۲۰ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

دوران سربازی، بهترین فرصت برای خود سازی است

دوران سربازی، بهترین فرصت برای خود سازی است


معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی ویژه کیش گفت: دوران سربازی را بهترین فرصت برای خودسازی دانست وافزود: کارکنان وظیفه، یکی از اصلی ترین و مهمترین ارکان در نیروهای مسلح بویژه نیروی انتظامی در اجرای ماموریت ها و وظایف محوله می باشند.

سرگرد " محمد زنگانه " گفت: دوران سربازی فرصت مغتنمی است تا جوانان در عرصه‌های مختلف به پویایی برسند و با اندوخته‌های خود وارد جامعه شوند و هر یک در توسعه، رشد و پیشرفت کشور نقش آفرینی کنند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: خدمت سربازی سختی های خاص خود را دارد، اما در این دوره مسئولیت پذیری، وقت شناسی، سحرخیزی، بهداشت و ... را فرا می گیرد و جوان در این دوره در برابر ناملایمات زندگی صبر پیشه کردن را یاد می گیرد.

این مقام مسئول نقش نظم و انضباط را در میزان موفقیت کارکنان وظیفه بسیار موثر و کلیدی دانست و افزود: یکی از مسائل کلیدی در زندگی هر انسانی، رعایت نظم و انضباط می باشد و بایستی سرلوحه زندگی هر فردی قرار گیرد. این نظم و انضباط در نیروهای مسلح نیز بایستی چندبرابر باشد تا بتوانیم بدور از هرج و مرج و بی نظمی و ناهماهنگی، از تمامی ماموریت ها سربلند بیرون بیاییم.

سرگرد زنگانه با تقدیر از زحمات شبانه روزی و خالصانه کارکنان وظیفه خاطر نشان کرد: دوران سربازی یکی از مقاطع مهم در طول زندگی می باشد که انتظار می رود سربازان عزیز از این فرصت به نحو احسن استفاده و به تقویت مولفه های لازم برای زندگی همچون صبر، گذشت و تحمل برای ورود به عرصه اجتماعی در خود بپردازند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

احتساب دوران سربازی به عنوان سابقه بیمه «غیرحضوری» شد

احتساب دوران سربازی به عنوان سابقه بیمه «غیرحضوری» شد

مصطفی سالاری در ششمین جلسه هفتگی رونمایی از سامانه‌های غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی که با عنوان طرح ۳۰۷۰ درحال اجراست، اظهار داشت: امروز ۴ سرویس غیرحضوری جدید به بهره‌برداری می‌رسد و تعداد خدمات غیرحضوری ما در این طرح به ۱۳ خدمت می‌رسد. 

سالاری افزود: پرداخت حق بیمه و احتساب دوان خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه یکی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی است که از امروز به صورت کاملا غیرحضوری ارائه می‌شود و نیازی به مراجعه افراد برای دریافت این خدمت نخواهد بود. 

وی ادامه داد: غیرحضوری شدن این خدمت به بیمه شدگان تأمین اجتماعی از طریق تبادل اطلاعات با سازمان نظام وظیفه انجام شده است و شرط استفاده غیرحضوری از این خدمت داشتن کارت پایان خدمت هوشمند است. 

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پرداخت غیرحضوری غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا را دیگر سرویس غیرحضوری این سازمان در هفته جاری اعلام کرد و گفت: بیمه شدگانی که به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند برای دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری منحصرا بایستی از طریق سامانه خدمات غیرحضوری ثبت درخواست کنند و نیازی به مراجعه آنان به شعب تأمین اجتماعی نیست. 

سالاری ادامه داد: ما در سازمان تأمین اجتماعی پیگیری فراوانی برای‌عدم نیاز به ثبت درخواست غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا انجام داده‌ایم و امیدواریم این موضوع در آینده نزدیک محقق شود و با ارسال اطلاعات مورد نیاز از سوی مراجع قانونی به سازمان تأمین اجتماعی حتی نیازی به ثبت درخواست بیمه شدگان مبتلا به کرونا نباشد و بتوانیم غرامت دستمزد ایام بیماری را بدون ثبت درخواست به حساب آنان واریز کنیم. 

وی مشاهده جزئیات و گردش حساب بدهی کلیه کارفرمایان کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی و همچنین دریافت غیرحضوری اعتراض احتمالی کارفرمایان به بدهی اعلامی و تعیین زمان رسیدگی را دو خدمت غیرحضوری دیگر سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: با بهره‌برداری از این دو سرویس کارفرمایان می‌توانند از جزئیات مربوط به بدهی خود مطلع شوند و اگر اعتراضی به بدهی دارند به صورت غیرحضوری ثبت اعتراض کنند و زمان رسیدگی به اعتراض کارفرمایان نیز در همین سامانه به آنان اعلام می‌شود. 

