۶۱ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

درگیری قاچاقچیان در سیستان منجر به شهادت رزمندگان دلیر ناجا محمدرضا نورآیین گردید .

به گزارش پایگاه خبری شهدای ناجا، ساعتی قبل پلیس یگان امداد زاهدان در پی تعقیب و گریز قاچاقچی سوخت، با ایجاد یک سانحه عمدی قصد مجرمانه ای داشت که با هوشیاری پلیس زمینگیر شدند.
در این عملیات متاسفانه یکی از رزمندگان دلیر ناجا توسط خودرو قاچاقچی بصورت عمد زیر گرفته شده که منجر به شهادت شهید محمدرضا نورآیین گردید .

تلاش برای دستگیری سایر همدستان قاچاقچیان ادامه دارد.

  • شهید محمدرضا نورآیین
  • فرزند احمد
  • متولد 1377/05/30
  • محل تولد : زهک
  • تاریخ شهادت : 1400/08/26
  • محل شهادت : زاهدان
  • مذهب : شیعه
  • دین : اسلام
  • تحصیلات : دیپلم
  • درجه : استواردوم
  • استان سکونت : سیستان و بلوچستان
  • شهر سکونت : زهک
  • نوع استخدام : کادر یگان امداد
  • تاریخ حادثه : 1400/08/26
  • استان حادثه : سیستان و بلوچستان
  • محل دفن : گلزار شهدای زهک
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

دیگری مسلحانه ناجا با اشرار و قاچاقچیان/ فرمانده قرارگاه عملیاتی ابوذر به شهادت رسید

سرهنگ «مهدی توسنگ» فرمانده قرارگاه عملیاتی ابوذر ناجا استان کرمان در عملیات درگیری پلیس با اشرار و قاچاقچیان مسلح در دشت سمسور به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه خبری شهدای ناجا، عصر روز گذشته تکاوران قرارگاه عملیاتی ابوذر هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی در دشت سمسور واقع در مرز استان کرمان با سیستان و بلوچستان با کاروان اشرار و قاچاقچیان مسلح درگیر شدند که در این درگیری استواریکم «احسان شیرخانی» و سرباز وظیفه «امیرحسین خدادادی» و سرهنگ «مهدی توسنگ» فرمانده قرارگاه عملیاتی ابوذر ناجا استان کرمان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با کارکنان وظیفه در فرماندهی انتظامی استان کهکیلویه و بویر احمد

برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با کارکنان وظیفه در فرماندهی انتظامی استان کهکیلویه و بویر احمد

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

برگزاری چهاردهمین جشنواره جوان سرباز حضرت علی اکبر(ع) در پایگاه هوایی شهید برادران دلحامد چابهار

برگزاری چهاردهمین جشنواره جوان سرباز حضرت علی اکبر(ع) در پایگاه هوایی شهید برادران دلحامد چابهار


به گزارش پایگاه فرهنگی سرباز، در این مراسم سرهنگ خلبان مهدی کرمی جانشین پایگاه خلبانان شهید برادران دلحامد ضمن تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع) و گرامیداشت جشنواره جوان سرباز گفت: همه ی عزیزانی که در ارتش و دیگر نیرو های مسلح خدمت می کنند سرباز هستند و به نحوی لباس مقدس سربازی بر تن دارند، و تنها وجه تمایز آنها تحصصشان می باشد لذا نقش شما سربازان عزیز در ارتش پشتیبانی رزمی می باشد و خدمت شما در این پایگاه برای ما جای بسی افتخار است که این لباس را بر تن دارید.
وی با اشاره به رزمایش ذوالفقار ارتش ۱۴۰۰ و حضور پایگاه هوایی شهیدان دلحامد و نقش پر رنگ جنگنده های این پایگاه گفت: بحمدالله ما توانستیم سربلند از این رزمایش باشیم اما در اصل شما سربازان عزیز که نقش ارزشمندی به عنوان نیرو های پشتیبانی رزمایش بر عهده داشتید کمک بزرگی به مراحل این رزمایش کرد و باید به خاطر این تاثیر گذاری و خدمات صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بر تن کردن این لباس مقدس،به خود افتخار کنید.
در پایان این مراسم از فرماندهان، دانشجویان و سربازان وظیفه با اهدای هدایا و لوح تقدیر، تجلیل شد.


