طبیعی است اما کافی نیست باید معیارهایی که در نظر گرفته می‌شود با ارزش‌های جامعه دینی نیز مطابقت داشته باشد.

رادان خطاب به عروس خانم‌های حاضر در مراسم گفت: شما کسانی را به عنوان همسر آینده خود انتخاب کردید که سرباز و مدافع وطن شدند و باید بدانید که کار آن‌ها حساس، دقیق و پر استرس‌تر از سایر مشاغل است و مسؤولیت‌های همسر شما با مسؤولیت‌هایی که دیگران دارند تفاوت بسیار زیادی دارد.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه انتخاب کارکنان انتظامی به عنوان همسر آینده یک انتخاب حساس، ویژه و ارزشمند است و باید معیار چنین انتخابی نیز با هدف، ارزش و قناعت دینی و معنوی همراه باشد، بیان کرد: این معیار اساسی‌ترین موضوعی است که یک نفر می‌تواند برای آینده خود ترسیم کند تا بتواند زندگی شیرینی را در کنار همسرش رقم بزند.

وی عنوان کرد: غدیر با نام امام علی(ع) گره خورده و نام ایشان هم در کنار حضرت فاطمه زهرا(س) تکمیل می‌شود، بنابراین به کسانی که این شب و روز را برای پیوند مشترک خود انتخاب کردند توصیه می‌کنم تا سیره و روش حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در  همسرداری و فرزندپروری را مطالعه کرده و در زندگی و رفتار خود با یکدیگر به این دو شخصیت بزرگ جهان اسلام اقتدا کنند و مطمئن باشند که در این صورت زندگیشان  شیرین‌ترین زندگی خواهد شد.

رادان موفقیت کارکنان پلیس در مأموریت‌های سخت را مرهون همدلی و همراهی همسرانشان بیان کرد و گفت: لبخند محبت آمیز همسران هنگامی که کارکنان پلیس از یک ماموریت سخت و توام با مشکلات فراوان به منزل می‌آیند به آنان امید، آرامش و قوت قلب  می‌دهد.

فرمانده کل انتظامی کشور همچنین خطاب به کارکنان انتظامی بیان کرد: درست است که شما در شرایط سخت، پر استرس و آماده‌باش‌های پی در پی هستید اما هیچ کدام از این‌ها به همسر و اعضای خانواده شما مربوط نیست و  وقتی می‌خواهید وارد خانه شوید باید همه مشکلات خود را پشت درب منزل قرار دهید و کاملاً در خدمت خانواده خود باشید.

وی یکی از طرح‌های تشویقی فراجا برای فراهم کردن زمینه ازدواج در بین جوانان را اعطای امتیازات ویژه به مشمولانی که قبل و یا حین خدمت ازدواج کنند عنوان کرد و گفت:  برای مشمولان متأهلی که قبل و یا حین خدمت ازدواج کنند امتیازات  ویژه‌ای از کسر خدمت تا خدمت در محل سکونت خود و همچنین فراهم کردن شرایط راحت‌تر برای خدمت کردن آنان در نظر گرفته شده است.

رادان با آرزوی سلامتی و روزهای خوب و خوش  برای زوج‌های جوان خاطرنشان کرد: طرح‌ها و برنامه‌های تشویقی خوبی برای فراهم آوردن زمینه ازدواج کارکنان مجرد پلیس در دست اقدام است.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: از تلاش‌های سردار علینقیان‌پور فرمانده انتظامی استان اصفهان و تمامی همکاران تحت امرشان که زمینه برپایی این جشن فرخنده را برای زوج‌های جوان پلیس استان فراهم آوردند تقدیر و تشکر می‌کنم و از خداوند متعال می‌خواهم که همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در پناه خود حفظ کرده و عاقبت بخیر کند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

مسابقات لیگ جهانی کاراته با حضور 51کشور جهان به میزبانی کشور کرواسی- شهر پورچ برگزار که سرباز وظیفه امیر رضا برزویی جمعی فرمانده انتظامی استان مازندران