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برلزوم تقویت سامانه پاسخگویی این سازمان تأکید کرد و گفت: پیشنهادات و ایراداتی که توسط مردم و همکاران در سامانه ۱۴۲۰ اعلام می‌شود باید کانالیزه و تحلیل شود و مجموعه معاونت بیمه‌ای و فرهنگی باید از منظر مردم بهره برداری از سامانه را ارزیابی کنند و ایرادات و محدودیت‌های احتمالی را پیگیری و برطرف کنند. 

سالاری افزود: برای موفقیت طرح ۳۰۷۰ تیم رصد سامانه خدمات غیرحضوری با همکاری معاونت بیمه‌ای و معاونت فرهنگی اجتماعی و امور استانها شکل می‌گیرد و از ظرفیت استانها نیز استفاده می‌شود و مدیران استانی نیز تیم رصد تشکیل می‌دهند و سازوکار انتقال و پیگیری مسائل نیز تعیین می‌شود و اطلاعات دریافتی از استانها از طریق ۱۴۲۰ با سازوکاری مشخص، به صورت روزانه تحلیل و پیگیری می‌شود. 

در این جلسه مدیران ستادی و استانی سازمان تأمین اجتماعی نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در زمینه اجرای موفقیت‌آمیز طرح ۳۰۷۰ پرداختند. 

براساس طرح ۳۰۷۰ که از ۵ هفته قبل در سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده و تا بهمن ماه ادامه خواهد داشت هر هفته چند خدمت غیرحضوری جدید در این سازمان رونمایی و از طریق درگاه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی eservices. tamin. ir در دسترس قرار می‌گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

برگزاری سیزدهمین جشنواره جوان سرباز استان کهگیلویه و بویر احمر

برگزاری سیزدهمین جشنواره جوان سرباز استان کهگیلویه و بویر احمر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

اقدام پسندیده سرباز وظیفه کلانتری

اقدام پسندیده سرباز وظیفه کلانتری


سرباز وظیفه رضا حامدی جمعی کلانتری قراملک فرماندهی انتظامی شهرستان تبریز به جهت دادن صبحانه خود به پیرمردی که از دست پسرش کتک خورده و به کلانتری پناه آورده بود مورد تقدیر سردار فرمانده محترم انتظامی استان آذربایجان شرقی و همچنین مورد تفقد امام جمعه محترم شهرستان تبریز "حاج آقا آل هاشم" قرار گرفت.


با برقراری تماس تلفنی با سرباز مذکور و اعزام نماینده و اهداء لوح تقدیر در محل کلانتری از وی تقدیر به عمل آمد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

اجازه بدرفتاری با سربازان را نمی‌دهیم/موضوع سرباز بابلی در دست بررسی است

اجازه بدرفتاری با سربازان را نمی‌دهیم/موضوع سرباز بابلی در دست بررسی است

امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص چگونگی رفتار سازمان ها،نهادها و دستگاه‌های دولتی با کارکنان اظهار داشت: اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص نحوه بکارگیری و چگونگی رفتار با سربازان بسیار حساس بوده و با هرگونه بدرفتاری احتمالی با سربازان، برخورد می‌کند.

وی گفت: اداره های بازرسی و حفاظت در پادگان ها و مراکز آموزشی و دستگاههای مرتبط آماده انعکاس گزارش‌های سربازان در موارد مختلف بوده و اگر محرز شود فردی با سربازی برخورد ناشایست و خلاف مقررات داشته باشد حتماً برخورد می کنیم.

امیر دریادار دوم رحیمی پورگفت: با پیگیری ها و دستورالعمل های ابلاغی تاکنون تخلفات و رفتارهای نامناسب را بسیار کم شاهد بوده و مشکل خاصی نداشته ایم.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل در پاسخ به دیگرپرسش‌ فارس درخصوص موضوع بدرفتاری با سرباز بابلی اظهار داشت:موضوع بابل در دست پیگیری است  و اگر محرز شود خطایی صورت گرفته است با فرد خاطی برخورد می شود.

گفتنی است اخباری مبنی بر برخورد فیزیکی و بدرفتاری با یک سرباز امریه در یکی از دستگاه های دولتی در فضای مجازی در حال انتشار است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

تلاش در جهت ارتقاء مهارت آموزی و اولویت اشتغال برای دارندگان کارت پایان خدمت

سردارمهری:
تلاش در جهت ارتقاء مهارت آموزی و اولویت اشتغال برای دارندگان کارت پایان خدمت
گروه ناجا - رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت : در جهت ارتقاء مهارت آموزی سربازان و اولویت اشتغال برای دارندگان کارت پایان خدمت در تلاش هستیم.
ه گزارش معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا،جلسه مهارت آموزی و اشتغال سربازان با حضور سردار"تقی مهری"،معاون امور اقتصادی و جذب سرمایه نیروی انسانی استانداری و مسئولان قرارگاه مهارت آموزی سازمان وظیفه عمومی برگزارشد.
در این جلسه پیرامون اهمیت موضوع مهارت آموزی سربازان و بحث اشتغال سربازان بحث و بررسی شد.
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در ادامه جلسه بر اهمیت موضوع تعامل بیشتر مسئولان سازمان وظیفه عمومی با استانداری درزمینه جذب و اشتغال کارکنان وظیفه نیروهای مسلح تاکید داشتند افزودند این امر موجب تشویق جوانان به انجام خدمت مقدس سربازی خواهد شد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

