به گزارش معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا،سردار"تقی مهری" در مراسم بدرقه مشمولان اعزامی پایه تیر ماه سال جاری ، ضمن درود و سلام به ارواح پاک و مطهر شهدا و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) اظهارکرد:خدمت سربازی در کشور ما مقوله ای قانونی و ارزشی است.
وی با اشاره به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا که فرمودند:" خدمت وظیفه عمومی خدمت واقعا مقدسی است که در زمان جنگ و صلح در صف اول نیازهای کشور قراردارد" ،اشاره کرد و عنوان کرد: خدمت مقدس سربازی در کشور ما علاوه بر اینکه رعایت مسئله قانون است،مقوله ای ارزشی است و خدمت در این لباس مقدس مثل قرآن خواندن و جهاد فی سبیل الله است .
رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی با بیان اینکه سلامت سربازان از اهمیت ویژه ای برخورداراست، اذعان داشت: درشرایط کنونی شیوع ویروس کرونا رعایت مسائل بهداشتی در مقر یگان های آموزشی حائزاهمیت است لذا مراکزآموزشی و پادگان ها از امن ترین مناطق و نقاط شهر است.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه وجود سربازان برای نظام برکت است ، تصریح کرد: سربازان ما درحفظ امنیت و آرامش کشور بسیارتاثیرگذارند، از مزایای این دوران نظم پذیری، قانونمندی ،دوست یابی ،آشنایی با فرهنگ احزاب مختلف است ،همچنین جوانان در این دوران مهارت های زندگی دسته جمعی را می آموزند.
وی افزود:امنیت برای همه ملت ها از اهمیت فوق العاده ای برخورداراست و ظرف هرکار اقتصادی ،اجتماعی و...."امنیت" است و نقش سربازان در نیروهای مسلح بی بدلیل است و از بدو انقلاب حداقل نیمی از توان دفاعی و امنیتی نیروهای مسلح توسط سربازان تامین شده است.
سردار مهری اظهار کرد: در سال های گذشته اقدامات مهمی درخصوص ارتقاء مهارت سربازان از سوی نیروهای مسلح و با مشارکت سازمان ها و دستگاه های مختلف به ویژه سازمان فنی و حرفه ای انجام شده که توصیه می شود سربازان از این فرصت ها استفاده کنند،سربازانی که در دوره های مهارت آموزی شرکت کنند ،پس از قبولی در آزمون های مربوطه،گواهینامه ای از سوی سازمان فنی و حرفه ای برای آنان صادر می شود که اعتبار بین المللی دارد، همچنین برای این دسته از عزیزان بعد از اتمام خدمت سربازی،تسهیلات شغلی و بانکی در نظر گرفته شده است.