۲۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی شهریور ماه سال 99

گروه ناجا - سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه ای کلیه مشمولان فارغ التحصیل دانشگاه ها، دیپلم و زیردیپلم که دارای برگ آماده به خدمت پایه خدمتی شهریورماه سال 99هستند را به خدمت سربازی فراخواند.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

ممنوعیت صدور کارت پایان خدمت برای سربازان بدون مهارت/ پس از خدمت، سربازان را رصد و حمایت می‌کنیم

ممنوعیت صدور کارت پایان خدمت برای سربازان بدون مهارت/ پس از خدمت، سربازان را رصد و حمایت می‌کنیم
مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح گفت: امسال ۶۵ درصد از سربازان ما باید آموزش‌های مهارتی را ببینند و صدور کارت پایان خدمت بدون داشتن مهارت تخصصی ممنوع است.






مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه داناا؛ با اشاره به اقدامات صورت گرفته درباره سربازان، اظهار کرد: براساس برنامه‌های تبیین شده باید تمامی سربازان تا سال 1401 حداقل یک مهارت تخصصی و 5 مهارت عمومی را آموزش ببینند،این طرح از 3سال گذشته آغاز شده و امسال 65 درصد از سربازان ما باید آموزش‌های مهارتی را ببینند و صدور کارت پایان خدمت بدون داشتن مهارت تخصصی درسال1401 ممنوع می‌شود.

سردار موسی کمالی با تشریح برخی فعالیت‌های قرارگاه قرارگاه مرکزی مهارت آموزی،ادامه داد: این قرارگاه در راستای آموزش مهارت و تسهیل‌گری برای اشتغال سربازان فعالیت می‌کند و فعالیت خود را در سه بخش پیش از خدمت، حین خدمت و پایان خدمت پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: در سامانه "سرباز ماهر" جوانان ۱۵ سال به بالا درصورت داشتن مهارت ثبت نام می‌کنند که در هنگام اعزام مهارت اگر امتیازات لازم را کسب کنند مشوق‌هایی از جمله تعیین سازمان محل خدمت، شهر محل خدمت، درجه، مرخصی و.... را اعطا خواهیم کرد.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی با تأکید بر مهارت آموزی سربازان در ایام خدمت، عنوان کرد: سربارانی که دارای مهارت هستند اما مدرک و گواهینامه این مهارت را دارا نیستند؛ از آن‌ها آزمون‌های ادواری در حین خدمت اخذ می‌شود و برای اعطای مدرک اقدام می‌شود.


 رئیس پیشین اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح اضافه کرد: سربازانی که فاقد مهارت و مدرک هستند در حین خدمت مهارت‌های لازم را فرا گرفته و به آن‌ها مدرک اعطا می‌شود.


وی با اشاره به شناسایی 500 مهارت برای آموزش سربازان، خاطرنشان کرد: 500 مهارت را شناسایی و دسته‌بندی و براساس استان‌ها بومی سازی کرده‌ایم که با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، وزارت ارتباطات، جهاد دانشگاهی و وزارت ورزش و ...سربازان در حین خدمت آموزش را آموزش و مدرک را اعطا می‌کنیم.


سردار کمالی در بخش پایانی این گفت وگو به برخی اقدامات این قرارگاه درباره خدمات پس از سربازی اشاره کرد و گفت: پس ار خدمت سربازی، برنامه تسهیل‌گری را در دست اقدام داریم و سربازان را رصد، هدایت و حمایت می‌کنیم تا به شغل مورد نیاز خود دست پیدا کنند و در این باره سامانه‌ای "ماهرسان" طراحی شده تا جوانان را در موضوع اشتغال زایی یاری کنیم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

امکان معافیت دائم برخی از سربازان در دوران کرونا


امکان معافیت دائم برخی از سربازان در دوران کرونا

سربازانی که به دلیل بیماری تنفسی از رزم معاف شده اند از بهمن ماه سال گذشته در وضعیت بلاتکلیف به سر می‌برند، این افراد نه فراخوانده به سربازی می‌شوند و نه می‌توانند در شغلی مشغول به کار شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سربازانی که به دلیل بیماری قلبی و یا تنفسی از رزم معاف شده‌اند از بهمن ماه سال گذشته در وضعیت بلاتکلیف به سر می‌برند و در حالی که تاکنون می‌بایست ۶ ماه از دوران خدمتشان گذشته باشد کماکان وضعیتی نامشخص دارند. برخی از این مردان از بهمن ماه از محل کار خود خداحافظی کرده‌اند و کارفرمایان برخی دیگر از آنجایی که می‌دانستند نیرویشان مشمول است، قرارداد آنها را تمدید نکرده‌اند.

