تقویت آموزش‌های مهارت افزایی سربازان
سخنگوی ستاد کل نیرو‌های مسلح: آموزش‌های مهارت افزایی سربازان را پشتیبانی و حمایت می‌کنیم و برای اشتغال ان‌ها نیز تلاش خواهیم کرد.




سردار ابوالفضل شکارچی در مصاحبه اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر؛ در حاشیه نشست مشترک معاونان ستاد کل نیرو‌های مسلح و مدیران سازمان صدا و سیما، با اشاره به اینکه مسئله خدمت سربازی امروز در کشور ما مورد تهاجم رسانه‌های بیگانه است، گفت: برخی از افراد در داخل و خارج از کشور ناخواسته و ناآگاهانه این زمین بازی دشمن را تقویت می‌کنند و در حوزه تضعیف خدمت مقدس سربازی بازی گام برمی دارند.
وی با اشاره به نقش مستقیم امنیت کشور و خدمت سربازی گفت: جوانان سرباز در گام دوم انقلاب هم قرار است مسئولیت استمرار انقلاب اسلامی را به عهده داشته باشند و هم نقش موثری ایفا کنند.
سردار شکارچی؛ کرامت، تفکر دینی و ارزشی و آرمانی انقلاب اسلامی خدمت سربازی را مهم خواند و گفت: در دستور کار نیرو‌های مسلح در خدمت سربازی این نکات در نظر گرفته شده و در حال اجراست.
وی گفت: ستاد کل نیرو‌های مسلح مهارت افزایی جوانان کشور در بخش سربازی را به عنوان مسئولیت قبول کرده که با همکاری نهاد‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در حال اجراست.
سردار شکارچی از مسئولان لشکری و کشوری خواست که موضوع مهارت افزایی سربازان در زمان خدمت را حمایت کنند تا بتوانیم یک کشوری آرام با امنیت صد درصد که در حال حاضر هم این امنیت در کشور فراهم است داشته باشیم و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.
سخنگوی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در سال ۱۴۰۰ هم به لحاظ کیفی و کمی کار مهارت آموزی سربازان افزایش پیدا خواهد کرد و پوشش استعداد‌های بیشتری را مدنظر قرار خواهیم داد.
وی ارائه مدرک‌های معتبر به سربازان پس از شرکت در آموزش‌های مهارت افزایی را یکی دیگر از برنامه‌های ستاد کل برشمرد و گفت: با هماهنگی‌های دستگاه‌های مختلف پس از خدمت سربازی به بحث اشتغال سربازان توجه ویژه‌ای خواهیم کرد.
سردار شکارچی افزود: از تخصص‌های سربازان در حوزه‌های مختلف نیز بهره‌مند خواهیم شد.
وی با اشاره به جنگ رسانه‌ای در تضعیف خدمت سربازی با موضوع تلف شدن عمر سربازان نیز گفت: این‌ها جنگ رسانه‌ای علیه امنیت کشور است و آن‌ها به دنبال خدشه وارد کردن به امنیت کشور هستند.
سردار ابوالفضل شکارچی با اشاره به اینکه نظام ما یک نظام مردمی است، گفت: نیرو‌های مسلح خود را فدای مردم می‌کنند چه در مرز‌ها و چه در حوزه امنیت، چون برخواسته از بطن مردم است و ما تنها کشوری هستیم که نیرو‌های مسلح ما کاملا مردمی هستند.