۱۰ معیار سرباز نمونه

۱۰ معیار سرباز نمونه

سرهنگ پاسدار کوکبی با بیان اینکه سرباز یکی از ارکان اصلی قدرت به حساب می‌آید، اظهار داشت: مسئله و جایگاه سرباز و سربازی، مسئله پراهمیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد، چراکه اساسی‌ترین ویژگی سربازی شور و نشاط و جوانی است و پایبندی آن‌ها به نظام و اسلام و عزم آن‌ها برای دفاع از میهن اسلامی ستودنی است.

وی افزود: با توجه به جایگاه خطیر و تعیین‌کننده سربازان در برقراری امنیت و ثبات آن، کمیسیون انتخاب سرباز نمونه سال ۹۹ که براساس ابلاغیه ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار می‌شود، فرصت ارزشمندی است تا از تلاش‌ها و مجاهدت‌های صادقانه جوانان برومند ایران اسلامی که در کسوت مقدس سربازی انجام وظیفه می‌کنند، تقدیر شود.

وی روحیه خداپرستی، حماسه‌آفرینی، پایبندی به اصول انقلاب اسلامی و بهره‌وری و کارایی آن‌ها را شاخصه‌های انتخاب سرباز نمونه عنوان کرد و دینداری و بصیرت، التزام عملی به ولایت فقیه و انجام فرائض و احکام دینی، سازندگی و تفکر بسیجی را از دیگر ویژگی‌های سرباز نمونه برشمرد.

در ادامه سرهنگ دوم پاسدار احمد ایوبی مدیر نیروی انسانی ناحیه مالک اشتر خاطرنشان کرد: سربازان نمونه با در نظر گرفتن ۱۰ محور «دینداری و بصیرت»، «دفاع، امنیت و اقتدار ملی»، «ایثارگری و فداکاری»، «وظیفه شناسی و اقدام برجسته»، «سازندگی و تفکر بسیجی»، «خلاقیت و فناوری»، «مسئولیت‌پذیری و خانواده»، «امور فرهنگی، هنری و تبلیغی»، «نظم و انضباط اجتماعی» و «سرباز، ورزش و تربیت بدنی» توسط اعظء شورا (فرماندهی، حفاظت، نمایندگی، ولی فقیه و منابع انسانی سرباز) انتخاب شدند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

جذب نیروی وظیفه امریه تخصصی در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام

دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجرای اصل 147 قانون اساسی و قانون وظیفه عمومی، در راستای تکمیل ظرفیت محدود امریه تخصصی و نیل به اهداف و ماموریت های سازمانی مبادرت به جذب کادر وظیفه متعهد امریه از بین مشمولین تحصیل کرده در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می نماید.

متن اطلاعیه جذب نیروی وظیفه امریه تخصصی در این نهاد به شرح ذیل می باشد:


باسمه تعالی


دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجرای اصل یکصد و چهل و هفتم قانون اساسی و قانون وظیفه عمومی، در راستای تکمیل ظرفیت محدود امریه تخصصی و نیل به اهداف و ماموریت های سازمانی، با مدنظر قراردادن توان مندی های علمی و تخصصی افراد، مبادرت به جذب کادر وظیفه متعهد آمریه از بین مشمولین تحصیل کرده دانشگاهی برای مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و براساس شرایط و ضوابط ذیل می نماید :


الف - شرایط و ضوابط جذب

١. متقاضی می بایست دارای یکی از شرایط زیر باشد:

• حافظان قرآن و قاریان برتر

• خانواده ایثارگران (شهدا، مفقود الاثر، جانبازان، آزادگان، رزمندگان با حداقل 6 ماه سابقه جبهه)

• نخبگان و استعدادهای برتر

• متاهل

• ایتام

• سابقه ۶ ماه فعالیت بسیج

• افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)

• معاف از رزم که در برگه اعزام به خدمت آنان قید گردیده است.

• اولویت با مشمولان وظیفه بومی می باشد.


۲. دارا بودن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های تحصیلی زیر:

• آمار

• اقتصاد (کلیه گرایش ها)

• حقوق (کلیه گرایش ها)

• رایانه (کلیه گرایش ها)

• روابط عمومی

• سیاستگذاری عمومی

• علوم اجتماعی

• علوم ارتباطات

• مدیریت (کلیه گرایش ها)

* حداقل معدل برای دانشگاه های دولتی ۱۵ و برای دانشگاه های غیر دولتی ۱۷ می باشد.


