سی و ششمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.
سردار سپهر: انشاالله جریان مهارت آموزی و اشتغال جوانان و سربازان را به یک گفتمان ملی تبدیل کنیم.
قله کار ما کیفیت بخشی به آموزش ها و آموزش واقعی است تا نهضت کارآموزی و مهارت آموزی و اشتغال پذیری را در کشور جلو ببریم.






به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر؛ ابتدای این جلسه آقای دکتر اثباتی گزارش مختصری از اقدامات انجام شده در سال 1400 و برنامه¬های آتی از جمله بازنگری تفاهم نامه همکاری با معاونت علمی و فناوری اطلاعات ریاست جمهوری، بازنگری تفاهم¬نامه با وزارت ورزش و جوانان، بازنگری تفاهم نامه با بنیاد برکت و تفاهم نامه با وزارت ارشاد اسلامی، نحوه هزینه کرد 2 هزار میلیارد تومان اعتبار مربوط به اشتغال کارکنان وظیفه و... را ارائه کرد.


در ادامه جناب سرهنگ مهدی فلاحتی جزئیات برنامه مهارت آموزی در سال 1400 را در بخش آموزش در محیط واقعی کار، آزمون ادواری و آموزش های ضمن خدمت را تشریح نمود.

 

در بخش بعدی امیر ایرانی گزارشی از اقدامات آجا را در خصوص مهارت آموزی بیان نمود.

 

در ادامه سردار صابری نماینده سپاه نیز برنامه های سپاه در حوزه مهارت آموزی و در مورد بعضی از مشکلات و موانع توضیحاتی را ارائه دادند.

 

در پایان سردار سپهر فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ضمن جمع بندی نتایج جلسه نکاتی را بدین شرح بیان نمودند:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر؛ سردار سپهر فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی اعلام نمود  در شرایط فعلی یکی از مهمترین مسائل و دغدغه های خانواده‌های ایرانی مسائل اقتصادی و معیشتی است که مهمترین آن اشتغال جوانان است و بیش از ۱۰ سال است که مسئله اصلی کشور ما اشتغال است.
 وی افزود نیروهای مسلح هیچ وظیفه ذاتی برای مهارت، اشتغال، سازندگی، محرومیت زدایی و موضوعاتی از این دست ندارد اما فرمانده معظم کل قوا که حکم یک پدر دلسوز و یک مربی و مسئولی که همه ابعاد کشور را رصد می‌کند را دارند، فرمان دادند که از ظرفیت نیروهای مسلح برای کمک به دولت و دستگاه‌ها در همه عرصه‌ها استفاده شود.

 سردار سپهر اظهار داشت: ما در نیروهای مسلح حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ما کمبود سرباز داریم بار این کمبود را نیروی کادر و سربازان موجود تحمل می کنند،  ما در توسعه مناطق دفاعی و امنیتی هرروز توفیقات بزرگی را خلق می کنیم که سرمایه آن نیروی انسانی است که بخش عمده آن را سرباز تامین می کند.
 وی گفت: مسئله امروز ما اشتغال و ازدواج و افزایش موالید است و دلیل کاهش سرباز کاهش موالید به دلیل طرح غلط کنترل جمعیت است و باید جبران شود علیرغم همه مشکلات ما پذیرفته‌ایم که در زمینه اشتغال به کمک دولت و مردم بیاییم.
 وی افزود: از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم که پای کار بیایند و در برنامه سال ۱۴۰۱ در برنامه پنج ساله هفتم که در حال نوشته شدن است قانون را  به کمک هم تنظیم کنیم و مهارت آموزی و تسهیل گری اشتغال که یک تحول در سربازی در به عنوان قانون به قانون خدمت وظیفه عمومی اضافه کنیم.
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی گفت:  قله کار ما کیفیت بخشی به آموزش ها و آموزش واقعی است تا نهضت کارآموزی و مهارت آموزی و اشتغال پذیری را در کشور جلو ببریم.
وی افزود:  امروز مهمترین مسئله ما ایجاد نشاط در جامعه است و این مهم جز با فراهم کردن اشتغال امکان ندارد و ما  میخواهیم از ظرفیت سربازان نخبه برای کارآفرینی در کشور استفاده کنیم. ما سربازانی را داریم قبل از سربازی کارآفرین بوده‌اند اما امروز کارآفرین تر هستند.
 وی در پایان گفت: انشاالله جریان مهارت آموزی و اشتغال جوانان و سربازان را به یک گفتمان ملی تبدیل کنیم.

در پایان جلسه هماهنگی گردید جلسات کمسیون دائمی شوارای عالی به صورت چرخشی در سازمان_های نیروهای مسلح و دستگاه¬های دولتی برگزار گردد و سی و هفتمین جلسه در سپاه پاسداران برگزار شود.

همچنین یگان¬های نیروهای مسلح و ادارات کل استان¬ها دستگاه¬های دولتی به صورت الکترونیکی در جلسات حضور داشته باشند.