به گزارش معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ،این سازمان در اطلاعیه ای اعلام کرد: برابرموافقت مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی)  کلیه مشمولان وظیفه غایب و غیر غایب و کارکنان وظیفه حین خدمت که  دارای ۴ فرزند و بالاتر هستند و همچنین مشمولان وظیفه غایب و غیر غایب و کارکنان وظیفه ، با حداقل ۴۰ سال سن تمام که دارای ۳ فرزند هستند، از انجام خدمت دوره ضرورت سربازی معاف می‌شوند.

صدور کارت معافیت برای مشمولان غایب و غیر غایب واجد شرایط این مصوبه، پس از طی آموزش‌های مقدماتی و تکمیلی بسیج امکان پذیر خواهد بود.

لازم به ذکر است:با نظر موافق فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) مدت کسر خدمت کارکنان وظیفه در حین خدمت که قبلاً به ازای هر فرزند ۳ ماه بوده است به ترتیب برای فرزند اول ۳ ماه، فرزند دوم ۴ ماه و برای فرزند سوم به ۵ ماه افزایش یافته است.

مشمولان وظیفه برای بهره مندی از این تسهیلات می توانند از تاریخ یکم خرداد ماه 1402 به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی( پلیس + ۱۰) وکارکنان وظیفه حین خدمت به کارگزینی یگان خدمتی مراجعه کنند.

متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پیام رسان های سروش،ایتا و روبیکا به نشانی khabaresarbazi  @ ازآخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.