۳. عدم نسبت نسبی و سببی درجه ۱و۲ مشمول با کارکنان این نهاد.

4. از پذیرش مشمولین دارای سابقه خدمت قبلی در مراکز نظامی و انتظامی یا افرادی که قصد ادامه تحصیل و یا گرفتن معافیت و کسر خدمت در طول دوره سربازی را دارند، خودداری می شود.

۵. مشمولین وظیفه در مدت خدمت در این نهاد، از نظر انضباطی، میزان مرخصی، حقوق و مزایا و .... تابع قوانین و مقررات ستاد کل نیروهای مسلح می باشند.

6. این نهاد پس از دریافت و بررسی اولیه مدارک متقاضیان در صورت داشتن شرایط نسبت به معرفی متقاضیان جهت سیر مراحل جذب و گزینش اقدام خواهد نمود.


ب- مدارک مورد نیاز

1. تصویر کارت ملی و کلیه صفحات شناسنامه مشمول و همسر

2. تصویر آخرین مدرک تحصیلی با قید معدل

3. عکس پرسنلی ۴*۳

4. آدرس محل سکونت و شماره تماس

5. تصویر برگه اعزام به خدمت (بدون غیبت)

6. تصویر گواهی مربوط به شرایط بند الف ۱

متقاضیان محترم می توانند با در نظر گرفتن شرایط و ضوابط فوق؛ ۷۰ روز قبل از تاریخ هر اعزام به مدت یک هفته ، با ارسال درخواست خود و مدارک فوق الذکر به رایانامه (vazifeh@maslahat.ir) ثبت نام نمایند. مشمولین محترم می توانند کلیه پیگیری های بعدی را از طریق رایانامه فوق الذکر به عمل آورند.


تذکر مهم: ثبت نام در فراخوان و ارسال مدارک تعهدی مبنی بر جذب توسط این نهاد نخواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

آغاز ثبت نام متقاضیان امریه سربازی در قوه قضاییه (اعزامی اسفند ۹۹)

فرایند ثبت‌نام مشمولین متقاضی امریه سربازی در قوه قضاییه اعزامی اسفند ماه ۱۳۹۹ از امروز ۱۸ آذر آغاز شده و تا ۳۰ آذر ادامه دارد.

استان هایی که سهمیه امریه آن ها برای اعزام اسفند ماه باقیمانده است عبارتند از: استان ایلام، بوشهر، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، قزوین، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و مرکزی. لازم به ذکر است سهمیه امریه مابقی استان ها به اتمام رسیده و به هیچ وجه امکان پذیرش و ثبت نام اعزام اسفند ماه در سایر استان ها وجود ندارد.

برای ورود به سامانه ثبت نام مشمولین متقاضی امریه سربازی در قوه قضاییه کلیک کنید

راهنمای ثبت نام در سامانه

جهت ثبت نام در سامانه داشتن حداقل یکی از شرایط زیر الزامی می باشد:

خانواده ایثارگران (فرزند یا برادر شهید وجاویدالاثر ها، فرزند جانبازان و آزادگان و فرزند رزمندگان با حداقل  ۶ ماه سابقه جبهه)
افراد تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) با معرفی نامه از کمیته امداد
افراد تحت پوشش بهزیستی، با معرفی نامه از طرف بهزیستی
مشمولین متاهل
مشمولین معاف از رزم (قید عبارت معاف از رزم در برگه اعزام به خدمت)
مشمولین متقاضی خدمت در مناطق محروم (صرفاً افراد بومی مجاز به ثبت نام می باشد)
عضویت با حداقل ۶ ماه سابقه در پایگاه مقاومت بسیج به صورت فعال، به همراه معرفی نامه
حافظان و یا قاریان ممتاز قرآن (اخذ تأییدیه از مراکز ذیربط) و ایتام

رشته های تحصیلی مورد نیاز

علوم قضایی و حقوق
حقوق
فقه و مبانی حقوق اسلامی
الهیات و معارف اسلامی
مدیریت (دولتی، اجرایی، فرهنگی وهنری، اطلاعات وارتباطات)
حسابداری
کامپیوتر

مقاطع تحصیلی مورد نیاز

فوق لیسانس
دکتری

نکات مهم

به دلیل محدودیت سهمیه امریه قوه قضاییه از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، با توجه به نیاز محاکم و مراجع، تعداد محدودی از متقاضیان ثبت نام شده جذب خواهند شد.

مطابق قوانین و مقررات ابلاغی از جانب ستاد کل نیروهای مسلح، مجوز امریه برای مشمولین دارای اضافه خدمت و غایب صادر نخواهد شد.

مدت خدمت در قوه قضاییه ۲۴ ماه است.

مشمولینی که دارای مدرک تحصیلی حوزوی می باشند فاقد شرایط احراز بوده و از ثبت نام جهت اخذ امریه خودداری نمایند.
تاریخ های اعزام قوه قضاییه ابتدای ماههای زوج در طول سال می باشد.
اولویت با مناطق محروم مورد نیاز محاکم می باشد.
قوه قضاییه صرفا از سربازان بومی استفاده می نماید( محل سکونت با محل خدمت کمتر از ۳۵ کیلومتر باشد).

مدارک مورد نیاز

تمام مدارک به صورت یک فایل pdf تهیه و در سامانه بارگذاری شود.
اسکن برگه اعزام به خدمت
اسکن برگه واکسیناسیون (تزریق واکسن مننژیت)
اسکن مدرک تحصیلی یا گواهی صادره از دانشگاه
اسکن تمامی صفحات شناسنامه خود
در صورت متاهل بودن اسکن تصویر شناسنامه همسر و فرزند
اسکن پشت و روی کارت ملی
تعهد نامه عدم وابستگی سببی و نسبی (اعم از پدر، مادر، برادر، خواهر، عمو، عمه، خواهرزاده، برادرزاده، عموزاده، عمه زاده)
تعهد مبنی بر نداشتن اعتراض به عدم پذیرش امریه

متن تعهد نامه خدمت در قوه قضاییه به مدت (۲۴ماه) : اینجانب….. فرزند…….دارای کد ملی……اعزامی……. متقاضی امریه قوه قضاییه، متعهد می گردم ۲۴ماه خدمت نموده و دارای کسر خدمت نمی باشم.
اسکن مستندات مربوط به شرایط احراز

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

امیر رحیمی‌پور به مهر خبر داد؛ حقوق سربازان ۳ برابر می‌شود

حقوق سربازان ۳ برابر می‌شود

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برابر هماهنگی‌های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه، حقوق سربازان از ابتدای سال ۱۴۰۰ به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی‌پور، در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: برابر هماهنگی‌های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه، حقوق سربازان وظیفه از ابتدای سال ۱۴۰۰ به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر میانگین حقوق سربازان وظیفه نیروهای مسلح ۴۸۰ هزار تومان است که از ابتدای سال ۱۴۰۰، این میانگین به (۱۳.۵۰۰.۰۰۰ ریال) یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان خواهد رسید.

به گفته رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح، با این افزایش سه برابری، حدود ۶۰ درصد قانون در خصوص حقوق سربازان محقق می‌شود.

رحیمی‌پور در پایان گفت: امیدواریم در گام بعدی هدفگذاری ستاد کل نیروهای مسلح، تحقق صد درصدی قانون در موضوع حقوق سربازان باشد که ان‌شاءالله با کمک سازمان برنامه و بودجه، این امر محقق می‌شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

اعطاء وامهای 30 تا 50 میلیون تومانی به سربازان عضو باشگاه ماهرسان

اعطاء وامهای 30 تا 50 میلیون تومانی به سربازان عضو باشگاه ماهرسان

 



سردار موسی کمالی با اشاره به ایجاد باشگاه "ماهرسان" و پرداخت وام به سربازان ماهر منقضی خدمت، در این رابطه اظهار کرد: سی و سومین جلسه کمیسیون دائمی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در روز دوشنبه 3 آذر با حضور نمایندگان نیروهای مسلح ، وزارت کشور، سازمان فنی و حرفه‌ای، بانک انصار و شرکت نمایندگان دستگاه‌های غیر نظامی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح افزود: در این جلسه ابتدا فرمانده قرارگاه گزارش اقدامات چند ماه اخیر قرارگاه را تشریح و اهم اقدامات صورت گرفته را اعلام کردند.

وی تصریح کرد: در جلسه مذکور عنوان شد از آنجا که تا پایان سال 1401 باید 100 درصد سربازان آموزش تخصصی و مهارت‌آموزی را فرابگیرند و 30 درصد از آنها به شغل برسند، سامانه "ماهرسان" تشکیل شده که بانک انصار با توجه به اهمیت موضوع آن را به حالت باشگاه ماهرسان طراحی و راه‌اندازی کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در این جلسه همچنین نکات ذیل مطرح شد، 1. تمام سربازان منقضی خدمت از سال 97 تا 99/06/31 می‌توانند عضو باشگاه ماهرسان شوند، 2. به سربازان عضو این باشگاه وامهای 30 تا 50 میلیون تومانی برای اشتغال، ازدواج و خرید لوازم خانه داده می‌شود، 3. از پایان آذرماه 99 این سامانه به روزرسانی و هر سربازی که ترخیص می‌شود، می‌تواند با کد ملی عضو باشگاه ماهرسان شود، 4. صندوق مهارت‌آموزی زیر نظر سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح تأسیس می‌شود.

کمالی خاطرنشان کرد: نکات دیگری نیز در جلسه مذکور عنوان شد که عبارت است از: تقویت مهارت‌آموزی در شرایط کرونا، آموزش در محیط واقعی کار راه‌اندازی شده و تا پایان سال 15 هزار کارگاه نیروهای مسلح باید در سامانه وزارت کار ثبت شود و اینکه مرکز نوآوری سرباز در جوار پادگانها با کمک بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد نخبگان فعلاً به صورت آزمایشی در تهران و سپس در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح عنوان کرد: در ادامه جلسه مذکور نماینده بانک انصار، جزئیات باشگاه ماهرسان را توضیح داد همچنین امیر رحیمی‌پور، رئیس اداره سرباز معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، امیر ایرانی؛ نماینده آجا، سردار روشنی، نماینده سپاه، دکتر عباسی، نماینده وزارت کشور و حاج‌گواهی نماینده دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی معظم کل قوا نظرات خود را بیان کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

کارگروه اشتغال سربازان وظیفه در ۳۱ استان راه اندازی شد

کارگروه اشتغال سربازان وظیفه در ۳۱ استان راه اندازی شد



سردار سید مهدی فرحی روز دوشنبه درباره راه اندازی کارگروه اشتغال کارمندان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح در استانها گفت: بیش از ۱۷۰ تدبیر از فرماندهی معظم کل قوا در ارتباط با حمایت و توجه ویژه به سربازان داریم که بیش از نصف این ۱۷۰ تدبیر در ارتباط با توانمند سازی و مهارت آموزی و توجه ویژه به آینده سربازان است بنابراین برای عملیاتی شدند این تدابیر نقشه راهی تدوین شده است که مصوبه ریاست کل ستاد کل نیروهای مسلح سردار محمد باقری است که ۱۵ شاخص دارد.

وی با بیان این که این نقشه راه یک پیام اصلی دارد گفت: در یک برنامه ۵ ساله تا سال ۱۴۰۱ باید سربازان صد در صد به مهارت آموزی برسند و یک مهارت تخصصی با گواهینامه مناسب دریافت کنند و از طرف دیگر ۳۰ درصد هم باید به شغل متناسب با مهارت خود برسند.

سردار فرحی افزود: در همین راستا از امسال شروع به اشتغال پس از خدمت سربازان را عملیاتی کردیم که تا سال ۱۴۰۱ بتوانیم به آن ۳۰ درصد مدنظر برسیم.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ادامه داد:براساس همین موضوع با وزیر کشور جلساتی را برگزار کردیم و وزیر دستوراتی را به همه استانداری‌ها ابلاغ کرد که معاونین اقتصادی و اشتغال استانداران در سراسر کشور کارگروه ویژه تخصصی را تحت عنوان مهارت آموزی سربازان و اشتغال پس از خدمت آنها تشکیل دهند.

وی گفت: این کارگروه ترکیبی از فرماندهان نظامی آن استان اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و مدیران کل دستگاهای استان در وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت، وزارت ورزش و جوانان، سازمان فنی و حرفه ای و سایر دستگاه‌هایی که در این زمینه نقش دارند در این کارگروه فعالیت می کنند.

سردار فرحی با بیان این که کارگروه اشتغال سربازان در ۳۱ استان تشکیل شده است گفت: رییس این کارگروه‌ها معاونین اقتصادی و اشتغال استانداران هر استان است و اعضای آن ۱۵ نفر و در ذیل استانداری‌ها قرار دارد.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با بیان این که این کارگروه دو وظیفه اصلی دارد گفت: وظیفه اول مشخص کنند که در هر استان براساس شرایط اقلیمی و بومی آن چه مهارتهایی را نیاز دارد که آن نیازها به فرماندهان نظامی استانها ابلاغ می شود که متناسب با آن سربازان بسته به علاقه ای که دارند را آموزش و گواهی اشتغال دهند.

وی افزود: دومین وظیفه این کارگروه پس از خدمت سربازان است یعنی زمانی که خدمت آنها تمام شد بتوانیم از نظر شغلی، مالی و رصد شغلی حمایت های تسهیلاتی و شغلی داشته باشیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

هر دانش‌آموز یک مهارت؛ شعار فعالیت دانش‌آموزان

هر دانش‌آموز یک مهارت؛ شعار فعالیت دانش‌آموزان


قاسم‌علی قنبری از آغاز فعالیت‌های تابستانی سال ۱۳۹۹ با شعار (هر دانش‌آموز یک مهارت)، خبر داد و اظهار کرد: هدف از برگزاری برنامه‌های تابستانی توجه به غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، مهارت‌آموزی، استمرار فعالیت‌های پرورشی و ایجاد زمینه لازم جهت تقویت و تامین سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا است.

وی افزود: برنامه‌های اوقات فراغت در زمینه مهارت‌های مختلف اعم از ارتباطی، معرفتی، فرهنگی و هنری، حرفه‌ای، اقتصادی و اشتغال‌زایی، ورزشی و سلامت برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: برای اجرای فعالیت‌های غنی‌سازی اوقات فراغت امسال در استان، ۴۶۷ پایگاه جهت حضور بیش از ۷۵ هزار نفر دانش‌آموز در نظر گرفته شده است که در همه ادارات نواحی و مناطق در مراکز پایگاه‌های تابستانی در سطح استان، شاهد تحقق بهترین عملکرد در این زمینه خواهیم بود.

قنبری با اشاره به سامانه آموزشی شاد، تصریح کرد : شاد فرصتی مناسب برای فعالیت‌های پرورشی به ویژه در ایام کرونایی است و باید از ظرفیت به وجود آمده در این سامانه جهت اجرای برنامه‌های تابستانی نهایت بهره‌مندی را داشت. در آموزش‌ و پرورش، ایام تابستان به عنوان فرصت دوم فرهنگی، تربیتی و آموزشی است به طوری که بسیاری از عقب ماندگی‌های دوران تحصیل را جبران کنیم.

رییس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، یادآور شد: تابستان فرصت مناسبی برای توسعه مهارت اجتماعی و رشد همه‌جانبه شخصیت دانش‌آموزان است؛ چراکه در طول سالتحصیلی نمی‌تواند به همه علائق خود بپردازد و به جنبه‌های علمی تاکید دارد.

وی یادآور شد: ایام تابستان فرصت مناسبی است تا دانش‌آموز به رشد ابعاد دیگر از استعدادهای خود از جنبه‌های هنری، ورزشی و خودباوری بپردازد. همچنین ایجاد روحیه شاداب و نشاط در فضای تابستان منظور است تا دانش‌آموز با انرژی مضاعف سال تحصیلی جدید را آغاز کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

در زمینه حقوق سربازان گام های موثری برداشته شده است

در زمینه حقوق سربازان گام های موثری برداشته شده است

سردار "حسین اشتری" در گردهمایی معاونان وظیفه عمومی سراسر کشورکه صبح امروز به صورت ویدئو کنفرانس در سازمان وظیفه عمومی ناجا برگزار شد، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عزیز دفاع مقدس، شهدای عرصه نظم و امنیت و درود بر روح بلند و ملکوتی امام راحل و رزمندگان اسلام و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام عظمای ولایت امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) به شهادت دانشمند هسته ای دفاعی کشور شهید والامقام "محسن فخری‌زاده" اشاره و اظهار کرد: ما معتقدیم که در کشور همانند این عزیز بزرگوار بسیار هستند و هر عزیزی که شهید می شود، قطعا هزاران نفر ادامه دهنده راه آنان هستند.

وی عنوان کرد: از اول انقلاب تاکنون شهدای بزرگ زیادی را تقدیم کرده ایم، تجربه نشان داده است که با شهادت این بزرگان حرکت و راه آن ها متوقف نشده است بلکه سرعت هم می گیرد.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه ما در مقابل شهدا وظیفه داریم، تصریح کرد: باید در قبال شهدا هر کاری که در توانمان هست انجام دهیم و موثر باشیم ضمن اینکه برای رضای خدا و رفع گرفتاری های مردم خالصانه گام برداریم تا شرمنده شهدا نشویم.

سردار اشتری گفت: مستکبران و دشمنان بدانند که ما هرروز قدرتمندتر می شویم و با تکیه بر دانشمندان خود و امید به جوانان کشور مشکلات کشور را برطرف می کنیم.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: این حادثه تروریستی به ما ثابت کرد که آمریکا و اسرائیل دنبال ضربه زدن به ما هستند، جابه جایی قدرت در این کشورها برای ما فرقی نمی کند و همه در یک مسیر قرار دارند و البته ما از این جهت خوشحالیم کسی که دستش آغشته به خون سردار رشید اسلام حاج "قاسم سلیمانی" بود، موفق به ادامه کار نشد.

*تکریم سربازان و خانواده های آنان

سردار اشتری ادامه داد: جوانان عزیز که در سراسر کشور در موعد مقرر، خود را برای خدمت سربازی معرفی می کنند و احساس وظیفه برای کشور و وطن دارند، ارزشمند هستند، این جوانان همانند کسانی هستند که در زمان جنگ خالصانه حضور داشتند و اکنون به شکل دیگری در حال جهاد و حافظ جان، مال و ناموس مردم هستند که جا دارد از این عزیزان و خانواده های آن ها تشکر و قدردانی کنم.

وی همچنین تاکید کرد: تلاش در راستای ارتقای فرهنگ خدمت سربازی و احترام به سربازان، موجب ترغیب سایر جوانان به خدمت سربازی می شود.

سردار اشتری افزود: جوانان از زمان مراجعه تا اعزام به مراکز آموزش می بایست مورد احترام فرماندهان قرار گیرند، بایستی آنان را همانند فرزندان و یا برادران خود بدانیم و شان آنان را حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: فرآیندهای وظیفه عمومی باید به نحوی اصلاح شود که در وقت و هزینه جوانان نیز صرفه جویی شود که البته در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

*لزوم هوشمندسازی و الکترونیکی کردن خدمات در سازمان وظیفه عمومی

فرمانده نیروی انتظامی بیان داشت: موضوع هوشمندسازی و الکترونیکی کردن ارائه خدمات در سازمان وظیفه عمومی باید به صورت 100 درصدی انجام شود به نحوی که جوانان از هر شهر و روستایی توانایی دسترسی به خدمات را داشته باشند و فرآیند کار نباید مشکل داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: تکریم ارباب رجوع، پاسخگویی سریع و بهره مندی از سامانه های غیرحضوری امری ضروری است.

*رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی در مراکز آموزش

وی گفت: در مراکز آموزش شیوه نامه های بهداشتی باید رعایت شود و سلامت جوانان تضمین شده باشد، البته همه چیز با اراده خداوند است اما بایستی بالاترین درجه شیوه نامه های بهداشتی در همه نیروهای مسلح به طور کامل رعایت شود و خانواده ها نباید نگران سلامتی فرزندان خود باشند و مطمئن باشند که همکاران ما درکل نیروهای مسلح مسائل بهداشتی را به طور کامل رعایت می کنند.

سردار اشتری اظهار کرد: در زمینه حقوق سربازان گام های موثری برداشته شده است و امسال نسبت به قبل 25 درصد افزایش یافته ، همچنین در جهت افزایش حقوق این عزیزان مسئولان سازمان وظیفه عمومی پیگیر خواهند بود.

فرمانده نیروی انتظامی در پایان در زمینه اشتغال سربازان گفت: از چند سال گذشته این موضوع در ستاد کل نیروهای مسلح مطرح شده و قرارگاه مهارت آموزی توسط ستاد کل نیروهای مسلح و همکاری سازمان وظیفه عمومی و تعدادی از وزارتخانه ها راه اندازی شده است، با پیگیری های سازمان وظیفه عمومی می بایست مهارت افزایی در سربازان افزایش یابد و استعدادهای آنان شکوفا شود و بتوانند بعد از خدمت به عرصه های شغلی وارد شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

گزارش تصویری گردهمایی معاونان وظیفه عمومی سراسر کشور با حضور سردار اشتری


گزارش تصویری گردهمایی معاونان وظیفه عمومی سراسر کشور با حضور سردار اشتری
گروه ناجا- گردهمایی معاونان وظیفه عمومی سراسر کشور با حضور سردار اشتری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

ارتقاء فرهنگ مقدس سربازی و پیگیری افزایش حقوق سربازان از اولویت هاست

ارتقاء فرهنگ مقدس سربازی و پیگیری افزایش حقوق سربازان از اولویت هاست
گروه ناجا - رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اولویت های این سازمان را اعزام مشمولان به نیروهای مسلح با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، تشکیل قرار احضار و اعزام و برخورد با مشمولان غایب، بهره گیری از فناوری های نوین، ارتقاء فرهنگ مقدس سربازی و پیگیری افزایش حقوق سربازان را عنوان کرد.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

هوشمندسازی و الکترونیکی کردن خدمات در سازمان وظیفه عمومی

هوشمندسازی و الکترونیکی کردن خدمات در سازمان وظیفه عمومی
گروه ناجا - فرمانده نیروی انتظامی بر هوشمند سازی و الکترونیکی کردن خدمات در سازمان وظیفه عمومی ناجا تاکید کر
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

50 درصد از توان دفاعی کشور را سربازان تشکیل می دهند

50 درصد از توان دفاعی کشور را سربازان تشکیل می دهند
گروه ناجا - رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه حدود 50 درصد از توان دفاعی کشورمان را سربازان تشکیل می دهند، گفت: از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون بیش از 17 میلیون سرباز داشته‌ایم که از این تعداد 3 میلیون سرباز در 8 سال دفاع مقدس حضور موثر داشته اند.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

فوری/ ترور دانشمند بلند پایه هسته ای کشور

ساعاتی قبل یکی از دانشمندان رده بالای حوزه هسته‌ای و موشکی کشور در منطقه آبسرد دماوند (استان تهران) ترور شد.

متاسفانه تلاش‌ها برای احیای این شخص به نتیجه نرسیده و این دانشمند به شهادت رسیده است.


 

محسن فخری زاده از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی در کشور بوده است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

اعزام به خدمت سربازان در اول آذرماه99 سازمان وظیفه عمومی ناجا

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin