۱۷ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

فراخوان مشمولان اعزامی مهر ماه 1401

به گزارش معاونت اجتماعی  سازمان وظیفه عمومی فراجا , این سازمان در اطلاعیه ای اعلام کرد: کلیه مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ مهر ماه سال 1401دریافت کرده اند، می بایست با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) ، برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج درآن اقدام کنند.

این دسته از مشمولان می بایست در تاریخ مهرماه سال 1401 درساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی نامه مشمولان اعلام شده ، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

مشمولان اعزامی می بایست کارت تزریق واکسیناسیون کووید 19 و واکسن مننژیت و دوگانه را در روز اعزام به همراه داشته باشند.

مشمولان می بایست اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ آماده به خدمت، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون،کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص را به همراه خود داشته باشند.

در این اطلاعیه آمده است ،عدم حضور به موقع در زمان و محل های تعیین شده، غیبت محسوب شده و برابر ماده 10 و 58 قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان رفتار خواهد شد.

این سازمان دراین اطلاعیه متذکرشده است، متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانند از طریق کانال خبرسربازی در پیام رسان سروش به نشانی khabaresarbazi  @ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

اختصاص 10 درصد از مشاغل شهرک های صنعتی به کارکنان وظیفه منقضی خدمت

با توجه به هماهنگی هایی که با استانداری تهران انجام گرفته , 10 % درصد از مشاغل شهرک های صنعتی به کارکنان ماهر منقضی خدمت اختصاص داده شده است . اسامی این مشاغل محل اجرا و تلفن های تماس با کارفرمایان در سایت سازمان بارگذاری شده است . متقاضیان واجد شرایط می توانند بر اساس تخصص و مهارتی که دارند با کارفرمایان تماس, و یا مراجعه و نسبت به سیر مراحل پذیرش اقدام نمایند


دریافت فایل

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

این گروه از سربازی معاف می شوند

سردار مهری گفت: تمامی افرادی که مشمول غایب بودند از سال ۹۴ تا ۹۷ یعنی بیش از ۸ سال غیبت داشتند که می‌توانستند با پرداخت جریمه کارت معافیت داشته باشند و دیگر خبری از خرید خدمت نیست و مهلتش تمام شده است.

تمامی افرادی که در بازی‌های المپیک بتوانند مقام بیاورند معافیت به آنها تعلق می‌گیرد. سه رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال هم شامل معافیت هستند، در نتیجه تمامی افرادی که ورزشکار هستند می‌توانند از قانون سرباز قهرمان استفاده کنند.


تمامی افرادی که از طرف بنیاد ملی نخبگان به عنوان نخبه اعلام می‌شوند فقط دوره آموزشی دارند و باقی مدت سربازی بر آنها بخشیده می‌شود و به آنها کارت پایان خدمت داده می‌شود.


 نخبگان غایبی که خارج از کشور هستند اگر پروژه تحقیقاتی در کشور انجام دهند نیز برایشان کارت پایان خدمت صادر می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

تشریح ضوابط و مقررات صدور معافیت تحصیلی در سال 1401


ضوابط و مقررات صدور معافیت تحصیلی در سال 1401

وی در تشریح ضوابط و مقررات صدور معافیت تحصیلی در سال 1401 بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه های عالی کشور هستیم ضروری است کلیه مشمولان مقاطع تحصیلی دانشگاهی و دیپلم که در خرداد، تیر و شهریور ماه سال گذشته فارغ التحصیل شده اند فقط تا پایان شهریور ماه امسال مهلت تعیین تکلیف وضعیت خدمتی دارند بنابراین این دسته از عزیزان در صورت قبولی در دانشگاه می بایست هرچه سریع‌تر برای ثبت معافیت تحصیلی خود اقدام کنند.

هوشمندسازی سامانه‌های خدماتی سازمان وظیفه عمومی فراجا

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا با اشاره به هوشمندسازی سامانه های خدماتی سازمان وظیفه عمومی فراجا تصریح کرد: کلیه مشمولانی که موفق به پذیرش در دانشگاه های سراسر کشور شده اند، می توانند با مراجعه به اپلیکیشن پلیس من و یا سامانه سخا به نشانی sakha.epolice.ir درخواست خود را ثبت کنند و در صورت بروز مشکل در ثبت درخواست خود می توانند برای رفع آن به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) و یا معاونت‌های وظیفه عمومی در سراسر کشور مراجعه حضوری داشته باشند.