منبع:روابط عمومی نهاجا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

برگزاری جشنواره جوان سرباز در پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد

برگزاری جشنواره جوان سرباز در پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد

به گزارش پایگاه فرهنگی سرباز به نقل از روابط عمومی نهاجا، در این مراسم که با حضور خانواده های شهدای سرباز عباس چمنی، رمضان صادقی بصیر و امیررضا طباطبایی برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا رشیدی رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه در سخنانی اقتدار جمهوری اسلامی ایران را مرهون ایثارگری و جانفشانی شهدا و سربازان شهید دانست و گفت: جوانان ایرانی در همه ی عرصه ها غرور آفرینی و حماسه آفرینی کردند و امروز الگو و سرمشق جوانان آزادیخواه در جهان هستند اشخاصی که زیر بار زور نرفته اند و برای دفاع از خاک و ناموسشان از هیچ کاری دریغ نمی کنند.وی در ادامه خطاب به سربازان گفت: شما سربازان باید قدردان فرصت های ارزشمند جوانی باشید و بدانید که خدمت سربازی محیطی است برای خودسازی و مسئولیت پذیری، انتخاب الگوهای مناسب، انس با قرآن کریم و تزریق معنویت به فضای محیط اجتماعی پیرامون خود و دشمن شناسی و ولایتمداری یک فرصت اسثنایی و غیر قابل بازگشت است از این رو شما باید از این فرصت ها به نحو احسنت استفاده کنید.گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده های معظم شهدای سرباز حاضر در مراسم و نیز فرماندهان و سربازان وظیفه شاخص در حوزه‌های خلاقیت و نوآوری، وظیفه شناسی و اقدام برجسته، ورزش و تربیت بدنی، امنیت آفرینی و نظم و انضباط اجتماعی، مسئولیت پذیری در خانواده، فعالیت فرهنگی، هنری و تبلیغاتی، سازندگی بسیجی و همچنین دینداری و بصیرت با اهدای لوح و هدایا تجلیل شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

جشنواره جوان سرباز در پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز برگزار شد

جشنواره جوان سرباز در پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز برگزار شد

 

به گزارش پایگاه فرهنگی سرباز و به نقل از روابط عمومی نهاجا، در این مراسم امیر سرتیپ دوم خلبان سعید رسولی فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری ضمن تبریک میلاد امام حسن عسگری (ع) گفت: سربازی فصلی بیاد ماندنی و ویژه در زندگی جوانان است که اگر در مسیر درست قرار بگیرد برکات و نعمات فراوانی برای آنها در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به اهمیت فرصت جوانی خاطر نشان کرد: چه خوب است دوران جوانی انسان در راه و مسیری باشد که مورد رضایت خداوند است و انسان این دوران را جهت کسب فضائل اجتماعی اخلاقی و دوری از آلودگی ها قرار دهد چرا که در دوره جوانی، فرصت برای ساختن شخصیت وجود دارد و پس از عبور جوانی دیگر خودسازی و کسب فصائل اخلاقی و مهارت‌های اجتماعی بسیار سخت خواهد بود.
امیر سرتیپ رسولی در پایان ضمن تقدیر از سربازان شایسته و برگزیده پایگاه در این جشنواره گفت : عمر انسان که تنها سرمایه او است، همچون آب روان در سراشیبی، با تندی می گذرد و با گذشت هر روز، به اندازه یک روز از سرمایه انسان مستهلک می شود، بنابراین باید نهایت توجه و وسواس را داشت تا در قبال این رفتن سرمایه، توشه و کمالی کسب کنیم، انسان عاقل آن است که قبل از پایان یافتن فرصت ها، استعداد های خویش را شکوفا و کمال مطلوب خود را تحصیل نماید.
شایان ذکر است در پایان ابن مراسم از سربازان برگزیده در بخش های مختلف تجلیل بعمل آمد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

برگزاری جشنواره جوان سرباز در پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند

برگزاری جشنواره جوان سرباز در پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند


مراسم بزرگداشت جشنواره جوان سرباز به مناسبت سالروز ولادت باسعادت امام حسن عسگری (ع) با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولین و کارکنان وظیفه در پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند برگزار شد.
به گزارش پایگاه فرهنگی سرباز و به نقل از روابط عمومی نهاجا؛ در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین صدیقی نیا رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه هوایی شهید حسینی بیرجند در سخنانی ضمن تبریک ولادت باسعادت امام حسن عسگری(ع) گفت: براساس فرمایش امام حسن عسگری (ع)، بهترین راه و بستر برای ارتباط با خالق ، ایمان به خداوند است و بهترین راه ارتباط با مخلوق ، منفعت و کمک رساندن به همنوعان و دستگیری از آنان میباشد.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره جوان سرباز گفت: این جشنواره یک حرکت فرهنگی برای تجلیل از مقام و منزلت سربازان است که از برکات سربازی بعد از انقلاب اسلامی میباشد و به همین جهت است که سربازی به عنوان خدمت مقدس و سرباز به عنوان ایثارگر عرصه دفاع نامیده میشود.
حجت الاسلام صدیقی‌ افزود: لازم است همه فرماندهان و مسئولین با تدابیر لازم و نیز سربازان با وظیفه‌ شناسی، فرصت سربازی را به دورانی برای رشد و شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های کارکنان وظیفه تبدیل کنند چرا که چنین فرصتی تنها یک بار در زندگی انسان تکرار میشود و این فرصت دو ساله را باید غنیمت شمرد تا سربازی جایی برای رشد وشکوفایی باشد.
گفتنی است در پایان این مراسم از فرماندهان و سربازان نمونه پایگاه با اهداء لوح و هدیه تجلیل به عمل آمد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

برگزاری جشنواره جوان سرباز درپایگاه شهیدحبیبی مشهد

برگزاری جشنواره جوان سرباز درپایگاه شهیدحبیبی مشهد



جشنواره جوان سرباز، همزمان باولادت امام حسن عسگری (ع) با حضور جانشین پایگاه شهیدحبیبی، رئیس عقیدتی سیاسی و جمعی از فرماندهان این پایگاه برگزارشد.
به گزارش پایگاه فرهنگی سرباز به نقل از روابط عمومی نهاجا؛ دراین مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی رحیمی رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه ضمن تبریک ولادت یا سعادت امام حسن عسگری (ع) گفت: شما سربازان آینده سازان این مرز و بوم هستید و افق روشنی پیش روی خود دارید و باید در زمان سربازی بنیه خود را تقویت کنید وبرای آینده خود برنامه ریزی داسته باشید.
وی تصریح کرد: توصیه بنده به شما مطالعه زندگی انسانهای موفق و بزرگ است چرا که مطالعه این کتب میتواند انگیزه ی شما برای رسیدن به اهدافتان را دو چندان کند.
شایان ذکر است در پایان از فرماندهان و کارکنان وظیفه نمونه در زمینه های مختلف نظامی، اخلاقی، ورزشی و... تقدیربعمل آمد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

فرمانده دانشگاه علوم و فنون شهید ستاری؛ دوران سربازی موسم خودسازی وپرورش استعداد‌ است

فرمانده دانشگاه علوم و فنون شهید ستاری؛ دوران سربازی موسم خودسازی وپرورش استعداد‌ است



فرمانده دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری نهاجا در جمع فرماندهان و سربازان وظیفه با بیان اینکه دوران سربازی موسم خودسازی و پرورش استعداد‌ها است گفت: این دوران سبب فراگیری مدیریت زندگی و نقش‌پذیری‌های اجتماعی و آراستگی جوانان سرباز به زیور فداکاری معنویت، بردباری و تاب‌آوری در رویارویی با سختی‌ها و دشواری‌های فرارو است.
به گزارش پایگاه فرهنگی سرباز و به نقل از روابط عمومی نهاجا؛ در این مراسم که منظور بزرگداشت جشنواره جوان سرباز با حضور امیر سرتیپ دوم رودباری فرمانده دانشگاه علوم و فنون شهید ستاری و جمعی از فرماندهان و سربازان و خانواده های آنان برگزار شد، امیر رودباری ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن عسگری (ع) اظهار کرد: جشنواره جوان سرباز در امتداد جشنواره‌های با شکوه گذشته فرصت ارزشمندی است تا سیمای تابناک سربازان مومن، شجاع، دین‌دار، ایمان‌مدار، وظیفه‌شناس، قانون‌مدار، فداکار، وفادار و حماسه‌ساز که در منظومه سازمانی نیرو‌ی الهی هوایی در ارتش قهرمان به نظاره گرفته شود که نقش‌های بزرگ و انکارناپذیری که صحنه‌های استقلال، امنیت و تمامیت ارضی کشور و پاسداری از انقلاب اسلامی تجلی‌گاه آن است.
وی تصریح کرد: امروز فراتر از نیرو‌های مسلح جای جای میهن عزیزمان گواهی می‌دهد، سربازان علاوه بر انجام وظایف ذاتی خود در صحنه‌های نیاز کشور چگونه به مجاهدت و حماسه ‌آفرینی پرداخته‌اند که بر فراز آن نام و نقش جوان سرباز ایرانی پرورش یافته است.
امیر رودباری خاطرنشان کرد: سلامتی، سرافرازی و موفقیت یکایک سربازان عالیقدر و جوانان پرشور و شعور دانشگاه هوایی در این صراط مبارک، تحت عنایات حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و پیروی از رهنمود‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را از درگاه خداوند متعال خواهانیم.
گفتنی است در این مراسم که با حضور خانواده های سربازان برگزار گردید از سربازان نمونه با اهدای لوح وهدایا تجلیل به عمل آمد و در پایان با ضیافت نهار از حاضرین پذیرایی شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