ستاد کل نیروهای مسلح نیز احتمالاً با هدف محافظت از این سربازان معاف از رزم از کرونا، اعزام آنها را به مدت ۶ ماه است به تعویق انداخته و گویا آنها شهریور نیز اعزام نخواهند شد. ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرده این سربازان احتمالاً از مهرماه اعزام خواهند شد. در حالی که شرایط شیوع کرونا از بهمن ماه تاکنون نه تنها بهبود نیافته بلکه وخیم‌تر هم شده است، حال سوال اینجاست که آیا با آغاز فصل پاییز که آنفلوانزا نیز شرایط را دشوارتر خواهد کرد، موعد مناسبی برای اعزام این سربازان مبتلا به بیماری قلبی و تنفسی است یا بنا است بلاتکلیفی آنها کماکان ادامه داشته باشد؟

این موضوع را با رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح مطرح کردیم، امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با موضوع عنوان شده، اظهار کرد: بررسی‌های دقیق‌تری انجام شده است، افرادی که به دلایل مختلف در این شرایط کرونایی در اعزامشان تغییری رخ داده است مجدد بررسی می‌شوند، برخی از اینها می‌توانند با رعایت برخی نکات به سربازی فراخوانده شوند و برخی دیگر امکان دارد معافیت دائم یا موقت بگیرند.

وی افزود: آئین نامه می‌تواند از طریق سیر مراحل تصویب با توجه به شرایط روز تغییر کند و برخی معافیت‌ها را عوض کند، به عنوان مثال امسال در رابطه با بیماری اوتیسم تصمیم‌های جدیدی گرفته شد و موارد جدیدی برای معافیت به دلیل این بیماری در آئین دیده شد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: نهایتاً تا یک ماه آینده تصمیمات نهایی برای معافیت یا اعزام مشمولان گرفته و اعلام عمومی می‌شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

افتتاح سامانه امریه سربازی سمن‌های جوانان


سامانه امریه سربازی سمن‌های جوانان افتتاح شدسامانه امریه ۶ ماه پایانی سربازی فعالان سمن‌های جوانان با حضور معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان رونمایی شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سامانه امریه ۶ ماه پایانی خدمت سربازی فعالان سازمان‌های مردم نهاد جوانان با حضور محمدمهدی تندگویان معاون امور جوانان و مدیران کل این حوزه همزمان با روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی راه‌اندازی شد.

این سامانه پیرو موافقت مقام معظم رهبری با امریه ۶ ماه پایانی خدمت سربازی فعالان سازمان‌های مردم نهاد جوانان در تشکل مربوطه طراحی شده است. از طریق این سامانه فعالان تشکل‌های جوانان در صورت دارا بودن مشخصات و ویژگی‌های اعلام شده در سامانه می‌توانند اطلاعات خود را به منظور استفاده از سهمیه امریه امسال و سال آینده ثبت کنند.

فعالان سازمان‌های مردم نهاد جوانان همچنین از طریق مراجعه به آدرس‌های اینترنتی http://msy.gov.ir می‌توانند مراحل ثبت نام را تکمیل کنند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

جشن تولد بیست و سه سالگی شهید امین سربندی

به گزارش پایگاه خبری شهدای ناجا، به مناسبت بیست و سومین سالروز تولد شهید مدافع وطن امین سربندی و با هدف زنده نگهداشتن یاد و راه شهدا مراسمی توسط خانواده و عده ای از دوستان شهید در شازند و در جوار آرامگاه شهید برگزار گردید.

مادر شهید امین سربندی با تهیه بسته های فرهنگی و توزیع بین شهروندان اعلام نمودند مراسم امسال به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی در فضای باز برگزار گردید.

شهید مدافع وطن امین سربندی بامداد روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه سال ۹۶ در جریان عملیات مبارزه با قاچاقچیان کالا در اثر شدت جراحات وارده ناشی از برخورد یکی از خودروهای تحت تعقیب از سوی پلیس با وی به درجه رفیع شهادت رسید.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

جزئیات طرح تسهیلات سرباز فناور

جزئیات طرح تسهیلات سرباز فناور

طرح تسهیلات سرباز فناور از جمله بسته‌های خدمتی است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به فعالان فناور ارائه می‌کند. شاخص‌هایی مانند سابقه بیمه متقاضی، مدرک تحصیلی و فروش شرکت در امتیاز‌بندی مرتبط با این طرح تاثیر گذار هستند. همچنین یکی از شاخص‌های مهم برای برآورد امتیازات متقاضی طرح سرباز فناور، اظهار نامه مالیاتی شرکت است.


