امکان فراگیری آموزش‌های مهارتی برای سربازان در دانشگاه علمی کاربردی
امکان فراگیری آموزش های مهارتی برای سربازان در دانشگاه جامع علمی کاربردی در قالب پودمانی و با امکان دریافت مدرک فراهم شد.






به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر، دکتر محمدحسین امید ضمن بیان این مطلب اظهارکرد: هیچ دانشگاهی در کشور مجوز ارائه دوره های مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی را ندارد. آموزش های مهارتی این دانشگاه ۷۵درصد عملی و کارگاهی است به طوری که اغلب مراکز علمی کاربردی در محیط کار واقع شده‌اند و ۲۵درصد هم آموزش های نظری داریم. البته آموزش های نظری این دانشگاه نیز با سایر دانشگاه های کشور متفاوت است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی افزود: با ارتش و ستاد کل نیروهای مسلح برای فراهم آوردن زمینه مهارت آموزی سربازان رایزنی ها انجام شد تا سربازان بتوانند با گذراندن پودمان های متفاوت بدون در نظر گرفتن مدت زمان و محل جغرافیایی بعد از گذراندن ۸ پودمان و اخذ گواهینامه پایان پودمان، مدرک کاردانی بگیرند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی،دکتر امید در پایان خاطرنشان کرد: توجه دولت آینده به آموزش مهارتی باید بیش از گذشته باشد؛ زیرا این آموزش مهارتی است که می‌تواند مشکل بیکاری را کم کند، در حال حاضر بر اساس آخرین آماری که جمع آوری شده و مربوط به‌ سال گذشته‌ است، بیش‌از ۷۵ درصد دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی شاغل بوده و از بین این شاغلین، نزدیک به ۵۰ درصد در رشته خود شاغل هستند این در حالی است این عدد در چهار سال گذشته زیر ۲۰ درصد بود ولی اکنون به نزدیک ۵۰ درصد رسیده‌ است.