به مناسبت ولادت امام حسن عسگری(ع)از خانواده شهدای سرباز و سربازان وظیفه تقدیر شد

به مناسبت ولادت امام حسن عسگری(ع)از خانواده شهدای سرباز و سربازان وظیفه تقدیر شد



به مناسبت ولادت با سعادت امام حسن عسگری(ع) مراسم بزرگداشت جشنواره جوان سرباز با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولین، سربازان وظیفه و خانواده شهدای سرباز در فرماندهی آماد و پشتیبانی هوایی نهاجا برگزار شد.
به گزارش پایگاه فرهنگی سرباز و به نقل از روابط عمومی نهاجا؛ در این مراسم که با حضور امیر سرتیپ دوم خوشنویسان فرمانده آماد و پشتیبانی هوایی، حجت‌الاسلام والمسلمین فتاحی رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی آماد و پشتیبانی و حجت‌الاسلام والمسلمین بنیادی معاون فرهنگی اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش و تنی چند از خانواده های شهید و جانباز سرباز در سالن اجتماعات شهدای عقیدتی سیاسی فرماندهی آماد برگزار شد امیر سرتیپ دوم خوشنویسان ضمن تبریک ولادت امام حسن عسگری(ع) و با اساره به مفام شامخ سربازی اظهار کرد: یکی از ارکان امنیت و پاسداری از این خاک سربازان غیور هستند که در مرزها و داخل پادگان‌ها با شجاعت حافظ امنیت این مرز و بوم هستند و تمام وجود ایستادگی می کنند تا کوچکترین لطمه ای بر امنیت کشور عزیزمان ایران وارد نشود.
وی تصریح کرد: محیط سربازی با گذشته تفاوت های بسیاری کرده است که مهم ترین و محوریترین مبحث در این محیط حفظ حرمت و کرامت سربازان است و این موضوع یکی از اولویت های کاری فرماندهان می باشد.
وی خاطر نشان کرد: یگان های نیروی های مسلح سعی بر این دارند که در کنار طول دوران خدمت بتوانند به سربازان تخصصی در راستای تحصیلات و یا غیرمرتبط آموزش دهند که در آینده کاری این عزیزان تأثیر گذار باشد و این یکی از مهم ترین شاخصه های بارز سربازی است چرا که در این مدت هر سربازی میتواند تجربه ی ارزشمندی را در این محیط داشته باشد که در آینده ای نه چندان دور از این تجریه استفاده کند و تاثیر آنرا در زندگی خود ببیند.
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین بنیادی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسگری (ع) گفت: هر کسی نفعش برای مردم باشد به خدا نیز نزدیک تر است و شما سربازان ولایی و الهی این حصیصه را با خود دارید چرا که شما برای آرامش مردم عزیزمان ایجاد و تولید امنیت می کنید و این جهاد در راه خداست.
وی با اشاره به دستاورد های امام حسن عسگری (ع) در زمان امامت خود گفت: ایشان در سخت ترین دوران خود که خفقان حکومتی وجود داشت دست از تبلیغ و هدایت مردم برنداشتند و در زمان امامت خود شاگردان بسیاری را تربیت کردند که این شاگردان بعد ها به عنوان مبلغین دین اسلام فعالیت می کردند و این عمل بسیار تاثیر گذار و ارزشمند برای بقای دین اسلام بود.
گفتنی است در پایان این مراسم از سربازان نمونه فرهنگی، هنری، تخصصی و ... در جشنواره جوان سرباز تقدیر به عمل آمد.

ایشان همچنین گفتند در حال حاضر ما در جبهه فرهنگی درگیر جنگی با گلوله نامرئی هستیم که باید خود را با دو سلاح آگاهی و تجهیز در ارتباط با فضای مجازی مسلح کنیم تا خود و خانواده و سپس جامعه در این میدان در سلامت به سر بریم.
در پایان مراسم نیز از سربازان وظیفه نمونه در زمینه های مختلف علمی و تخصصی و اخلاقی با اهدا هدایایی تقدیر به عمل آمد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

برگزاری جلسه هماهنگی چهاردهمین جشنواره جوان سرباز حضرت علی اکبر(ع) میان نیروهای مسلح

برگزاری جلسه هماهنگی چهاردهمین جشنواره جوان سرباز حضرت علی اکبر(ع) میان نیروهای مسلح


جلسه هماهنگی چهاردهمین جشنواره جوان سرباز حضرت علی اکبر(ع) میان نیروهای مسلح به‌صورت ویدئو کنفرانس و با ریاست امیر محمودی معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دبیر اجرایی جشنواره جوان سرباز  برگزار شد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

بکارگیری سربازان در حوزه‌های تخصصی مرتبط با رشته تحصیلی/ مهارت‌آموزی سربازان ارتش مطابق با نیاز جامعه

بکارگیری سربازان در حوزه‌های تخصصی مرتبط با رشته تحصیلی/ مهارت‌آموزی سربازان ارتش مطابق با نیاز جامعه


به گزارش پایگاه فرهنگی سرباز امیر سرتیپ «محمدحسین دادرس» جانشین فرمانده کل ارتش در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت دانش و مهارت‌افزایی کارکنان وظیفه اظهار داشت: به‌حمدالله امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران توانسته در سطح نیرو‌های چهارگانه خود، کارکنان وظیفه را تا جایی که امکان دارد در حوزه‌های تحصیلی مرتبط بکارگیری کند.

وی با اشاره به روند رو به رشد تخصص‌گرایی در سطح ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی برای کارکنان نخبه و تحصیل‌کردگان غیرنخبه وظیفه، برنامه‌های خاصی در نظر دارد تا این افراد ضمن انجام خدمت بتواند در حوزه تخصصی‌شان دارای تجربه بیشتر و کارآمدی بهتر شوند.

امیر دادرس افزود: نظام سربازی در ارتش جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد فضایی است که افراد بتوانند ضمن کسب آمادگی دفاع از کشور، خود را در جهت رشته تخصصی مورد نظرشان ارتقا دهند و بعد از گذراندن دوره خدمت سربازی بتوانند به‌عنوان یک فرد متبحر وارد عرصه کار و اشتغال شوند و برای جامعه مفید و مؤثر باشند.

جانشین فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از رشته‌های فنی و حرفه‌ای را مطابق با نیاز جامعه در بخش‌های آموزشی ارتش فعال کردیم و بسیاری از کارکنان وظیفه را که علاقه‌مند به یادگیری هستند، آموزش می‌دهیم؛ بدین ترتیب هر یک از این افراد پس از دوران خدمت، در یک رشته دارای مهارت لازم جهت اشتغال هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

۲۶۳۰ سرباز کرمانشاهی گواهی نامه مهارت آموزی دریافت کردند

۲۶۳۰ سرباز کرمانشاهی گواهی نامه مهارت آموزی دریافت کردند


دوره مهارتهای شغلی با همکاری وزارت ورزش و جوانان و سازمان جهاد دانشگاهی در مرکز آموزش مرزبانی شهید رجایی کرمانشاه برگزار شد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

ارائه کارت واکسن کرونا برای اعزام به خدمت الزامی است

ارائه کارت واکسن کرونا برای اعزام به خدمت الزامی است
گروه ناجا- رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: کلیه مشمولان اعزام به خدمت ازتاریخ اول دی ماه سال جاری ملزم به ارائه کارت واکسن کرونا به مراکز آموزش رزم مقدماتی نیروهای مسلح هستند.
به گزارش معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا،سردار "تقی مهری" اظهارکرد: با توجه به واکسیناسیون کووید 19 حداکثری افراد جامعه و تلاش های صورت گرفته از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلیه سربازان نیروهای مسلح در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده اند از این رو مشمولانی که از یکم دی ماه به بعد به خدمت اعزام می شوند می بایست برای تزریق دو نوبت واکسن کرونا اقدام کنند ،در غیر این صورت در یگان های آموزشی پذیرش نمی شوند.

