توانمند سازی سربازان بدو ورود به یگان‌های سپاه
فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: کارگاه‌های توانمند سازی سربازان بدو ورود به یگان‌های سپاه برگزار می‌شود.




به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر، سردار حسن شاهوارپور گفت:  در ۲ سال اخیر موضوع حرفه آموزی سربازان در اولویت قرار گرفته است و کارگاه‌های توانمند سازی سربازان بدو ورود به یگان‌های سپاه برگزاری می‌شود.

به گفته او خوزستان جزو استان‌های برتر کشور در حرفه آموزی سربازان است به گونه‌ای که برخی سربازان با حرفه آموزی در دوران خدمت هم موفق به جذب در بازار کار شده اند.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان می گوید: سلامت نیرو‌های مسلح به عنوان دیوار مستحکم جامعه باید از درون استحکام بخشی شود تا بتواند برای امنیت، آسایش و رفاه مردم به آن کیفیتی که از نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی توقع است به مامورت‌ها و وظایف خود عمل کند.

این مقام مسئول گفت: سپاه در گزینش نیرو‌ها به دنبال جذب بهترین هاست و به همین دلیل این گزینش‌ها بسیار سختگیرانه انجام می‌شود تا نیرو‌هایی جذب شود که کمترین مشکل اجتماعی و اخلاقی را نداشته باشند.

شاهوارپور گفت: شرایط خاص اقتصادی، تمرکز دشمن از بُعد امنیتی بر خوزستان و وجود ۵۵۰ کیلومتر مرز موجب فراهم شدن زمینه جرم و تخلف است به همین دلیل تلاش همه یگان‌ها پیشگیری از وقوع جرم در نیرو‌های مسلح است.

تنوع ماموریت سپاه، توقع‌های مختلف اجتماعی و ناتوانی و ضعف مفرط در مدیران اجرایی در تحقق این توقع‌ها موجب شده تا نیرو‌های مسلح به کمک مجموعه‌ها و سازمان‌های مختلف ورود کند که این نقش آفرینی خسارت‌هایی به تجهیزات و نیرو‌های انسانی وارد می‌کند.

نهمین مرحله آزمون‌های سراسری سنجش مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در دو بخش دولتی و خصوصی امسال با شرکت ۶ هزارو ۴۶۴ نفر اجراشد.