بحث مهارت آموزى و خوشایند سازى دوران خدمت سربازى با رهنمودها و تدابیر مقام معظم رهبرى(مدظل هالعالى) در دستور کار فرماندهان و مسئولان نیروهاى مسلح کشور و ب هخصوص ارتش جمهورى اسلامى ایران قرار گرفته است تا جوانان سرباز با احساس رضایت و کسب مهارت، این دوران را سپرى کنند. به این خاطر سراغ یکى از سربازان هنرمند و حافظ قرآنى کشور رفتیم تا در مورد دوران خدمتش براى ما صحبت کند که در ادامه م ىخوانید



لطفاً خودتان را معرفى بفرمایید؟ بسم الله الرحمن الرحیم. سعید مهرآلى متولد 25 فروردین ماه سال 1378 اهل آذربایجان غربى، اما هم اکنون در شهر مقدس قم ساکن هستم، جمعى گروهان قرارگاه دانشگاه فرماندهى و ستاد ارتش و داراى مدرک کارشناسى مترجمى زبان انگلیسى هستم.
موفقی تهاى که تاکنون کسب کرد هاید را
نام ببرید؟
در دوران دبیرستان با تلاش و کوشش خودم و خانواده، موفق به حفظ 5 جزء قرآن شدم که از طرف نیروى انتظامى مدرکى دریافت کردم. در سن 18 سالگى وارد حوزه گویندگى و صداپیشگى شدم و دو سال بعد وارد رادیو قم شدم و همکارى با شبکه هاى مختلف تلویزیونى، بنیاد شهید و حوزه علمیه را داشته ام.
چه تلا شهایى براى ارتقاى کیفیت سربازى
خود انجام داد هاید؟
همیشه سعى کردم بهترین باشم. در برهه اى از دوران زندگى، خودم را باختم اما با تلاش و پشتکار توانستم به حوزه اى که در آن مشغول کار بودم، برگردم
براى جوانانى که هنوز سربازى نرفت هاند چه
توصی هاى دارید؟
واقعیت این است که خدمت مقدس سربازى، دورانى است که یک جوان مى تواند به خودشناسى برسد. ممکن است قبل از خدمت هم یک جوان به خودشناسى برسد و حتى نیاز به رفتن به سربازى نباشد، اما باز هم بى تأثیر نیست. تنها توصیه اى که دارم این است که جوانان، قبل از خدمت حتماً تخصصى را فرا بگیرید. داشتن تخصص به شما کمک مى کند که خدمت سربازى آسان ترى را سپرى کنید. فردى که با تخصص به خدمت مى رود، از زمین تا آسمان با آدمى که بعد از خدمت به جامعه میآید فرق دارد
آیا در دوران سربازى از تخصص شما
استفاده م ىشود؟
هنگام سربازى، هم از تخصص بنده استفاده شد که براى من خوشایند بود و هم فشار سربازى که همه به آن واقفیم کم و کمتر شد.
ب هنظر شما تجارب خدمت چه فواید و
کارکردهایى دارد؟
خدمت سربازى تجربه هاى واقعاً خوبى به من آموخت، اینکه قدر خانه و خانواده را بیشتر بدانم. در این دوران به خودشناسى رسیده و متوجه شدم که یک جوان یا بهتر بگویم یکانسان در مواجهه با مشکل باید در ابتدا به خدا توکل کند و بعد بتواند با فکر و اندیشه بر آن مشکل غلبه کند. در طول خدمت با افراد مختلفى آشنا شدم. یک جوان مى تواند بعد از دوران سربازى یاد بگیرد که مفهوم اصلى زندگى کردن چیست و باید تلاش کند تا خود را از لحاظ جسمانى و عقلانى بالا بکشد. اثرگذارى که خدمت بر زندگى یک جوان دارد بسیار مورد نیاز زندگى است. حضور در خدمت مقدس سربازى باعث مى شود آدم مسئولیت پذیرتر شود. احترام به بزرگتر را یاد بگیرد، براى آینده برنامه ریزى کند. نگرانى قبل از خدمت سربازى امرى طبیعى است اما این استرس و اضطراب در حین خدمت کاهش پیدا مى کند.