به مناسبت ولادت امام حسن عسگری(ع)از خانواده شهدای سرباز و سربازان وظیفه تقدیر شد



به مناسبت ولادت با سعادت امام حسن عسگری(ع) مراسم بزرگداشت جشنواره جوان سرباز با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولین، سربازان وظیفه و خانواده شهدای سرباز در فرماندهی آماد و پشتیبانی هوایی نهاجا برگزار شد.
به گزارش پایگاه فرهنگی سرباز و به نقل از روابط عمومی نهاجا؛ در این مراسم که با حضور امیر سرتیپ دوم خوشنویسان فرمانده آماد و پشتیبانی هوایی، حجت‌الاسلام والمسلمین فتاحی رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی آماد و پشتیبانی و حجت‌الاسلام والمسلمین بنیادی معاون فرهنگی اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش و تنی چند از خانواده های شهید و جانباز سرباز در سالن اجتماعات شهدای عقیدتی سیاسی فرماندهی آماد برگزار شد امیر سرتیپ دوم خوشنویسان ضمن تبریک ولادت امام حسن عسگری(ع) و با اساره به مفام شامخ سربازی اظهار کرد: یکی از ارکان امنیت و پاسداری از این خاک سربازان غیور هستند که در مرزها و داخل پادگان‌ها با شجاعت حافظ امنیت این مرز و بوم هستند و تمام وجود ایستادگی می کنند تا کوچکترین لطمه ای بر امنیت کشور عزیزمان ایران وارد نشود.
وی تصریح کرد: محیط سربازی با گذشته تفاوت های بسیاری کرده است که مهم ترین و محوریترین مبحث در این محیط حفظ حرمت و کرامت سربازان است و این موضوع یکی از اولویت های کاری فرماندهان می باشد.
وی خاطر نشان کرد: یگان های نیروی های مسلح سعی بر این دارند که در کنار طول دوران خدمت بتوانند به سربازان تخصصی در راستای تحصیلات و یا غیرمرتبط آموزش دهند که در آینده کاری این عزیزان تأثیر گذار باشد و این یکی از مهم ترین شاخصه های بارز سربازی است چرا که در این مدت هر سربازی میتواند تجربه ی ارزشمندی را در این محیط داشته باشد که در آینده ای نه چندان دور از این تجریه استفاده کند و تاثیر آنرا در زندگی خود ببیند.
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین بنیادی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسگری (ع) گفت: هر کسی نفعش برای مردم باشد به خدا نیز نزدیک تر است و شما سربازان ولایی و الهی این حصیصه را با خود دارید چرا که شما برای آرامش مردم عزیزمان ایجاد و تولید امنیت می کنید و این جهاد در راه خداست.
وی با اشاره به دستاورد های امام حسن عسگری (ع) در زمان امامت خود گفت: ایشان در سخت ترین دوران خود که خفقان حکومتی وجود داشت دست از تبلیغ و هدایت مردم برنداشتند و در زمان امامت خود شاگردان بسیاری را تربیت کردند که این شاگردان بعد ها به عنوان مبلغین دین اسلام فعالیت می کردند و این عمل بسیار تاثیر گذار و ارزشمند برای بقای دین اسلام بود.
گفتنی است در پایان این مراسم از سربازان نمونه فرهنگی، هنری، تخصصی و ... در جشنواره جوان سرباز تقدیر به عمل آمد.

ایشان همچنین گفتند در حال حاضر ما در جبهه فرهنگی درگیر جنگی با گلوله نامرئی هستیم که باید خود را با دو سلاح آگاهی و تجهیز در ارتباط با فضای مجازی مسلح کنیم تا خود و خانواده و سپس جامعه در این میدان در سلامت به سر بریم.
در پایان مراسم نیز از سربازان وظیفه نمونه در زمینه های مختلف علمی و تخصصی و اخلاقی با اهدا هدایایی تقدیر به عمل آمد.