در راستای مهارت آموزی؛
شرکت هزار و ۱۹۶ سرباز در دوره‌های مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای در همدان
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: هزار و ۱۹۶ سرباز در آزمون‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای شرکت و در آزمون قبول شدند.





به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز همدان، وهب مختاران با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در پادگان‌های مستقر در شهرستان‌های استان همدان در ۸۰ رشته‌ی مختلف برگزار شد افزود: سربازان در ۹ مرحله آزمون هماهنگ کشوری در ارزشیابی‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کردند.
وی با اشاره به اینکه شرکت در دوره‌های فنی و حرفه‌ای برای سربازان انگیزه و اعتماد بنفس ایشان را دربر خواهد داشت تصریح کرد: امید آفرینی، افزایش اشتغال و کمک به تولید ملی از اهداف اجرای این طرح است. 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: سربازان پس از مهارت آموزی، توانمندی‌های خود را در محل خود خدمت بکار می‌برند.

رشته‌های اسپارک کار، آشپز ملل، بسته بندی مواد غذایی، دسرساز بین الملل، طراحی و بسته بندی محصولات صنعتی و تجاری از جمله رشته‌های مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جاری هستند.

هم اکنون ۱۸ مرکز آموزش ثابت دولتی، ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی، ۱۲۹ آموزشگاه ویژه دختران، ۲۳ آموزشگاه پسران و ۴۶ آموزشگاه دومنظوره فنی و حرفه‌ای در استان همدان فعالیت می کنند.