وی ادامه داد: کلیه مشمولان اعزام به خدمت از یکم دی ماه 1400 برای پذیرش در مراکز آموزش رزم مقدماتی نیروهای مسلح ملزم به ارائه کارت تزریق واکسن کرونا هستند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: مشمولان عزیز می بایست در زمان باقی مانده با مراجعه به مراکز واکسیناسیون برای تزریق واکسن اقدام و بعد از تزریق دو نوبت واکسن کرونا به سامانه سلامت مراجعه کنند و گزینه دریافت کارت واکسن را انتخاب کرده و در نهایت کارت واکسن بارکددار را پرینت بگیرند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

خدمات ویژه سازمان وظیفه عمومی به زلزله‌زدگان هرمزگان | زمان اعزام مشمولان تمدیدشد

تمدید اعزام مشمولان مناطق زلزله زده هرمزگان

08/25به گزارش معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا،این سازمان در اطلاعیه ای اعلام کرد: مشمولانی که خود را برای اعزام به خدمت آماده کرده و برگ اعزام به خدمت در تاریخ های آذرماه و دی ماه دریافت کرده اند ولی به دلیل وقوع زلزله در استان هرمزگان دچار حادثه شده و امکان معرفی در تاریخ اعزام تعیین شده را ندارند ، به منظور همدردی با این عزیزان و خانواده های آنان با مساعدت سازمان وظیفه عمومی می توانند تاریخ اعزام به خدمت خود را تمدید کنند.

لازم به ذکر است: این دسته از مشمولان می توانند درخواست تمدید تاریخ اعزام به خدمت خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) ثبت و پیگیری کنند.

شایان ذکر است مشمولان و خانواده های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گویا به شماره 096480 و یا کانال خبرسربازی در پیام رسان سروش به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.#

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

مهارت آموزی کارکنان وظیفه نداسا

مهارت آموزی کارکنان وظیفه نداسا
کارکنان وظیفه منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران در قرارگاه مهارت آموزی صاحب الزمان (عج) با محوریت حوزه جهاد کشاورزی آموزش می‌بینند.




به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکزخلیج فارس، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: منطقه یکم نیروی دریایی سپاه با استفاده از امکانات درون پادگانی اقدام به راه اندازی کارگاه پرورش قارچ با بکارگری و آموزش سربازان وظیفه می‌کند.
سردار عباس غلامشاهی افزود: به سربازانی که در طول خدمت سربازی دور‌ه های مهارتی را گذرانده باشند گواهینامه معتبر مهارت آموزی اعطاء می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

آیا سربازی جزو سابقه بیمه محسوب می‌شود؟

اکبر قربانی مشاور روابط کار و تامین اجتماعی درباره نحوه وصل کردن زمان دوران خدمت سربازی به بیمه تامین اجتماعی اظهار کرد:مدت خدمت سربازی جزو سابقه بیمه حساب می‌شود و دو حالت دارد با واریز حق بیمه و بدون واریز حق بیمه برای این که دو سال خدمت سربازی به سابقه بیمه تامین اجتماعی اضافه شود.

مشاور روابط کار و تامین اجتماعی تصریح کرد: مدت زمان خدمت نظام وظیفه شاغلین مشمول قانون کار یا آن‌هایی که به صورت داوطلبانه در جبهه‌ی جنگ شرکت کرده اند قبل از این که اشتغال داشته باشند و یا حین اشتغال جزو سوابق خدمتی آنان محسوب می‌شود.

قربانی درباره افرادی که قبل از رفتن به خدمت سربازی سر کار می‌رفتند گفت: اگر فرد شاغل بوده و بیمه هم برای او واریز شده و بعد به خدمت سربازی رفته است بعد از سربازی هم دوباره بیمه پرداز شده است چه در کارگاه قبلی کار کند و چه در جای جدید فرقی ندارد مشمول قانون کار بوده است در این حالت کافی است اشتغال قبلی خود را به تامین اجتماعی اعلام کند و در این صورت ۲ سال خدمت سربازی او جزو سابقه بیمه حساب می‌شود.

