توجه به آموزش و توانمندسازی از مهمترین برنامه های سربازان در حین خدمت است
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: توجه به آموزش و توانمندسازی سربازان در حین خدمت از مهمترین برنامه های آموزشی این سرمایه انسانی است که خوشبختانه در مرکز سقز قابل تحسین است.





به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر و به نقل از خبرگزاری ایسنا، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح کشور به اتفاق سرهنگ برفر فرمانده یگان حفاظت سازمان زندانها از زندان سقز ضمن بازدید از واحدهای یگان حفاظت و آسایشگاه سربازان به صورت چهره به چهره با سربازان این مرکز اصلاحی و تربیتی دیدار و گفت و گو کردند.
دریادار غلامرضا رحیمی پور، ضمن ابراز خرسندی از وضعیت نگهداری سربازان وظیفه در این مرکز اصلاحی و تربیتی عنوان کرد: توجه به آموزش و توانمندسازی سربازان در حین خدمت از مهمترین برنامه های آموزشی این سرمایه انسانی است که خوشبختانه در این مرکز قابل تحسین است.

وی در ادامه با توجه به کمبود نیروی انسانی سرباز و لیسانس وظیفه در سازمان زندان‌ها علیرغم افزایش ۵۰ درصدی در سال‌های اخیر، نسبت به افزایش سقف جذب و بکارگیری لیسانس وظیفه و سربازان عادی، قول مساعد داد.
سرهنگ برفر، فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان‌های کشور نیز در این دیدار ضمن عرض خیر مقدم و قدردانی از توجه ویژه و حمایت های  امیر و همکاران ایشان در ستاد کل نیروهای مسلح به سازمان زندان‌ها عنوان کرد: علیرغم افزایش ۲۹ درصدی جذب سرباز در دو ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، خوشبختانه زندان‌های کشور شاهد هیچ آسیب سربازی در کلیه مولفه های منفی بوده است.
سرهنگ برفر تصریح کرد: افزایش ظرفیت جذب سربازان لیسانس در مجموعه زندانها عاملی تاثیر گذار در کاهش آسیب های سربازان و ارتقاء سطح فرهنگی در زندان‌ها محسوب می‌شود  که با همکاری موثر ستاد کل نیروهای مسلح صورت پذیرفته است.

وی در ادامه گفت: ارتقاء سطح کیفی و امنیتی در مجموعه زندان ها حاکی از توجه ویژه مسئولین و فرماندهان ستاد کل در جریان بازدید از زندانها است.
فتحی مدیرکل زندان‌های استان کردستان نیز در ابتدای جلسه ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان به ارائه گزارش مبسوط و جامعی از اقدامات و فعالیت های یگان حفاظت و برنامه های آموزشی و توانمند سازی سربازان، اقدامات رفاهی و همچنین احداث، تجهیز و بازسازی آسایشگاه ها، برگزاری برنامه های ورزشی و فرهنگی با هدف تقویت روحیه خدمتی و ارتقاء سلامت جسمی و آمادگی بدنی سربازان به حاضرین ارائه داد.