بسته خدمتی تسهیلات وظیفه عمومی به سه شاخه امریه در شرکت‌های دانش‌بنیان، پروژه جایگزین خدمت در شرکت‌های دانش‌بنیان و پروژه جایگزین خدمت در دستگاه‌های دفاعی و دولتی تقسیم می‌شود. هر ماه نزدیک به 400 درخواست از سوی متقاضیان برخورداری از تسهیلات وظیفه عمومی به مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ارسال می‌شود. برای سنجش و

انتخاب بهترین گزینه‌های ممکن، یک جدول امتیاز‌بندی در نظر گرفته شده است.

شاخص‌هایی مانند مدرک تحصیلی متقاضی، سابقه بیمه، فعالیت‌های علمی، جوایز و میزان فروش شرکت در میزان امتیازات کسب شده توسط هر متقاضی موثر است. یکی دیگر از شاخص‌های موثر در سنجش درخواست متقاضی، اظهارنامه مالیاتی شرکت دانش‌بنیان است که فرد متقاضی طرح سرباز فناور، در آن مشغول به کار است. اظهار نامه مالیاتی می‌تواند منعکس کننده واقعی بسیاری از فعالیت‌های سالانه یک شرکت باشد.


درخواست متقاضیان امریه سرباز فناور برای اعزام در آبان ماه 1399، بر مبنای اظهارنامه سال 1398 آنها محاسبه می‌شود. تمامی شرکت‌ها و افرادی که مایل به اعمال اظهارنامه مالیاتی سال گذشته شرکت در محاسبه امتیاز خود هستند تا 2 شهریور ماه سال جاری برای ارسال اظهارنامه خود مهلت دارند.


همچنین بنا بر اعلام مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به لزوم ارسال اطلاعات هر فرد متقاضی به ستاد کل نیروهای مسلح در تاریخ مشخص، به درخواست‌ها و فایل‌های ارسالی بعد از این تاریخ ترتیب اثر داده نمی‌شود. افرادی که در زمان ارسال درخواست خود فارغ التحصیل نمی‌باشند، وارد فرآیند امتیازبندی خواهند شد و در صورت تایید اولیه لازم است برگ سبز خود را در موعد مشخص ارسال کنند.


علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه reg.daneshbonyan.ir مراجعه کنند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

موافقت رهبر انقلاب با اعطای سهمیه طرح «امریه سربازی»

موافقت رهبر انقلاب با اعطای سهمیه طرح «امریه سربازی»

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: مقام معظم رهبری به اعضای تشکل‌های جوانان، سهمیه مشخصی را برای بهره برداری از موضوع امریه سربازی و انجام ۶ ماه پایانی خدمت اعطا کردند.


محمدمهدی تندگویان معاون وزیر ورزش و جوانان در حاشیه نشست وزرای کشور و ورزش و جوانان با مجمع سازمان‌های مردم نهاد و جوانان اظهار کرد: ما در حوزه تشکل‌ها و N.G.O گاهی با بی مهری بعضی نهاد‌ها مواجه شدیم، اما توانستیم در طرح سرباز مهارت و آموزش مهارت سربازان موفق شویم.


او ادامه داد: مقام معظم رهبری طی نامه‌ای به ستاد کل نیرو‌های مسلح، با ذکر عنوان سمن‌های وزارت ورزش، به اعضای تشکل‌ها سهمیه مشخصی را برای بهره برداری از موضوع «امریه سربازی» و انجام ۶ ماه پایانی خدمت اعطا کردند.


معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: سامانه وزارت ورزش و جوانان در روز ٢٢ مرداد رونمایی خواهد شد و اعضای تشکل‌های جوانان می‌توانند در صورت شرایط، گردش کاری انجام دهند و از سهمیه خود در بحث امریه بهره‌مند شوند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

آموزش فنی حرفه ای سربازان و پرداخت تسهیلات اشتغال زایی

آموزش فنی حرفه ای سربازان و پرداخت تسهیلات اشتغال زایی

مهرعلی حق گویان در دیدار با فرمانده لشگر ۱۶ زرهی قزوین بیان کرد: برنامه راهبردی کمیته امداد توانمندسازی جامعه هدف است تا بتوانیم به معنای واقعی محرومیت زدایی را محقق سازیم.

