در جلسه کمیته تسهیل گری و مشوق ها مطرح شد:
مهارت های عمومی و اجتماعی دانشجویان و مشوق ها
 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر سومین جلسه کمیته تسهیلگری و مشوق ها به ریاست سردار کمالی در تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۱۲ برگزار گردید. در ابتدا جلسه سردار کمالی با بیان نتایج جلسه قبل دستور جلسه را اعلام نمودند سپس نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، طرح مهارت آموزی دانشجویان و مشوق های پیشنهادی را اعلام نمود. جناب آقای دکتر کناری اعلام نمود ۲۶ مهارت از قبیل مهارت‌های ارتباطی، کار گروهی، تصمیم گیری، اصول مذاکره، خلاقیت، تفکر انتقادی، خود انگیزشی و... برای دانشجویان پیش‌بینی شده است که باید در حین تحصیل آموزش ببینند، ایشان تاکید نمودند بخشی از این مهارت‌ها تخصصی و بخشی عمومی هستند و چنانچه فرد آموزش تخصص و مرتبط با رشته ببیند ۱۰۰ امتیاز مهارت عمومی ۱۰۰ امتیاز، سابقه دستیار پژوهشی هم ۱۰۰ امتیاز، کار آزمایشگاهی ۱۰۰ امتیاز و کار تدریس هم ۱۰۰ امتیاز دارد و در ادامه مراکز تایید و گواهی مهارت را بیان داشت.

در پایان سایر اعضا نظرشان را راجع به این بسته پیشنهادی گفتند و سردار کمالی اشاره به امتیاز دهی نوع دانشگاه و مدرک داشتند که لحاظ نشده بود و باید بررسی گردد.

 سپس آقای مرتضی زاده سوال پرسیدند که آیا همه مهارت های پیشنهادی مفیدند و منجر به اشتغال پس از خدمت میشود یا خیر . که سردار کمالی بیان کردند که وزارت علوم ابتدا یک لیست بلند و کامل تر آماده کرده بود که ما با توجه به 512 مهارت مورد تایید و ابلاغ ستاد کل گفتیم که محدودتر و دسته بندی شود و نتیجه این است که در ادامه آقای کناری این موضوع را که خیلی از مهارت ها برای همه بسته های مشاغل مورد تایید و استفاده است و کار باید شروع شود و وقتی شروع شد ایرادات مورد نظر جای بازنگری و اصلاح دارد و تا کاری شروع نشود اتفاقی نمیفتد.

در انتها نیز سردار کمالی با تشکر از اعضا و بیان دستور کار جلسه بعدی ساعت تغییر یافته جلسه را نیز اشاره کردند.