مسابقات لیگ جهانی کاراته با حضور 51کشور جهان به میزبانی کشور کرواسی- شهر پورچ برگزار که سرباز وظیفه امیر رضا برزویی جمعی فرمانده انتظامی استان مازندران در قالب تیم ملی به این دوره از مسابقات اعزام و موفق به کسب نائب قهرمان لیگ جهانی کاراته گردید ،کسب این مقام بسیار با ارزش خدمت سردار معاونت محترم تربیت و آموزش فراجا و کلیه کارکنان انتظامی در سراسر کشور تبریک عرض می نماییم، امید است پرچم پر افتخار ایران در سراسر جهان توسط دلاور مردان سبز پوش فراجا برافراشته شود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

ملاقات فرماندهی استان هرمزگان با کارکنان وظیفه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

اعزام کارکنان وظیفه شهرستان فاش شیروان به کتابخانه با هدف ترویج فرهنگ کتابخانی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

شهادت سرباز وظیفه شهید مبین رشیدی در پی حمله تروریستی به کلانتری 16 زاهدان


شهید مبین رشیدی

  • شهید مبین رشیدی
  • فرزند محمد
  • متولد 1381/07/02
  • محل تولد : زاهدان سیستان و بلوچستان
  • تاریخ شهادت : 1402/04/17
  • محل شهادت : زاهدان سیستان و بلوچستان
  • مذهب : اهل تسنن
  • دین : اسلام
  • وضعیت تاهل : متاهل
  • درجه : سرباز
  • استان سکونت : سیستان و بلوچستان
  • شهر سکونت : زاهدان
  • نوع استخدام : سرباز
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

تغییرات مهم قوانین خدمت سربازی در ایران | جوانان به سربازی علاقه‌مند می‌شوند

امیر آشتیانی وزیر دفاع گفت: قوانین سربازی به زودی بر اساس قاعده جدیدی که قصد ساماندهی آن را داریم با تغییراتی مواجه خواهد شد.

آشتیانی در ارتباط با تغییرات قوانین خدمت سربازی گفت: از سال ۶۳ در ارتباط با سربازی قوانینی داشتیم که در سال ۹۰ با تغییراتی مواجه شد. اکنون نیز به دنبال تغییرات اساسی در این باره هستیم که در دولت و کمیسیون سیاسی و دفاعی بررسی می‌شود و تمامی مسائل سربازی بر اساس قاعده جدیدی که قصد ساماندهی آن را داریم کار خود را طی خواهد کرد.

وی ادامه داد: این قواعد جدید هنوز قابل صحبت به شکل کامل نیست، اما اساسا به دنبال آن هستیم که فرآیند سربازی هم در بحث مهارت آموزی و هم بحث فراهم کردن فضای شادتر در آن محیط و همچنین علاقه مندی جوانان به سربازی و استفاده از ظرفیت جوانان در بخش‌های مختلف را شامل شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

این سربازان وام 150 میلیونی اشتغال می‌گیرند

اکوایران: سربازانی که در طول خدمت خود مهارتی آموخته‌اند و گواهی مهارت‌آموزی دریافت کرده‌اند، می‌توانند از تسهیلات خوداشتغالی بهره ‌ببرند؛ تسهیلاتی که وام خوداشتغالی 150 میلیون تومانی را شامل می‌شود.

سردار موسی کمالی - مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستادکل نیروهای مسلح - با اشاره به تسهیلات قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان برای سربازان ماهر یادآور شده که سال گذشته اعلام شده بود آن دسته از سربازان ماهر که در طول دوران خدمت خود مهارتی را فرا گرفته و گواهی مهارت‌آموزی نیز دریافت کرده‌اند، می‌توانند برای دریافت وام خوداشتغالی ثبت‌نام کنند.

او با بیان اینکه پس از ثبت‌نام این افراد، اقدامات و بررسی‌ها برای اعطای وام آغاز شد، گفته پرداخت تسهیلات مهارت‌آموزی آن دسته از سربازان وظیفه که سال گذشته درخواست خود را ثبت کرده بودند، در حال انجام است و تا پایان تیر ادامه دارد.

کمالی درباره رقم این تسهیلات به ایسنا گفته است:‌ تسهیلات اشتغال‌زایی سربازان ماهر در نوع خوداشتغالی به مبلغ حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان به سربازان منقضی خدمتی که تاریخ ترخیص آنان کمتر از پنج سال باشد، اعطا می‌شود.

به گفته وی، سربازانی که قصد دارند برای بعد از خدمت خود، اشتغال مناسبی داشته باشند، می‌توانند دوره‌های مهارت آموزی را در حین خدمت طی کنند و تسهیلات اشتغالزایی نیز در راستای حمایت از آن‌ها پرداخت می‌شود.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح همچنین تصریح کرد: افراد در صورت هرگونه سوال و مشکل، می‌توانند مراتب را از وظیفه عمومی استان محل سکونت خود پیگیری کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

آغاز به کار سامانه سرباز ماهر برای سربازان در حین خدمت

مشاورعالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستادکل نیروهای مسلح از آغاز به کار سامانه سرباز ماهر برای سربازان در حین خدمت خبر داد.

سردار موسی کمالی، در این‌باره گفت: استقرار و پیاده سازی سامانه سرباز ماهر از مدتی پیش در دستورکار قرار گرفت. در واقع هدف از طراحی این سامانه نهایی شدن آمار و سهولت در ثبت‌نام‌های کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و بهره‌گیری از دوره‌های آموزش مهارت‌آموزی بود. 

وی با بیان اینکه در نهایت سامانه یکپارچه سرباز ماهر طراحی و تولید شد، گفت‌: در همین راستا روز گذشته ۱۲ تیرماه جلسه‌ای به منظور هماهنگی و استقرار سامانه سرباز ماهر با حضور سردار محمدجواد زاده کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و نمایندگان شرکت‌های متولی برنامه نویس برگزار شد.در این نشست مصوب شد، از هفته آینده نسخه اولیه سامانه با هماهنگی سازمان فنی حرفه‌ای به عنوان عمده‌ترین تامین کننده سرویس‌های خدماتی، برای کارکنان وظیفه فراجا اجرایی شود.

وی ادامه داد: از ابتدای پاییز نیز این سامانه به صورت ۱۰۰ درصدی کار خود را در سطح نیروهای مسلح آغاز خواهد کرد. این سامانه برای سربازان درحین خدمت است.

به گفته کمالی نسخه‌ای از سامانه سرباز ماهر برای دوران پیش از خدمت سربازی و با هدف استفاده بهتر از مشوق‌ها در مرحله آماده سازی است و این سامانه نیز به زودی رونمایی خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

تشریح ضوابط بخشودگی اضافه خدمت سربازان حین خدمت و مشمولان غایب

به گزارش معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا،این سازمان در اطلاعیه ای اعلام کرد:برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح و به میمنت عید سعید غدیر خم اضافه خدمت سنواتی کارکنان وظیفه حین خدمت و مشمولان غایبی که تا یکم مهرماه سال جاری وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند بخشیده می شود .

این بخشودگی فقط شامل اضافه خدمت های90 و180 روز بوده وسایر تبعات غیبت برای استفاده از انواع معافیت های تحصیلی و کفالت پابرجاست و این دسته از مشمولان نمی توانند به دلیل داشتن غیبت از معافیت های کفالت ،تحصیلی و... بهره مند شوند .
اضافه خدمت سنواتی مشمولان غایبی که تا تاریخ 1402/07/1 از طریق دفاتر الکترونیک انتظامی(پلیس+10)در خواست اعزام به خدمت خود را ثبت کنند  پس از اعزام به خدمت بخشیده می شود .
مشمولان غایبی که تا تاریخ مذکور درخواست معافیت پزشکی داشته اند و نتیجه ی آن  منجر به اعزام به خدمت شده است  در صورت اعزام به خدمت ،غیبت  آنان مورد بخشودگی قرار می گیرد.
مشمولان غایبی که تا تاریخ 1402/07/1 متقاضی ثبت درخواست اعزام بوده اگر با تشخیص پزشک معاین اولیه به حوزه پزشکی معرفی شوند چنانچه در فرآیند رسیدگی در شوراهای پزشکی و مراکز معاینات تخصصی مرتکب عدم حضور نشوند، می توانند از بخشودگی اضافه خدمت بهره مند شوند.
مشمولان غایبی که درخواست معافیت کفالت وموارد خاص ثبت کرده اند و به دلیل عدم احراز شرایط، در وضعیت عدم معافیت قرار گرفته اند چنانچه تا تاریخ یکم مهرماه سال جاری درخواست اعزام به خدمت ثبت کنند از تسهیلات بخشودگی اضافه خدمت برخوردار می شوند.
کارکنان وظیفه دارای غیبت سنواتی که در حین خدمت مرتکب فرار از خدمت شده چنانچه تا تاریخ یکم مهر ماه 1402به یگان خدمتی خود را معرفی کنند، تسهیلات بخشودگی اضافه خدمت به آنان نیز تعلق می گیرد.
کارکنان برکنار شده از نیروهای مسلح ، متعهدین خدمت دستگاه های دولتی  و نخبگان نیروهای مسلح و استعدادهای درخشان که دارای اضافه خدمت سنواتی هستند در صورتی که تا مورخ1402/07/01درخواست اعزام ثبت کنند از بخشودگی اضافه خدمت برخوردار خواهند شد.
در این اطلاعیه آمده است ، مشمولان و خانواده های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir و یا کانال سازمان در پیام رسان های داخلی(سروش،ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

عدم صدورمجوز خروج از کشور برای دانشجویان مشمول فاقد معافیت تحصیلی

به گزارش معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی سردار"رحمان علیدوست"اظهارکرد:با توجه به در پیش بودن ایام محرم و مراسم راهپیمایی اربعین حسینی و افزایش تقاضای مشمولان دانشجو برای دریافت مجوز خروج از کشور به صورت غیرحضوری و اینترنتی،کلیه افراد متقاضی می بایست قبل از ثبت وارائه درخواست مجوز خروج از کشور از صدور معافیت تحصیلی خود اطمینان حاصل نمایند.

وی گفت : مشمولان دانشجوی عزیز می بایست با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک سازمان به نشانیsakha.epolice.ir نسبت به ثبت معافیت تحصیلی خود اقدام کنند.

سردارعلیدوست ادامه داد: درصورتی که سنوات مجاز تحصیلی دانشجویان به اتمام رسیده است و هنوز موفق به فارغ التحصیلی نشده اند می توانندباموافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه مربوطه،از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) درخواست سنوات ارفاقی خود را ثبت کنند.

وی تاکید کرد : در صورت عدم ثبت معافیت تحصیلی دانشجویان در سامانه وظیفه عمومی و یا عدم تعیین تکلیف سنوات تحصیلی و اخذ مجوز،این مشمولان مجاز به خروج از کشور نیستند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجابیان کرد: با توجه به زمان باقی مانده تا این ایام از دانشجویان تقاضا می شود هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت تحصیلی خود اقدام کنند تا در زمان اوج درخواست ها با چالش مواجه نشوند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد:مشمولان و خانواده های آنان برای کسب اطلاعات بیشترمی توانندازطریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانیwww.vazifeh.police.ir و یاکانال سازمان درپیام رسانهای داخلی (سروش،ایتا وروبیکا) به نشانیkhabaresarbazi@ ازآخرین اخبارمربوطه مطلع شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin