پوشش مهارت افزایی سربازان کامل می شود
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح: سال ۱۴۰۰ آموزش مهارت افزایی سربازان به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر، سردار سرتیپ پاسدار محمدحسین سپهر  گفت: حدود ۷۰ درصد از سربازان تحت آموزش‌های مهارت افزایی هستند و امیدواریم سال ۱۴۰۰ این رقم کامل شود.
وی افزود: سربازان پس از پایان دوره‌های مهارت آموزی مدرک معتبر فنی حرفه‌ای دریافت خواهند کرد.



سردار سپهر گفت: برای توسعه توانمندی‌های جوانانی که موظف به گذراندن خدمت سربازی هستند، مقرر شد از بدو ورود، بستر آموزش و توانمندسازی و یاد دادن حرفه‌های مورد نیاز اعم از مهارت‌های زندگی، مهارت‌های عمومی و شغلی را از ابتدا در پادگان‌ها آموزشی برای آن‌ها فراهم کنیم.

وی با اشاره به نیاز این جوانان پس از خدمت سربازی به داشتن شغل گفت: این اقدامات به صورت وسیع در پادگان‌های نیرو‌های مسلح اجرا خواهد شد.
سردار سپهر با اشاره به اینکه باید هر سربازی در طول خدمت باید حرفه‌ای را بیاموزد، گفت: این حرفه کمک می‌کند سرباز پس از خدمت بتواند اشتغال مناسبی را پیدا کند.
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: برای اجرای این طرح تفاهم نامه‌های مختلفی با سایر دستگاه‌ها منعقد شده است و از همه ظرفیت‌های آموزشی برای آموزش آنان در بخش فنی و حرفه‌ای استفاده خواهیم کرد.
وی گفت: برای سربازان نخبه نیز برنامه‌های آموزشی با همکاری مراکز علمی، فناوری و نوآوری پیش بینی شده است که بتوانند از این مراکز برای تعالی خودشان استفاده کنند.
سردار سپهر از ایجاد ساز و کار برای حمایت سربازان پس از خدمت نیز خبر داد و افزود: تسهیل گری‌های لازم را با تلاش نیرو‌های مسلح برای سربازان پس از خدمت نیز طراحی کرده ایم.
وی افزود: تمام سربازانی که از خدمت مرخص می‌شوند حداقل یک مهارت خواهند داشت.