مهارت آموزی ۵۲۷ نفر سرباز توسط جهاددانشگاهی در آبان ماه سال جاری
سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان از آموزش ۵۲۷ نفر سرباز در قالب طرح سرباز مهارت در آبان ماه سال جاری خبر داد.





به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر به نقل از ایسنا،علی کریمیان در گفتگو با ایسنا گفت: در قالب طرح سرباز مهارت تعداد۵۲۷ نفر از سربازان نیروهای مسلح استان شامل سپاه، ارتش و نیروی انتظامی، دوره های مهارت های عمومی اشتغال و کارآفرینی و آشنایی با مهارت های زندگی را به همت جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در آبان ماه سال جاری فرا گرفتند.
وی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا و ضرورت حفظ پروتکل‌های بهداشتی، دوره‌ های آموزشی طرح به صورت مکاتبه‌ای- حضوری برگزار می‌شود و از ابتدای شروع این طرح در سال جاری تاکنون ۲۷۰۰ نفر سرباز از دوره های طرح سرباز مهارت در استان سیستان و بلوچستان توسط جهاد دانشگاهی بهره مند شده اند.
سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در بخش مکاتبه ای دوره های آموزشی طرح سرباز مهارت، دو منبع از کتب منتشر شده توسط معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی در طول دوره آموزشی در اختیار سربازان قرار می گیرد و پس از برگزاری بخش حضوری، در پایان دوره سربازان با شرکت در آزمون پایان دوره ارزیابی می شوند.
وی در پایان از همکاری و تعامل بسیار خوب نیروهای مسلح استان از جمله سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، مرزبانی و همچنین اداره کل ورزش و جوانان استان در راستای برگزاری دوره های مهارت آموزی سربازان قدردانی نمود و خاطر نشان کرد: حضور سربازان در این دوره ها و ارتقاء دانش و مهارت آنان در حوزه کسب و کار و کارآفرینی می تواند نقطه شروعی جهت ایجاد کسب و کار توسط سربازان ماهر و جوان پس از پایان دوره خدمت آنان در استان باشد.
گفتنی است این طرح تا پایان سال جاری با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، اداره کل ورزش و جوانان استان و جهاد دانشگاهی در حال اجرا می باشد.