وی ادامه داد: برای سال جاری برنامه اشتغال زایی کمیته امداد چهار هزار و ۸۸۳ فقره اشتغال زایی است که برای این منظور ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: آموزش راهبرد جدی و اساسی برای تحقق اشتغال زایی است از این رو موضوع آموزش برای مددجویان یکی از برنامه های محوری است که اشتغال پایدار را رقم می زند.


وی افزود: کمیته امداد امام (ره) براساس تفاهم نامه همکاری با ستاد کل نیروهای مسلح به سربازان خانواده های نیازمند در دوران خدمت سربازی آموزش فنی و حرفه ای ارائه می کند که پس از دریافت مدرک فنی و حرفه ای و اتمام دوران خدمت سربازی، با دارا بودن شرایط تسهیلات اشتغال زایی دریافت خواهند کرد.


حق گویان تصریح کرد: یکی دیگر از سیاست های راهبردی کمیته امداد امام (ره) واگذاری کارمردم به مردم است که برای این منظور مراکز نیکوکاری ایجاد می شود.


وی گفت: مفتخریم که نخستین مرکز نیکوکاری نیروهای مسلح کشور در لشگر ۱۶ زرهی قزوین ایجاد شده است تا کمک به نیازمندان از جمله سربازان واجد شرایط، تسهیل شود.


مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: مرکز نیکوکاری خدمتگذاری به نیازمندان و محرومان را تسهیل می کند چراکه به دور از بروکراسی اداری برای خدمت به محرومان تلاش می کنند.


در ادامه فرمانده لشگر ۱۶ زرهی قزوین اظهارکرد: مرکز نیکوکاری فرصتی است تا بستر انفاق و نیکوکاری موجود در لشگر ۱۶ زرهی را ارتقاء دهیم.


بابک جلالی عنوان کرد: کمک های جمع آوری شده در مرکز نیکوکاری لشگر ۱۶ زرهی قزوین با اولویت سربازان نیازمند هزینه می شود تا بتوانیم ضمن آموزش های نظامی و اجتماعی به سربازان، آموزش فرهنگ انفاق را نیز به صورت توأمان داشته باشیم.


وی یادآورشد: طی چند ماه گذشته از زمان افتتاح مرکز نیکوکاری شهید صیاد شیرازی تاکنون ۲۴۰ میلیون ریال برای نیازمندان جمع آوری شده که همه این مبالغ به سربازان نیازمند ، پرداخت شده است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

طرح تشدید برخورد با مشمولان غایب

طرح تشدید برخورد با مشمولان غایب


ایرانژاد گفت: درصدد هستیم با همکاری پلیس های تخصصی مشمولان غایب متولد ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۰ را جذب و به سازمان‌های نیروهای مسلح اعزام نماییم.
فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان با بیان اینکه نیروی انتظامی متولی شناسایی و تعقیب مشمولان غایب بر اساس مواد کد ۵۸ و ۱۰و ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی است گفت: برای اجرای این طرح نیازمند اقدامات حقوقی قضایی آموزشی و فرهنگی هستیم.


وی افزود: در راستای تعیین تکلیف مشمولان غایب اقداماتی از جمله تشکیل قرارگاه تعیین تکلیف مشمولان غایب صدور برگ اخطاریه، ارسال پیامک ،اجرای طرح بازدید از واحد صنفی و برخورد با به کار گیرند گان مشمولان غایب می باشد.


فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان اظهار کرد: افزایش رویکرد فرهنگی و گفتمان سازی خدمت سربازی مانند اجرای هفتگی برنامه رادیویی جوان سرباز با موضوعات متنوع توانسته است گامی در جهت ترغیب جوانان و خدمت سربازی بردارد.


ایران نژاد اذعان کرد: واحدهای صنفی ازبه کارگیری مشمولان غایب خودداری نمایندچراکه برابر قانون درصورت مشاهده برخورد قانونی صورت خواهدگرفت.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

فراخوان مشمولان اعزامی مهرماه برای ثبت‌نام در سامانه سربازماهر/ دریافت تسهیلات به شرط مهارت

فراخوان مشمولان اعزامی مهرماه برای ثبت‌نام در سامانه سربازماهر/ دریافت تسهیلات به شرط مهارت

مشاورعالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستادکل نیروهای مسلح از مشمولان سرباز ماهری که موعد اعزامشان مهرماه سال جاری تعیین شده، خواست تا برای بهره‌مندی از تسهیلات قبل وحین خدمت سربازی تا پایان مرداد در سامانه سرباز ماهر ثبت نام کنند.