وی با بیان این که اقدام کردن برای سابقه سربازی بازه‌ی زمانی دارد افزود: اگر کارگری قبل از رفتن به خدمت سربازی شاغل و مشمول قانون کار بوده ۷ درصد مبلغ حق بیمه که سهم کارگر است از او اخذ نمی‌شود یعنی این مبلغ حق بیمه دوران سربازی از او گرفته نخواهد شد، اما اگر فرد قبل از سربازی اشتغال نداشته باشد و به سربازی رفته و بعد از آن شاغل شده در این حالت باید ۷ درصد حق بیمه خود را بر اساس دستمزدی که در حال حاضر می‌گیرد پرداخت کند تا سابقه سربازی او جزو سابقه بیمه او برود.

مشاور روابط کار و تامین اجتماعی درباره نحوه دریافت سابقه بیمه کارگران گفت: از زمانی که خدمات سازمان تامین اجتماعی در بستر الکترونیک ارائه می‌شود کارگران می‌توانند سابقه بیمه‌ای خود را ببینند البته این سامانه مشکلاتی را هم دارد که باید بر طرف شود.

قربانی با بیان این‌که زمانی که بیمه شدگان می‌خواهند سابقه‌ی بیمه‌ی خود را دریافت کنند با مشکلات مختلفی رو به رو هستند اظهار کرد: برای مثال کارگرانی که بعد از ۳۰ سال سابقه به دنبال بازنشستگی خود می‌روند متوجه می‌شوند کارفرما ۳۰ سال بیمه برای آن‌ها رد نکرده است کسری بیمه دو بخش دارد بخش اول به کسری‌های بیمه‌ی نشات گرفته از فعل کارفرمایان مربوط می شود بخش دوم به سازمان تامین اجتماعی بر می‌گردد یعنی کارفرما لیست بیمه را رد کرده است، اما در ساماندهی تامین اجتماعی ثبت نشده است.

وی ادامه داد: اگر کسری بیمه ناشی از قصور کارفرما باشد و کارفرما از واریز بیمه به هر دلیل سر باز زده باشد در این شرایط کارگر باید به اداره کار شکایت کند تا به حق و حقوق خود برسد.

ماده ۱۹ قانون کار می‌گوید: در دوران خدمت نظام وظیفه قرارداد کار به حالت تعلیق در می‌آید، ولی کارگر باید حداکثر تا دو ماه پس از پایان خدمت به کار سابق خودبرگردد و چنانچه شغل وی حذف شده باشد در شغلی مشابه آن به کار مشغول می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

سربازی دوره بطالت و بیگاری نیست

فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی:
سربازی دوره بطالت و بیگاری نیست
فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان گفت: سربازی دوره بطالت و بیگاری نیست چراکه جوانان در این دوره درس زندگی می‌گیرند.





امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا انگیزه، امروز (یکشنبه- ۲۳ آبان ماه) در چهاردهمین جشنواره جوان سرباز در پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان، اظهار کرد: انسان خلق شده تا در حوزه جسمانی و روحی تکامل پیدا کند. در حوزه جسمانی با ورزش، برنامه غذایی و تحرک، تکامل پیدا می‌کند و باید توجه داشته باشیم صفات ناپسند باعث جلوگیری از تکامل می‌شود.

وی افزود: ایمان، اعتقاد، رفاقت و باور نیز از جمله عوامل تکامل روحی و روانی است.

انگیزه با بیان اینکه انسان سیر تکاملی را طی می‌کند، تصریح کرد: خدمت سربازی از جمله دورانی در زندگی است که سبب تکامل انسان می‌شود.

فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان، افزود: سربازی دوره بطالت و بیگاری نیست، چراکه جوانان در این دوره درس زندگی می‌گیرند تا بتواند در جامعه موفق باشد و سربازانی که به عنوان نمونه انتخاب می‌شوند، قطعا در جامعه نیز به موفقیت دست پیدا خواهند کرد.