صدور مجوز خروج ازکشور برای 125 هزار مشمول غیر غایب

وی با اشاره به صدور مجوز خروج از کشور برای 125 هزار مشمول غیرغایب برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی اظهار داشت: در سال جاری برنامه سازمان وظیفه عمومی در راستای خروج از کشور مشمولان برای شرکت در مراسم معنوی اربعین حسینی، ثبت اینترنتی مجوز خروج از کشور برای مشمولان غیر غایب بوده است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در سال جاری مدت خروج از کشور برای مشمولان غیرغایب مشتاق به شرکت در این سفر معنوی از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر بدون نیاز به پرداخت وثیقه در نظر گرفته شده است.

سردار مهری بیان داشت: علاوه بر ارائه خدمات اینترنتی در صدور مجوز خروج از کشور برای مشمولان در این سفر معنوی، کارکنان خدوم وظیفه عمومی در سراسر کشور در معاونت وظیفه عمومی و همچنین در 7 پایانه مرزی کشور ازمرزهای شلمچه، چذابه، مهران ، خسروی، باشماق و فرودگاه امام خمینی (ره)  به مشمولان عزیز ارائه خدمات داشته اند.

وی تاکید کرد: در مجموع حدود 125 هزار مجوز خروج از کشور برای زیارت عتبات عالیات برای مشمولان غیر غایب صادر شده که در حدود 100 هزار مجوز خروج از کشور به صورت اینترنتی صادر شده و 25 هزار مجوز دیگر با مراجعه حضوری مشمولان صادر شده است.

محرومیت اجتماعی مشمولان غایب

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا عنوان کرد: در سال های اخیر موالید ذکور کشور در حدود 21 میلیون بوده که در حدود 85 درصد از موالید ذکور با ورود به سن مشمولیت وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کرده اند و فقط حدود 14 درصد مشمول غایب محسوب می شوند.

وی بیان داشت: مشمولان غایب در صورت عدم تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود با محرومیت های اجتماعی از جمله عدم صدور معافیت تحصیلی، خروج از کشور، عدم استخدام در سازمان های دولتی و غیر دولتی ،عدم ارائه وام و تسهیلات بانکی مواجه می شوند، همچنین کارفرمایان شرکت ها و کارخانه های خصوصی در صورت به کارگیری مشمولان غایب جریمه نقدی خواهند شد.

سردار مهری گفت: همچنین با توجه به اتصال وب سایت بانک مرکزی به اطلاعات سازمان وظیفه عمومی ،امکان ارائه وام و تسهیلات بانکی به مشمولان غایب مقدور نمی باشد.

حذف قانون جریمه مشمولان غایب از سال 97 به بعد

رئیس سازمان وظیفه عمومی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران خاطرنشان کرد:  قانون جریمه مشمولان غایب از سال 97 به بعد اجرا نشده است وتنها کسانی که تا پایان سال گذشته درخواست خود را ثبت و حداقل یک قسط را پرداخت کردند، می توانستند با پرداخت مابقی اقساط تا پایان سال گذشته از این قانون بهره مند شوند و در سال جاری به هیچ عنوان این قانون قابل اجرا نیست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

درگیری مرزبانان کرمانشاهی با قاچاقچیان - شهادت درگیری سرباز وظیفه مرزبانی فراجا پوریا سلیمی

در پی اعلام مرکز کنترل و پایش نوار مرزی مرزبانان استان کرمانشاه هنگ مرزی پاوه گروهان نوسود خبری مبنی بر تردد افراد غیر مجاز در سطح حوزه نوار مرزی بلافاصله تیمی به محل مورد نظر مراجعه و قاچاقچیان پس از مشاهده مرزبانان اقدام به درگیری می نمایند

متاسفانه در این درگیری سرباز وظیفه مرزبانی فراجا پوریا سلیمی مجروح و علی رغم  تلاش کادر پزشکی  نامبرده به درجه رفیع شهادت نائل می گردد .

شهید پوریا سلیمی ساکن کرمانشاه و مجرد می باشد.