سردار موسی کمالی اظهارکرد: مشوق های سرباز ماهر از تیر ماه سال جاری شروع شده است و سامانه سرباز ماهر تا حدود یک ماه قبل از موعد اعزام مشمولان به سربازی، درخواست‌های آنان را بررسی کرده و بر این اساس در فرآیند تقسیم و به‌کارگیری سربازان نقش خواهد داشت. از این رو درخواست ما از مشمولان سرباز ماهری که موعد اعزامشان در ماه مهر اعلام شده، این است که درصورتی که تاکنون اعزام خود را در سامانه سربازماهر اعلام نکرده‌اند، با مراجعه به این سامانه ثبت نام کنند.


وی درباره چرایی فراخوان برای ثبت نام در سامانه سرباز ماهر نیز گفت: سامانه سرباز ماهر با هدف استفاده از توانایی‌ها و مهارتهای سربازان در حین خدمت و ارایه مهارتهای آموزشی در حین خدمت و همچنین هدایت و حمایت و تسهیلگری بعد از خدمت ایجاد شده و به عبارتی دیگر هدف از آن ایجاد نشاط در سربازان و جذابیت سربازی و خوشایند سازی دوران سربازی با مهارت آموزی و استفاده مؤثر و اثر بخش از مهارتها و کمک به اشتغال جوانان پس از اتمام خدمت سربازی است. از این رو لازم است که پیش از اعزام سربازان به مراکز آموزشی، اطلاعاتی از مهارت ها و علایق سربازان وجود داشته باشد تا از این طریق بتوان تسهیلاتی را نیز به آنان اختصاص داد.


مشاورعالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه هر مشمول پس از ثبت نام در این سامانه و اعلام مهارت‌ها و علایق خود می‌تواند پنج مشوق را هم برای دوره خدمت سربازی اش انتخاب کند، خاطرنشان کرد: این مشوق‌ها مواردی نظیر توجیه و بخشش غیبت، انتخاب محل خدمت، تعجیل و تعویق اعزام و... است. علاوه بر آن نیروهای مسلح حداکثر تلاش خود را بعمل خواهند آورد تا از مهارتهای نیروی وظیفه در حین خدمت استفاده مؤثر شود.


کمالی با تأکید بر اینکه تمامی مهارتهای ثبت شده مورد راستی آزمایی قرار خواهد گرفت، افزود: کسانی که مهارت دارند ولی گواهینامه ندارند نگران نباشند چون در دوره آموزش نظامی از آنها آزمون ادواری گرفته می شود و در صورت قبولی به آنها گواهینامه داده می شود.


وی درباره اینکه آیا ثبت نام در سامانه سرباز ماهر الزامی است، گفت: در حال حاضر اجباری برای ثبت نام وجود ندارد، اما با توجه به هماهنگی های انجام شده، اولویت بهره مندی از یکسری امتیازات و مشوق ها یرای افرادی است که در این سامانه ثبت نام کرده اند.


به گفته مشاورعالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستادکل نیروهای مسلح، ثبت نام در این سامانه رایگان است و نیازی به پرداخت وجه در آن وجود ندارد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

خبر خوش سازمان نظام وظیفه برای مشمولان غایب سربازی/ از اقامت در شهر محل سکونت تا بخشش اضافه خدمت

خبر خوش سازمان نظام وظیفه برای مشمولان غایب سربازی/ از اقامت در شهر محل سکونت تا بخشش اضافه خدمت



معاون وظیفه عمومی استان قم گفت: مشمولانی که بیش از یک سال غیبت دارند با اخذ برگ اعزام می‌توانند در شهر محل سکونت خود خدمت کنند.


سرهنگ ولی ترابی اظهار داشت: به منظور تسهیل، تشویق و ترغیب مشمولان غایب، برابر ابلاغیه سازمان وظیفه عمومی ناجا، مشمولانی که بیش از یک سال غیبت (تأخیر در معرفی) دارند، می‌توانند با اخذ برگ اعزام به خدمت و با مراجعه به معاونت وظیفه عمومی استان، اقدامات خدمت در شهر محل سکونت خود را انجام دهند.


معاون وظیفه عمومی قم افزود: اضافه خدمت سنواتی مشمولان نیز در صورت حسن خلق، رفتار مناسب و جدیت در انجام وظیفه، به وسیله فرماندهان مورد بخشش قرار خواهد گرفت.
منبع: خبرگزاری پلیس

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

کلاس منشور سربازی در سپاه ناحیه مالک اشتر مشهد برگزار شد

مسئول قرارگاه پشتیبانی سربازان سپاه ناحیه مالک اشتر مشهد از از برگزاری کلاس منشور سربازی (آن چه یک سرباز باید بداند) در این ناحیه خبر داد.

سرهنگ دوم پاسدار احمد ایوبی؛ مسئول قرارگاه پشتیبانی سربازان سپاه ناحیه مالک اشتر مشهد گفت: به منظور افزایش اطلاعات سربازان با قوانین و مقررات جدید آیین نامه انضباطی سربازی و اطلاع از طرح منشور سربازی (آن چه یک سرباز باید بداند) در قالب دانستنی‌های سرباز، جهت اطلاع کارکنان وظیفه از حق و حقوق قانونی خود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ناحیه خبر داد.


در ابتدا جلسه نکاتی از قرآن کریم، حضرت امیرالمومنین علیه السلام، حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) و مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت خدمت سربازی و سپس از تاریخ نظام وظیفه در ایران، نظام وظیفه پس ازپیروزی انقلاب اسلامی و نقش سرباز در ایجاد امنیت کشور گفته شد.


در ادامه در خصوص دانستنی‌های سرباز از حق وحقوق قانونی خود از جمله مدت زمان خدمت، حقوق ومزایا، بیمه، درجه، پوشاک سربازان، وضعیت ظاهری سربازان، تردد سربازان، انواع مرخصی سربازان، کسرخدمت و معافیت‌های قبل و حین خدمت، موارد قضایی وآیین نامه انضباطی نیرو‌های مسلح، خروج از کشور کارکنان وظیفه، ادامه تحصیل کارکنان وظیفه، دریافت گواهی عضویت برای کارکنان وظیفه، نقل وانتقالات و... بحث و گفتگو شد؛ و در پایان باید‌ها و نباید‌هایی که سربازان در محل خدمت ستاد و حوزه‌های مقاومت باید عمل کنند تشریح شد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

پولادی اظهار پشیمانی کند کمکش می‌کنیم

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مهرداد پولادی در صورت بازگشت به ایران دادگاهی و به وضعیتش رسیدگی می‌شود.


نام مهرداد پولادی بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران در روزهای گذشته یکبار دیگر در رسانه ها مطرح شد. پولادی که بعد از جام ملت های ۲۰۱۵ آسیا به خاطر مشکلات کارت پایان خدمتش قید بازگشت به ایران را زد، با تیم المعیذر قطر به توافق رسید و به این تیم پیوست.


پولادی هم از جمله بازیکنانی در فوتبال ایران بود که پاییز سال ۱۳۹۳ کارت پایان خدمتش جعلی از آب در آمد اما سرنوشت او با نفرات دیگر کاملا متفاوت بود. بازیکنانی چون بختیار رحمانی، حسین ماهینی، سروش رفیعی و ... با پذیرش این تخلف، راهی تیم های نظامی شدند تا ضمن بازی برای این تیم ها، دوران خدمت سربازی خود را پشت سر بگذارند.


پولادی اما تصمیم به ترک ایران گرفت و دیگر هیچ موقع به کشور بازنگشت. این بازیکن که کارلوس کی روش سرمربی پیشین تیم ملی به سبک بازی‌اش علاقه خاصی داشت، در تیم‌های الشحانیه قطر، بانکوک تایلند، الخریطیات قطر بازی کرد و در تازه ترین تصمیم به تیم المعیذر پیوست.


در این سال ها خبرهایی مبنی بر پشیمانی پولادی و حتی وساطت بعضی از بازیکنان تیم ملی برای بازگشت وی به ایران مطرح شد که هیچ موقع به صورت رسمی مورد تایید قرار نگرفت.


برای بررسی وضعیت پولادی گفتگویی را با امیر دریادار غلامرضا رحیمی‌پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح انجام دادیم.


امیر دریادار غلامرضا رحیمی پور گفت: پولادی سرباز فراری است. در این موارد ما تصمیم فردی نمی گیریم. پولادی چند سال پیش از کشور رفته و دیگر برنگشته است، در حالی که تعهد هم داده بود.


