امروزه سهم مهمی از رشد اقتصادی کشورهای پیشرفته صنعتی ناشی از توسعه سرمایه انسانی است سرمایه انسانی در واقع مکمل سرمایه فیزیکی است و موجب میشود از سرمایههای فیزیکی بهره برداری مناسب تری انجام شود. منظور از سرمایه انسانی، عبارت از موجودی شایستگی ها دانش ویژگیهای فردی و اجتماعی است که در تواناییهای نیروی کار انعکاس مییابد و او را قادر میسازد تا ارزش اقتصادی ایجاد کند در همین راستا به لحاظ آنکه خدمت مقدس سربازی طیف گسترده ای از جوانان کشور را تحت نظامات آموزشی خود قرار میدهد. فرصت مغتنمی برای افزایش مهارت و توانمندیهای نیروی کار آینده کشور به حساب می آید. در واقع مهارت آموزی کارکنان وظیفه گامی در جهت حل بخشی از معضلات اقتصادی کشور به ویژه مسئله اشتغال است. به همین منظور گفت وگویی با سرباز وظیفه محمد تقی حمید نفر دوم مداحی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام دادیم که با هم مرور میکنیم


ابتدا خودتان را معرفی کنید؟
سرباز وظیفه محمد تقی حمید اعزامی
۱۴۰۱/۱۲/۱
بوده که آموزشی خود را در مرکز آموزش سمنان گذراندم و هم اکنون در عقیدتی سیاسی منطقه جنوب شرق بندر عباس مشغول انجام خدمت مقدس سربازی هستم

نظر شما در مورد واژه سرباز چیست؟ امام على علیه السلام میفرمایند: «سرباز زینت کشور است دوران سربازی دورانی است. که ما را به انسان سازی بیشتر، شناخت خداوند و رسیدن به قرب الهی میرساند پیامد دوران خدمت مقدس سربازی صبر استقامت در برابر مشکلات و بهترین بهره وری برای تکامل در زندگی است.


در جشنواره سرود نیروی پدافند هوایی که در تبریز برگزار شد به عنوان نفر دوم در مداحی شناخته شدید چطور شد در این دوره از مسابقات شرکت کردید؟ |
بنده چون در شعبه فرهنگی عقیدتی سیاسی منطقه خدمت میکنم خدا را شکر حاج آقا گل محمدی رئیس شعبه عقیدتی سیاسی لطف زیادی به بنده داشتند و بنده یک نماهنگی به زبان فارسی و عربی تولید کرده بودم ایشان این نماهنگ ملی و مذهبی را برای اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی در تهران فرستادند و بعد از مدت کوتاهی اداره عقیدتی سیاسی با ایشان تماس داشتند و گفتند که این سرباز وظیفه حتماً در مسابقات سرود سراسری نیروی
پدافند هوایی شرکت کند و خدا را شکر به لطف خداوند و اهل بیت(ع) من توانستم در این دوره از مسابقات شرکت کنم و حائز مقام دومی در رشته مداحی شوم با کسب این موفقیت، مجوز شرکت در مسابقات سراسری ارتش را نیز کسب کردم.
مشوقین اصلی شما جهت یادگیری مداحی چه کسانی بودند؟
مشوق اصلی بنده در عرصه مداحی پدر و مادر عزیزم بودند که همواره تلاش چشمگیری در این عرصه برای بنده داشتند و در مرحله بعد دوستانی که در هیئت داشتیم و در مسجد امام حسن مجتبی(ع) که مسئول فرهنگی بودم و در آنجا دوستان بسیار من را تشویق میکردند که در مراسم های ملی و مذهبی به مداحی بپردازم

 


بعد از مدتی صدا و سیمای استان خوزستان با بنده تماس داشتند و چند اجرای خوب در صدا و سیما داشتم که باعث شد در این راه تلاش بیشتری کنم
چه پیامی برای همرزمان خودتان دارید؟ ما در مرکز آموزش و میدان تیر شهدای وظیفه سمنان فرمانده محترمی داشتیم که میگفتند: عرصه ایران سرای من است. بنده که اهل خوزستان هستم و الان در بندر عباس خدمت می کنم چه در شهر خودم خدمت کنم چه در شهرهای دیگر همه جای ایران عزیز خانه من است و امیدوارم با توکل به خداوند و اهل بیت (ع) خدمت مقدس سربازی را به پایان برسانم سربازی دوران کسب تجربه است. چیزی که در خدمت سربازی بیشتر از گذشته فرا گرفتم نماز اول وقت است خدا را شکر در تمامی نیروهای مسلح نماز اول وقت برقرار است اگر نماز خواندن در اول و انجام شود در تمام مراحل زندگی کا سترده ای خواهیم داشت
رشد مادی و دعای خیر ما بدرقه راه فرماندهان محترم که شبانه روز برای جوانان این مرز و بوم خدمت کنند از فرماندهی و رئیس عقیدتی سیاسی
منطقه و همچنین از جناب سرگرد مهدی الهیاری که هماهنگی لازم را با مجله سرباز جهت مصاحبه به صورت تلفنی انجام دادند کمال تشکر و قدردانی را دارم.