 انگیزه با تاکید بر اینکه بالاترین درجه تکامل، شهادت است، گفت: با ایمان به خدا تکامل انسان تکمیل می‌شود و خدمت به دیگران بدون چشم‌داشت بهترین خدمت است.

همچنین رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان نیز در این مراسم، اظهار کرد: شهدا برای دفاع از وطن جنگیدند و به شهادت رسیدند. سربازانی نیز داشتیم که در دفاع مقدس مقابل استکبار جهانی ایستادگی کردند و در مکتب امام حسین (ع) درس گرفتند.

حجت الاسلام سبحانی افزود: نمونه‌هایی از شهدا داریم که سرلشکر و سردار بودند، اما خود را سرباز می‌دانستند و سردار سلیمانی که در کشور و خارج از کشور مقابل دشمنان قسم خورده ایران ایستاد در وصیت‌نامه خود خواست که روی سنگ مزارش سرباز ولایت نوشته شود.

وی ادامه داد: سربازانی که برای حفظ کشور، دین و نظام خدمت می‌کنند نیز سرباز ولایت هستند. وقتی سیل برخی از شهرها را فراگرفته بود، سربازان و فرماندهان نمونه بودند که در صحنه حاضر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر، در پایان این مراسم، از تعدادی از سربازان نمونه و شاخص تقدیر شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

۱۰۰میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به سربازان ماهر و منقضی از خدمت

معاون استاندار تهران:
پرداخت ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات در قالب مشاغل خانگی به سربازان ماهر منقضی از خدمت
گروه ناجا-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از پرداخت مبلغ ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات در قالب مشاغل خانگی به سربازان ماهر و منقضی از خدمت خبر داد.
به گزارش معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا، حشمت اله عسگری در جلسه گروه کاری مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح استان که با محوریت اعطای تسهیلات شغلی به سربازان ماهر و منقضی خدمت برگزار شد، اظهار داشت: در راستای ایجاد اشتغال و بهره مندی سربازان وظیفه ماهر منقضی از خدمت نیروهای مسلح مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب مشاغل خانگی در ۱۳۳ رسته شغلی بخش های کشاورزی، صنعت، خدمات، گردشگری و فرهنگی به عاملیت پنج بانک پرداخت می‌گردد.

وی در ادامه افزود: این تسهیلات مختص سربازان ماهر منقضی از خدمتی است که دارای مدرک مهارت آموزی و فنی و حرفه ای هستند که از طریق ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی و بارگذاری مدارک مهارتی و همچنین کسب مجوز های لازم از دستگاه‌های اجرایی اقدام می‌نمایند.

در پایان مقرر شد دبیرخانه این تسهیلات در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مستقر و همچنین ابهامات موجود در خصوص سود تسهیلات مرتفع گردد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

شهادت سرباز نیروی انتظامی در استان فارس شهید ایمان حاتمیان

روز گذشته قاچاقچیان انسان به همراه ۱۰ تبعه افغانی غیر مجاز در تور و ایست بازرسی شهرستان سر چهان بازداشت و دستگیر شدند . در این ماموریت یک سرباز نیروی انتظامی به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

به گزارش پایگاه خبری شهدای ناجا، درتاریخ  ۱۴۰۰/۰۸/۱۹ حوالی ساعت ۱۵۳۰ به منظور بالا بردن ضریب امنیت و پایش محور مواصلاتی روستای خیرآباد شهرستان سر چهان استان فارس خودرو حامل  ۱۰ سرنشین افاغنه غیر مجاز خلاف جهت و با سرعت بالا در محور  با تور ایست بازرسی مواجه گردید که به صورت عمد با موانع فیزیکی و انسانی برخورد نمود.

 با تلاش ماموران حاضر خودرو متوقف و قاچاقچیان و همراهان همگی دستگیر شدند.

در این حادثه وظیفه ایمان حاتمیان به دلیل برخورد عمدی خودرو قاچاقچیان مجروح که به بیمارستان منتقل گردید که پس از سیر مراحل درمانی متاسفانه به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

  • شهید ایمان حاتمیان
  • محل تولد : فرخشهر
  • تاریخ شهادت : 1400/08/19
  • محل شهادت : ایست بازرسی سرچهان استان فارس

  • دین : اسلام
  • درجه : سرباز
  • استان سکونت : چهارمحال و بختیاری
  • شهر سکونت : فرخ شهر
  • نوع استخدام : سرباز ناجا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin