آموزش ماهانه ۷۶۷ سرباز در طرح مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خراسان جنوبی
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از همکاری با جهاددانشگاهی برای برگزاری دوره‌های طرح مهارت‌آموزی سربازان وظیفه به منظور آموزش سربازان در سال ۹۹ خبر داد و گفت: ماهانه ۷۶۷ نفر آموزش می‌بینند.




مهدی قناد در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر اظهار کرد: براساس تفاهم نامه‌های همکاری وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر همکاری و ایفای نقش مبنی بر فرآیند برنامه‌های طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و بهره‌گیری از توان تخصصی جهاددانشگاهی به منظور استفاده از ظرفیت علمی، فرهنگی، فناوری، آموزشی و کارآفرینی جهاد دانشگاهی، تفاهم‌نامه‌ای بین روسای جهاددانشگاهی و ورزش و جوانان خراسان جنوبی منعقد شد.

وی افزود: پس از انعقاد قرارداد با جهاددانشگاهی، این دستورالعمل در مدار اجرا قرار گرفته و ماهانه ۷۶۷ نفر آموزش خواهند دید.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: سربازان پس از فراغت از سربازی با استفاده از آموزش‌های پایه و مقدماتی و حتی آموزش‌های تکمیلی که می‌آموزند، می‌توانند در مسیر خوداشتغالی حرکت کرده و کسب ‌و کارهای کوچک و خانگی خود را به کسب ‌و کارهای بزرگ تبدیل کنند.

قناد ادامه داد: آموزش‌های ارائه شده به سربازان، توسط جهاددانشگاهی طبق قرارداد منعقده شامل دوره‌های سواد مالی، سواد رسانه‌ای ازدواج و اشتغال است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی زمینه اجرای این طرح را برعهده گرفت، افزود: در سال ۹۶ تفاهم‌نامه با ستاد کل نیروهای مسلح امضا شد و براساس آن وزارت ورزش و جوانان متعهد شد که دوره‌های ویژه‌ای را برای سربازان وطیفه برنامه ریزی کند.

 تصریح کرد: تفاهم نامه دیگری بین معاونت جوانان ورزش و جوانان با قرارگاه مرکزی نیروهای مسلح تنظیم شده که مهارت‌های عمومی چهارگانه برعهده ورزش و جوانان است.

وی با تاکید بر اجرای مهارت‌های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی، اظهار کرد: سرباز باید با حداقل‌های اشتغال آشنا شود و مهارت‌های مربوط به زندگی و مهارت‌های سواد رسانه را یاد گرفته و با مبانی حقوق و سواد مالی آشنا شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از آموزش ۳۴۵۰  نفر تا پایان شهریورماه خبر داد و بیان کرد: به علت اینکه پذیرش سربازان نیروهای مسلح کمتر از این تعداد است، آمار تکمیل نمی‌شود، اما آمادگی آموزش بیشتر از این تعداد در استان وجود دارد.