باسلام

متاسفانه در برنامه تهران20 مورخ 3/8/1399 مجری برنامه از روی جهل و ناآگاهی یا مغرضانه ادعا کرد"  چون سربازان بیکارند و برای آنها کاری ندارند میخواهند به آنها کار یاد بدهند‌"  . در حالیکه سربازان یکی از ارکان توان رزم نیروهای مسلح و بنیه دفاعی کشور هستند .

سربازان در دفاع از عزت ، استقلال ، تمامیت ارضی  و نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش پر رنگ و اثر گذار دارند. امروز سربازان ، در مرزها ، گروهانها ، آتشبارها ، گردان ها ، تیپ ، هنگ ها ، پاسگاه ها ، کلانتری ها و ... برای دفاع از کشور و برقراری نظم و امنیت تلاش و فداکاری میکنند . هر ساله شهدا و جانبازانی در این راه تقدیم میکنند . بیکار تلقی کردن  این قشر عظیم ایثارگر  توهین به این قشر مظلوم است .

بحث توانمند سازی و مهارت آموزی و کمک برای ورود آنها به بازار کار به پاس این ایثار و جان فشانی آنها در طول مدت خدمت است، سربازان در ضمن انجام مأموریت های محوله ، آموزش های مهارت آموزی را هم میبینند، به عبارتی دستگاه های کشوری مثل سازمان فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش ، ورزش و جوانان ، ارتباطات و فناوری اطلاعات و ... از ظرفیت سربازی استفاده کرده و جوانان را آموزش میدهند .

این حق سربازان است که وقتی از بهترین دوران عمر خود برای دفاع از کشور استفاده میکنند ،دستگاه های کشوری و لشکری نیز در طول خدمت یک کاری را به وی یاد دهند و بعد از خدمت نیز در کنار او قرار گیرند و تا با هدایت و حمایت و تسهیلگری به اشتغال برسد . مایه تعجب و تأسف است که در یک برنامه غیر کارشناسی در رسانه ملی این کار مهم و اساسی بدون حضور کارشناس قرارگاه مهارت آموزی مورد انتقاد ناآگاهانه قرار گیرد.

 

 

سردار موسی کمالی مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه