سردار "محمد شرفی" در این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام و معزز انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، عرصه نظم و امنیت، مدافعان حرم و درود و سلام بر روح بلند و ملکوتی امام راحل، آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" از سربازان به عنوان اسطوره های صبر، مقاومت و پایمردی یاد کرد و گفت: خدمت تمامی سربازان عزیز که جان خود را در راه دفاع از آرمان ها و ارزش های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طبق اخلاص می گذارند، خداقوت و خسته نباشید عرض می کنم. وی در ادامه به اهمیت برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر - جوان سرباز اشاره و عنوان کرد: از تمامی کسانی که در برگزاری این جشنواره مهم نقش داشتند خصوصا فرماندهان عزیز سردار "محمد زارعی" معاون نیروی انسانی فراجا و سردار "تقی مهری" رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا که برگزاری جشنواره ماحصل اندیشه و تفکرات ایشان است، قدردانی می کنم.

*سربازان؛ اسطوره‌های مقاومت و پایمردی

سردار "محمد شرفی" در این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام و معزز انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، عرصه نظم و امنیت، مدافعان حرم و درود و سلام بر روح بلند و ملکوتی امام راحل، آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" از سربازان به عنوان اسطوره های صبر، مقاومت و پایمردی یاد کرد و گفت: خدمت تمامی سربازان عزیز که جان خود را در راه دفاع از آرمان ها و ارزش های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طبق اخلاص می گذارند، خداقوت و خسته نباشید عرض می کنم.

وی در ادامه به اهمیت برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر - جوان سرباز اشاره و عنوان کرد: از تمامی کسانی که در برگزاری این جشنواره مهم نقش داشتند خصوصا فرماندهان عزیز سردار "محمد زارعی" معاون نیروی انسانی فراجا و سردار "تقی مهری" رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا که برگزاری جشنواره ماحصل اندیشه و تفکرات ایشان است، قدردانی می کنم.

*مولفه اصلی قدرت و امنیت آفرین

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا سربازان دارای تخصص و ماهر را به عنوان مولفه های اصلی قدرت و امنیت‌آفرین در ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: در ارتباط با مولفه های قدرت در یک کشور نظریه های مختلفی وجود دارد اما آن نظریه ای که از فراوانی برخوردار است جمعیت وسیع (کیفی و کمی) با شاخصه جوانان به عنوان سرمایه های فکری و ذهنی است.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه مطالب فوق تصریح کرد: از این رو کشوری که دارای جوانان پویا، با انگیزه بالا و مطالبه گر باشد می تواند در برابر دشمنان و خنثی‌سازی توطئه های آن ها و همچنین عزت و سربلندی در تمامی عرصه ها موفق باشد؛ انقلاب اسلامی ایران نیز به لحاظ مردم پایه بودن و ماهیت فرهنگی، دینی و انقلابی از جمعیت با کیفیت، متحرک، پویا و تاثیرگذار در منطقه برخوردار است.

وی ادامه داد: این مولفه قدرت باعث شده که ایران اسلامی در تمامی شرایط حساس خصوصا هشت سال دفاع مقدس (وجود جوانان) پیروز میدان باشد؛ درواقع در هرجا که جوانان پویا و باغیرت بودند ایران اسلامی را به امنیت رساندند و امنیت، استقلال و آزادی ایران اسلامی را تضمین کردند.

*شجاعت، ایثارگری و فداکاری

سردار شرفی همچنین از سربازان به عنوان دژ مستحکم برای مردم ایران اسلامی یاد کرد و گفت: سربازانی که از توانایی، تخصص و حرفه برخوردار هستند بایستی از سنگربانان اصلی منافع مردم باشند؛ به نوبه خودم به تمامی سربازان که اسطوره های صبر، مقاومت و پایمردی هستید، افتخار می کنم.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدوارم شما سربازان وطن با تاسی به سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و حضرت علی اکبر(ع) هر روز بر مهارت، دانش و توانمندی خود بیفزایید و در همه حال با شجاعت، ایثارگری و فداکاری مدافع مردم، امنیت و آرامش آن ها باشید.

*اقتدار، اتحاد و یکدلی

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا در ادامه به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان با راه اندازی جنگ ترکیبی به دنبال مایوس کردن جوانان ایران اسلامی هستند اما با حضور میلیونی در راهپیمایی 22 بهمن جواب دندان‌شکنی به دشمنان دادند و اقتدار، اتحاد و یکدلی ملت ایران اسلامی را به نمایش گذاشتند