  • شهید پوریا سلیمی
  • فرزند مسلم
  • متولد 1382/06/28
  • تاریخ شهادت : 1401/06/19
  • محل شهادت : حوزه هنگ مرزی پاوه
  • دین : اسلام
  • درجه : سرباز
  • استان سکونت : کرمانشاه
  • نوع استخدام : سرباز مرزبانی
    • علت شهادت : مبارزه با قاچاقچیان
    • عامل شهادت : درگیری
    • شرح علت شهادت : شهید مدافع وطن پوریا سلیمی سرباز هنگ مرزی پاوه کرمانشاه مورخ 1401/6/19 در عملیات مبارزه با قاچاقچیان به شهادت رسید.
    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    َAdmin

    اردوی یک روزه تفریحی، فرهنگی کارکنان وظیفه ف . ا . شهرستان جوین

    اردوی یک روزه تفریحی، فرهنگی کارکنان وظیفه ف . ا . شهرستان جوین


    به منظور بهینه سازی اوقات فراغت، ارتقاء روحیه ، سلامت جسمی و ایجاد نشاط و شادابی در بین کارکنان وظیفه، فرماندهی انتظامی شهرستان جوین از توابع استان خراسان رضوی، اقدام به برگزاری اردوی یک روزه تفریحی و ورزشی برای کارکنان وظیفه نمود.

     

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    َAdmin

    نشست معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا و معاون فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی نهاجا


    نشست معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا و معاون فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی نهاجا

     

    این نشست با هدف هم افزایی و هم اندیشی در راستای پیشبرد و توسعه تاثیر گذاری برنامه های فضای مجازی و با محوریت تولید محتواهای مشترک در فضای مجازی و تبادل نظرات و تجربیات برگزار شد.

    همچنین بازدید معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا از مرکز مدیریت فضای مجازی نهاجا از دیگر برنامه‌های نشست بود.


    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    َAdmin

    دستورالعمل نحوه رفتار با کارکنان وظیفه فراری جهت ترغیب به بازگشت به خدمت مقدس سربازی

    دستورالعمل نحوه رفتار با کارکنان وظیفه فراری جهت ترغیب به بازگشت به خدمت مقدس سربازی

     

    طرح بازگشت به سنگر
    به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی ارتش؛ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای خوشبین سازی محیط سربازی برای کارکنان وظیفه فراری که به صورت خود معرف مراجعه می نمایند مساعدت های ویژه ای در خصوص ادامه خدمت سربازی آنان از قبیل: ادامه خدمت در شهر محل سکونت یا محدوده آن در صورت امکان، خدمت در یگان های ستادی و پشتیبانی بنا به مدرک تحصیلی، توانایی و سن مشمولین، معرفی به کلاس های مهارت آموزی و اعطاء گواهینامه و رزومه کاری به کارکنان وظیفه ای که دوره های مربوطه را با موفقیت طی نموده اند، بخشش تمام یا قسمتی از اضافه خدمت انضباطی و سنواتی کارکنان واجد شرایط، کسر مدت 3 ماه از خدمت سربازی به ازای هر فرزند، برقراری حقوق و بهره مندی از مزایای دفترچه خدمات درمانی نیروهای مسلح برای فرد و عائله تحت تکفل وی(همسر و فرزندان) از لحظه مراجعت به یگان و.... را لحاظ نموده است.
    از این رو به کلیه کارکنان وظیفه فراری ابلاغ می گردد جهت اتمام باقیمانده سربازی خود، بهره مندی از مزایای کارت پایان خدمت دوره ضرورت و مساعدت های مذکور از این فرصت استفاده نموده و در اسرع وقت خود را به همراه مدارک شناسایی به عملیات نیروی انسانی آخرین یگان خدمتی مراجعه نمایند.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    َAdmin

    رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش: ایستادگی در مقابل امپراطوری رسانه ای دشمن از مصادیق جهاد کبیر است

    رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش: ایستادگی در مقابل امپراطوری رسانه ای دشمن از مصادیق جهاد کبیر است



    حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی در بازدید از پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند با حضور در جمع کارکنان وظیفه این پایگاه گفت: همگی ما لباس رزم بر تن کرده و آماده هر گونه جهاد در راه میهن عزیزمان ایران هستیم و اگر دشمنی از خطوط ما گذر کند آمادگی این را داریم تا با جهاد، جان خود را تقدیم اهداف و آرمانهای اسلام و انقلاب کنیم.
    به گزارش پایگاه فرهنگی سرباز و به نقل از روابط عمومی نیروی هوایی ارتش؛ حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش در بازدید از پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند با حضور در جمع کارکنان وظیفه این یگان اظهار کرد: جهادی که ما آمادگی جانفشانی در آن را داریم در روایات اسلامی جهاد اصغر نامیده می شود و خداوند متعال در قرآن از آن به عنوان جهاد با مال و جان سخن به میان آورده و آن را از نشانه های اهل احسان، اهل تقوا، رستگاری و اهل خیر دانسته است، اما جهاد دیگری که به مراتب سخت تر از این جهاد است، مبارزه با هوای نفس در خفا و آشکارا است که از آن به عنوان جهاد اکبر یاد شده است.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    َAdmin

    تجلیل از سرباز وظیفه شناس پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان و بلوچستان

    تجلیل از سرباز وظیفه شناس پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان و بلوچستان


    رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان از سرباز وظیفه حسن ریکی بعلت انجام خدمات موثر و خارج از وقت و رعایت انضباط فردی و اجتماعی ، داشتن فضایل اخلاقی ، با اهدا لوح سپاس تجلیل و تقدیر کرد.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    َAdmin

    دومین همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح

    دومین همایش مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه و جلب مشارکت همه اقشار و به‌ ویژه جامعه علمی کشور، پیرامون تحقق مأموریت اهداف قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه مبنی بر ارتقاء جذابیت و نشاط افزایی در دوران خدمت سربازی و اجرای بهینه طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در دوران قبل، حین و بعد از خدمت مقدس سربازی برگزاری می‌شود.

     

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    َAdmin

    مساعدت سازمان وظیفه عمومی برای رفع مشکل خروج از کشورمشمولان زائر عتبات عالیات متولد سال 1383

    به گزارش معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا،سردار "تقی مهری " اظهار کرد: در راستای ارائه تسهیلات  به  مشمولان غیرغایب متقاضی زیارت عتبات عالیات در ماه های محرم و صفر به ویژه راهپیمایی اربعین حسینی،این دسته از عزیزان در صورت نداشتن غیبت سربازی می توانند بدون نیاز به پرداخت وثیقه و با ثبت درخواست خود بصورت اینترنتی در این سفر معنوی شرکت کنند.

    وی گفت :کلیه مشمولان غیرغایب که قصد حضور در این مراسم پرشکوه را دارند می بایست در محدوده زمانی هشتم مرداد ماه تا پنجم مهرماه مصادف با اول محرم الحرام تا پایان ماه صفر ، از طریق سامانه sakha.epolice.ir   نسبت به ثبت درخواست خروج از کشور اقدام کنند.

    سردارمهری بیان  کرد: مشمولان متولد فروردین تا شهریورماه1383که در سال جاری وارد سن مشمولیت  شده اند و بدون دریافت مجوز خروج از کشور از وظیفه عمومی ، برای زیارت عتبات عالیات و حضور در پیاده روی اربعین حسینی به مرز کشور عراق مراجعه کرده اند ،با مساعدت سازمان وظیفه عمومی وهماهنگی با پلیس گذرنامه ، این دسته از زائرین می توانند با ارائه شناسنامه خود مجوز خروج از کشور را از سامانه مرزی پلیس گذرنامه دریافت کنند.

    رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در ادامه تاکید داشت،سربازان حین خدمت بدون نیاز به مراجعه به معاونت های وظیفه عمومی می توانند از طریق حفاظت اطلاعات یگان محل خدمت به منظور شرکت در این مراسم معنوی مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

    این مقام مسئول خاطرنشان کرد: متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانند از طریق کانال سازمان در سروش به نشانی   @khabaresarbaziاز آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    َAdmin

    گزارش تصویری بدرقه مشمولان اعزامی شهریور ماه 1401 سازمان وظیفه عمومی ناجا + فیلم

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    َAdmin

    برگزاری اردوی یک روزه سیاحتی و تفریحی ورزشی برای کارکنان وظیفه غیر بومی انتظامی استان همدان

    برگزاری اردوی یک روزه سیاحتی و تفریحی ورزشی برای کارکنان وظیفه غیر بومی انتظامی استان همدان

     

     

    در راستای بهره مندی کارکنان وظیفه غیر بومی فرماندهی انتظامی استان همدان و ایجاد نشاط اردویی یک روزه تدارک دیده شده که در این اردو بازدید از غار علیصدر و باغ وحش نیز بوده.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    َAdmin

