امیرسرتیپ دوم مهدی احمدی افشار فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۸زرهی در این بازدیدگفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص مهارت آموزی در دوران خدمت مقدس سربازی می فرمایند: مهارت آموزی کار بسیار خوب و اساسی است. سربازان در پادگان های آموزشی به جز فراگیری تیراندازی و نگهبانی یک کار و حرفه را یاد بگیرند،اگر این کار انجام بشود یک کار اساسی در نیرو های مسلح ما انجام شده است.


وی افزود: در همین راستا ارتش جمهوری اسلامی ایران به یگان های زیر مجموعه خود در استان ها جهت تشکیل قرارگاه های مهارت آموزی ماموریت داد.
امیرسرتیپ دوم مهدی احمدی افشار تصریح کرد: ماموریت این قرارگاه ها کسب و ایجاد مهارت لازم برای سربازان است که در مدت خدمت سربازی خودشان یک حرفه و مهارت شغلی را فرا بگیرند.


فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۸زرهی به اهمیت برگزاری این دوره های مهارت آموزی اشاره کرد و گفت: پس از پایان کلاس ها از سربازان وظیفه توسط سازمان فنی حرفه ای کشور آزمون تئوری و عملی به عمل خواهد آمد و در پایان به این عزیزان گواهینامه داده خواهد شد و سربازان با این گواهینامه میتوانند پروانه کسب دریافت کنند و از بانک های مرجع نسبت به دریافت وام اشتغال زایی اقدام کنند.


لازم به ذکر است: این کلاس ها شامل کلاس های آموزش مکانیک خودرو های سبک و سنگین، جوشکاری، لوله کشی،برق فشار قوی ، برق خودرو های سبک و سنگین،آموزش مهارت های مربوط به خبازی و آشپزی می باشد.

منبع: روابط عمومی ارتش