وی در پاسخ به این سئوال که آیا در این مدت مکاتبه و درخواستی برای بازگشت از سوی پولادی مطرح شده است؟ اظهار کرد: خیر هیچ مکاتبه ای نشده است. پولادی خودش هم ادعایی نکرده و نیامده که به وضعیتش رسیدگی کنیم.


رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با رد خبر وساطت بعضی از ملی پوشان سابق برای پولادی، درباره اینکه چه برخوردی در انتظار پولادی در صورت بازگشت به ایران خواهد بود، تصریح کرد: مثل غایبان با پولادی برخورد می کنیم؛ مثل بقیه و عین قانون. هیچ فرقی نمی کند. اگر خود فرد مشکلی دارد یا سازمان مربوطه اش مراجعه می کند، وضعیتش را بررسی می کنیم. قانون هم سخت گیر نیست و می توان به این افراد کمک کرد.


رحیمی پور خاطرنشان کرد: پولادی سرباز غایب است. او باید وثیقه می سپرد که نسپرد ولی تعهد داده است. اگر پولادی بخواهد بازگردد او را به دادگاه معرفی می کنیم و آنها هم به وضعیتش رسیدگی می کنند. ممکن است دادگاه او را جریمه نقدی کند و یا در صورت اظهار ندامت همانجا تصمیم بگیریم.



وی در پایان گفت: از الان نمی شود گفت چه تصمیمی برای پولادی می گیریم. اول باید پرونده اش بررسی شود و متناسب با آن برخورد می شود. نگرانی هم ندارد. اگر اظهار پشیمانی و مراجعه کند کمکش می کنیم.
منبع

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

زمان ثبت‌نام متقاضیان امریه سربازی قوه قضاییه اعزامی آبان ماه 99

بدین وسیله به اطلاع می‌رساند، بنابر اعلام امور اداری و استخدامی کارکنان اداری قوه قضاییه sapp.ir/qazahrm، در حال حاضر فقط مشمولان اعزامی آبان ماه مجاز به ثبت نام هستند و زمان ثبت نام مشمولان متقاضی امریه اعزامی ۱۳۹۹/۰۸/۰۱ از روز چهارشنبه مورخ ۹۹/۰۵/۲۲ آغاز می‌شود و در روز پنج شنبه مورخ ۹۹/۰۵/۳۰ پایان می‌پذیرد.


لازم به ذکر است، استان‌هایی که قابل دسترسی نیستند، سهمیه امریه آن‌ها به اتمام رسیده و به هیچ وجه امکان پذیرش و ثبت نام اعزام آبان ماه در استان‌های مذکور وجود ندارد.


متقاضیان واجد شرایط می‌توانند در تاریخ مقرر با مراجعه به سامانه ثبت‌نام مشمولان متقاضی امریه سربازی در سایت معاونت منابع انسانی قوه قضاییه به نشانی qazahrm.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.


در هنگام ثبت نام فیلد‌ها را با دقت کامل تکمیل کرده و سپس تمام مدارک اعلام شده را به صورت یکجا در یک فایل pdf پیوست کند.


شایان ذکر است در خصوص افرادی که ثبت نامشان کامل نبوده اقدامی میسور نیست.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

شهادت دو تن از مرزبانان در هنگ مرزی سردشت جمعه 9 مرداد 1399 + عکس شهدا

 

نیروی انتظامی اعلام کرد: دو مرزبان هنگ مرزی سردشت در استان آذربایجان غربی در راستای مبارزه با پدید شوم قاچاق به شهادت رسیدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شهدای نیروی انتظامی، مرزبانان هنگ مرزی سردشت روز گذشته حین رصد و پایش نوار مرزی متوجه برخی تحرکات در مرز شده که پس از بررسی بیشتر متوجه جابه‌جایی کالای قاچاق و انتقال آن شدند.

بر اساس این گزارش مرزبانان موفق به توقف و دستگیری قاچاقچیان و ضبط کالای قاچاق شدند.

متأسفانه در این عملیات، گروهبان‌یکمم متین ساعدی و سرباز مهدی ملکی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

 

شهید متین ساعدی

محل تولد:

محل شهادت: سردشت

تاریخ تولد:

تاریخ شهادت: 1399/05/09

شهید مهدی ملکی

محل تولد: ماه نشان زنجان

محل شهادت: سردشت

تاریخ تولد:

تاریخ شهادت: 1399/05/09

نوع استخدام : سرباز مرزبانی

تاریخ حادثه : 1399/05/09

استان حادثه : آذربایجان غربی

علت شهادت : درگیری با قاچاقچیان کالا

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

نشست صمیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد با سربازان وظیفه

در راستای تقویت و هم افزایی موثر برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی و قرآنی، نشست صمیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد با سربازان وظیفه برگزار گردید.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: در راستای تقویت و هم افزایی موثر برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی و قرآنی، نشست صمیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد با سربازان وظیفه برگزار گردید.


در این نشست ابتدا فرماندهی محترم ناحیه، ضمن خوش آمد گویی به کادر وظیفه، توضیحاتی در رابطه با مهم و با ارزش بودن فعالیت سربازان در این کشور بیان نمود.


در ادامه نکاتی پیرامون وظایف و تکالیف سربازان در موضوعات مختلف مطرح شد و سربازان سوالات و درخواست‌های خود را مطرح و فرمانده محترم ناحیه ضمن پاسخ گویی و قول مساعدت به درخواست ها، مقرر گردید جلسه به صورت فصلی یکبار با حضور کادر وظیفه برگزار گردد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin

از مهارت آموزی به ۴۸۰ هزار سرباز تا ثبت ۲۴۰۰ محیط واقعی کار در پادگان ها /«سرباز ماهر» شوخی نیست

از مهارت آموزی به ۴۸۰ هزار سرباز تا ثبت ۲۴۰۰ محیط واقعی کار در پادگان ها /«سرباز ماهر» شوخی نیست

دغدغه شان آموختن به سربازان این مرز و بوم است. سربازانی که برای خدمت به وطن و دفاع از ناموس و آب و خاک کشور از آرامش و آسایش خود گذشته و راهی خدمت سربازی شده اند.

 آستین بالا زده و دست به کار شده اند. می خواهند در ازای جوانمردی سربازان به آنها خدمت کرده و حرفه به آنها بیاموزند. ۵۰۰ فن و مهارت را جمع‌آوری کرده و در سه دسته طلایی نقره ای و برنزی در مراکز آموزشی و پادگان های کل کشور به آموزش گذاشته اند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

تسهیلات خدمت سربازی برای فرزندان خانوده‌های کمیته امداد

فرزندان ۷۳ خانواده تحت حمایت کمیته امداد هرمزگان از تسهیلات خدمت سربازی بهره‌مند شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت:۳۳ نفر از آن‌ها از فرزندان خانواده‌های تحت حمایت ساکن مناطق روستایی هستند.

احمد پایان افزود: هدف از ارائه تسهیلات خدمت سربازی به فرزندان مددجویان کمک به اشتغال فرزندان و معیشت این خانواده‌ها است.

وی گفت: این خدمات شامل معافیت سربازی، کاهش تعرفه خرید خدمت سربازی و انتقالی به محل سکونت بوده است.

پایان افزود: از ابتدای امسال ۴۵ نفر از فرزندان مددجو از خدمت سربازی معاف، ۷ نفر از کاهش تعرفه خرید خدمت سربازی برخوردار و ۲۱ نفر دیگر نیز به نزدیک‌ترین مکان خدمتی محل سکونت خود منتقل شدند.


وی گفت: مهم‌ترین گروه هدف برای بهره‌مندی از تسهیلات، فرزندان پسر زنان سرپرست خانوار است که پس از معافیت با شرکت در دوره‌های حرفه‌آموزی و دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال کمیته امداد وارد بازار کار می‌شوند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

شهادت سرباز هنگ مرزی( افشین آشناور) در پیرانشهر

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی گفت: حین گشت زنی یکی از مرزبانان آذربایجان غربی به شهادت رسید.

شهادت سرباز هنگ مرزی در پیرانشهرسردار حسین خانی فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، از شهادت سرباز هنگ مرزی در منطقه مرزی پیرانشهر خبر داد.

فرمانده مرزبانی در خصوص جزئیات شهادت این شهید مرزبان اظهار کرد: سرباز شهید افشین آشناور از هنگ مرزی پیرانشهر روز گذشته حین گشت و کمین و انجام مأموریت محوله در منطقه مرزی پیرانشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

خانی با بیان اینکه سرباز شهید افشین آشناور، اهل گیلان و سرباز هنگ مرزی پیرانشهر یادآور شد: پیکر این شهید امروز بعد از انجام مراسم تشییع در هنگ مرزی پیرانشهر برای تشییع به زادگاهش فرستاده شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
َAdmin

گزارش تصویری بدرقه مشمولان اعزامی سوم مرداد ۹۹ سازمان وظیفه عمومی ناجا

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
َAdmin