۲۴ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه سال1400

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه سال1400
گروه ناجا - سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: مشمولان دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم، دیپلم و زیردیپلم که برگ آماده به خدمت به تاریخ اردیبهشت ماه 1400دارند، می بایست در محل و مراکزی که در برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعلام شده، حضور یابند.

در این اطلاعیه آمده است: کلیه مشمولان دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی، دیپلم و زیر دیپلم می بایست روز چهارشنبه یکم اردیبهشت ماه سال 1400در ساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی نامه مشمولان اعلام شده، حضور یابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

مشمولان می بایست اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ آماده به خدمت، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص مانند: تاهل، گواهی فوت والدین، جانبازان بالای 10 درصد، خانواده درجه یک شهدا و ... را به همراه خود داشته باشند.

گفتنی است؛ برای پیشگیری از بروز و شیوع ویروس کرونا ، مشمولان اعزامی در روز اعزام توسط وظیفه عمومی استان ها و مراکز آموزش نیروهای مسلح مورد معاینه قرار می گیرند.

لازم به ذکر است: عدم حضور به موقع در زمان و محل های تعیین شده ، غیبت محسوب شده و برابر ماده 10 و 58 قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان رفتار خواهد شد .

این سازمان در این اطلاعیه متذکر شده است؛ متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره 096480 و یا کانال سازمان به نشانی khabaresarbazi @ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.#
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

آموزش مهارت به سربازان ارتش امری ضروری است

فرمانده ارشد نظامی استان کردستان:
آموزش مهارت به سربازان ارتش امری ضروری است
فرمانده ارشد نظامی استان کردستان با بیان اینکه آموزش مهارت به سربازان در ارتش از ضروریات است، گفت: معرفی سربازان به مراکز فنی و حرفه ای و اعطای گواهینامه بعد از پایان هر دوره به آن ها از جمله اقدامات آموزشی ارتش است.





به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر؛ امیر سرلشکر رحمت پور، ارشد نظامی استان کردستان، امروز (۲۸فروردین) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: لشکر 28 پیاده کردستان اکنون به بردهای کوتاه و بلند مجهز شده و توسعه پیدا کرده است و با 5 گروه توپخانه مناطق مختلفی را تحت پوشش قرار می دهند، از جمله گروه 33 توپخانه کردستان، پشتیبانی قرارگاه منطقه غرب بوده و استان های کردستان و کرمانشاه و ایلام را به لحاظ توپخانه پشتیبانی می کند.

وی افزود: امسال به پاس گرامیداشت شهدای والامقام ارتش جمهوری اسلامی ایران شهید قرنی، شهید صیاد شیرازی و شهید سلیمانی، از روز شهادت شهید صیاد شیرازی در تاریخ 21 فروردین ماه تا روز شهادت شهید قرنی به عنوان دهه گرامیداشت ارتش نام گذاری شده است.

فرمانده ارشد نظامی استان کردستان، اسامی روزهای دهه گرامیداشت ارتش را عناوین "ارتش، صیاد شیرازی، ولایتمداری"، "ارتش حصار امن ملت"، "ارتش بصیرت انقلابی، دشمن ستیزی"، "ارتش، مردم یاری"، "ارتش خودباوری و خودکفایی"، "ارتش کرامت سربازی"، "ارتش معنویت محوری"، "ارتش و تقویت بسیج"، "ارتش بزرگداشت حماسه آفرینی های نیروی زمینی"، "ارتش و گرامیداشت خانواده" "ارتش تقویت جبهه مقاومت"، "ارتش ایثار و شهادت نشان فداکاری"، "ارتش و سپاه، اتحاد همدلی"، ذکر کرد.

ارشد نظامی استان کردستان خدمات ارتش به مردم را بی دریغ و بدون واسطه ذکر کرد و افزود: مردم یاری از جمله عملکردهای مطلوب ارتش است که همیشه به بهترین نحو صورت گرفته است؛ در زلزله اخیر مریوان نیروهای ارتش بلافاصله در روستاهای زلزله زده برای کمک به مردم حضور داشتند.

وی ادامه داد: شهدای ارتش در مناطق بسیار سختی خدمت کرده اند و این افتخار است که برای دفاع از مرزهای کشور در حال خدمت هستیم و هر جا که سختی بوده و مردم نیاز به کمک دارند حضور خواهیم داشت.

امیر رحمت پور با اشاره به اینکه بیشترین شهدای ارتش کردستان در مقابل ارتش بعث عراق تقدیم شده است بیان کرد: لشکر 28 پیاده کردستان تا کنون برای دفاع از مرزهای کشور،  13700جانبار و ۴۰۰۰شهید تقدیم کرده است که باید این رشادت ها بیشتر بازگو شود.

فرمانده ارتش کردستان با بیان اینکه امسال باتوجه به شیوع کرونا بیشتر فعالیت های گرامیداشت دهه ارتش به صورت مجازی است، عنوان کرد: سال گذشته به مناسبت گرامیداشت روز ارتش رژه پیاده و موتوری اجرا شد اما امسال برای جلوگیری از شیوع کرونا رژه شهری حذف شده و فقط رژه موتوری در پادگان سنندج برگزار می شود.

وی با بیان اینکه نیروهای ارتش همیشه آمادگی خدمت به مردم استان را در سوانح مختلف دارد افزود: در راستای مقابله با کرونا در شهر سنندج اقدامات زیادی از جمله شستشوی خیابانها، رفع آلودگی و استفاده از بیمارستان ارتش انجام شده است.

امیر رحمت پور با اشاره به اینکه جلوگیری از شیوع کرونا در ارتش با نظم خاصی انجام شده و خوشبختانه تا کنون تعداد بسیار کمی از سربازان ارتش به کرونا مبتلا شده اند ادامه داد: جامعه باید از اقدامات ارتش الگوگیری کند.

وی عنوان کرد: افزایش سطح آموزش و سطح آمادگی رزم اصلی ترین وظیفه ارتش در قبال نیروها است، همچنین مردم یاری از مهمترین وظایف ارتش است، که تا کنون این امر را به نحو احسن انجام داده یم.

به گفته وی، تلاش برای عمران کشور به ویژه در مناطق محروم، مشروط به اینکه به ماموریت های اصلی ارتش لطمه وارد نشود، سومین وظیفه اصلی ارتش است.

فرمانده ارشد نظامی استان کردستان با بیان اینکه آموزش مهارت به سربازان در ارتش از ضروریات است، یادآور شد: معرفی سربازان به مراکز فنی و حرفه ای و اعطای گواهینامه بعد از پایان هر دوره به آن ها از جمله اقدامات آموزشی ارتش است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

سربازان بوشهری مهارت‌ می‌آموزند/ اشتغال ۹۰ درصدی در پایان خدمت

مدیرکل فنی و حرفه‌ای بوشهر:
سربازان بوشهری مهارت‌ می‌آموزند/ اشتغال ۹۰ درصدی در پایان خدمت
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از ارائه مهارت‌های اموزشی به سربازان خبر داد و گفت: این آموزش‌ها ۹۰ درصد منجر به اشتغال سربازان پس از پایان خدمت دوره ضرورت می‌شود.عبدالمجید دراهکی صبح شنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه مهارت آموزی و اشتغال کشتی‌سازی در بوشهر اظهار داشت: مهارت‌آموزی نیاز جامعه است و ...






به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر؛ مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از ارائه مهارت‌های اموزشی به سربازان خبر داد و گفت: این آموزش‌ها ۹۰ درصد منجر به اشتغال سربازان پس از پایان خدمت دوره ضرورت می‌شود.

 

عبدالمجید دراهکی صبح شنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه مهارت آموزی و اشتغال کشتی‌سازی در بوشهر اظهار داشت: مهارت‌آموزی نیاز جامعه است و تحصیلات دانشگاهی به تنهایی منجر به رفع بیکاری و اشتغال نمی‌شود.

 

وی تاکید کرد: گروه کاری تخصصی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان نیروهای مسلح با فراهم کردن زمینه اشتغال سربازان وظیفه می‌تواند فرصتی برای جوانان جویای کار پس از پایان خدمت سربازی فراهم کند.

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر همکاری در تدوین استانداردهای آموزشی، اشتغال سربازان مهارت آموخته در صورت نیاز در پایان خدمت دوره ضرورت، ایجاد زمینه مهارت آموزی سربازان در محیط کار واقعی و فراهم کردن امکانات کاربینی مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای در شرکت شهید محلاتی را از مهمترین تعهدات طرف دوم این تفاهم نامه دانست.

 

دراهکی آموزش به سربازان را امری واجب برشمرده و گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر آمادگی دارد تا در تمامی شهرستان‌های استان و متناسب با نیاز نیروهای مسلح طرح مهارت آموزی سربازان در محیط واقعی کار و همچنین ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح پادگان‌ها را اجرا کند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان وظیفه دریافت گواهینامه مهارت نیست، بلکه فراگیری یک فن و حرفه متناسب با نیاز بازار کار و به منظور توانمند سازی آنان است.

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر تصریح کرد: در قالب اجرای این تفاهم نامه همکاری ۱۵۰ سرباز با حضور در محیط کار واقعی مهارت‌های فنی را در بیش از ۱۰ کارگاه شرکت شهید محلاتی فرا خواهند گرفت و همچون سال‌های گذشته در صورت نیاز شرکت در همان کارگاه‌ها مشغول به کار خواهند شد.

وی افزود: اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی برای سربازان وظیفه یکی از مفید ترین آموزش‌های ارائه شده توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است که ۹۰ درصد منجر به اشتغال سربازان پس از پایان خدمت دوره ضرورت می‌شود.

 

دراهکی با بیان اینکه سربازان مهارت آموخته در محیط کار واقعی در شرکت کشتی سازی شهید محلاتی بر اساس نیاز شرکت و مهارت فرد در این شهرکت مشغول به کار خواهند شد، افزود: لازم است تا هر سرباز وظیفه در زمان پایان دوره سربازی علاوه بر کارت پایان خدمت یک و یا چند گواهینامه مهارت نیز داشته باشد تا بتواند به سرعت جذب بازار کار شود.

 

وی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه با هدف برآورد نیاز استان به منابع انسانی ماهر و کارآمد و استفاده از ظرفیت‌های اشتغالزایی شرکت شهید محلاتی منعقد شده است، بیان داشت: مدت اجرای این تفاهم نامه از فروردین ماه ۱۴۰۰ به مدت یکسال شمسی است و در این مدت سربازان مهارت آموخته پس از پایان خدمت در صورت نیاز واحدهای شغلی شرکت جذب بازار کار خواهند شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

در موضوع سربازی باید به سوالات مردم پاسخ منطقی داد

معاون تربیت و آموزش ارتش: در موضوع سربازی باید به سوالات مردم پاسخ منطقی داد/ به بازی‌های سیاسی کار نداریم
امیر شیخ گفت: برای دفاع نیرو می‌خواهیم چه حرفه‌ای چه وظیفه باشد باید بتوانیم این نیرو را برای انجام ماموریت در اختیار داشته باشم. به سوالات مردم هم باید پاسخ منطقی داده شود.





به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر، امیر سرتیپ علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی ارتش گفت: تهدیدات روز به روز عوض می‌شود بنابراین توانمندی خودمان را باید متناسب با این تهدیدات ایجاد کنیم لذا نظام تربیت و آموزش  ارتش متناسب با تهدیدات و به روز است.

مشروح مصاحبه به این شرح است:
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

سردار"تقی مهری" در جمع سربازان:سال نو را تبریک گفتند

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

برگزاری سیزدهمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) و جوان سرباز ناجا در کردستان

برگزاری سیزدهمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) و جوان سرباز ناجا در کردستان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

چهارمین جلسه سربازان مشاور فرماندهی انتظامی تهران بزرگ

چهارمین جلسه سربازان مشاور فرماندهی انتظامی تهران بزرگ

 

چهارمین جلسه سربازان مشاور این فرماندهی با حضور نمایندگان سرباز پلیس های تخصصی وستادی این یگان برگزار ، که در این جلسه ایده ها و مشکلات اعلامی سربازان نماینده مورد بررسی واقع و دستورات لازم در خصوص رفع مشکلات صادر گردید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

تجلیل وقدردانی از سربازان نمونه رده های تابعه فاتب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

نگهبانی از مرزهای کشور امری مقدس و افتخاری جاویدان است

نگهبانی از مرزهای کشور امری مقدس و افتخاری جاویدان است

وی نگهبانی از مرزهای کشور را امری مقدس و افتخاری جاویدان دانست و ادامه داد: وظیفه ما مرزداران، حفظ و حراست از نوار مرز و جلوگیری از ورود قاچاق و حفظ امنیت در مرز است که در راستای این وظیفه باید توان عملیاتی و آمادگی رزمی و سطح آموزش خود را ارتقاء داده تا بتوانیم مؤثرتر و توانمندتر در ایفای وظایف محوله خویش ظاهر شویم.

فرمانده مرزبانی ناجا در راستای افزایش تعاملات درون و برون سازمانی، به لزوم انجام تعامل با مرزنشینان در راستای کنترل مطلوب نوار مرزی و استفاده از ظرفیت ها اشاره کرد و همچنین بر نگهداشت صحیح و اصولی اموال و خودروهای سازمانی تأکید کرد و عنوان داشت: حفظ بیت المال و استفاده بهینه از اموال سازمانی و رعایت اصل صرفه جویی از مهم ترین تمهیدات است که باید سرلوحه کار مرزداران قرار گیرد.

وی در پایان بر لزوم و استمرار آموزش در هر زمان و در هر مکان تأکید کرد و گفت: با توجه به حساسیت های کاری مرزبانی در حفظ امنیت مرز، توجه بر امر آموزش یکی از کلیدی ترین موارد در انجام تاکتیک ها در مواقع رزم و عملیات است تا در هنگام اجرای مأموریت ها موفق و سربلند باشید که تا الان هم به لطف خداوند همین طور بوده است.

گفتنی است؛ سردار "یحیی الهی"؛ فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه و سردار "کیاست سپهری"؛ فرمانده مرزبانی استان ایلام سردار "گودرزی" فرمانده مرزبانی ناجا را در این بازدید همراهی کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

بازدید نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح از کارگاه های مهارت آموزی

بازدید نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح از کارگاه های مهارت آموزی


در راستای اجرای طرح قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه، جمعی از نمایندگان ستاد مشترک کل نیروهای مسلح و فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه آذربایجان ضمن بازدید از کارگاه های آموزشی، مهارت آموزی و مرکز آموزش فنی و حرفه ای پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز، فعالیتها و تجهیزات این مرکز را مورد ارزیابی قرار دادند.
امیر سرتیپ دوم خلبان سعید رسولی فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز، ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای آموزشی انجام شده گفت: در مرکز مهارت آموزی پایگاه هوایی شهید فکوری بیش از سی رشته شغلی مختلف به کارکنان وظیفه آموزش داده می شود.
گفتنی است، در حاشیه این مراسم، ضمن بررسی نقاط صف و قوت، راهکارهای عملی برای اجرای دقیق این طرح در مراکز سربازی با حضور مسئولان ارائه شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

بازدید فرمانده حفاظت فیزیکی نیروی هوایی ارتش از قرارگاه سربازی پایگاه هوایی تبریز

بازدید فرمانده حفاظت فیزیکی نیروی هوایی ارتش از قرارگاه سربازی پایگاه هوایی تبریز


سرهنگ دهقان در بازدید از قرارگاه سربازی پایگاه هوایی تبریز گفت: حفظ کرامت نسل جوان جامعه سربازی و ارتقای وضعیت محیطی و معیشتی نوعی عبادت و خدمت به خلق است.

سرهنگ دهقان فرمانده حفاظت فیزیکی نیروی هوایی ارتش با حضور در پایگاه هوایی شهید فکوری در جمع فرماندهان دژبان و فرماندهان قراگاه سربازی با تبریک سال نو و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از اقدامات جهادی انجام شده در راستای ارتقای سلامت و نشاط در محیط پیرامونی سربازان قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه تلاش برای حفظ کرامت نسل جوان جامعه سربازی و ارتقای وضعیت محیط زیست و معیشت نوعی عبادت و خدمت به خلق است گفت: خدمت سربازی دوره آماده سازی برای ورود به عرصه مختلف زندگی وجامعه است و از توجه ویژه مسئولین این یگان به امر سربازی تشکر می کنم.

سرهنگ دهقان با اشاره به اینکه فرمانده نیروی هوایی ارتش از سربازان بعنوان سرمایه عظیم نیروی جوان و آینده ساز وموتور پیشران کشور یاد می کنند اظهار کرد: هرگونه کوتاهی دراین زمینه گناهی غیر قابل اغماضاست.

فرمانده حفاظت فیزیکی نیروی هوایی ارتش با اشاره به برگزاری دوره های بصیرت افزایی، ارتقا مهارت اجتماعی و آموزش شغلی سربازان بر حفظ و سرلوحه قرار دادن رعایت اصول امنیتی و فرامین نظامی به نحو مطلوب تاکید کرد.

سرهنگ دهقان در پایان خاطرنشان کرد: شما سربازان ایران اسلامی باید به این لباس سربازی که به تن کرده اید افتخار کنید، زیرا پاسداری از میهن عزیزمان برای ما یک ارزش محسوب می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در جمع سربازان پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند

حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در جمع سربازان پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند

 

فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در جمع سربازان پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند گفت: حضور مقتدرانه نیروهای مسلح ایران اسلامی در هر منطقه ای باعث افزایش امنیت پایدار می شود.
امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه از پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند بازدید کرد.
فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در قرارگاه سربازی اظهار کرد: اکنون که لباس سربازی به تن کرده ایم، به این لباس افتخار می‌کنیم زیرا حرمت و پاسداری از میهن عزیز برای ما یک ارزش محسوب می شود و در کلام بزرگان نیز اجر و پاداش بزرگی برای آن ذکر شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سایه حضور مقتدرانه و قدرتمندانه نیروهای مسلح است که مردم می توانند احساس امنیت کنند و زندگی بدون دغدغه ای داشته باشند و سهم بزرگی در برقراری این امنیت از آن شما سربازان عزیز است.
امیر سرتیپ نصیرزاده در این مراسم ضمن دیدار چهره به چهره با سربازان، مشکلات خدمتی کارکنان وظیفه را مورد بررسی قرار داد و دستور لازم برای حل مشکلات آنان صادر کرد.
گفتنی است، بازدید از ساختمان های در حال احداث پایگاه هوایی جدید بیرجند و بخش های مختلف پایگاه شهید حسینی در منطقه خور از دیگر برنامه های فرمانده نیروی هوایی ارتش و هیئت همراه بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

تجلیل از خانواده شهدای سرباز توسط ارشد نظامی ارتش در بوشهر

تجلیل از خانواده شهدای سرباز توسط ارشد نظامی ارتش در بوشهر


به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش انجام شد

تجلیل از خانواده شهدای سرباز توسط ارشد نظامی ارتش در بوشهر

همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت سپهبد صیاد شیرازی و روز ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان صدقی از خانواده شهیدان سرباز موسوی و جوکار تجلیل کرد.

به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی و 29 فروردین سالروز ارتش جمهوری‌اسلامی ایران و در راستای تکریم از خانواده معظم و معزز شهدا، امیر سرتیپ دوم خلبان نعمت الله صدقی ارشد نظامی ارتش و فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر و حجت الاسلام والمسلمین علی فرجی هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی های آجا و رییس عقیدتی سیاسی این یگان با خانواده سربازان شهید سید ابراهیم موسوی جمعی نیروی دریایی ارتش و شهید محمد رضا جوکار جمعی پدافند دیدار و با اهدا هدایایی از خانواده این شهیدان بزرگوار تجلیل کردند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

بهره مندی ۵۰۰دانش آموخته از تسهیلات نظام وظیفه

بهره مندی ۵۰۰دانش آموخته از تسهیلات نظام وظیفه


معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اجرای طرح جایگزین خدمت نظام وظیفه عمومی، انجام طرح‌های پژوهشی را در کشور توسعه داد.

مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور به دنبال بازگرداندن و استفاده از توان متخصصان ایرانی خارج از کشور به نفع توسعه فناورانه کشور است. کاری که در قالب ارائه فرصت مطالعاتی، راه اندازی کسب و کارهای فناورانه، اشتغال در شرکت‌های فناور، خدمت نظام وظیفه تخصصی، برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی اجرایی شده و روشی مؤثر برای برقراری ارتباط مؤثر میان متخصصان با مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور محسوب می‌شود.
اجرای طرح جایگزین خدمت نظام وظیفه عمومی به عنوان یکی از نقاط قوت این برنامه توانسته ۵۰۰ نفر از دانش آموختگان ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا را به جای گذراندن دوره سربازی به ارائه طرح‌های پژوهشی تشویق کند.
این طرح شامل انجام یک پروژه تحقیقاتی در مدت حداقل ۱۴ ماه به عنوان جایگزین خدمت نظام وظیفه عمومی است که با مجوز ستاد کل نیروهای مسلح اجرایی می‌شود. در این برنامه امکان انجام پروژه جایگزین در خارج از کشور برای دانش‌آموختگان ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا با سابقه همکاری با مراکز فناور معتبر خارجی یا عضو هیأت علمی ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا، وجود دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

خبرهای خوب برای خانواده سربازان و نیروهای مسلح کشورمان

خبرهای خوب برای خانواده سربازان و نیروهای مسلح کشورمان

امید نوروزی رئیس بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح درباره آخرین اخبار در حوزه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح گفت: ما بر اساس کار کارشناسی و مجوز‌هایی که از ستاد کل نیرو‌های مسلح دریافت کرده ایم می خواهیم تا از ابتدای سال ۱۴۰۰ سربازانی که در طول خدمت سربازی خود دچار بیماری‌های صعب العلاج می‌شوند، خود و خانواده شان را تا یک سال پس از پایان خدمتشان هم تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار دهیم.

وی ادامه داد: این کار در راستای فرمان فرمانده معظم کل قوا انجام می‌شود که همواره بر تکریم سربازان تاکید دارند.

رئیس بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح اظهار کرد: ما در قانون خدمات درمانی خود موضوعی به نام سقف درمانی نداریم و حداکثر نیاز جامعه هدفمان را تحت پوشش قرار می‌دهیم.

وی افزود: بحث دیگر هم این است که ما بیماری‌های صعب العلاج و پر هزینه را به صورت گسترده و به روز بررسی و ارزیابی کرده و افزایش می‌دهیم. همچنین در سال ۹۹ حدود ۸۰ بیماری صعب العلاج جدید را به بسته خدماتی خود اضافه کرده ایم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

بازگشت ۳۰ هزار سرباز فراری به خدمت

بازگشت ۳۰ هزار سرباز فراری به خدمت

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح از بازگشت ۳۰ هزار سرباز فراری به خدمت در طرح بازگشت به سنگر خبر داد.

حجت‌الاسلام شکرالله بهرامی در آئین معارفه دادستان نظامی استان تهران در جمع خبرنگاران در ارتباط با طرح بازگشت به سنگر و خبرهای جدید در رابطه با این طرح گفت: ما این طرح را به این منظور طراحی کردیم که سربازان تصور نکنند که حالا که از خدمت سربازی فرار کردند دیگر نمی‌توانند برگردند، بعضی از آن‌ها از این موضوع می‌ترسیدند، ما گفتیم به سنگرهای خود برگردید و خدمت خود را تمام کنید و بعد از پایان خدمت از معافیت‌های قانونی برخوردار می‌شوید بنابراین آن‌هایی که هنوز به خدمت برنگشتند، برگردند و تا الان بیش از ۳۰ هزار نفر در مدت کمتر از دو سال برگشتند.

وی افزود: این ۳۰ هزار نفر فرار از خدمت داشتند و خدمت خود را انجام دادند و از معافیت‌ها هم بهره‌مند شدند. به لحاظ اقدامات پیشگیرانه‌ای که انجام دادیم فرار از سربازی کم شده است که این نتیجه خوشایندسازی محیط خدمت، لباس‌ها، غذاها و... و برخورد مسئولان با آن‌ها بوده که بسیار کارساز بوده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

با شرایطی که ایران دارد حذف خدمت سربازی معنی ندارد

سردار شکارچی؛
با شرایطی که ایران دارد حذف خدمت سربازی معنی ندارد
سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح گفت:برخی برای جلب توجه افکار عمومی یا بعضاً برای منافع شخصی یا حزبی سخن از حذف سربازی به میان می‌آورند.




 موضوع سربازی اخیرا در برخی محافل و رسانه‌ها مطرح شده است. خدمت وظیفه عمومی همواره یکی از موضوعات مطرح درباره جوانان بوده است و در برخی برهه‌ها، خدمت وظیفه عمومی یا همان سربازی با تغییر و تحولاتی مواجه شده است. با این حال و با وجود برخی تغییرات مناسب انجام‌شده، هنوز تا وضعیت مطلوب سربازی برای جوانان و استفاده مفید از این دوران فاصله زیادی مانده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

حقوق سربازان در سال ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد

حقوق سربازان در سال ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد



موضوع حقوق سربازان از جمله مسائلی است که سال‌هاست بحث بسیاری در مورد آن وجود داشته و همواره یکی از کمترین حقوق‌های دریافتی به این قشر تعلق می‌گیرد، با این وجود در سال ۹۹ ستادکل نیروهای مسلح پیگیری‌های زیادی را برای این افزایش حقوق انجام داده و رقم دریافتی سربازان افزایش چشم‌گیری داشت. رقمی که سخنگوی ستادکل نیروهای مسلح گفته که در سال ۱۴۰۰ نیز دوباره افزایشی چشمگیر خواهد داشت.

سردار ابوالفضل شکارچی  سخنگوی ارشد ستادکل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر، درباره اینکه آیا حقوق سربازان در سال ۱۴۰۰ نیز افزایش پیدا می‌کند، یا خیر؟ گفت: ما پیگیری‌های زیادی در ستادکل نیروهای مسلح انجام دادیم و  مجلس و دولت به ما قول داده‌اند که حقوق سربازان افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه تحقق این موضوع به تصمیم و اراده دولت بستگی دارد، گفت: هم مجلس و هم سازمان برنامه و بودجه قول دادند که حقوق سربازان را افزایش بدهند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اضافه کرد: در همین راستا نیز حتما حقوق سربازان در سال ۱۴۰۰ در یک حد قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا خواهد کرد و این افزایش علاوه بر آن مبلغی است که در سال ۹۹ افزایش یافته بود. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

تاکید بر همکاری قرارگاه مهارت آموزی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

در دیدار فرمانده قرارگاه مهارت آموزی و معاونت علمی ریاست جمهوری مطرح شد؛
تاکید بر همکاری قرارگاه مهارت آموزی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری





به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر؛ دیدار فرمانده قرارگاه مهارت آموزی با معاون علمی رئیس جمهور و رئیس بنیاد نخبگان روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۳ برگزار شد


بنابر این گزارش سردار سپهر فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی به همراه آقای دکتر اثباتی،  سردار کمالی و آقای هاشمی با جناب آقای دکتر ستاری  معاون علمی ریاست جمهوری و رئیس بنیاد نخبگان دیدار کردند.

 در این دیدار که بعضی از معاونین جناب آقای دکتر ستاری حضور داشتند سردار سپهر با  اشاره به مشکل معیشت و اشتغال در کشور و مسئولیت دستگاه‌های دولتی و اجرایی کشور تاکید کردند.  با استفاده از ظرفیت سربازی  می توان ‏برای رفع این مشکل کمک کرد. در این راستا به ایجاد مراکز نوآوری در چهار سازمان نیروهای مسلح  اشاره داشتند و سپس با توجه به محورهای تفاهم نامه همکاری به ادامه فرآیندهای همکاری اشاره داشتند جناب آقای ستاری نیز با تاکید بر   ادامه همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و قرارگاه از طرح ایجاد مراکز نوآوری استقبال نموده و دستورات لازم را برای همکاری همه جانبه صادر نمودند، و در خصوص تفاهم‌نامه و فرایندها نیز ادامه همکاری برابر روال گذشته را مجددا مورد تاکید قرار دادند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

جلسه مشترک فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی به همراه معاونین و فرمانده بسیج سازندگی کشور برگزار شد

گسترش همکاری دوجانبه بسیج و قرارگاه مرکزی مهارت آموزی
جلسه مشترک فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی به همراه معاونین و فرمانده بسیج سازندگی کشور برگزار شد





به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر؛ در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۵ جلسه مشترک فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی به همراه معاونین و فرمانده بسیج سازندگی کشور برگزار شد .

 بنابر این گزارش در این جلسه راه‌های گسترش همکاری در خصوص آموزش مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه بخصوص بسیجیان مذاکره گردید و بسیج سازندگی طرح اولیه خود را ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هماهنگی شد با تشکیل جلسات کارشناسی در دو سطح کارشناسان و مسئولین قرارگاه و بسیج سازندگی با توجه به تجربیات قرارگاه مهارت آموزی و بسیج سازندگی این طرح در ابعاد مختلف بررسی و نهایی شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin