سردار فرحی در پنجمین نشست معاونین اقتصادی استانداری های کشور:
استانداریها مرکز ثقل مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه هستند
سردار فرحی: وزارت کشور و استانداری ها می توانند محور و مرکز ثقل و تعامل نیروهای مسلح در حوزه مهارت آموزی و اشتغال قرار گیرند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر سردار فرحی در پنجمین نشست معاونین اقتصادی استانداری های کشور، اهداف، مأموریت‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های مهارت‌آموزی و تسهیل گری اشتغال کارکنان وظیفه را تشریح کردند.


 ایشان اعلام نمودند بیکاری ابرچالش کشور است و از سوی دیگر هر ساله هزاران جوان وارد نیروهای مسلح می‌شوند که با توانمندسازی و مهارت‌آموزی می‌توان با این ابر چالش مقابله نمود.


سردار فرحی تاکید کرد: وزارت کشور و استانداری ها می توانند محور و مرکز ثقل و تعامل نیروهای مسلح در حوزه مهارت آموزی و اشتغال قرار گیرند و با تشکیل مستمر کمیته مهارت آموزی و اشتغال با حضور فرماندهان یگان‌های عمده و دستگاه‌های اجرایی دولت در هر استان به امر مهارت آموزی و اشتغال جوانان شتاب دهند.


 سردار فرحی در ادامه افزود: نیروهای مسلح نیروهای جوان را در اختیار دارند و از سوی دیگر امکاناتی جهت آموزش آنها در اختیار دارند و همچنین ۱۳ وزارتخانه و سازمان از قبیل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی آموزش و پرورش وزارت علوم وزارت جهاد کشاورزی وزارت ورزش و جوانان وزارت ارتباطات سازمان فنی و حرفه‌ای هلال احمر و ... در حوزه مهارت‌آموزی فعال و یا همکاری دارند و استانداری ها می توانند یگان‌های نیروهای مسلح و این دستگاه‌ها را با هم هماهنگ کنند و کار را پیش ببرند.


سپس دین‌پرست معاون وزیر کشور نیز در این نشست به همراهی وزارت کشور و استانداری‌ها با ستاد کل نیروهای مسلح و قرارگاه مهارت‌آموزی تاکید نمودند.

همچنین معاون اقتصادی تعدادی از استان‌ها نظرات خود را در خصوص پیشرفت کار بیان کردند