    برگزاری اردوی یک روزه سیاحتی و تفریحی ورزشی برای کارکنان وظیفه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی

    رگزاری اردوی یک روزه سیاحتی و تفریحی ورزشی برای کارکنان وظیفه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی

     

     

    در راستای خوشایند سازی اوقات فراغت کارکنان وظیفه این فرماندهی، در اجرای دستور سردار فرماندهی انتظای استان با هماهنگی با اداره جهت اعزام دو دستگاه اتوبوس و مینی بوس و آماده نمودن دسر پذیرایی برای تعداد 120 نفر از کارکنان وظیفه معاونت ها و پلیس های تخصصی و انتظامی مرکز شهرستان بهکوهنوردی کوه سیر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی اعزام شدند

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    َAdmin

    دستورالعمل تشویقی نهاجا برای کارکنان وظیفه فراری ابلاغ شد

    دستورالعمل تشویقی نهاجا برای کارکنان وظیفه فراری ابلاغ شد
    نیروی هوایی ارتش دستورالعمل نحوه رفتار با کارکنان وظیفه فراری را برای ترغیب به بازگشت به خدمت مقدس سربازی ابلاغ کرد.




    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر و به نقل از خبرگزاری فارس، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای خوشبین سازی محیط سربازی برای کارکنان وظیفه فراری که به صورت خود معرف مراجعه می‌نمایند، مساعدت‌های ویژه‌ای در خصوص ادامه خدمت سربازی آنان از قبیل: ادامه خدمت در شهر محل سکونت یا محدوده آن در صورت امکان، خدمت در یگان‌های ستادی و پشتیبانی بنا به مدرک تحصیلی، توانایی و سن مشمولین، معرفی به کلاس‌های مهارت آموزی و اعطای گواهینامه و رزومه کاری به کارکنان وظیفه‌ای که دوره‌های مربوطه را با موفقیت طی نموده اند، بخشش تمام یا قسمتی از اضافه خدمت انضباطی و سنواتی کارکنان واجد شرایط، کسر مدت ۳ ماه از خدمت سربازی به ازای هر فرزند، برقراری حقوق و بهره مندی از مزایای دفترچه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح برای فرد و عائله تحت تکفل وی (همسر و فرزندان) از لحظه مراجعت به یگان را لحاظ نموده است.

    از این رو به همه کارکنان وظیفه فراری ابلاغ می‌گردد جهت اتمام باقیمانده سربازی خود، بهره مندی از مزایای کارت پایان خدمت دوره ضرورت و مساعدت‌های مذکور از این فرصت استفاده و در اسرع وقت خود را به همراه مدارک شناسایی به عملیات نیروی انسانی آخرین یگان خدمتی معرفی کنند.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    َAdmin

    جزئیات تسهیلات و مشوق های جدید مهارت آموزی و اشتغال سربازان را تشریح کرد

    مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح
    جزئیات تسهیلات و مشوق های جدید مهارت آموزی و اشتغال سربازان را تشریح کرد
    مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح در تشریح جزئیات و مشوق های جدید مهارت آموزی سربازی اعلام کرد: تاکنون یک میلیون سرباز تحت پوشش برنامه های مهارت آموزی قرار گرفته اند.






    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر، سردار موسی کمالی در گفتگو با خبرنگار بازارکار از مهارت آموزی یک میلیون سرباز خبر داد و اعلام کرد: در سال جاری نیز ۵۲۰ هزار سرباز از آموزش های مهارتی در دو بخش عمومی و تخصصی برخوردار خواهند شد.
    وی در واکنش به سخنان معاون پژوهشی وزارت علوم مبنی بر اینکه دوره های پسادکتری جایگزین سربازی می شود این موضوع را رد کرد و گفت: چنین طرحی مطرح نیست بلکه همه برنامه ای که ستاد کل دارد این است که همه دانش آموختگان ارشد و دکتری در رشته های غیرپزشکی که دارای طرح های کاربردی که مورد نیاز کشور باشد می توانند از مشوق های کسر خدمت تا ۲۲ ماه بهره مند شوند.
    وی افزود: این طرح حمایت از نخبگان و استفاده از طرح های نوآورانه دانش آموختگان دانشگاهی در راستای رفع نیازهای کشور است و می تواند بستر ساز توسعه نوآوری و کارآفرینی در کشور باشد.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
    َAdmin