ممنوعیت صدور کارت پایان خدمت برای سربازان بدون مهارت/ پس از خدمت، سربازان را رصد و حمایت می‌کنیم
مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح گفت: امسال ۶۵ درصد از سربازان ما باید آموزش‌های مهارتی را ببینند و صدور کارت پایان خدمت بدون داشتن مهارت تخصصی ممنوع است.






مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه داناا؛ با اشاره به اقدامات صورت گرفته درباره سربازان، اظهار کرد: براساس برنامه‌های تبیین شده باید تمامی سربازان تا سال 1401 حداقل یک مهارت تخصصی و 5 مهارت عمومی را آموزش ببینند،این طرح از 3سال گذشته آغاز شده و امسال 65 درصد از سربازان ما باید آموزش‌های مهارتی را ببینند و صدور کارت پایان خدمت بدون داشتن مهارت تخصصی درسال1401 ممنوع می‌شود.

سردار موسی کمالی با تشریح برخی فعالیت‌های قرارگاه قرارگاه مرکزی مهارت آموزی،ادامه داد: این قرارگاه در راستای آموزش مهارت و تسهیل‌گری برای اشتغال سربازان فعالیت می‌کند و فعالیت خود را در سه بخش پیش از خدمت، حین خدمت و پایان خدمت پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: در سامانه "سرباز ماهر" جوانان ۱۵ سال به بالا درصورت داشتن مهارت ثبت نام می‌کنند که در هنگام اعزام مهارت اگر امتیازات لازم را کسب کنند مشوق‌هایی از جمله تعیین سازمان محل خدمت، شهر محل خدمت، درجه، مرخصی و.... را اعطا خواهیم کرد.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی با تأکید بر مهارت آموزی سربازان در ایام خدمت، عنوان کرد: سربارانی که دارای مهارت هستند اما مدرک و گواهینامه این مهارت را دارا نیستند؛ از آن‌ها آزمون‌های ادواری در حین خدمت اخذ می‌شود و برای اعطای مدرک اقدام می‌شود.


 رئیس پیشین اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح اضافه کرد: سربازانی که فاقد مهارت و مدرک هستند در حین خدمت مهارت‌های لازم را فرا گرفته و به آن‌ها مدرک اعطا می‌شود.


وی با اشاره به شناسایی 500 مهارت برای آموزش سربازان، خاطرنشان کرد: 500 مهارت را شناسایی و دسته‌بندی و براساس استان‌ها بومی سازی کرده‌ایم که با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، وزارت ارتباطات، جهاد دانشگاهی و وزارت ورزش و ...سربازان در حین خدمت آموزش را آموزش و مدرک را اعطا می‌کنیم.


سردار کمالی در بخش پایانی این گفت وگو به برخی اقدامات این قرارگاه درباره خدمات پس از سربازی اشاره کرد و گفت: پس ار خدمت سربازی، برنامه تسهیل‌گری را در دست اقدام داریم و سربازان را رصد، هدایت و حمایت می‌کنیم تا به شغل مورد نیاز خود دست پیدا کنند و در این باره سامانه‌ای "ماهرسان" طراحی شده تا جوانان را در موضوع اشتغال زایی یاری کنیم.