سردار کمالی : وضعیت سربازان در شأن سرباز در تراز نظام جمهوری اسلامی نیست
ظرفیت نیروهای مسلح و دستگاه‌های دولتی در تهران برای حمایت و کمک به سربازان زیاد است






به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر ؛ اولین جلسه گروه کاری تخصصی مهارت آموزی و اشتغال استان تهران

در روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۲  برگزار شد .

بنابر این گزارش این جلسه در استانداری تهران به ریاست آقای دکتر عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با حضور سردار کمالی به عنوان مهمان و شرکت نمایندگان نیروهای مسلح و ادارات کل دستگاه‌های اجرایی همچون آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون کار و رفاه اجتماعی، صنعت و معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان و... برگزار گردید.


در این جلسه ابتدا سردار کمالی اعلام نمود سربازان وظیفه مدافعان عزت، استقلال و تمامیت ارضی کشور هستند و در بهترین دوران زندگی خود که باید به فکر اشتغال، زندگی، ازدواج باشند برای تولید و توسعه امنیت کشور وارد نیروهای مسلح می‌شوند و یکی از ارکان توان رزمی نیروهای مسلح هستند، لیکن وضعیت سربازان در شأن سرباز در تراز جمهوری اسلامی نیست لذا همه وظیفه دارند در چارچوب وظایف خود برای بهبود وضعیت سربازان تلاش کنند. ایشان سپس به تشکیل قرارگاه مهارت آموزی و برنامه‌های آن قرارگاه برای کمک به مهارت آموزی و تسهیلگری برای اشتغال سربازان اشاره کرد.
سردار کمالی همچنین اعلام نمود ظرفیت نیروهای مسلح و دستگاه‌های دولتی در استان برای حمایت و کمک به سربازان زیاد است لیکن این ظرفیت به صورت جزایر جدا از هم هست و استانداری می‌تواند این جزایر جداگانه را در هر استان به هم اتصال دهد. سرباز نباید دغدغه مهارت یا اشتغال داشته باشد.
سپس  جناب سرهنگ رضایی نماینده سازمان وظیفه عمومی، جناب سرهنگ اکبری نماینده آجا، نمایندگان  جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، ارتباطات و فناوری اطلاعات، فنی و حرفه‌ای، گردشگری، آموزش و پرورش، نظرات خود را در خصوص مهارت آموزی و اشتغال سربازان استان تهران بیان کردند، در پایان جناب آقای دکتر عسکر ضمن تاکید بر تلاش همه جانبه دستگاه‌های اجرایی مستقر در استان برای مهارت آموزی و اشتغال سربازان، نتایج جلسه را جمع بندی نمود.
 
۱- از ظرفیت اشتغال استان در حوزه مسکن و شهرسازی، آب و آبفا، محیط زیست، بهداشت و درمان، شهرک صنعتی و اتاق اصناف استفاده شود و مسئولین ذیربط در جلسه آینده شرکت کنند.
۲- دو کمیته‌ی کاری در فرمانداری غرب تهران و شرق تهران زیر نظر استانداری تهران برای این کار تشکیل شود.
۳- دستگاهها به صورت جدی پای کار بیایند و گزارش عملکرد دهند.
۴- تکلیف سامانه رصد سربازان تهران بعد از خدمت مشخص گردد.
۵- هر دستگاه یک رابط کاری به دبیرخانه معرفی کند که پیگیر مصوبات باشد.