فرمانده ارشد نظامی استان کردستان:
آموزش مهارت به سربازان ارتش امری ضروری است
فرمانده ارشد نظامی استان کردستان با بیان اینکه آموزش مهارت به سربازان در ارتش از ضروریات است، گفت: معرفی سربازان به مراکز فنی و حرفه ای و اعطای گواهینامه بعد از پایان هر دوره به آن ها از جمله اقدامات آموزشی ارتش است.





به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر؛ امیر سرلشکر رحمت پور، ارشد نظامی استان کردستان، امروز (۲۸فروردین) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: لشکر 28 پیاده کردستان اکنون به بردهای کوتاه و بلند مجهز شده و توسعه پیدا کرده است و با 5 گروه توپخانه مناطق مختلفی را تحت پوشش قرار می دهند، از جمله گروه 33 توپخانه کردستان، پشتیبانی قرارگاه منطقه غرب بوده و استان های کردستان و کرمانشاه و ایلام را به لحاظ توپخانه پشتیبانی می کند.

وی افزود: امسال به پاس گرامیداشت شهدای والامقام ارتش جمهوری اسلامی ایران شهید قرنی، شهید صیاد شیرازی و شهید سلیمانی، از روز شهادت شهید صیاد شیرازی در تاریخ 21 فروردین ماه تا روز شهادت شهید قرنی به عنوان دهه گرامیداشت ارتش نام گذاری شده است.

فرمانده ارشد نظامی استان کردستان، اسامی روزهای دهه گرامیداشت ارتش را عناوین "ارتش، صیاد شیرازی، ولایتمداری"، "ارتش حصار امن ملت"، "ارتش بصیرت انقلابی، دشمن ستیزی"، "ارتش، مردم یاری"، "ارتش خودباوری و خودکفایی"، "ارتش کرامت سربازی"، "ارتش معنویت محوری"، "ارتش و تقویت بسیج"، "ارتش بزرگداشت حماسه آفرینی های نیروی زمینی"، "ارتش و گرامیداشت خانواده" "ارتش تقویت جبهه مقاومت"، "ارتش ایثار و شهادت نشان فداکاری"، "ارتش و سپاه، اتحاد همدلی"، ذکر کرد.

ارشد نظامی استان کردستان خدمات ارتش به مردم را بی دریغ و بدون واسطه ذکر کرد و افزود: مردم یاری از جمله عملکردهای مطلوب ارتش است که همیشه به بهترین نحو صورت گرفته است؛ در زلزله اخیر مریوان نیروهای ارتش بلافاصله در روستاهای زلزله زده برای کمک به مردم حضور داشتند.

وی ادامه داد: شهدای ارتش در مناطق بسیار سختی خدمت کرده اند و این افتخار است که برای دفاع از مرزهای کشور در حال خدمت هستیم و هر جا که سختی بوده و مردم نیاز به کمک دارند حضور خواهیم داشت.

امیر رحمت پور با اشاره به اینکه بیشترین شهدای ارتش کردستان در مقابل ارتش بعث عراق تقدیم شده است بیان کرد: لشکر 28 پیاده کردستان تا کنون برای دفاع از مرزهای کشور،  13700جانبار و ۴۰۰۰شهید تقدیم کرده است که باید این رشادت ها بیشتر بازگو شود.

فرمانده ارتش کردستان با بیان اینکه امسال باتوجه به شیوع کرونا بیشتر فعالیت های گرامیداشت دهه ارتش به صورت مجازی است، عنوان کرد: سال گذشته به مناسبت گرامیداشت روز ارتش رژه پیاده و موتوری اجرا شد اما امسال برای جلوگیری از شیوع کرونا رژه شهری حذف شده و فقط رژه موتوری در پادگان سنندج برگزار می شود.

وی با بیان اینکه نیروهای ارتش همیشه آمادگی خدمت به مردم استان را در سوانح مختلف دارد افزود: در راستای مقابله با کرونا در شهر سنندج اقدامات زیادی از جمله شستشوی خیابانها، رفع آلودگی و استفاده از بیمارستان ارتش انجام شده است.

امیر رحمت پور با اشاره به اینکه جلوگیری از شیوع کرونا در ارتش با نظم خاصی انجام شده و خوشبختانه تا کنون تعداد بسیار کمی از سربازان ارتش به کرونا مبتلا شده اند ادامه داد: جامعه باید از اقدامات ارتش الگوگیری کند.

وی عنوان کرد: افزایش سطح آموزش و سطح آمادگی رزم اصلی ترین وظیفه ارتش در قبال نیروها است، همچنین مردم یاری از مهمترین وظایف ارتش است، که تا کنون این امر را به نحو احسن انجام داده یم.

به گفته وی، تلاش برای عمران کشور به ویژه در مناطق محروم، مشروط به اینکه به ماموریت های اصلی ارتش لطمه وارد نشود، سومین وظیفه اصلی ارتش است.

فرمانده ارشد نظامی استان کردستان با بیان اینکه آموزش مهارت به سربازان در ارتش از ضروریات است، یادآور شد: معرفی سربازان به مراکز فنی و حرفه ای و اعطای گواهینامه بعد از پایان هر دوره به آن ها از جمله اقدامات آموزشی ارتش است.